Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    88pk

    2100 Turbo Diesel powah!

    Shit, en kheb net even opgezocht...

    Uw dingk BEAT de 300TD gewoon op een sprintje naar 100... !!!















    Comment


    • De atmosferische 72pk power van de Xsara doet dat zelfs

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        De atmosferische 72pk power van de Xsara doet dat zelfs
        goh, ik dacht dat het er 71 waren, dju altijd die 1.9d onderschat

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          De atmosferische 72pk power van de Xsara doet dat zelfs
          ja maar die is een pak nieuwer.

          Die Espace is ouder dan de 300, en heeft minder vermogen...


          hehe, maar Edith ziet juist dat het ding dan ook maar 1240kilo weegt... een kleine 300 verschil

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            ja maar die is een pak nieuwer.

            Die Espace is ouder dan de 300, en heeft minder vermogen...


            hehe, maar Edith ziet juist dat het ding dan ook maar 1240kilo weegt... een kleine 300 verschil
            Tja, kwaliteit ligt in de schaal he

            Comment


            • Top Gear Renault Megane Crash Test

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment








              • Schitterende Clio van Sbarro.

                Comment


                • Dit volledig origineel, vind ik super















                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

                  Comment






                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • En nu het nieuw model


                      Comment


                      • Scénic Conquest

                        De fabrikanten slaan ons de laatste tijd met de éne stoere versie na de andere om de oren.


                        De fabrikanten slaan ons de laatste tijd met de éne stoere versie na de andere om de oren. Renault, dat van de vorige generatie van de Scénic nog een 4x4-uitvoering commercialiseerde, negeerde de nieuwe honger naar stoer ogend familieblik. Tot nu, want op het Autosalon van Genève gaan de Fransen dan toch door de knieën. De Scénic Conquest heet de opvolger te zijn van de Scénic RX4, maar beschikt -zoals het gros van de avontuurlijk opgedirkte concurrenten- niet over vierwielaandrijving. Wat de Conquest wél heeft is de gebruikelijke collectie ongelakt plastic, zilverkleurige accenten in voor- en achterbumper, dakrails, lichtmetalen velgen een een bij de roeping passende binnenbekleding. Onder de kap komen twee motoren. Benzinerijders nemen de 2.0l 16v met 135pk, dieselfanaten krijgen een 1.9 dCi met 130pk geserveerd.









                        Comment


                        • Mégane RS dCi




                          Renault heeft veel nieuws blijkbaar : "Ander nieuws is de Mégane RS dCi. De nieuwe topdiesel uit het Mégane-gamma krijgt een 2,0-liter dCi met 175 pk onder de kap. Renault voorziet de sportieve diesel standaard van een zesbak. Volgens Renault verbruikt de RS dCi 6,5 liter per 100 kilometer."

                          bron : autoscoops.be

                          Comment


                          • Die RS dci is vet.

                            Vooral die kleur.

                            En heb de interieurtjes altijd al knap gevonden.

                            Comment


                            • Heb trouwens vandaag een positief testritje gedaan met een Renault Kangoo 1.5dci. Van eind 2004 was hij, met 70.000km. Twas voor m'n tante, maar heb er dan ook wat mee gebold.

                              Ik had echt weinig verwacht van die 65pk motor. Maar niets is minder waar. Ik was echt verbouwereerd zeg. Hoe soepel, vlot dat ding optrekt. Niets turbogat, vanaf 1200 toeren zeer koppelrijk accelereren.
                              Enkel op hogere toeren (4000+) viel hij een beetje 'uit'.
                              Stille motor ook. 3000 toeren op 120 is ruim acceptabel, en zelfs op hogere snelheden heeft hij nog aanvaardbare 'punch' om te accelereren.
                              Enorm aangename verassing dus.
                              Toch zou ik voor de 82pk versie gaan. Denk dat die nog een pak vlotter is.
                              Als ge die dan nog eens zou chippen, dan hebt geen heus machien...

                              Stuurt goed, remt zéér goed (hoewel het pedaal'gevoel' een beetje ondermaats is), schakelt goed, etc.

                              Zithouding is nogal spijtig in deze basisversie. Geen hoogteverstelbare bestuurdersstoel en geen verstelbare stuurkolom zorgen ervoor dat het wel effe wennen is.

                              De auto is aanzienlijk groter dan het beeld dat je hebt vanop foto's. Daarop lijkt het echt een 'Clio - camionette', maar hij is echt wel een pak groter. Motorkap is hoog en relatief lang, wat hem aanzienlijk knapper maakt. De nieuwe lichtblokken helpen ook om hem aantrekkelijk te maken.



                              Aangezien ze in de Ardennen woont, heb ik haar toch aangeraden om eerst nog naar een Kangoo 4x4 te gaan kijken, die bij Cardoen in Gent staat. Das een 1.9DCI, en in die combinatie wss al een pak 'comfortabeler' voor daar in die kleine wegeltjes, zeker in de wintermaanden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Uw dingk BEAT de 300TD gewoon op een sprintje naar 100... !!!
                                14 en een klets, kunstof rules kwa gewicht

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Heb trouwens vandaag een positief testritje gedaan met een Renault Kangoo 1.5dci. Van eind 2004 was hij, met 70.000km. Twas voor m'n tante, maar heb er dan ook wat mee gebold.

                                  Ik had echt weinig verwacht van die 65pk motor. Maar niets is minder waar. Ik was echt verbouwereerd zeg. Hoe soepel, vlot dat ding optrekt. Niets turbogat, vanaf 1200 toeren zeer koppelrijk accelereren.
                                  Enkel op hogere toeren (4000+) viel hij een beetje 'uit'.
                                  Stille motor ook. 3000 toeren op 120 is ruim acceptabel, en zelfs op hogere snelheden heeft hij nog aanvaardbare 'punch' om te accelereren.
                                  Enorm aangename verassing dus.
                                  Toch zou ik voor de 82pk versie gaan. Denk dat die nog een pak vlotter is.
                                  Als ge die dan nog eens zou chippen, dan hebt geen heus machien...

                                  Stuurt goed, remt zéér goed (hoewel het pedaal'gevoel' een beetje ondermaats is), schakelt goed, etc.

                                  Zithouding is nogal spijtig in deze basisversie. Geen hoogteverstelbare bestuurdersstoel en geen verstelbare stuurkolom zorgen ervoor dat het wel effe wennen is.

                                  De auto is aanzienlijk groter dan het beeld dat je hebt vanop foto's. Daarop lijkt het echt een 'Clio - camionette', maar hij is echt wel een pak groter. Motorkap is hoog en relatief lang, wat hem aanzienlijk knapper maakt. De nieuwe lichtblokken helpen ook om hem aantrekkelijk te maken.



                                  Aangezien ze in de Ardennen woont, heb ik haar toch aangeraden om eerst nog naar een Kangoo 4x4 te gaan kijken, die bij Cardoen in Gent staat. Das een 1.9DCI, en in die combinatie wss al een pak 'comfortabeler' voor daar in die kleine wegeltjes, zeker in de wintermaanden.
                                  Heb je wel met een Kangoo gereden . Ik ben toch altijd blij als ik terug in mijn MB kan stappen. Over ruimte geen slecht woord maar over rijplezier heb ik toch een andere mening.

                                  Wat die 4x4 betreft. Zeker laten staan. Is lawaaierig en rijdt zeer zwaar (+ buitensporig verbruik).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                    Heb je wel met een Kangoo gereden . Ik ben toch altijd blij als ik terug in mijn MB kan stappen. Over ruimte geen slecht woord maar over rijplezier heb ik toch een andere mening.

                                    Wat die 4x4 betreft. Zeker laten staan. Is lawaaierig en rijdt zeer zwaar (+ buitensporig verbruik).

                                    Jah... ik vergelijk deze auto dan ook niet met een mercedes hé.

                                    Ik had gewoon 'erger' verwacht van deze auto, maar uiteindelijk reed hij zeer aangenaam.


                                    De 4x4 heeft ze intussen laten staan, die rammelde bij 2000 toeren...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten



                                      Renault heeft veel nieuws blijkbaar : "Ander nieuws is de Mégane RS dCi. De nieuwe topdiesel uit het Mégane-gamma krijgt een 2,0-liter dCi met 175 pk onder de kap. Renault voorziet de sportieve diesel standaard van een zesbak. Volgens Renault verbruikt de RS dCi 6,5 liter per 100 kilometer."

                                      bron : autoscoops.be

                                      Nice
                                      Maar 6.5l/100km vind ik wat weinig daar zit ik zelfs boven met de 1.9 dCi

                                      Comment


                                      • Megane Renault Sport dCi

                                        Megane Renault Sport dCi ( www.auto55.be )












                                        Bezit u een Renault Clio of Mégane, dan is die wellicht afkomstig uit de Spaanse fabriek van het merk. Maar dat hoeft niet het geval te zijn. De Renaults met sportieve inborst worden immers in het Franse Dieppe afgemonteerd. Renault Sport doet er z'n ding. We denken dan meteen aan de Clio V6, maar ook de Clio RS en de Mégane II met ‘Renault Sport'-afkorting komen ervandaan. Bovenstaande V6 uitgezonderd, inmiddels afgevoerd (want gebaseerd op de vorige Clio) en destijds gezegend met een zeer stevig prijskaartje, vallen die modellen bijzonder goed in de smaak. Sinds 2001 liepen er niet minder van 15.000 van de band. Tezelfdertijd ontstond onder impuls van de vooruitgang van de dieseltechnologie een markt voor wat moet doorgaan voor ‘sportieve diesels'. De afzet van het aantal compacte dieselmodellen met vermogens van 150pk of meer is de jongste drie jaar vervijfvoudigd. Een markt die Renault Sport niet kan en wil negeren. Het parkeert naast de 225pk sterke 2.0l turbo benzine dan ook een even grote dieselmotor. Een blok dat onlangs debuteerde in de Laguna GT. Het dieselblok blijft van geen moderne ontwikkeling verstoken; de inspuitdruk van het systeem met gemeenschappelijke inspuitbuis loopt op tot 1.600 bar, de piëzo-injectoren maken tot vijf inpuitingen per cyclus mogelijk en de turbine is van het type met variabele schoepenverstelling. Daardoor levert het blok 175pk en 360Nm. De Volkswagen Golf GT, Seat Leon FR, Skoda Octavia RS en Volvo C30 D5 maken de borst best al nat. Alle vermogen wordt via een handgeroerde zesbak naar de voortrein gekanaliseerd en die sleurt het model dat zowel met drie als vijf portieren verkrijgbaar is, naar 100km/u in 8,3 tellen. Zelf hadden we evenwel gemikt op een acceleratietijd van minder dan 8 seconden. De dieseleenheid maakt eens de tweede versnelling voorbij -op koppel- wel veel goed en rond nog steeds de kilometer onder de 30 seconden. Z'n top bedraagt 212km/u. De benzine haalt daarentegen 236km/u en sprint in 6,5 tellen.
                                        Renault claimt dat de RS dCi vooral zal aangekocht worden door mensen die ondanks hun honger naar sportiviteit één oog op de gebruikskost houden. Het sterke punt van de diesel is dan ook z'n verbruiksgemiddelde van 6,5l/100km. Met een liter of 8 kan je je op een realistische manier van A naar B verplaatsen - als je daarvoor tenminste niet het hopeloos verouderde Carminat navigatiesysteem inschakelt, want dan kom je misschien nooit ter bestemming. De benzine vraagt voor dezelfde oefening zo'n 12 liter. Het onderstel is aangepast aan de karakteristieken van de diesel die vooral op de neus wat zwaarder is. Renault biedt het bovendien aan in twee smaken; een normale versie en een wat radicaler afgestelde (met stijvere veren) CUP-uitvoering. Om de benzine van een diesel te onderscheiden moet je een kenner zijn. Die laatste mist immers enkel de dakvleugel. De verschillen tussen de normale- en CUP-versie zijn talrijker; met zilver getooide spiegelhuizen en titaniumkleurige velgen (18-duims terwijl die op de RS dCi standaard slechts 17 duims groot zijn). In het interieur vinden we Recaro-zitjes met ingewerkte laterale airbags bovenop de standaard sportieve aankleding.
                                        Rijden doet de Mégane dCi uitstekend. Dat verbaast niet, want zelfs de basis is een uitstekende rijmachine. De ophanging wordt eigenlijk nooit echt oncomfortabel en het verschil tussen de normale- en CUP-versie is niet vingerdik. Dieselliefhebbers halen hun hart wellicht op aan de flukse tussenacceleraties, maar hou de krachtbron wel boven 2.000t/min want daaronder gebeurt er weinig. De besturing is accuraat en de roodgelakte remzadels bijten gretig in de schijven. Laat ze dat wel niet té vaak doen om fading te vermijden. De Mégane II Renault Sport dCi mist het scherpe kantje van de benzine, die ook nog een blazend motorgeluid, een snediger (minder door gewicht getormenteerde) voortrein en extra brutaliteit in de soep mengt. De sportiviteit die de diesel aan boord legt is dan ook door marketing wat opgeklopt. En dat is geen kritiek op Renault; elke constructeur doet dat. Maar, bovenal, de diesel is een uitstekende en potente rijmachine. De RS dCi is er vanaf € 28.100, kost in de luxueuze uitvoering € 31.150 en moet in z'n extreme CUP-versie € 30.900 opbrengen. De benzine is behalve krachtiger ook steeds € 750 goedkoper.

                                        Comment


                                        • Zijn er eigenlijk al scoops van de volgende Megane?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X