Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • FRISSE WIND DOOR PARTNERSCHAP

    RENAULT EN DAIMLER PRATEN OVER VERDERE SAMENWERKING

    Renault en Daimler zijn nog steeds voor een deel aan elkaar verbonden, maar heel concrete nieuwe plannen liggen er momenteel niet. Renault ziet graag dat er weer wordt gekeken naar toekomstige gezamenlijke projecten en Daimler lijkt positief.

    Alweer tien jaar geleden sloegen Renault en Daimler de handen ineen voor de het delen van platforms en motoren. Onder de toenmalige CEO's Carlos Ghosn (Renault) en Dieter Zetsche (Daimler) werd de samenwerking beklonken. Zetsche is nu aan het genieten van zijn pensioen en Ghosn vecht een juridische strijd uit tegen zijn voormalige werkgever. De samenwerking tussen Renault en Daimler, die bij de start ervan een belang van 3,1 procent in elkaar namen, heeft zich onder meer geuit in een uitgebreide samenwerking op motorisch vlak én in de komst van de Citan. Van nieuwe gezamenlijke avonturen is op de komst van een nieuwe Citan na nog niets vernomen. Wat Renault betreft wordt het tijd voor een uitgebreidere samenwerking. Interim-CEO Clothilde Delbos en bestuursvoorzitter Jean-Dominique Senard hebben volgens Automotive News onlangs aan de bel getrokken bij Daimler.

    Senard meldt dat er vanuit Daimler positief is gereageerd op de handreiking en dat ze ook in Duitsland open staan voor het aanwakkeren van de samenwerking. "We werken weer veel samen met zijn teams (van de CEO van Daimler, red.) om te kijken naar de toekomst van deze alliantie", aldus Senard. Concrete plannen worden nog niet genoemd. Zoals gezegd zijn de aankomende Renault Kangoo en de Mercedes-Benz Citan weer aan elkaar verwant, dus dat is nog een actueel voorbeeld van de samenwerking. Uiteraard bestaan ook de samen ontwikkelde Smart ForFour en Renault Twingo nog. Daarnaast zijn er nog altijd Mercedessen (A-klasse, Vito) leverbaar met Renault-Mercedes-motoren. Zelfs de Dacia's Duster en Lodgy zijn te koop met een motor waarbij Mercedes een flinke vinger in de pap heeft gehad.

    Bron: Autoweek








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment



    • Nieuwe captur goei vriendin 130 pk


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • 4 op een rij




        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment



        • Scenic x 2


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • Comment


              • Renault Sport Spider (1997)

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment






                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • Omsingeld door Renault’s




                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • 14


                      De peer


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • In FR bobo ? (die peer)

                        Comment


                        • Ja, 34260


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment




                          • Doelmatige sluiting


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • OORZAKEN: CORONACRISIS EN NISSAN

                              RECORDVERLIES VOOR GROUPE RENAULT

                              Groupe Renault, waar onder andere de automerken Renault en Dacia toe behoren, boekte in de eerste zes maanden van dit jaar een recordverlies van 7,3 miljard euro.

                              De autoverkopen onder de paraplu van de Renault-groep daalden met ongeveer 35 procent tot 1,26 miljoen stuks. De omzet kwam daarmee uit op 18,4 miljard euro, een afname van ruim 34 procent. Renault becijfert dat de coronacrisis een negatieve impact op de cijfers heeft ter grootte van 1,8 miljard euro.

                              Het concern wijt het verlies niet alleen aan de gevolgen van de coronacrisis, maar ook aan de negatieve bijdrage van alliantiepartner Nissan van bijna 5 miljard euro. Dat zegt het Franse bedrijf donderdag in een toelichting op de resultaten. Renault vormt een samenwerkingsverband met Nissan en Mitsubishi.

                              Renault wil dit jaar 600 miljoen euro op de kosten besparen en zegt daar goede vorderingen mee te maken. "Hoewel deze situatie ongekend is, is het niet definitief", zegt CEO Luca De Meo. "Ik heb alle vertrouwen in het herstellend vermogen van de groep." Eind mei maakte het bedrijf al bekend fors te willen bezuinigen en zo'n 15.000 banen te schrappen.

                              Bron: Autoweek


                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Comment


                                • Comment


                                  • de specifieke beweging van de wissers van de alpine

                                    Comment


                                    • SAMEN TEN STRIJDE

                                      DE VLUCHTSTROOK: DE RENAULT MET EEN PEUGEOT V8

                                      Renault en Peugeot kennen we haast niet anders dan als directe concurrenten van elkaar. Toch was er lang geleden een innige samenwerking tussen de twee Franse fabrikanten. Dat leverde onder meer deze bijzondere creatie op: de Renault Project H.

                                      In de tweede helft van de jaren 60 zagen Renault en Peugeot met lede ogen aan hoe de concurrentie hoge ogen gooide in het topsegment. Niet alleen wist Citroën (toen nog niet verbonden aan Peugeot) met de DS nog altijd flinke verkoopresultaten te boeken; ook van buiten de landsgrenzen dreigde de komst van succesvolle inzendingen. Vanwege de oprichting van de EEG tien jaar eerder en de in 1968 van kracht gegane vrije handel kon bijvoorbeeld Mercedes-Benz prima zaken gaan doen in Frankrijk. Niet alleen het topsegment werd door de concurrentie bezet, ook lager in het aanbod merkten Renault en Peugeot dat hun positie onder druk kwam te staan.

                                      Samenwerking kon een krachtig middel zijn om een weerwoord te bieden. In 1966 leidde dat dan ook tot een verbintenis tussen Renault en Peugeot. De twee fabrikanten gingen een technische samenwerking aan. Ze zouden samen onderdelen ontwikkelen en bouwen om de kosten te drukken. Achter de schermen werden er niet alleen plannen opgezet om onder andere gezamenlijk motoren te bouwen, er werd namelijk ook gewerkt aan verschillende studiemodellen die het beste bij elkaar zou brengen. In 1967 werden er over en weer diverse schetsen aan elkaar voorgelegd. Uiteindelijk is in ieder geval één daarvan uitgewerkt tot een fysiek prototype: de Renault Project H.

                                      Project H

                                      De Project H was Renaults visie op een luxe topsegment-auto met alles erop en eraan dat toen in samenwerking met Peugeot mogelijk was. Wat dat betreft stelde de Project H niet teleur. De opvallende koets, van de hand van Jean-Claude Mornard, strekte zich uit over maar liefst 4,90 meter. De Project H was ook behoorlijk breed; 1,88 m. Een statig geheel dat comfortabel voorbij moest zoeven op een variant van de hydropneumatische vering die Peugeot had ontwikkeld als antwoord op Citroën. In het interieur deed het al net zo imposant aan als aan de buitenkant. De twee uiterst riante zetels voorin sloten in het midden van de auto op elkaar aan, waardoor het eerder een soort bank werd. Qua ontwerp doet het nog het meest denken aan het interieur van de veel later verschenen Renault 25. Zowel voor- als achterin was de hoogte van de zit aan te passen. Als de zit niet al geweldig was, dan zorgde de airconditioning en klimaatregeling over verschillende zones (!) daar wel voor.

                                      In het zeer minimalistisch vormgegeven dashboard van de Project H prijkte een snelheidsmeter die doorliep tot 200 km/h. Niet overdreven snel, maar voor die tijd zeker nog een magische grens voor personenauto's. Of de Project H ook echt tot aan het einde van die teller door kon lopen, is niet bekend, maar het zou ons niet verbazen. In de neus van de Renault lag namelijk een 3,5-liter V8. Jawel, een Renault met een V8. Niet van eigen makelij echter, want hier kwam partner Peugeot weer om de hoek kijken. Die had de krachtbron ontwikkeld. Hoeveel vermogen eruit geperst kon worden, blijft een mogelijk nooit beantwoorde vraag. De V8 werd namelijk met de Project H in een hoekje gezet om er te gaan verstoffen.

                                      Erfgoed

                                      Hoewel de Project H er zeker veelbelovend uitzag en het duidelijk was dat Renault met Peugeot samen in staat was om een luxe topklasse limousine neer te zetten, zag Renault er uiteindelijk toch van af. De Renault 30 is de auto die je nog het meest als een spirituele nazaat van deze Project H kan zien. Bij Peugeot zochten ze het uiteindelijk met de 604 ook hogerop en ook die auto heeft genen van deze Renault in zich. Hoewel de V8 in de hoek werd geschoven, gingen Renault en Peugeot wel samen aan de V6. De PRV-motor (met de V van het later aangehaakte Volvo) werd een V6 die oorspronkelijk als V8 was bedoeld. Hoogstwaarschijnlijk de V8 die in de neus van deze vergeten conceptauto lag.
















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Leuk verhaal, wist ik niet






                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • ik denk dat ie al eens gepasseerd is door, ik denk

                                          design is paar jaar later opgepikt voor de simca 1307

                                          Comment

                                          Working...
                                          X