Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moet zeggen mavke,dat de V-60 me wel kan bekoren.(ben voor de rest niet zo'n suf-man.

Tsja en over dat hoekige,vindt dat eigenlijk wel kracht,robuustheid,etc uitstralen,vind die rondingen zo "touchy/feely" overkomen;maar je moet mee met de tijd als autobouwer begrijp ik ook.
    Ik hou 't voorlopig toch nog maar bij mijn "ouwe,trouwe"855(850 overigens 20 jaar.)
    Zal wel een afwijking voor blokkendozen hebben.

walter

Comment

• Eibach pro kit zit er onder. Ik verwachtte me aan een klein verschil, het tegendeel is echter waar, het verschil is echt groooot. Wagen deint quasi niet meer over en stuurt zo strak als een tiet nu, uiteraard rijdt 'ie ook een tikkeltje stugger al blijft het naar mijn normen comfortabel genoeg.

Veerpootbrug is nog altijd niet binnen, daarbovenop zijn die mannen bij europeantuning.nl blijkbaar in verlof tot midden augustus, ik denk niet dat ik daar nog iets bestel, is nu al bijna 2 maand geleden dat ik dat onderdeel daar heb besteld, ik vraag me af of ik 't ooit nog moet verwachten.

Ik zal later nog eens wat betere foto's maken als de auto tegoei is gewassen. Waarschijnlijk nadat de schade aan mijn achterbumper is gemaakt (iemand die niet zag dat ik vertraagde aan een kruispunt heeft lichtjes mijn achterbumper gekust )

Ook zitten er sindskort Ferodo remblokken op vooraan ipv de OEM's, deze waren zelfs goedkoper, remt iig op 't eerste gevoel super.

Hier een impressie, deze foto's zijn van een paar dagen terug, net toen 'ie verlaagd was, dus kan misschien wel nog een tikkeltje zakken.

Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by Wouter; 30/07/2011, 17:08.

Comment

• @Wouter: Echt mooi man! Ge zult het u niet beklagen
        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• erg knap

Comment

• Thx! 123

Comment

• Perfecte hoogte! Ik wil nog altijd nog eens een ritje in die kar

Comment

• Zijn ze bij Volvo zo wat gewillig om een auto uitgebreid te testen?

Comment

• ik heb daar nog geen probleem mee gehad, maar ze kennen me ook als klant zeer goed.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Zijn ze bij Volvo zo wat gewillig om een auto uitgebreid te testen?
                    Zitten we met een switcher?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                      Zitten we met een switcher?
                      Zou wel eens wat anders willen dan BMW moest ik niet voor een occasie M3 gaan ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Zijn ze bij Volvo zo wat gewillig om een auto uitgebreid te testen?
                        Als ge beetje serieus overkomt doen ze ni echt moeilijk. Trouwens, kunt zelfs via hun site een testrit aanvrage.

Wouters, hoeveel is die gezakt??

Comment

• Zo'n 3cm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Perfecte hoogte! Ik wil nog altijd nog eens een ritje in die kar
                            Volgende meeting komen vragen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                              Wanneer komt het geluid voor ? Op 't eerste zicht komt dit me allemaal niet echt bekend voor eerlijk gezegd. Wat ik wel heb (blijkbaar een typisch kwaaltje bij S60's, Alex60 heeft dit ook), is dat wanneer ik vanaf stilstand in beweging kom, of ik zit bvb te rijden aan 60km/h en in 4de versnelling, en geef abrupt gas, laat gas los, geef terug gas, dat ik soms een "klik" hoor (hoor je enkel vanaf buiten dus de ramen zouden al zeker moeten opstaan). Zelfs de garage vertelde me dat dit niet erg was, zou het blok zijn dat je hoort kantelen of zo (op Volvo-forum trouwens ook al hetzelfde fenomeen + uitleg gelezen). Als het dat niet is dan zou ik er niet mee inzitten maar ik veronderstel van niet.

Ik heb nu 154.000km, eergisteren nog een oliewisseltje + checkup gaan doen. Ook nog een stelletje Ferodo remblokken voor vooraan besteld, zullen wat beter remmen dan de ori exemplaren (en zijn op de koop toe goedkoper dan de OEM volvo blokken, typisch ). Verlaging en veerpootbrug zijn nog ALTIJD niet binnen . En deze zondag voor een week op verlof.. het beestje mag eindelijk eens een paar cm dichter bij de grond.

Dat heb ik nog niet gemerkt bij mij. Deze week heb ik mss wat meer tijd, dan kan ik de rammeltijes eens nakijken. Ik heb trouwens ook problemen met de handrem. Soms kan ik die heel hoog optrekken, soms niet. hij blijft soms ook hangen als ik achteruit wil wegrijden. Je schrikt je kapot dan, net alsof te ergens tegen rijdt.
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                Als ge beetje serieus overkomt doen ze ni echt moeilijk. Trouwens, kunt zelfs via hun site een testrit aanvrage.

Wouters, hoeveel is die gezakt??
                                Ik ben altijd serieus

Na mijn verlof eens naar de Volvo dealer gaan informeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                  Wanneer komt het geluid voor ? Op 't eerste zicht komt dit me allemaal niet echt bekend voor eerlijk gezegd. Wat ik wel heb (blijkbaar een typisch kwaaltje bij S60's, Alex60 heeft dit ook), is dat wanneer ik vanaf stilstand in beweging kom, of ik zit bvb te rijden aan 60km/h en in 4de versnelling, en geef abrupt gas, laat gas los, geef terug gas, dat ik soms een "klik" hoor (hoor je enkel vanaf buiten dus de ramen zouden al zeker moeten opstaan). Zelfs de garage vertelde me dat dit niet erg was, zou het blok zijn dat je hoort kantelen of zo (op Volvo-forum trouwens ook al hetzelfde fenomeen + uitleg gelezen). Als het dat niet is dan zou ik er niet mee inzitten maar ik veronderstel van niet.
                                  Ik had ook zo'n tik met de V70, ramen open en tussen huizen rijden, even gas geven, dan gas los en je hoorde een duidelijke tik/klik, blijkbaar komt dat door speling op de aandrijfassen (een van de typische) kwaaltje(s) bij deze modellen blijkbaar, kan geen kwaad, bij Volvo lijmen ze de assen soms vast met Loctite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Dat heb ik nog niet gemerkt bij mij. Deze week heb ik mss wat meer tijd, dan kan ik de rammeltijes eens nakijken. Ik heb trouwens ook problemen met de handrem. Soms kan ik die heel hoog optrekken, soms niet. hij blijft soms ook hangen als ik achteruit wil wegrijden. Je schrikt je kapot dan, net alsof te ergens tegen rijdt.
                                    de remvoeringen zijn losgekomen van de remzadels, je raadt het al ... een typisch kwaaltje. En 't blijft dus al jaren zo he.
                                    Best zo snel mogelijk laten vervangen, kost ook de wereld niet. Een kwartiertje werk en al bij al bij de dealer een kleine 100 euro. Als je 't zelf kan: nog véél goedkoper en niet eens zo moeilijk.
                                    Ofwel handrem niet meer gebruiken en zo laten, maar op de keuring trekken ze hem misschien erdoor.
                                    Ik had het bij m'n vorige, heb het net gehad met de huidige. Er zijn al wilde verhalen van mensen die 't niet laten doen hebben en waarbij de voering heel 't spel doen blokkeren heeft met redelijk wat schade. Maar daar zou ik niet meteen aan denken, in principe is dat niet echt mogelijk. (ferodo zal eerder breken dan metalen draaiende delen blokkeren)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Been there, done that :p

Het verschil

Vermiste remvoering...

Best toch maar niet te lang mee wachten. je zou die beruchte verhalen maar eens kunnen aanvullen :p
                                      Kosten 30euro dacht ik.

Wouter, die tik kan geen kwaad. Je kan ook de bouten van de assen vervange door die van de XC90 (heb het onderdeelnummer nog ergens) waardoor het enorm verminderd. Heb het zelf ook gedaan.
                                      Bij de originele bouten is het gewoon een bout met een rondell. Maar bij de nieuwere bouten zit er ook nog een kegelvormig rubberke tussen.

standaard

Vernieuwde

Ze zijn wel redelijk prijzig. 1 set is 50euro, ma ge zijt er wel vanaf.

Comment

• Bedankt voor de tip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          de remvoeringen zijn losgekomen van de remzadels, je raadt het al ... een typisch kwaaltje. En 't blijft dus al jaren zo he.
                                          Best zo snel mogelijk laten vervangen, kost ook de wereld niet. Een kwartiertje werk en al bij al bij de dealer een kleine 100 euro. Als je 't zelf kan: nog véél goedkoper en niet eens zo moeilijk.
                                          Ofwel handrem niet meer gebruiken en zo laten, maar op de keuring trekken ze hem misschien erdoor.
                                          Ik had het bij m'n vorige, heb het net gehad met de huidige. Er zijn al wilde verhalen van mensen die 't niet laten doen hebben en waarbij de voering heel 't spel doen blokkeren heeft met redelijk wat schade. Maar daar zou ik niet meteen aan denken, in principe is dat niet echt mogelijk. (ferodo zal eerder breken dan metalen draaiende delen blokkeren)
                                          Ik vind wel dat die Volvo's veel 'typische kwaaltjes' hebben

Heb juist samen met mijn broer even gekeken en de voering was idd losgekomen. De helft was al gewoon verdwenen... De andere kant dan ook maar even nagekeken en die is nog in orde. Ze zijn besteld en we gaan ze woensdag vervangen.

Als je er mee blijft doorrijden kan je toch wel wat schade veroorzaken naar het schijnt. Bij mijn broer in de garage worden er dikwijls mensen afgesleept met geblokkeerde wielen.
                                          Als je echt pech hebt ziet het er zo uit:

Bron
                                          Last edited by Jochen; 01/08/2011, 15:02.
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X