Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wisten jullie trouwens dat je, mits betaling en in groep, de Alpine/Renault sport fabriek kan gaan bezoeken in Dieppe

    http://www.renault-sport.com/fr/jour...ault/usine.php

    Voor de onwetenden, die is de fabriek waar dus vroeger de Alpine's werden gemaakt, alsook iets recenter: de Spider, R5 GTT, Williams,Clio V6, Clio RS,...
    Momenteel worden er de nieuwe Clio Sport en de Megane RS geproduceerd.
    Enkel de Renault sport modellen dus.

    Comment





    • Comment




      • Comment




        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten

            In het wit had ik die nog niet gezien

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              In het wit had ik die nog niet gezien

              Ik denk ook niet dat ze in die kleur geleverd zijn voor 'gewone' verkoop.
              Enkel aangepaste versies voor circuitgebruik volgens mij.





              Comment




              • Stel u daar een zwartlederen interieur bij

                en oooow

                oooow


                *shit waar liggen die tissues hier ergens*

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                  Geheel terecht. Renault is toch een merk met een geschiedenis. Ze hebben heel wat betekend in de Rallysport en op andere vlakken.
                  Kijk maar naar de R5 Turbo, Gordini, Alpine,...
                  Allemaal klassiekers
                  Helemaal mee eens!
                  Ze staan al jaaaaren aan de top in de formule 1, wonnen le mans in '78 en hadden onnoemelijk veel rallysuccesen... bovendien krijgen we nu ook al geruime tijd de schitterende world series

                  Mijn eeuwige respect voor Renault!!

                  Comment


                  • Ik zie zo'n bezoekje aan de fabriek trouwens heel erg zitten! Zal eens kijken of die dag in september niet in de agenda zou passen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk Berichten
                      Ik zie zo'n bezoekje aan de fabriek trouwens heel erg zitten! Zal eens kijken of die dag in september niet in de agenda zou passen...
                      wel een eindje rijden voor een meeting

                      Comment


                      • Renault Scénic Conquest



                        De Renault Scénic Conquest doet enigszins denken aan een SUV. Maar dat is slechts uiterlijk vertoon, de Scénic Conquest is namelijk niets anders dan een midi-MPV met de uiterlijke kenmerken van een SUV. Onderhuids mag Renault dan de nodige aanpassingen hebben gedaan, de Scénic Conquest is niets meer dan een schaap in wolfskleren. Tijdens de Autosalon van Genève (maart 2007) presenteerde Renault de Scénic Conquest. Met deze nieuwe variant van de Scénic komt Renault met een antwoord op de Cross-modellen van Volkswagen (voornamelijk de CrossTouran), de Scout-modellen van Skoda en de talloze andere SUV-look-a-like modellen die het vooral van hun uiterlijk moeten hebben. Dat geldt ook voor de Scénic Conquest die vooral qua uitstraling een andere auto is dan zijn meer bescheiden bloedverwanten. Aan de voorzijde kreeg de Conquest een nieuwe bumper met een dieper doorgetrokken voorspoiler en een grafietzwarte beschermplaat. Verder heeft hij een nieuwe grille en luchtinlaat en een chroomkleurige beschermplaat onder de motor. De koplampen zijn zwart gekleurd en van opzij valt onze blik direct op de beschermprofielen en de wielkastverbreders. Aan de achterzijde is wederom een beschermplaat te vinden en bovendien is de bumper opnieuw vormgegeven. Om het geheel extra te benadrukken is de Scénic Conquest naast negen bekende carrosseriekleuren ook leverbaar in Orange Cayenne. Deze kleur is exclusief voorbehouden aan de Conquest.

                        Oranje accenten in het interieur
                        Zodra men plaatsneemt in het interieur van Scénic Conquest onderscheiden de diverse oranje accenten dit model van de rest van het Scénic-gamma. Het centrale gedeelte van het dashboard in geanodiseerd donker carbon is versierd met oranje grafische elementen. De stoelbekleding, de hoes van de versnellingspook en het stuurwiel zijn afgewerkt met oranje stiksels. En ook de veiligheidsgordels zijn uitgevoerd in oranje. De rubberen vloermatjes met Conquest-logo beschermen de vloerbekleding.

                        Aangepast onderstel
                        Om toch net iets verder te komen dan een gewone Scénic heeft Renault ook het onderstel aangepast. Naast de grotere bodemvrijheid en beschermplaten, onderging het onderstel wijzigingen om het comfort op moeilijk terrein te verbeteren. De schokdempers vóór en achter kregen een specifieke afstelling. De diameter van de stabilisatorstang werd verkleind. En tot slot werden de dynamische stabiliteitsregeling (ESP) en het antislipsysteem (ASR) afgestemd op de avontuurlijke roeping
                        van Scénic Conquest.

                        Motorengamma Scénic Conquest
                        Het motorengamma van de Scénic Conquest bestaat uit vijf motoren. Het instapmodel is de 1.6 liter viercilinder benzinemotor die goed is voor een vermogen van 110 pk en een koppel van 151 Nm. Daarna volgt de 2.0 liter benzinemotor. Die ontwikkelt een vermogen van 100 pk bij 5.500 tpm en een koppel van 191 Nm bij 3.750 tpm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en weet een verbruik van 8,0 liter per 100 km te realiseren. Wie iets meer vermogen wenst en bovendien het verbruik wil drukken kan kiezen voor de 1.9 dCi-motor. Deze dieselmotor weet een vermogen van 115 pk en een koppel van 300 Nm (bij 2.000 tpm) op de weg over te brengen. De motor is eveneens gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en realiseert een verbruik van 6,0 liter per 100 km. De instapdiesel is de 1.5 dCi met een vermogen van 105 pk en een koppel van 240 Nm.

                        Uitvoeringen Scénic Conquest
                        De Scénic Conquest is gebaseerd op de Dynamique-uitvoering van de ´gewone´ Scénic. Het model beschikt dan ook over zaken als parkeersensoren achter, ESP, lichtmetalen wielen en dakrailings. Speciaal voor de Conquest levert Renault ´avontuurlijke´ opties zoals een fietsendrager voor in het interieur, verplaatsbare opbergvakken, dorpelbeschermers voor de deuren en de kofferbak en een indeelbare bagageruimte. Vanaf juni 2007 staat de Scénic Conquest bij de dealers. Het model wordt geproduceerd in de Renault-fabriek in het Franse Douai. De prijzen beginnen bij € 22.400,- voor de Scénic Conquest 1.6 16V en € 23.800,- voor de 2.0 liter. Dieselrijden kan vanaf € 24.300,- met de 1.5 dCi en € 25.600,- met de 1.9 dCi. ( www.autowereld.com )

                        Comment




                        • Gespot op een parking in duitsland
                          Last edited by Matthi; 15/05/2007, 18:59.

                          Comment


                          • Ehm?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Ehm?
                              Idd ehm

                              Comment


                              • grapjas

                                Comment


                                • Droes heb jij al een topic bij "Mijn Auto"? Dat van jou ziet er echt een knap wagentje uit!

                                  Comment


                                  • Zou ook gepost mogen worden bij Alpine lovers


                                    Grrrr...

                                    Comment


                                    • Foutje in het artikel van de Scénic Conquest: vermogen van de 2.0 benzine klopt niet. Moet allicht 138 (136 bij ons) of 150 pk zijn.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • nze Megane V8 DCI heeft weer eens een probleempje

                                        Je hebt zo van die opbergvakken in de vloer, wel eentje staat als het geregend heeft: VOL WATER En das toch wel een liter of twee.


                                        Kutbak

                                        En toch sta ik het meeste zot van een Megan R26 momenteel ...

                                        Comment


                                        • BoW

                                          Tijdens Bocholt-on-Wheels zal een hele groep exclusieve Renault's te zien zijn:

                                          Clio Sport V6 Blauw
                                          R5 turbo2 rood
                                          R5 GT turbo Renault race kleuren
                                          R 5 GTT Cabrio D. Rood
                                          R 5

                                          Wellicht nog een Spyder en een Alpine GT

                                          Zie ---> www.bocholt-on-wheels.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X