Mededeling
Collapse
No announcement yet.
RENAULT Lovers
Collapse
X
-
Ze hebben me weer bij mijn pietje bij Renault. Ik ging 3 weken geleden langs voor een set winterbanden en stalen velgen te bestellen. Ik vroeg ernaar aan de magazijnier ( het was wel niet de vaste ). Hij zei dat ze zelf ook nog niets hadden en dat de actie nog moest starten. Overigens er ging ook niets uit in de garage, wat normaal wel het geval is.
Ik ga vandaag terug. Nu, wel de magazijnier. Hoi, die actie is afgelopen dat was vorige maand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenWalter holt naar de plaatselijke bandencentrale .....
september is toch nog redelijk vroeg voor een winterbandenactie
Comment
-
Gisteren moest ik bij mijn dealer zijn.
Heb de Laguna Coupé en Mégane Coupé eens goed bekeken en een testritje van een klein kwartier gemaakt met de gewone Mégane met 1.5 dci met 82 pk.
Al bij al lijkt de bouwkwaliteit er effectief op vooruit gegaan te zijn.
Wat de Mégane betreft: ik heb niet echt de indruk dat de ruimte op de achterbank er op vooruit gegaan is in vergelijking met de mijne. De koffer is wel groter, al heeft dat ook te maken de vorm van de klep uiteraard.
Het rijden zelf was zoals ik het verwacht had: iets stugger, maar verre van oncomfortabel. De ophanging van de Mégane Coupé is nog stugger. Wel jammer dat ik die niet kon testen. Het stuurgevoel is erop vooruit gegaan, maar niet echt extreem veel.
Wat me het meest verbaasde, was de remkracht. Ik denk niet dat die zoveel beter is dan die die de mijne had toen hij nog nieuw was, maar ik had al langer een vermoeden dat die al heel wat kracht verloren is (kan toch niet enkel aan de remblokken liggen?). Enfin, ik herinner mij nog dat de mijne ook fors doorremde toen ik hem net had.
Algemeen genomen is er duidelijk gewerkt geweest aan de slechte punten van de vorige Mégane, maar die punten kunnen in feite nog beter, als je vergelijkt met bepaalde andere merken. Nu mag je Renault natuurlijk niet gaan vergelijken met Audi of BMW, dus laat ons stellen dat Renault een goed product aflevert. Voor zover ik daarover besluiten kan trekken uiteraard, gezien de korte rit.
Comment
-
Hoe is het met de betrouwbaarheid gesteld van de 1.5dci? Vrienden van mij zijn een ruimere wagen aan het zoeken wegens een kindje op komst. Nu hebben ze een mégane grandtour 1.5dci met 64000km uit 2004 op het oog. Zijn er hier die ervaringen (goede/slechte) hebben met deze motor? Alvast bedankt voor de antwoorden
Comment
-
men vrouw heeft één van de eerste 1.5dci (2001 68pk de hogere bestond nog niet toen) en tot nu toe geen problemen mee gehad. heel zuinige motor en best vinnig. onlangs heeft ze er zelfs een benzineversie van gemaakt en niets van problemen mee gehad.
't gaat wel over een lichter koestwerk en dus gewicht. aangezien het over een clio gaat.
Comment
-
Die 1.5dci'tjes zijn zeer goed. Die 1.5dci 68pk (2004 in het geval van mijn moeder) in de clio is inderdaad zeer goede motor(zoals wasali ook al zei). Zuinig, krachtig (door laag gewicht),...
Voor een mégane zou ik toch voor de 105pk versie gaan (6 versnellingen dacht ik). 64000km is zeer weinig dus dat is ook al goed. Aanrader!
Comment
-
Zelf ook 140.000 probleemloze km's gereden met een Clio 1.5dci 2001.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Merci voor de reacties Ik zal jullie bevindingen overmaken en aan hun en dan moeten ze maar zien als ze ervoor gaan
Comment
-
Vraagje voor de Renaultkenners:
Mijn broer staat op het punt om een Megane CC 1.6i (60.000 km) voor €9.000te kopen. Na een korte kijk op autozone.be lijkt dit een zeer mooie prijs. Zijn er dingen waar we toch best nog eens naar kijken, zoals typische mankementjes, problemen die rond deze leeftijd voorkomen, handicaps van deze wagen, ...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenVraagje voor de Renaultkenners:
Mijn broer staat op het punt om een Megane CC 1.6i (60.000 km) voor €9.000te kopen. Na een korte kijk op autozone.be lijkt dit een zeer mooie prijs. Zijn er dingen waar we toch best nog eens naar kijken, zoals typische mankementjes, problemen die rond deze leeftijd voorkomen, handicaps van deze wagen, ...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenKlik even op de Renault in mijn handtekening. Een verwittigd man....
Mijn ouders rijden ook met een en die hebben nog geen problemen gehad op 6 jaar.
Ik heb met een Golf gereden ,de zogenaamde "übercar " en heb niks dan miserie gehad.
Dat neemt wel niet weg dat ik het jammer vind voor u.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk BerichtenTgoh, tis niet omdat jij er problemen mee hebt, dat het daarom een slechte auto is hé
Mijn ouders rijden ook met een en die hebben nog geen problemen gehad op 6 jaar.
Ik heb met een Golf gereden ,de zogenaamde "übercar " en heb niks dan miserie gehad.
Dat neemt wel niet weg dat ik het jammer vind voor u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenIk weet het hoor, Beta hier op het forum heeft op de motorisatie na, dezelfde als mijne. Hij heeft er nog nooit problemen met gehad. Maar ik ben zeker niet het enige geval !
Een klein beetje geluk hebben, is natuurlijk ook nodig.
9000 € voor een CC 1.6i lijkt mij alleszins een mooie prijs! Hoe oud? En mankeert er wat aan of zo? Die prijs immers echt wel laag. Ik zou eens de gebruikelijke check-up doen.
Comment
-
Vanop autoweek.nl:
Het ziet er naar uit dat Renault zich vrijwel terugtrekt uit de grotere segmenten. In 2011 wordt de fabriek in Sandouville omgebouwd voor de productie van bestelauto’s, en dat betekent het einde voor de modellen die daar worden gebouwd.
Klik hier!
Vandaag gaf bij een bijeenkomst in Parijs Renault-Nissan-baas Carlos Ghosn tekst en uitleg bij de slechte cijfers van het merk na het uitbreken van de kredietcrisis. Over het gehele jaar zag Renault de resultaten met zeven procent dalen. Het venijn zat 'm in de staart want in het laatste kwartaal daalden de resultaten met 28,7 procent.
Na afloop van de presentatie sprak Autocar achter de schermen met ‘een belangrijke topman’ van het merk. Die beweert dat in 2011 de fabriek in Sandouville bestelauto’s gaat bouwen. Dat betekent het einde voor de Laguna, Espace en de Vel Satis.
De Laguna krijgt aan het einde van 2010 dus een voortijdig einde krijgt. Het nieuwe model, dat vorig jaar is gepresenteerd, wordt maar mondjesmaat verkocht. “Hij wordt vervangen door een 4,90 meter lange auto van een in Korea gebouwde Samsung, die hier onder de merknaam Renault wordt aangeboden,” aldus de zegsman van Renault. Waarschijnlijk is deze auto de opvolger van de Samsung SM5. De Renault Koleos is in de basis ook een in Korea gebouwde Samsung.
Het werk aan de opvolger van de Espace is inmiddels gestopt nadat er al 150 miljoen euro in het project was gestoken. De Renault Grand Scénic blijft over als grootste model en volgt dus ook de Espace op.
De Renault Vel Satis is al jaren vlaggenschip van het merk en nadert het einde van zijn carrière. Maar de bijzonder vormgegeven limousine is nooit aangeslagen bij het publiek. Ook hiervan komt geen opvolger. De Fransen schrappen dus alle grote modellen. Er moeten compacte auto’s voor in de plaats komen en bovendien verwachten we dat Renault komt bovendrijven als één van de pioniers op het gebied van elektrische auto’s.
't Zal sowieso een gemis zijn nu ze in 2010/2011 door Zuid-Koreaans materiaal vervangen worden.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
"Die beweert dat in 2011 de fabriek in Sandouville bestelauto’s gaat bouwen. Dat betekent het einde voor de Laguna, Espace en de Vel Satis."
Die tweede zin kán een vervolg zijn op de eerste zin maar kan evengoed een aanname betekenen.
Waarom zouden die modellen niet in een andere fabriek geassembleerd kunnen worden?
Vooralsnog neem ik dit stuk met een korreltje zout
Comment
-
De Renault-motoren van de toekomst
De Renault-motoren van de toekomst
De komende jaren plant Renault ingrijpende veranderingen in het motorenaanbod. Met volledig elektrische wagens, nieuwe TCe-benzinemotoren en dCi-diesels kiest het Franse merk resoluut voor zuinigheid en downsizing.
Renault wil Europees marktleider worden in het segment van de elektrische wagens. Precies dezelfde doelstelling waarmee Volkswagen vorige week naar buiten kwam. Samen met Nissan werkt het Franse merk aan een gamma 100 procent elektrische wagens. Een drievolumeberline en een bedrijfsvoertuig van het type Kangoo zullen in 2011 de eerste elektrische Renaults zijn.
De elektrische aandrijving is bestemd voor diverse segmenten: van stadswagentjes over gezinsberlines tot bestelbreaks en bestelwagens. In eerste instantie zal het vermogen schommelen tussen 70 en 140 pk. Eén en ander hangt ook af van de toekomstige ontwikkeling van lithium-ionbatterijen.
Dubbele koppeling
Renault beseft wel dat elektrische wagens het volledige wagenpark niet kunnen vervangen, toch niet op korte termijn. De ingenieurs moeten de volgende jaren de klassieke verbrandingsmotoren en transmissies blijven verbeteren. Binnen een jaar komt er bijvoorbeeld een automaat met dubbele koppeling, een techniek die zich al bewezen heeft bij Volkswagen, Ford en BMW.
Ook inzake het beheer van de elektrische energie (opladen van de batterij tijdens het remmen en vertragen) en thermische energie (thermisch beheer om de opwarming van de motor te versnellen) kan Renault nog heel wat vooruitgang boeken. Een start/stop-systeem staat eveneens op het programma.
TCe
Zowel de benzine- als dieselmotoren van Renault zien de komende jaren hun verbruik en CO2-uitstoot fors dalen. Op basis van de atmosferische 1.5 en 1.6 benzinemotoren die nu al beschikbaar zijn bij Nissan, wordt gewerkt aan een nieuwe generatie TCe-motoren.
Het gaat om drie- en viercilinders met een inhoud tussen 0.9 en 1.2 liter. Met hun turbo's en vermogens tussen 90 en 115 pk (later nog meer) kunnen ze atmosferische motoren met een inhoud van 1.2 tot 1.6 vervangen. Ten opzichte van deze motoren stoten de nieuwe TCe's 30 tot 40 gram minder CO2 uit per kilometer.
De eerste nieuwe TCe's worden over 2,5 jaar gelanceerd. Renault schat dat tegen 2015 zo'n 85 procent van zijn volledige benzineverkoop in Europa uit dergelijke motoren zal bestaan.
dCi
De populairste Renault-motor is nog altijd een diesel: de 1.5 dCi met vermogens tussen 65 en 110 pk. De fabrieken in Valladolid (Spanje) en Bursa (Turkije) bouwen bijna 900.000 stuks per jaar. De 1.5 dCi is verkrijgbaar in diverse modellen van Renault (van Twingo tot Laguna) en Dacia. In 2012 ondergaat hij een evolutie waardoor de CO2-uitstoot daalt met 20 gram per kilometer.
Gloednieuw is de 1.6 dCi met 130 pk. Deze dieselmotor zal het hart vormen van het C-segment (Mégane, Scénic) en is ook belangrijk voor het D-segment (Laguna) en de bestelwagens. Hij komt in 2011 in de plaats van de 1.9 dCi. Later ontwikkelt Renault nog krachtigere versies.
Hogerop in het gamma verschijnt in 2012 een nieuwe generatie van de 2.0 dCi. In de bedrijfswagens worden de huidige 2.5 dCi's vervangen door een 2.3 dCi met dezelfde genen als de 2.0 dCi. De V6 dCi blijft de topmodellen van de groep aandrijven. (www.autoscoops.eu)
Comment
Comment