Oorspronkelijk geplaatst door I-cars
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999@480turbo: kan je eens foto's posten van uw 480? Of indien niet mogelijk, een grondige beschrijving...
Hij is van 1990. Heb er 2 jaar daaglijks mee gereden, maar sinds kort staat ie op stal.
Technische gegevens:
4 cilinder 1,7 turbo motor, 88kW, 120pk topsnelheid ruim 200.
0-100 km/h in 9,0 sec
voor meer info : http://www.volvo480register.nl/nl/index.html
De Uitrusting:
Getint glas, Snelheidsgeregelde ruitenwisser voor en achter, Automatische wis/was installatie, Electrische bediende ramen, Electrisch bedienbare buitenspiegel, Deurslotverlichting, Centrale vergrendeling, Inbraakalarm, tankklep ontgrendeling binnen, Halogeen pop-up verlichting, Verstralers Achteruitrijlicht, Achter mistlichten, Spoiler voor, Verstelbare stuurkolom, Electrisch verwarmde voorstoelen, Gordelverklikker, Vertraging interieurverlichting, Geregelde dashboardverlichting, Toerenteller, Electronisch informatiecentrum (ext temp, engine temp, oil temp, range, average speed, av fuel, instant fuel), olie druk meter, Voltmeter, turbo drukmeter, Verlichting handschoenkastje, Verlichting bagageruimte, Verlichting motorcompartiment, Grootlicht alarm, Lichtmetalen velgen, Hoogte verstelling bestuurdersstoel, bekleding Velours
opties die hij niet heeft:
Airco, ABS, Traction control, Derde remlicht, ledere bekleding
De volvo 480 heeft voor zijn tijd een zeer voledig uitrustings paket. veel van de opties lijken nu te belachelijk om te vermelden, maar je moet het in zn tijds geest plaatsen he
lees meer over de volvo 480:
volvo 480 register(nl):
volvo 480 team belgium:
volvo 480 club europe
http://www.volvo-480-europe.org/[/u]
Comment
-
Een vraagje aan de Volvo-fans:
Mssch eerst situatieschets: Onze inwonende vriend (die man is expat voor een oliebedrijf en komt om de 5-6 weken naar hier en woont dan bij ons) wil een auto kopen. Tot nu reed hij altijd met één van onze wagens (of een kamionetteke van het bedrijf) maar dit wordt moeilijker en moeilijker om verschillende redenen. In zijn situatie is het ook niet aan de orde om een nieuwe auto te kopen (voor de keren hij er mee kan rijden).
Gisteren zijn we eens naar Volvo geweest, en daar stond een S60 D5 selected used car. (deze: http://www.nl.ucl.volvocars.be/be/nl...51519&from=stf ).
Mijn vraag: waarop moet ik goed letten bij deze auto's ?
En is dit uberhaupt een degelijke, goede wagen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanEen vraagje aan de Volvo-fans:
Mssch eerst situatieschets: Onze inwonende vriend (die man is expat voor een oliebedrijf en komt om de 5-6 weken naar hier en woont dan bij ons) wil een auto kopen. Tot nu reed hij altijd met één van onze wagens (of een kamionetteke van het bedrijf) maar dit wordt moeilijker en moeilijker om verschillende redenen. In zijn situatie is het ook niet aan de orde om een nieuwe auto te kopen (voor de keren hij er mee kan rijden).
Gisteren zijn we eens naar Volvo geweest, en daar stond een S60 D5 selected used car. (deze: http://www.nl.ucl.volvocars.be/be/nl...51519&from=stf ).
Mijn vraag: waarop moet ik goed letten bij deze auto's ?
En is dit uberhaupt een degelijke, goede wagen?
't Zijn degelijke, goede wagens. Maar relevante praktijkinfo kan je zeker vinden op www.vvspy.com , en daar naar de S60-sectie gaan. Je kan er evt zelf een vraag posten; en zal zeker keurig geholpen worden.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
leuke volvo link:
dit is het volvo concept lab. Hier kan je ook feed-back geven over de modelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanMerci
Nog vergeten zeggen: Heb aan de verkoper eens terloops gevraagd hoeveel het nu eigenlijk kost om een 2.4D te programmeren naar een D5.
1000 euro was zijn antwoord. En je kan tot ongeveer 200pk gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 480 turboOorspronkelijk geplaatst door MbmanMerci
Nog vergeten zeggen: Heb aan de verkoper eens terloops gevraagd hoeveel het nu eigenlijk kost om een 2.4D te programmeren naar een D5.
1000 euro was zijn antwoord. En je kan tot ongeveer 200pk gaan.nls2000
Comment
-
GENT - De Volvo-fabriek in het Gent gaat een nieuw model Volvo bouwen. Dat heeft topman Peter Leyman van de faciliteit in het Belgische themazender Kanaal Z onthuld. Volgens de topman vergt de uitbreiding van het productieprogramma een investering van 40 miljoen euro en levert het enkele honderden banen op.
Om welk model het gaat, zegt Peter Leyman niet. De topman geeft alleen aan dat het nieuwe type afgeleid wordt van een bestaand type dat reeds in Gent wordt vervaardigd. Daardoor zou het wel eens om de XC50 kunnen gaan, een vierwielaangedreven uitvoering op basis van de V50. De productie start in 2006.
Door de toewijzing van het nieuwe model is de werkgelegenheid bij Volvo Gent volgens Peter Leyman voor zeven tot acht jaar gegarandeerd. In Gent worden momenteel de S40, V50, S60 en V70 gebouwd.
bron: autotelegraaf.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TisoIn Gent worden momenteel de S40, V50, S60 en V70 gebouwd.
Ik wist niet dat belgie zo`n belangrijk volvo-land was Vroeger was dat toch in nederland? De 400-serie en de V40 werden toch bij ned-car (oude daf fabriek) gebouwd?
Gent zal wel niet enige grote fabriek zijn ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 480 turboOorspronkelijk geplaatst door TisoIn Gent worden momenteel de S40, V50, S60 en V70 gebouwd.
Ik wist niet dat belgie zo`n belangrijk volvo-land was Vroeger was dat toch in nederland? De 400-serie en de V40 werden toch bij ned-car (oude daf fabriek) gebouwd?
Gent zal wel niet enige grote fabriek zijn ...
NedCar is Volvovrij geworden nadat Mitsubishi en Smart er de ruimte nodig had. Vroeger werd de Carisma naast de S40/V40 gebouwd. De phaseIII's van de S40/V40 werden reeds in Gent gebouwd dacht ik. De phaseII's nog bij Nedcar. Maar ik kan mis zijn.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NikskeNedCar is Volvovrij geworden nadat Mitsubishi en Smart er de ruimte nodig had.
Is Nedcar een merk-onafhankelijk assemblage bedrijf? Of is Smart in tussen ook al aangetrouwde familie geworden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 480 turboOorspronkelijk geplaatst door NikskeNedCar is Volvovrij geworden nadat Mitsubishi en Smart er de ruimte nodig had.
Is Nedcar een merk-onafhankelijk assemblage bedrijf? Of is Smart in tussen ook al aangetrouwde familie geworden?
(Toch op dezelfde basis)nls2000
Comment
-
Nedcar is pseudo-onafhankelijk. Ik denk zelfs dat dat de oude DAF-personenwagenfabriek is. Aanvankelijk voor de 400-reeks; later voor de S/V40 en de Carisma die hun platform delen.
Sinds Mitsubishi onder Mercedes-Benz gevallen is, is Volvo er weg gegaan en id Smart erbij gekomen. Dus nu Mitsubishi en Smart.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
Comment