Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment




    • den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment




      • den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Vel Satis . Eén van de beste auto's die ik ooit had. Niet kwalitatief maar goed rijden dat die deed.... En knappe zetels. Allé, 'k zou die aankoop zo weer over doen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL
            Vel Satis . Eén van de beste auto's die ik ooit had. Niet kwalitatief maar goed rijden dat die deed.... En knappe zetels. Allé, 'k zou die aankoop zo weer over doen.
            Hij staat te koop hè en ik weet waar.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

              Hij staat te koop hè en ik weet waar.
              Nee... da's te oud intussen hee. Maar heel mooie herinneringen aan. Denk dat het zelfs dezelfde kleur was. Da's gene grijs metallic maar beige hee? Angorabeige noemde het. Perfect kleur tegen het vuil...

              Comment


              • Vandaag een aangetekende brief gekregen van Renault.
                Buitenkant brief, rechtstreeks van Frankrijk, binnenkant staan de gegevens van Renault Drogenbos.

                Blijkbaar een fout in het instructieboekje pagina 3.22 (er is een afdruk van de pagina toegevoegd in het Nederlands en in het Frans)
                Heb het effe nagekeken en er is idd een fout, maar het is wel pagina 3.21 bij mij.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • Renault Fuego (1980 - 1986)

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Renault 17 TS (1971 - 1979)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Als 8 a 9 jarige was dat mijn betaalbare sportwagen.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • renault dauphine (1962)









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Geweldig zo'n Dalphine.
                            Zoiets restaureren en dan met een wat moderne motor erin en rijden maar.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Leuke dak sticker.

                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • Nieuwe motor Renault in samenwerking met Daimler.

                                Der französische Autobauer Renault hat jetzt eine neue Motorenfamilie vorgestellt, die in Zusammenarbeit mit Daimler entwickelt wurde. Die Vierzylinder-Turbobenziner kommen mit 1,3 Liter Hubraum in verschiedenen Leistungsstufen.

                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment






                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • RENAULT R7 (1974-1982)


                                    Onder de categorie iconische Franse oldtimers mogen we de allereerste Renault R5 wel scharen. Het vrolijke kleine wagentje wist menig hart te stelen. Wat niet veel mensen weten, is dat er ook een sedanversie op de wegen heeft rondgereden: de Renault R7. Nu verdient die ook wat eer.

                                    In 1974 verscheen de R7 op de weg. Dat is twee jaar nadat we voor het eerst oog in oog stonden met de oer-5 van Renault. Deze kwam er toen als driedeurs hatchback. Op diezelfde basis verscheen later deze R7, hoewel de wielbasis wel 6 centimeter langer was dan voorheen. Het Franse wagentje rolde uit de fabriek in Spanje. Renaults dochteronderneming FASA was namelijk tien jaar lang verantwoordelijk voor de productie van de R7. FASA staat voor Fabricacion de Automoviles Sociedad Anonima de Valladolid en is gehuisvest in Valladolid, in het noordwesten van Spanje.

                                    Er viel qua motorisering niet veel te kiezen voor de R7. In het begin was er enkel een 1,0-litermotor leverbaar in de R7. Bij een latere facelift kwam er ook een iets sterkere motor in de vorm van een 1,1-liter viercilindermotor met 45 pk onder de kap. De R7 zou toen in de praktijk zo'n 133 kilometer per uur kunnen halen. Met een lengte van 3,89 meter is een R7 geen heel grote auto. Ter vergelijking: de huidige Renault Twingo is 10 centimeter kleiner dan de sedan, die destijds een segment hoger zat .

                                    Dat er bij de auto niet gelijk een belletje gaat rinkelen, is geen grote schande. Veel verder dan het land waar hij werd gemaakt, kwam de R7 namelijk niet. Reden daarvoor is dat voor een kleine extra investering de grotere R12 te krijgen was en veel consumenten daarvoor kozen. Toch werden er in tien jaar tijd 159.533 exemplaren geproduceerd. In 1979 vond er een kleine facelift plaats, waarna de productie in 1982 werd gestaakt. In 1980 verscheen er een vijfdeurs Renault R5, die dezelfde wielbasis als de R7 had. Het stokje van de R7 werd uiteindelijk overgedragen aan de Renault R9.




                                    Last edited by Jocar; 05/01/2018, 08:46.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • RENAULT 12 (1969-1999)

                                      Renault heeft al vaak apart vormgegeven auto’s uitgebracht, en de 12 hoort daar zeker ook bij. Hij werd in oktober 1969 geïntroduceerd en viel tussen de 8 en 16 in. En of je ‘m nu mooi vindt of niet: ruim en comfortabel was hij wel en de Europese pers was wat die punten betrof dan ook zeker te spreken over het nieuwe model.
                                      In eerste instantie was de auto verkrijgbaar in L- of TL-uitvoering en kwam hij met 54 pk sterke 1,3-liter viercilinder. Op wat details na zat het voornaamste verschil tussen de twee in de voorbank (L) dan wel losse voorstoelen (TL). In 1970 worden twee nieuwe versies onthuld. Op de eerste plaats een stationwagon die los van zijn extra bagageruimte en vijfde deur qua uitvoering gelijk was aan de sedans. Daarnaast kwam de Renault 12 ook als snelle Gordini op de markt. In dat geval lag er een aluminium 1,6-liter vierpitter onder de motorkap die je ook in de Renault 16 kon vonden. De motor kwam met dubbele Weber-carburateurs en was goed voor een vermogen van 125 pk. Rondom waren schijfremmen gemonteerd (vooraan geventileerd), de wielophanging stond een tandje strakker en de Gordini kwam standaard met vijf versnellingen. De topsnelheid lag op 185 km/h. Na 1972 verschenen er nog meer versies van de Renault 12, waaronder de TS (1.3) en TR (1.3 automaat).
                                      Weer drie jaar later werd de 12 aan een facelift onderworpen. De 110 pk sterke Renault 12 Alpine die in 1977 verscheen kwam met een 1,4-liter motor maar was niet zo snel als de Gordini. Met slechts 493 verkochte exemplaren is die onder liefhebbers inmiddels trouwens gezocht. In 1980 viel het doek voor de Renault 12 na elf jaar onafgebroken productie. En zelfs toen was het nog niet helemaal afgelopen. De laatste Renault 12 werd in 1999 in Turkije gebouwd, maar toen ging men in Roemenië nog een jaar of vijf verder onder de Dacia-naam. In totaal werden er een slordige 2,5 miljoen Renaults 12 gebouwd.













                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • RENAULT 5 (1972-1984)

                                        Voor 1972 heeft Renault al de compacte Renault 4, 8 en 10 in het gamma, maar de Renault 5, gelanceerd in januari 1972, is nog een stukje kleiner. De vorm van de auto is op zijn zachtst gezegd modern en kwam van Michel Boue. Hij paste als eerste schildbumpers toe – inmiddels doen alle autofabrikanten dat. Als het aan Boue had ligt, was de ‘R5’ trouwens nog vooruitstrevender geworden met achterlichten die doorlopen van boven tot onder, maar dat gebeurt uiteindelijk niet. Onderhuids leunt de 5 fors op de techniek van de Renault 4, met een in lengterichting geplaatste viercilinder die de voorwielen aandrijft. Hij varieert van 728- tot en met 1.397 cc. De eerste modellen hadden nog een ‘kapstok’-versnellingspook die uit het dashboard steekt, maar Renault verandert dit al vrij snel naar een op de vloer gemonteerde pook.
                                        In Alpine-uitvoering is de Renault 5 stevig opgevoerd. De 1.397 cc motor levert nu 93 in plaats van 64 pk. Deze auto wordt ook ingezet op het circuit en in de rallysport en presteert daarin goed. In de Rally van Monte Carlo van 1977 worden ‘vijfjes’ zelfs eerste en tweede in een veld dat voornamelijk bestaat uit veel sterkere auto’s. In 1978 komt Renault met een groep 4 rally-versie die opmerkelijk breed is uitgebouwd én is voorzien van een turbo, gemonteerd op een in het midden geplaatste motor. Nog altijd met 1.297 cc, maar nu soms goed voor 250 pk! In handen van Jean Ragnotti blijkt hij onverslaanbaar. Tussen 1980 en 1986 verschijnen ook straatversies van deze auto, die nu aardig wat geld opbrengen. In de Franse fabriek werden er tussen 1972 en 1984 een enórme 5,47 miljoen Renaults 5 gebouwd. Daarvan zijn er opvallend weinig overgebleven, want het autootje roest hard. In Iran bouwt men de Renault 5 nog tot 2002, onder de naam Sepand.











                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Diene blauwen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X