Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Mégane II GT

    Renault brengt de Mégane uit als sportieve GT. Het model wordt onder de Mégane RS gepositioneerd en combineert volgens Renault de sportieve rij-eigenschappen met dagelijkse bruikbaarheid en comfort. De Renault Mégane GT is leverbaar met een benzine- en dieselmotor.
    Waar autofabrikanten eerder met slechts één sportieve variant van een model kwamen zien we de trend steeds meer verschuiven. Volkswagen levert bijvoorbeeld de Golf als GT, GTI en R32. Maar ook Renault stapt in deze trend. De Mégane is leverbaar als sportief topmodel onder de naam Mégane RS. Daaronder komt eind dit jaar de Mégane GT. Hij is minder krachtig en sportief dan de RS, maar volgens Renault daardoor juist beter geschikt voor alledaags gebruik waarbij comfort zeer belangrijk is.

    Hitteschild
    Uiterlijk onderscheidt de Mégane GT zich subtiel van zijn minder sportieve soortgenoten. De donkere koplampbehuizing, de aangepaste grille en de voorspoiler verraden de GT. Aan de zijkant is het slechts een subtiele zijskirt en een set grijze lichtmetalen wielen die het verschil maken. De achterzijde oogt wat agressiever dankzij het aluminium hitteschild op de bumper en de centraal geplaatste dubbele uitlaatpijpen. Een klein spoilertje op de achterklep maakt het plaatje compleet.

    GT-logo op het stuurwiel
    Het subtiel sportieve sfeertje zien we ook binnenin de Mégane GT. De speciale sportstoelen zijn bekleed met geperforeerde stoffen bekleding en naar wens is leer optioneel leverbaar. De middenconsole is afgewerkt met een aluminium look en ook de pedalen zijn met dit materiaal uitgevoerd. Verder zien we aluminium lijsten op het dashboard en in de deurpanelen. Een sportstuurwiel met GT-logo zorgt voor de spreekwoordelijke puntjes op de i.

    Benzine- en dieselmotor
    Renault levert de Mégane GT met een tweetal motoren. De eerste is de 2.0 liter turbomotor die in de GT goed is voor een vermogen van 165 pk bij 5.000 tpm en een koppel van 270 Nm bij 3.250 tpm. Met deze viercilinder sprint de Mégane GT in 8,3 seconden naar 100 km/h. Tweede keuze voor de GT is een dieselkrachtbron. Renault levert de 2.0 dCi-motor met 150 pk en 340 Nm (bij 2.000 tpm). Beide motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het prettige van de dieselkrachtbron is dat deze de sportieve prestaties combineert met een verbruik van slechts 5,4 liter per 100 km.

    Comfort
    Waar bij sommige GTI-achtigen het accent ligt op sportiviteit hamert Renault erop dat de Mégane GT vooral een combinatie is van comfort en sportiviteit. De rijhoogte is met 10 mm verlaagt voor minder bodyroll en een lager zwaartepunt. De voor- en achterveren zijn 24% stijver dan die van de ´standaard´ Mégane. Verder werd het ESP aangepast en de stuurbekrachtiging zo ingesteld dat er een directer stuurgedrag is gerealiseerd.

    3- en 5-deurs
    Eind 2006 zal de Renault Mégane GT bij de dealers staan. Het model wordt leverbaar als 3- en als 5-deurs. De prijzen en exacte uitrustingsniveaus zijn nog niet bekend.

    Comment


    • Interessant.
      Dan ga ik is voor prijzen horen.

      Comment


      • Mja, ziet er netjes uit, alleen dat hitteschild stoort me wat.

        Comment


        • Niet mis, maar zou deze versies niet zo snel kopen eigenlijk. Trouwens, de 2.0 dci bestaat al.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • De 2.0dCi bestaat inderdaad al maar niet in zo'n sportief kleedje. Bon de verkoop zal afhangen van de prijzen. Als ze even hard doorrekenen zoals bij de RS???
            Een 3d 2.0dCi zonder opties ( enfin een Privelège is een goed uitgeruste wagen ) kost nu reeds €24450.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door walter
              De 2.0dCi bestaat inderdaad al maar niet in zo'n sportief kleedje. Bon de verkoop zal afhangen van de prijzen. Als ze even hard doorrekenen zoals bij de RS???
              Een 3d 2.0dCi zonder opties ( enfin een Privelège is een goed uitgeruste wagen ) kost nu reeds €24450.

              Als de benzineversie ook zoveel kost, zou ik liever een Golf GTI hebben in dit segment. Die zal standaard iets minder goed uitgerust zijn, maar in feite zit op die wagen ook al meer dan genoeg. Bovendien heeft hij meer vermogen.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Ik heb overlaatst een Vel Satis zien voorbijrijden. Vanbuiten zag hij er volledig normaal uit, vanbinnen een man in kostuum, maar dat geluid!!! Dat klonk zonder overdrijven even spectaculair en mooi als een Ferrari of een speciale moto! En hij ging ook zeer goed vooruit.

                Heeft iemand een idee wat voor iets dat kan geweest zijn? Ik stond nog een tijdje met open mond te kijken nadat hij aan een mooie snelheid passeerde...

                2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

                Comment


                • Misschien een 3.5 V6 ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door walter
                    Misschien een 3.5 V6 ?

                    Kan moeilijk anders. Jaja, ook bij Renault hebben ze deftige motoren in het aanbod.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                      Kan moeilijk anders. Jaja, ook bij Renault hebben ze deftige motoren in het aanbod.
                      Zeveraar !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                        Ik heb overlaatst een Vel Satis zien voorbijrijden. Vanbuiten zag hij er volledig normaal uit, vanbinnen een man in kostuum, maar dat geluid!!! Dat klonk zonder overdrijven even spectaculair en mooi als een Ferrari of een speciale moto! En hij ging ook zeer goed vooruit.

                        Heeft iemand een idee wat voor iets dat kan geweest zijn? Ik stond nog een tijdje met open mond te kijken nadat hij aan een mooie snelheid passeerde...
                        Die 3.5 V6 klinkt idd hemels

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door walter
                          Zeveraar !

                          Was niet om te zeveren hoor. Renault heeft gewoon goeie motoren in het aanbod. Ik denk nu vooral aan de 2.0 van de nieuwe Clio Sport (of is het Clio RS, damn).
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Mégane F1 Team R26

                            Renault is erg trots op hun vorig jaar veroverde titel als constructeur in de F1. Om dit kracht bij te zetten lanceert Renault de Mégane F1 Team R26 die nog net wat beter is dan de standaard Mégane RS.
                            De Mégane F1 Team R26 valt direct op door zijn gele kleur. Dit exclusieve Sirius Yellow is optioneel te krijgen op de Mégane. Verder valt de auto natuurlijk op door grijze en witte striping die over de hele auto te vinden zijn. Om de racelook af te maken monteert Renault 18 inch velgen die dezelfde kleur hebben als de spiegels. De remklauwen kregen een likje rode verf.

                            Extra power
                            Maar het belangrijkste nieuws zit hem natuurlijk niet aan de buitenkant, maar onder de motorkap. Zo verbeterde Renault de 2.0 liter turbomotor van de auto. Deze levert nu 230 pk bij 5.500 toeren per minuut. Ook het koppel steeg, namelijk naar 310 Nm bij 3.000 tpm. Renault geeft daarbij aan dat 90% van dat koppel tussen 2.000 en 6.000 toeren beschikbaar is. Door het toegenomen vermogen zijn de prestaties ook verbeterd. Nul naar honderd doet de Mégane F1 Team R26 in 6,5 seconden.

                            Limited slip differential
                            Naast deze motorische veranderingen wijzigde Renault nog een aantal zaken aan de Mégane F1 Team R26. Zo wordt de auto uitgevoerd met een limited slip differential, wat de grip moet verhogen. Ook de vering en demping zijn verbeterd. Voor een nog beter weggedrag en meer gevoel in het stuurwiel werd de elektronische stuurbekrachtiging aangepast.. Tot slot kreeg de F1 Team R26 andere remmen mee, namelijk nieuwe grotere Brembo schijven. Vóór meten deze geventileerde schijven zelfs 312 mm. De auto staat standaard op Michelin Pilot Sport 2 tyres (235 / 40 R1.(autowereld.com)
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • Dan zijn er nu al 3 varianten van de Rs verkrijgbaar als ik het goed voor heb.
                              De standaard RS, De RS team en de RS F1 team R26.
                              Een beetje van het goede teveel.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door walter
                                Renault is erg trots op hun vorig jaar veroverde titel als constructeur in de F1. Om dit kracht bij te zetten lanceert Renault de Mégane F1 Team R26 die nog net wat beter is dan de standaard Mégane RS.
                                De Mégane F1 Team R26 valt direct op door zijn gele kleur. Dit exclusieve Sirius Yellow is optioneel te krijgen op de Mégane. Verder valt de auto natuurlijk op door grijze en witte striping die over de hele auto te vinden zijn. Om de racelook af te maken monteert Renault 18 inch velgen die dezelfde kleur hebben als de spiegels. De remklauwen kregen een likje rode verf.

                                Extra power
                                Maar het belangrijkste nieuws zit hem natuurlijk niet aan de buitenkant, maar onder de motorkap. Zo verbeterde Renault de 2.0 liter turbomotor van de auto. Deze levert nu 230 pk bij 5.500 toeren per minuut. Ook het koppel steeg, namelijk naar 310 Nm bij 3.000 tpm. Renault geeft daarbij aan dat 90% van dat koppel tussen 2.000 en 6.000 toeren beschikbaar is. Door het toegenomen vermogen zijn de prestaties ook verbeterd. Nul naar honderd doet de Mégane F1 Team R26 in 6,5 seconden.

                                Limited slip differential
                                Naast deze motorische veranderingen wijzigde Renault nog een aantal zaken aan de Mégane F1 Team R26. Zo wordt de auto uitgevoerd met een limited slip differential, wat de grip moet verhogen. Ook de vering en demping zijn verbeterd. Voor een nog beter weggedrag en meer gevoel in het stuurwiel werd de elektronische stuurbekrachtiging aangepast.. Tot slot kreeg de F1 Team R26 andere remmen mee, namelijk nieuwe grotere Brembo schijven. Vóór meten deze geventileerde schijven zelfs 312 mm. De auto staat standaard op Michelin Pilot Sport 2 tyres (235 / 40 R1.(autowereld.com)


                                Zééér lekker. Jammer van de checkered flags op de bumpers, dat mocht van mij eraf. Voor de rest ben ik fan van de Mégane 3-deurs (wat een lijn), en in deze versie, met al dat lekkers extra (sperdiff, extra paardjes, ...), is 'ie breathtaking. De vorige, in dat vreemde uni blauw, stond me minder aan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TimJ
                                  Dan zijn er nu al 3 varianten van de Rs verkrijgbaar als ik het goed voor heb.
                                  De standaard RS, De RS team en de RS F1 team R26.
                                  Een beetje van het goede teveel.
                                  Ik vermoed dat de RS F1 team R26 de RS team zal vervangen.

                                  Comment


                                  • De verkopen van Renault dalen zienderogen:zou de Europese consument echt genoeg hebben van de inferieure kwaliteit. Ik denk dat dit vooral te wijten is aan leasecontracten die door de hoge storing/defecten graad niet meer vernieuwd worden. Als je Renault bv vergelijkt met zijn meest directe concurent Peugeot is het niet meer dan normaal dat Renault zou verliezen.

                                    Comment


                                    • Waarom staan ze dan nog op nummer 1?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                                        De verkopen van Renault dalen zienderogen:zou de Europese consument echt genoeg hebben van de inferieure kwaliteit. Ik denk dat dit vooral te wijten is aan leasecontracten die door de hoge storing/defecten graad niet meer vernieuwd worden. Als je Renault bv vergelijkt met zijn meest directe concurent Peugeot is het niet meer dan normaal dat Renault zou verliezen.

                                        http://www.autointernationaal.nl/art...hp?id=2537&n=4
                                        inferieure kwaliteit??? de wagens bij ons in de showroom vind ik nochtans dik in orde (in tegenstelling tot wat ik altijd dacht van Franse wagens).

                                        zo slecht gaan de zaken trouwens niet... er staat elke dag toch wel minstens één potentiële klant bij ons aan de deur.
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

                                        Comment

                                        Working...
                                        X