Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
    De 2.2dCi is al enige tijd niet meer verkrijgbaar in de Espace, alleen nog maar in de Vel Satis. Deze motor is vervangen door een krachtigere 2.0dCi van 150 of 175pk.

Trouwens, bestaat de Galaxy 2.5 Turbo wel?
    nu je het zegt, die bestaat inderdaad niet

maar de S-max wel. En die zijn tenslotte bijna hetzelfde... ik zou toch de S-max nemen wegens iéts sportiever.

Comment

• tijd voor nog wat old school commercials

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

+ YouTube Video
      Last edited by ; 18/08/2008, 22:29.

Comment

• mijn Renault 18 GTL

Hallo Allemaal,

Dit is mijn favoriet renault:

Een renault 18 GTL modeljaar 1978 erste maal ingeschreven op 23/02/1979.
        Mijn vader heeft hem nieuw gekocht in 1978 en er mee gereden tot 1997 ( 236000 km). Daarna gerestaureerd tussen 1997 en 2000 er vervolgens opnieuw ingeschreven. Momenteel staan er 373000 km op de teller en hij blijft maar doorgaan!!

enkele foto's

Davy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
          De Espace is simpelweg de beste monovolume op de markt.
          Ik zal dit even voorleggen aan de tientallen collega's die een Espace hadden Qua concept staat die echt aan de top, maar de betrouwbaarheid is gewoon een ramp. Er zijn er bij die de looptijd niet hebben uitgedaan omdat de leasing ze heeft teruggeroepen.

De meesten zijn intussen vervangen door S-Max'en en Galaxy's.

Sharan's zijn niet zo erg maar daar zitten ook echte probleembakken tussen. Net zoals bij de PSA monovolumes.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Man, ik wil die bak!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              door de deuropening tillen zonder krassen te maken.
              Awel, dat lukt mij dus ook niet

Nuja, niet dat ik echt moeite gedaan heb, maar de oude is dat makkelijker bij (hoewel ik daar ook al tegen deur/auto/andere auto mee gezeten heb

Comment

Oud genoeg
                Jammer dat ik de artikels niet heb, anders had ik ze voor u ingescand, dan geloofde je me wel
                Wat verbruikt dat beest van jullie eigenlijk?

Is dat 8,5-9l ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Is dat 8,5-9l ook?
                  Onze espace (2.0dCi + 150pk (geen grand)) verbruikt ook wel 8 tot 9,5l. Maar het meest ergerlijke blijft toch zijn koppel in 1ste vind ik. Qua comfort is het vooral vervelend dat wanneer je achterin zit (links of rechts), je nogal vlug met je hoofd tegen 't plafond/deur zit omdat die stoelen bijzonder hoog opgesteld staan. Te hoog dus. Wel handig voor kleine kindjes, kwestie van iets te zien.

Verder blijft dit wel een ideale reiswagen uiteraard

Comment

• ik geloof je zo ook hoor, 't is niet daarom dat ik het vraag. Ik zou het alleen willen weten omdat iemand zonder rijbewijs mogelijk een andere visie heeft op 'rijplezier' dan iemand die wél een rijbewijs heeft. En ik weet niet tot welke categorie jij behoort?
                    Ik heb nog geen rijbewijs, maar daar komt binnen een paar maandje's verandering in
                    Dat denk ik juist niet. Oké, je kan er wel een prachtige 3.5 V6 in verkrijgen.... maar hoeveel wordt die hier verkocht? Taks en verbruik vallen serieus tegen bij die motor. En de 3.0dci is niet bepaald zeer snel. Zelf rijden we met een 2.2dci 150.... en ik vind dat ding zo loom als iets, wat vooral te wijten is aan de achterhaalde automaat.
                    We hebben eens een 2.O dCI 150 (nieuwe motor dus), manueel, als vervangwagen gehad, en die motor is echt lui en sloom...Zo'n auto zal ik nooit willen hebben ! Aan zo'n bak valt toch echt geen plezier te beleven.
                    Iets heel anders dan onze versie, want da's echt een beest van een motor
                    Als je hier een keer in de buurt ben, PM me dan en dan moogt ge hier een keer rijden met de Espace. Ge zult u verschieten wat voor een 'kanon' dat is
                    die stoelen in de sharan steunen tenminste deftig, daar moet je je niet vasthouden aan de deuren als het er wat steviger aan toe gaat
                    Meen je dat nu?
                    Jij kunt waarschijnlijk andere zetels hebben omdat je een pré-facelift hebt, want bij ons is dat absoluut niet het geval
                    Maar onze stoelen zijn wel heel hard
                    Ik zal dit even voorleggen aan de tientallen collega's die een Espace hadden Qua concept staat die echt aan de top, maar de betrouwbaarheid is gewoon een ramp.
                    Dat zullen waarschijnlijk ook pré-facelifts zijn. Die staan er om bekend dat ze zeer onbetrouwbaar zijn. Renault heeft niet voor niks rond de 2300 (!) wijzigingen gebracht aan de Espace fase 2

Is dat 8,5-9l ook?
                    Inderdaad, 8-9 liter
                    Qua comfort is het vooral vervelend dat wanneer je achterin zit (links of rechts), je nogal vlug met je hoofd tegen 't plafond/deur zit omdat die stoelen bijzonder hoog opgesteld staan. Te hoog dus.
                    Idd, de stoelen staan te hoog in de Espace.
                    Oja, raar genoeg kom ik met mijn hoofd tegen het plafond in de 'gewone' Espace, terwijl dat dit bij de Grand Espace niet het geval is
                    Maar nu is het ook nog redelijk nipt hoor, maar toch....
                    Heb jij het glazen dak? Is wel een zeer knappe optie
                    Jammergenoeg hebben wij die optie niet kunnen pakken, want anders kwam ik echt wel met mijn hoofd tegen het plafond
                    Verder blijft dit wel een ideale reiswagen uiteraard
                    De stoelen mochten toch wat zachter zijn

Comment

• We hebben eens een 2.O dCI 150 (nieuwe motor dus), manueel, als vervangwagen gehad, en die motor is echt lui en sloom...Zo'n auto zal ik nooit willen hebben ! Aan zo'n bak valt toch echt geen plezier te beleven.
                      ²that. Telkens bangelijk aanzetten op een heuveltje

Heb jij het glazen dak? Is wel een zeer knappe optie
                      Jammergenoeg hebben wij die optie niet kunnen pakken, want anders kwam ik echt wel met mijn hoofd tegen het plafond

ja we hebben het dak, best aangenaam idd.

Comment

• Ergens aan de grens met Frankrijk staat deze met nog geen 60.000km.

1 van de zaligste Renaults ooit!

Comment

• Safrane Biturbo, vet ding
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Last edited by ; 25/01/2009, 16:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Mijn ouders hebben vroeger nog met zo ene gereden , in't bruin
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Comment

• Renault bouwt TomTom-navigatie in

Voor een ingebouwd navigatiesysteem ben je al snel een paar duizend euro kwijt. De goedkopere systemen die achteraf geplaatst worden, zijn dan weer niet de meest elegante oplossing. TomTom en Renault hebben een logische tussenoplossing bedacht. Het achteraf inbouwen van een gps blijft een geknoei met zuignappen en is veel minder esthetisch en diefstalgevoeliger dan de (dure) fabriekssystemen. Vanaf de eerste helft van 2009 gaat Renault in verschillende modellen navigatiesystemen van TomTom volledig integreren. Dat wordt mogelijk voor ongeveer 500 euro. Het Belgische TeleAtlas levert de kaartgegevens.

Meer details over het systeem worden dichter bij de lanceringsdatum bekendgemaakt. Renault biedt al sinds de Safrane in 1994 geïntegreerde navigatiesystemen aan onder de naam Carminat. (www.autoscoops.eu )

Comment

Ergens aan de grens met Frankrijk staat deze met nog geen 60.000km.

1 van de zaligste Renaults ooit!

wij hebben nog ooit zo ene gehad (baccara) zonder catalysatoren ;-)
                                    ging vet vooruit

greets thomas

Comment

Afschuwelijk hok, ook irl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                        Afschuwelijk hok, ook irl.
                                        ²²²²²² De lijnen kloppen van geen kanten...

Comment

• smaken verschillen nu eenmaal ik vind hem niet lelijk maar ook niet mooi.
                                          mvg Thomas

Comment

Working...
                                          X