Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door autofreakie
    voor dat mijne papa zijne nieuwe laguna kocht had hij deze Renault Mégane II 1.4 Benzine goed voor 98pk in de privelége Luxe uitvoering , de foto is getrokke voor het huis van nen klant van men pa , de foto's waren getrokken om te verkopen om Kapaza !!

Beetje vreemd: vrij volledig uitgerust en dan slechts zo'n 1400 cc-tje erin. Ik vind die motor sowieso niet krachtig genoeg voor een dergelijke wagen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
      Beetje vreemd: vrij volledig uitgerust en dan slechts zo'n 1400 cc-tje erin. Ik vind die motor sowieso niet krachtig genoeg voor een dergelijke wagen.
      idd, ik heb eens met een 2.0 meegereden en die ging redelijk vlot maar een 1.4...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
        idd, ik heb eens met een 2.0 meegereden en die ging redelijk vlot maar een 1.4...
        ja daarom heeft mijn pa ook die laguna gekocht , de motor van de mégane voldoedt niet aan zijn zware voet ! maar die 1.4 is een agresief motorke zenne da ge het nu gelooft of ni

Comment

ja daarom heeft mijn pa ook die laguna gekocht , de motor van de mégane voldoedt niet aan zijn zware voet ! maar die 1.4 is een agresief motorke zenne da ge het nu gelooft of ni
          ja daar kan ik wel inkomen, 98 pk is ook niet niks maar toch. Je verstaat wel wat ik bedoel hé.

Comment

• Beste Renault-lovers, ik heb een vraagje voor jullie!

Volgend jaar, rond januari-februari als mijn ma haar auto weer nodig heeft om te gaan werken, moet ik dus uitkijken naar mijn eerste vervoermiddel op 4 wielen. Ik weet niet goed wat ik moet kiezen eerlijk gezegd... Het budget ligt vast op 12.000euro (deels zelf te betalen natuurlijk).

Waarschijnlijk zal het een Renault worden, aangezien mijn ma nu ook met Renault rijdt (de service is goed, niet al te zotte kosten voor onderhoud, enzovoort...) en het moet een lichte diesel zijn (max 8 fiscale pk, dus de 1.5dCi).

Dus:
            • ofwel: de nieuwe Clio 1.5 dCi 70pk of 80pk (nieuwe wagen)
            • ofwel: de Mégane Berline 1.5 dCi 80pk (tweedehands van een jaar of één/2, max. 50.000km op de teller, de 3 of de 5-deurs)
            Wat zouden jullie kiezen?

Ik vind de Mégane veel aantrekkelijker, omdat je méér wagen hebt voor je geld. Hij is uiteraard niet nieuw, maar een wagen van pakweg 30.000km, daar kan toch niets mis mee zijn?

Neem je de Clio, dan rij je met een spiksplinternieuwe wagen rond, dan wel in een lagere klasse, en het aantal opties blijft miniem. (Ik ken de prijzen van de nieuwe Clio nog niet, dus...don't shoot me!)

Dan nog een vraagje: ik weet dat je de RS-bumper op een Mégane CC kunt plaatsen, dan moet dit toch perfect mogelijk zijn op een gewone Mégane? ( ja, je weet al waar ik naartoe wil ). Iemand een idee hoeveel dit kost ongeveer, voor zo'n bumper?

Er zijn nog andere opties:
            • Nieuw: Citroën C2, Skoda Fabia, VW Polo (te duur wss), Seat Ibiza, en al de rest in die klasse
            • Tweedehands:
              • Peugeot 307: Deze valt in dezelfde prijsklasse (nog iets goedkoper zelfs), met de welbekende 1.4 HDI. Ik geloof dat deze versie een upgrade heeft gehad, van 69 naar 75pk.
              • ...

Comment

• De megane is een leuke auto met veel opties voor weinig centen. met wel wat leuke gadgets, handsfree kaart enzo...
              persoonlijk vind ik de clio beter (huidig model) rijden, maar dat is smaak (zal wss nog niet gewoon zijn met het elec bekrachtigd stuur.) Het is juist nog ff afwachten wat de nieuwe clio zal zeggen, heb iets opgevangen van een 11.000eur voor het instapmodel.

Alles hangt er van af wat je hebben wil, een laguna vind je ook voor die prijs met heel wat opties.

ivm de rs bumper,
              past perfect, juist moet je andere binnenspatschermen bijzetten, omdat de bumper breder uitkomt.
              Vergeet ook niet dat je mistlichten en grilletjes ook nodig hebt hé.

Voor een prijs kan je me altijd meelen, heb een goed adresje, hebben der al verschillende zo geplaatst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                Een Mégane RS is een lompe bak met een grote motor (bij wijze van spreken). De Clio V6 is een zalig karretje, lichtgewicht, ... . De Mégane RS is totaal anders dan de Clio V6 en in mijn ogen helemaal geen waardige opvolger voor de Clio V6.

kweetnie of ja al in 1 van beide hebt meegereden, maar de megane rijd de clio zo naar huis,
                ook al ziet hij er zo niet uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevinB
                  kweetnie of ja al in 1 van beide hebt meegereden, maar de megane rijd de clio zo naar huis,
                  ook al ziet hij er zo niet uit

Zo naar huis is wel wat héél extreem hé. Die Mégane raakt niet onder de 6 sec van nul naar honderd, de clio wel. Daarenboven is die clio zoiets uniek in het autoland...

... maar ik moet toegeven dat ik mijn mening wat veranderd heb: het was (hij is uit productie) een zalig karretje, maar kopen zou ik het nooit, omdat er betere alternatieven zijn in dat genre, die mij meer zouden liggen. Daarenboven vind ik de opvolger, de Clio RS qua uiterlijk al geslaagd, en ik vertrouw erop dat Renault er ook een sterk staaltje engeneering van maakt.

Comment

• ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.

heb het hierboven al ergens vermeld ,een v6clio koop je voor de looks de megane is zeker snel (mijn gedacht sneller), maar blijft een gewone auto van uitstraling.

Comment

ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.

heb het hierboven al ergens vermeld ,een v6clio koop je voor de looks de megane is zeker snel (mijn gedacht sneller), maar blijft een gewone auto van uitstraling.

Da's een gevoel hoor, die Mégane RS rijdt er een Clio V6 zéker niet af. Met die Clio V6 was je wel iets hoor, als circuitwagen. Maar ik zou me dan iets anders gekocht hebben (en blijkbaar velen met mij).

Comment

• Ik zou toch eerder de nieuwe Clio afwachten. Ik heb zelf een Mégane (1.9 dci), maar zo'n 1.5-je zou ik toch echt niet zien zitten. De mijne volstaat net. Het mag eigenlijk gerust nog iets sneller. Ik haal regelmatig in, dus met zo'n 1.5 zou ik niet echt veel kunnen aanvangen, wagens veel te traag bij het hernemen. Zo'n wagen is goed als je braafjes het verkeer wil volgen en eens inhalen als je veel ruimte hebt. Niets voor mij.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou ook voor de nieuwe clio gaan, een sportievere jongere wagen dan de mégane. De clio zal ook wat betere prestaties hebben aangezien hij compacter is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                            ik bezit zo'n degelijk uitgeruste Mégane II met zo'n 1400cc (98pk). Ok het is geen bom van een motor. Maar ik kan er vlot mee doen wat ik er van verwacht. Afgelopen winter naar Zwitserland mee geweest inclusief 3 passagiers en dat is zonder problemen gelukt.
                            Een krachtigere motor is natuurllijk altijd aangenamer maar pk's zijn duur. Zowel in aankoop, verzekering en gebruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter
                              ik bezit zo'n degelijk uitgeruste Mégane II met zo'n 1400cc (98pk). Ok het is geen bom van een motor. Maar ik kan er vlot mee doen wat ik er van verwacht. Afgelopen winter naar Zwitserland mee geweest inclusief 3 passagiers en dat is zonder problemen gelukt.
                              Een krachtigere motor is natuurllijk altijd aangenamer maar pk's zijn duur. Zowel in aankoop, verzekering en gebruik.

Dat is waar, maar mijn 1.9 dci is nu toch ook niet zó duur hé. 115 pk is toch niet overdreven voor zo'n wagen. Met minder vermogen moet je veel te veel anticiperen en op voorhand vaart maken om iemand in te halen. Bij mij gaat dat iets vlotter.
                              Last edited by Beta; 18/08/2005, 09:57.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.

Ik weet niet da het jullie is opgevallen ma die wagens hebben veel pk maar die zuipen ni dat is wel intressant

Comment

Ik weet niet da het jullie is opgevallen ma die wagens hebben veel pk maar die zuipen ni dat is wel intressant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                    Da's een gevoel hoor, die Mégane RS rijdt er een Clio V6 zéker niet af. Met die Clio V6 was je wel iets hoor, als circuitwagen. Maar ik zou me dan iets anders gekocht hebben (en blijkbaar velen met mij).
                                    heb je met de phase 1 of 2 gereden?

Comment

heb je met de phase 1 of 2 gereden?
                                      De phase 1 is echt ni schoon , met die mongoole lichten ...

Comment

De phase 1 is echt ni schoon , met die mongoole lichten ...
                                        Het ging hier wel over de prestaties, niet over het uiterlijk...
                                        En wat zou er mis zijn met de lichten van een PH1 ?

Comment

• ben 12 jaar, en 150 posts, ben ik dan ook een mongool? of verveel ik mij gewoon, ma tis niks tis bijna terug scholeke

Comment

Working...
                                          X