Oorspronkelijk geplaatst door Bompa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
-
Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk BerichtenGezien de kuren die mn franse "schone" de laatste tijd heeft ben ik voorzichtig ook al wat aan het rondkijken. Eindelijk ne volvo wss. Qua family saloon is er niets beters in mijn ogen. Ik heb geen ervaringen met de geartronic van Volvo, maar heb al enkele malen reviews zien passeren waarin ie als "traag" omschreven wordt... En al zeker op een D5. Ik maak maar een 15k km/jaar dus zit zowat gewrongen tussen diesel vs benzine...
Net mn oog op deze laten vallen. Koopje?
V70 T5
Iemand ervaring met zo'n T5 blok? Ik vind er op het net terug met onwaarschijnlijk hoge km-standen. Dus betrouwbaar lijkt me dat wel als blok. Zijn er bepaalde kwalen te verwachten?
Die roetvlek op onderstaande foto, wat zou dat kunnen zijn? Verbrande geluidsisolatie?
Oorspronkelijk was het plan mn wagen na onze bouw in te ruilen voor een 850 T5, de über "soccermom" kar in mijn ogen . Maar niet eenvoudig te vinden, en als ik dan zie hoeveel bang for the buck je krijgt bij zo'n V70 T5... Bovendien vrees ik dat ik het comfort van de V70 tov de 850 anders zou gaan missen...
Deze is geen geartronic maar een manuele 6 bak
T5 blok is een zalig blok ik heb de mijne nu reeds 7 jaar en met verstandig warm rijden, op tijd onderhoud zijn ze niet kapot te krijgen.'98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
'08 S60 2.4D
http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenklopt!
merci, nu weet ik meteen dat hij hem online ook heeft staan, forum
Heb hem vorige woensdag nog aan de lijn gehad, en hij wou wat bedenktijd.
Yeah right: wil 'm proberen voor een pak meer te verkopen. Hij doet maar
Hij piept met geen woorden over de te vervangen distributieriem en de hagelschade (die ook niet getoond wordt). Wacht tot de kandidaat-kopers hem zien....
Zijn vraagprijs voor een bijna 10 jaar oude mazoutstoof met 150.000 km, 2,4 liter, in die kleur en met die velgen........lijkt mij bij het huidige autoklimaat toch heel moeilijk verkoopbaar.
Hij zal in tijden van 1600cc ecohype modellen gewoon al blij mogen zijn nog een koper te vinden, tenzij er een serieus stuk van de prijs af gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenBwa, zuinig is relatief. Net gaan tanken: BC geeft 7.6 gem maar als ik het zelf uittel kom ik aan 8.4l/100km. Toch meer dan genoeg vind ik
Hoe rijd jij dan wel niet ? Voor dat verbruik te hebben moet ik al redelijk zot doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk BerichtenDeze is geen geartronic maar een manuele 6 bak
T5 blok is een zalig blok ik heb de mijne nu reeds 7 jaar en met verstandig warm rijden, op tijd onderhoud zijn ze niet kapot te krijgen.
Net een manuele gezocht omdat er geen eensgezinde mening terug te vinden was omtrent de geartronic...
Is een gemiddeld verbruik van +- 10l/100km realistisch?
Heb je een idee wat ik kan verwachte aan grote kosten bij een dergelijke kmstand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk BerichtenI know
Net een manuele gezocht omdat er geen eensgezinde mening terug te vinden was omtrent de geartronic...
Heb je een idee wat ik kan verwachte aan grote kosten bij een dergelijke kmstand?
Grote kosten.. niet echt, misschien distributieriem, karren zijn sterk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenHoe rijd jij dan wel niet ? Voor dat verbruik te hebben moet ik al redelijk zot doen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIk rij doorgaans vrij rustig eigenlijk. Echt op koppel rijden dus, af en toe eens doortrekken maar echt zelden hoor. Met deze tank heb ik zelfs nog een ritje ardennen gedaan (250km autosnelweg). In de ardennen ook nog wat zitten rondrijden maar echt niet zot gedaan. Snap het ook niet eigenlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenNee 10l/100km is geen realistisch verbruik, pak maar makkelijk 3 liter meer, geartronic zou ik niet nemen, beetje sloom zeker voor een T5 of R.
Grote kosten.. niet echt, misschien distributieriem, karren zijn sterk..
hangt idd af hoe je er mee rijdt, ik heb met de R een gemiddeld verbruik van 13,66 over 18000km(eerste jaar)
ik gebruik ze wel alleen voor 't plezier
MAAR als je ze rond de kerketoren gebruikt(en koud) dan mag je rekenen op een 16liter
als je ook langere afstanden rijdt zal je makkelijk op 11,5 uitkomen als je je kan beheersen
(heb nu 90km gedaan sinds laatste tankbeurt en verbruik staat op 15,9(vooral stukjes van +/-5km per keer)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenJa wie weet
Al vragen die ketels er niet echt om hè
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk BerichtenAlle AF'ers die nu een bod van 3000 euro max beginnen uitbrengen op die kar ......
Zijn vraagprijs voor een bijna 10 jaar oude mazoutstoof met 150.000 km, 2,4 liter, in die kleur en met die velgen........lijkt mij bij het huidige autoklimaat toch heel moeilijk verkoopbaar.
Hij zal in tijden van 1600cc ecohype modellen gewoon al blij mogen zijn nog een koper te vinden, tenzij er een serieus stuk van de prijs af gaat.
"Hoe bedoel je?" vroeg hij
En toen begon hij van ne maat die nen BMW verkocht had nog voor hij opreed ... blablabla.
Appelen, peren. Een Volvo versus een BMW. Beschadigd door hagel versus wa krassen.
Men had me al verwittigd in de garage " 't is een pitoeke wi"
Velgen zullen niet echt het probleem zijn, in 't echt vallen ze mee. Kleur is al wat anders. Maar de schade is wel opvallend irl.
Zelfs een gave wagen wordt daar afgebroken, laat staan een beschadigde.
'k Had het hem gezegd: ik hoef de zijne niet per sé, de garage zal me er wel eentje vinden hoor.
Ik verwacht eerstdaags een telefoontje
En net nu, komt m'n baas af en vraagt of ik niet geïnteresseerd ben in een firmawagen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichteninderdaad, hij wou hem op de markt van Roeselare zetten. Ik wenste hem veel succes.
"Hoe bedoel je?" vroeg hij
En toen begon hij van ne maat die nen BMW verkocht had nog voor hij opreed ... blablabla.
Appelen, peren. Een Volvo versus een BMW. Beschadigd door hagel versus wa krassen.
Men had me al verwittigd in de garage " 't is een pitoeke wi"
Velgen zullen niet echt het probleem zijn, in 't echt vallen ze mee. Kleur is al wat anders. Maar de schade is wel opvallend irl.
Zelfs een gave wagen wordt daar afgebroken, laat staan een beschadigde.
'k Had het hem gezegd: ik hoef de zijne niet per sé, de garage zal me er wel eentje vinden hoor.
Ik verwacht eerstdaags een telefoontje
En net nu, komt m'n baas af en vraagt of ik niet geïnteresseerd ben in een firmawagenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenhangt idd af hoe je er mee rijdt, ik heb met de R een gemiddeld verbruik van 13,66 over 18000km(eerste jaar)
ik gebruik ze wel alleen voor 't plezier
MAAR als je ze rond de kerketoren gebruikt(en koud) dan mag je rekenen op een 16liter
als je ook langere afstanden rijdt zal je makkelijk op 11,5 uitkomen als je je kan beheersen
(heb nu 90km gedaan sinds laatste tankbeurt en verbruik staat op 15,9(vooral stukjes van +/-5km per keer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenHoe rijd jij dan wel niet ? Voor dat verbruik te hebben moet ik al redelijk zot doen
Ik krijg dat ding zeker op 6,0.
Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk BerichtenI know
Dan efkes een V70 classic erbij met 268 000 km, er een 7-tal maand mee gereden, geen onverwachte kosten.
De huidige V70 gekocht met 90 000 km, nu 190 000. Geen onverwachte kost behalve de startmotor.
Geen paniek dus, 't zijn idd stevige beren.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenzeg maar snel tegen je baas dat een kilometervergoeding bij meer dan 20.000km/jaar voor beide partijen voordeliger is dan een firmaslet
Op een uur tijd had ik van m'n garage een offerte voor leasing op 4j en 200 000 km, V60 1.6 powershift, schuifdak en metaalkleur. Als ik dat bedrag zie ... rijd ik liever verder met m'n zalige cruiser met al wat ik wil (op m'n imiv na, maar die komt eraan).
De kans is heel klein dat ik overstap op firmawagen. Vanmorgen een uitgebreid gesprek gehad met m'n baas. Eén van m'n woorden was " 'k heb me nu eenmaal verwend met m'n huidige wagen, en wens verder te genieten van de vele uren in de wagen"
Hij begreep me, en pushte me ook niet tot het nemen van eentje.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Een S40/V50 voelt voor mij echt niet als een Volvo aan.. nu al meerdere malen mee gereden, onlangs zelfs nog met zo'n nieuwe Drive 6-bak (die idd al iets vinniger is dan die oude 5-bak, dat wel).
Als ik dan weer in mijn S60 kruip.. wat een verschil kwa gevoel van degelijkheid, alles voelt sterker en voller aan.
Comment
Comment