Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Zo een alpine V6 GT Turbo heeft men vader nog gehad.
      Amai dat is een bom!. Dat gaat echt bangelijk hard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete

Dit blijft voor mij toch werkelijk wel
        Spijtig dat de eerste versie zo moeilijk te besturen was.

De kwaliteit heeft ook serieuze dieptepunten gehad, De fout lag bij TWR (waar hij toen werd gemaakt) omdat TWR zoveel wisselde van toeleverancier.

Hij had wel een beest van een Citroën motor.
        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
          Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete

Dit blijft voor mij toch werkelijk wel
          Spijtig dat de eerste versie zo moeilijk te besturen was.

De kwaliteit heeft ook serieuze dieptepunten gehad, De fout lag bij TWR (waar hij toen werd gemaakt) omdat TWR zoveel wisselde van toeleverancier.

Hij had wel een beest van een Citroën motor.
          Citroën? Ik herinner me niet echt dat er ooit sprake was van een citroën motor in die Clio V6.

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat men bij Lotus eventjes ging aankloppen voor een 3.0 V6 van een 250 pk, (zelfde motor als uit de M250), maar omdat dit op het laatste moment afketste, besliste Renault maar zelf een V6 uit het eigen gamma aan te pakken voor gebruik in de V6. Daarom ook het toen "lage" vermogen van 235 pk voor die V6...

Ben je daar zeker van, een citroën motor?
          Renault en Citroën? De enige overeenkomst die ik weet te vinden is dat ze beiden Frans zijn...

Comment

Ik denk dat de motor van lotus een beetje te duur was, en dat ze daarom bij Citroën zijn gaan aankloppen (ze kregen mischien 21% korting ) Het is dezelfde motor van de C5 3.0 V6 maar dan nog opgevoerd.
            A Twist of the Wrist

Comment

Verandering aan het inlaatsysteem en uitlaatsysteem, de compressie verhoogd van 10.9 naar 11.4, nokkenassen veranderd...etc.
              A Twist of the Wrist

Comment

Ik denk dat de motor van lotus een beetje te duur was, en dat ze daarom bij Citroën zijn gaan aankloppen (ze kregen mischien 21% korting ) Het is dezelfde motor van de C5 3.0 V6 maar dan nog opgevoerd.
                Hmm... Blijkbaar heb je gelijk. Ze hebben beiden een identieke cilinderinhoud, nl 2946 cm³. Straf, had ik nooit gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                  Hmm... Blijkbaar heb je gelijk. Ze hebben beiden een identieke cilinderinhoud, nl 2946 cm³. Straf, had ik nooit gedacht.
                  Bwah, renault heeft het goed geheim proberen te houden om geen commentaar te krijgen, maar eigenlijk was het de juiste beslissing want hun 3.5liter V6 was ietsje te zwaar ervoor en de 3.0 van Citroën was voorhanden, en een 3.0 V6 ontwikkelen voor een modellenreeks van oorspronkelijk 5000 stuks is ook gekkenwerk.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Renault is de laatste jaren één van men favoriete automerken geworden. Vroeger (jaren 60) vond ik alleen de 16 maar. In de jaren 70 kwam er de 5 bij. Uit de jaren 80 verkies ik de 25 (vooral Phase II), 5 en 11. Uit de jaren 90 spreken de Safrane, Clio en Laguna, Scénic II mij aan. En de laatste jaren is het lijstje uitgegroeid met de nieuwe Espace, Grand Espace, Scénic, Vel Satis, Avantime, Mégane, ... en natuurlijk de Laguna

Comment

Comment

Mooie Laguna! In het zwart zijn ze het mooist!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                          Mooie neus.
                          A Twist of the Wrist

Comment

Renault 25 Limousine

Comment

Er is zelfs een ombouw mogelijk zodat je een break maakt van je renault 25.

Ik vind het best wel mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmekerx7
                                Er is zelfs een ombouw mogelijk zodat je een break maakt van je renault 25.

Ik vind het best wel mooi.
                                Een bedrijf uit Luik deed dat hé.
                                Zelf vind ik die dan echt lelijk; dat ziet er gewoon niet uit

Comment

het is inderdaad iemand uit luik, maar hij is er mee gestopt heb ik mij laten vertellen en tijdje terug.
                                  Was hij niet gevestigd in de buurt van die grote Porsche garage?

Comment

@tdi130: die Laguna is inderdaad mooi, maar het interieur...

Comment

Mégane Sport

Mégane Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                        @tdi130: die Laguna is inderdaad mooi, maar het interieur...
                                        waarom denk je dat ik geen foto's gepost heb van het interieur het interieur begint er echt al ouderwets uit te zien; ook het exterieur vind ik persoonlijk (hoewel ik hem heel mooi vind).

Maja wegens tijdsgebrek, stomme verkoper's (Toyota), kinderachtig gedrag van men ouders en de eisen van men pa was het al van bijna bij het begin zeker dat het een Laguna Grandtour zou worden... (ofwel was het een Saab 9-3 of Mazda 6 Sportswagen geworden)

Comment

Re: Mégane Sport

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierCC
                                          Mégane Sport

Is dat de Renault garage ter hoogte van de R8 in Kuurne/Kortrijk?

Comment

Working...
                                          X