Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
    Vanaf welk bouwjaar?
    Vanaf 2005, diegene met de ledjes in opzij in de achterlichten

Ik rijd al vanaf men 19 met een automaat en ik vind het zalig.
    Een handbak zal inderdaad wel sneller zijn als de berijder juist kan schakelen. Het verschil tussen 0-100 en hernemingen bij de laatste R modellen is vrij groot hier ben ik dan ook meer geneigd om handbak te zeggen. Maar ik heb dan ook nog nooit met een R geartronic gereden. Maar of ik een R zou laten staan omdat het een geartronic is, ik denk het niet.
    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
    '08 S60 2.4D
    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• nog een verschil:
      mijn geartronic 6 heeft een W-stand, een R-geartronic 6 heeft een S-stand. Dus programmatuur is zeker ook anders.
      Wat me logisch lijkt trouwens.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        nog een verschil:
        mijn geartronic 6 heeft een W-stand, een R-geartronic 6 heeft een S-stand. Dus programmatuur is zeker ook anders.
        Wat me logisch lijkt trouwens.

koop dan een 960 of een S/v 90

die zijn goedkoper in aan koop

die hebben leuke motoren en luxe en die hebben zowel een W als een S stand :p
        ge moet enkel een 2.5 of een 3.0 benziene pakken :p want diesel is er ni in bij mijn weten toch ni in de face lift van de 960

neen effe serieus als je twijfeld en wijnig km's doet en wijnig echt stad en fille verkeer pak dan hand geschakeld

doe je veel km's en veel stad en fille verkeer kan ik een automaat echt aan bevelen

dit is mijn onder vinding maar smaken verschillen van persoon tot persoon
        http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
        http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
        http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Vandaag bij Q-lab geweest voor de Pilot leds + xenons vernieuwen. Helaas bleek m'n fitting D2R te zijn terwijl m'n dacht dat het D2S zou zijn. Voorlopig maar 1 D2R Pilot 6000K lampje op stock dus 'k rijd nu met 1 nieuwe xenon lamp en nog één oude.. Misschien zaterdag wordt de tweede al geïnstalleerd (gelukkig moet ik zelf niet terug naar Schoten er voor..). Heb ter compensatie een nieuwe blanco nummerplaathouder voor niks gekregen

Verder super tevreden van de service van Luc bij Q-lab/Volvo Postiaux Schoten. Ken er weinig (lees: niemand) die zo Volvo-fanatiek zijn én er dan nog 's zo veel van kent als hij!

Wat fotootjes
          Voorbeeld van het standlichtje met 't standaard uitgerust theelichtje..

En dan met de Pilot LED er in
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by Wouter; 31/01/2011, 20:04.

Comment

• Coming home ziet er nu wel fancy uit

De Pilot LEDS voor de nummerplaatverlichting

Ra ra.. welke kant zit de nieuwe xenon lamp in

IRL is 't verschil nóg véél groter.

Verder heb ik mij een beetje laten overhalen voor de toekomstige upgrade van de ophanging.. ori dempers zullen toch hun beste tijd wel al gehad hebben denk ik, dus we gaan ineens voor kwaliteit. 't Is te zeggen: Koni FSD dempers icm Eibach Pro Kit veren. Sorry Alex, je mag de kw var2 toch houden, maar dat was je waarschijnlijk toch al van plan

Comment

• Tja, tis een gewente geworden. LED's zien er goed ui!
              Nog interesse in de eibach veren?
              Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
              Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
              Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
              Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Als je die voor een echt wel zéér lage prijs wegdoet mss Zo duur kosten die veren apart nu ook niet weer (in verhouding met de totaalprijs van de dempers en dan nog 's incl. de montage).

Comment

• Ziet er goed uit Wouter. Ik ga die standlicht lampjes ook vervangen. Heb vandaag de lampjes aangekregen die ik op fleabat gekocht had maar nog niet gemonteerd. Wss geven ze ook geen ballen licht en zal ik opnieuw goeie moeten bestellen

Verschil tussen xenons is wel duidelijk ja
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                    Als je die voor een echt wel zéér lage prijs wegdoet mss Zo duur kosten die veren apart nu ook niet weer (in verhouding met de totaalprijs van de dempers en dan nog 's incl. de montage).
                    mmm... ze liggen natuurlijk niet in mijn weg
                    Laa me eens de totaalprijs weten, dan kan ik ook eens informeren bij mn bandenboer, ik moet er toch nog langs deze week.
                    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Die Pilot LEDS geven eigenlijk zot veel licht

Zeg Jochen, is de fitting van uw xenons ook D2R ? Gezien Luc eigenlijk bijna overtuigd was dat 't van de S60 D2S moest zijn, enfin toch van mijn bouwjaar iig. Dus waren een beetje verwonderd eigenlijk..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                        mmm... ze liggen natuurlijk niet in mijn weg
                        Laa me eens de totaalprijs weten, dan kan ik ook eens informeren bij mn bandenboer, ik moet er toch nog langs deze week.

Ik verwacht binnen hier en daar de offerte Ik zal 't wel pas installeren met de zomer denk ik icm de zomerschoentjes.

Comment

Coming home ziet er nu wel fancy uit

IRL is 't verschil nóg véél groter.

Verder heb ik mij een beetje laten overhalen voor de toekomstige upgrade van de ophanging.. ori dempers zullen toch hun beste tijd wel al gehad hebben denk ik, dus we gaan ineens voor kwaliteit. 't Is te zeggen: Koni FSD dempers icm Eibach Pro Kit veren. Sorry Alex, je mag de kw var2 toch houden, maar dat was je waarschijnlijk toch al van plan
                          En jij had al Xenon's zitten? Welke Kelvin waarde zit er dan nu in?

Comment

Die Pilot LEDS geven eigenlijk zot veel licht
                            Ziet er wel goed met die LEDS.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Die Pilot LEDS geven eigenlijk zot veel licht

Zeg Jochen, is de fitting van uw xenons ook D2R ? Gezien Luc eigenlijk bijna overtuigd was dat 't van de S60 D2S moest zijn, enfin toch van mijn bouwjaar iig. Dus waren een beetje verwonderd eigenlijk..

D2R ja, welke pilot leds zijn dat juist die je nu hebt?
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                                En jij had al Xenon's zitten? Welke Kelvin waarde zit er dan nu in?
                                Ja tuurlijk ik heb OEM xenon. OEM is rond de 4800K werd me verteld. Dit is nu 6000K (maar neem die K-waardes met een korrel zout, bij Pilot is 6000K spierwit, bij een ander merk kan dit al blauw uitslaan).

't Is ook zo dat mijn auto toch al 140+k km's heeft, en 't aantal branduren bepaalt ook de slijtage van een xenon lamp (itt hallogeen lamp, werkt, of werkt niet, maar niet tussen de twee).

Dus 't was hoog tijd om 's nieuwe xenon lampen te steken en dan ineens maar puur witte, 't verschil is echt ongelofelijk hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ziet er wel goed met die LEDS.
                                Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  D2R ja, welke pilot leds zijn dat juist die je nu hebt?

Enige wat er op de verpakking af te lezen valt is Pilot Led Technology. 12v, en kleur white

Comment

• bedoel je ook de lichtopbrengst, Wouter?

zo ja: kwantakosttedadde?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                      bedoel je ook de lichtopbrengst, Wouter?

zo ja: kwantakosttedadde?
                                      2nd !

Comment

• Dergelijke xenon-lamp was rond de 55 euro 't stuk of zo, zou nog 's moeten kijken op de euro hoeveel. Heb nog niet betaald eigenlijk, ik moet pas betalen als de 2de lamp er ook inzit

www.q-lab.be

Comment

Dergelijke xenon-lamp was rond de 55 euro 't stuk of zo, zou nog 's moeten kijken op de euro hoeveel. Heb nog niet betaald eigenlijk, ik moet pas betalen als de 2de lamp er ook inzit

www.q-lab.be
                                          Mail verstuurd !

Comment

Working...
                                          X