Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
    wel mijne is wel van 95 maar met de lpg en die nieuwe catalizator die special gecoat is, stoot die oude bak bijna geen co2 meer uit.
    op de keuring kosten ze geen meeting doen van de co2, het vakje waar de getallen in komen werd blauw :p
    tegen over al die nieuwe diesels waar ze amper mee rijden nooit warm komen te staan die stooten roet en fijn stof uit dat het ni schoon is en dat krijgt voor delen langs alle kanten.
    ze zouden de mensen die een juiste wagen kiezen voor hun gebruik moeten belonnen en niet iedereen met diesels laten rond rotsen.
    op de keuring meten ze co

    en van europa moet de co² nog omlaag las ik gisteren in de krant, over roet wordt niet gesproken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
      Weet iemand wat de melding "Anti-SKID is tijdelijk uit" betekent bij de meldingen op het dashboard van een XC90? Die melding komt de laatste tijd steeds tevoorschijn bij het starten van de motor. Aangezien we nu met de Volvo in Italië zitten, dealer gemaild met de vraag of het ernstig is en antwoord gekregen dat het op zich geen kwaad kan, maar noch uit zijn antwoord noch uit eens googelen op het hier veel te trage internet kan ik afleiden wat die anti-SKID dan wel zou zijn. Iemand een idee?
      is de antislipregeling die buiten dienst is, kan geen kwaad in de zomer, zoveel pk's heeft een xc90 dat je ermee kan driften

      ofwel een zekering gesprongen of een sensor van de abs vuil
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
        heb het via de belastingportaal site gedaan en ik kom nog steeds uit op 4957

        chassisnummer
        inschrijvingsdatum
        datum van eerste inverkeerstelling
        type verkeersbelasting -- Maak een keuze -- Alle Belasting op inverkeerstelling Jaarlijkse verkeersbelasting Aanvullende verkeersbelasting
        roetfilter
        fiscale PK
        Ik ken de fiscale PK van mijn voertuig niet.
        CC
        kilowatt
        simulatie
        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 4.957EUR
        klopt volgens mij niet hoor, ik heb 't ook via belastingsportaal gedaan:



        wel goed opletten dat je naar 1995 gaat(auto is gelanceerd in 94, ik veronderstel dat 't een 95 is
        fiscale pk=12 of 13>> hoogste nemen om zeker te zijn
        CO2 heb ik zoals de mijne genomen:266gr
        en 177kw(240pk)
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • echt waar 2319cc of 12 fiscale, 266gr 177kw ik kom nog stedds op die 4957 euro uit

          Comment


          • de co² regeling lijkt nergens naar, veelzuipende auto's worden sowieso al afgestraft aan de pomp zou je denken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Dat mag ik hopen. Dat zijn de auto's die het meeste vervuilen dus als ze milieuvriendelijkheid willen promoten vind ik dat ze het langs de andere kant van het spectrum maar moeten afstraffen.
              nee kc, want er wordt met die auto's niet veel gereden omdat ze 'zogezegd' veel verbruiken

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
                echt waar 2319cc of 12 fiscale, 266gr 177kw ik kom nog stedds op die 4957 euro uit
                simulatie
                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 269,53EUR
                EERSTE INSCHRIJF/ 2/5/1995
                177KW
                12 FISC PK
                19/7/2012 OPNIEUW INSCHRIJVEN
                EURONORM 1(ken ik niet van de 850)
                mijn autootjes:

                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                  Weet iemand wat de melding "Anti-SKID is tijdelijk uit" betekent bij de meldingen op het dashboard van een XC90? Die melding komt de laatste tijd steeds tevoorschijn bij het starten van de motor. Aangezien we nu met de Volvo in Italië zitten, dealer gemaild met de vraag of het ernstig is en antwoord gekregen dat het op zich geen kwaad kan, maar noch uit zijn antwoord noch uit eens googelen op het hier veel te trage internet kan ik afleiden wat die anti-SKID dan wel zou zijn. Iemand een idee?
                  Ik heb dat twee maal gehad in de sneeuw toen binnenkant wielen en remmen vol sneeuw zaten. Inderdaad niks ergs, maar dealer moet het wel oplossen.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • Bij mij komt deze melding nu al 6maand op mn scherm (steeds bij het starten van de wagen) al bij dealer geweest, daar kunnen ze het niet vinden. Stellen voor om een sensor onder de passagierszetel te vervangen (kost 450,-exbtw) zonder zeker te zijn dat dit het probleem zal verhelpen . Ook nog steeds niets gevonden wat dit zeker zou kunnen zijn.
                    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                    Comment


                    • hey, ik heb nu eindelijk door, ik had alles juist ingevuld behalve de juiste inschrijvingsdatum stupid me

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                        Dat mag ik hopen. Dat zijn de auto's die het meeste vervuilen dus als ze milieuvriendelijkheid willen promoten vind ik dat ze het langs de andere kant van het spectrum maar moeten afstraffen.
                        Tsss, zo worden de liefhebberskarren (die vaak niet veel kms doen) wel buiten gegooid .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          de co² regeling lijkt nergens naar, veelzuipende auto's worden sowieso al afgestraft aan de pomp zou je denken
                          Inderdaad als ik ga tanken ben ik minstens 100 euro kwijt.
                          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                          '08 S60 2.4D
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                          Comment


                          • Vandaag mag ik de V40 eens gaan uittesten ze belden mij gisteren kben zo benieuwd hoe die gaat rijden & welke motor erin ligt. Ik hoop een D3 ofzo

                            @Tom: als ik ga tanken ben ik maar voor 40 euro kwijt, de tank zelf is superklein :s gemiddeld verbruik is 6 liter & ik doe er +/- 750 km mee.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Vandaag mag ik de V40 eens gaan uittesten ze belden mij gisteren kben zo benieuwd hoe die gaat rijden & welke motor erin ligt. Ik hoop een D3 ofzo
                              Of een T5 maar dat denk ik niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              @Tom: als ik ga tanken ben ik maar voor 40 euro kwijt, de tank zelf is superklein :s gemiddeld verbruik is 6 liter & ik doe er +/- 750 km mee.
                              1 diesel hier in het gezin is meer dan voldoende
                              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                              '08 S60 2.4D
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                Vandaag mag ik de V40 eens gaan uittesten ze belden mij gisteren kben zo benieuwd hoe die gaat rijden & welke motor erin ligt. Ik hoop een D3 ofzo

                                @Tom: als ik ga tanken ben ik maar voor 40 euro kwijt, de tank zelf is superklein :s gemiddeld verbruik is 6 liter & ik doe er +/- 750 km mee.
                                Zalig! Laat zeker weten hoe het geweest is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                  Of een T5 maar dat denk ik niet



                                  1 diesel hier in het gezin is meer dan voldoende
                                  Een T5 zal het waarschijnlijk niet worden, maar ik hoop er wel op Vanavond om 19u afgesproken.

                                  Hadden wij wat meer krachtpatsertjes qua auto's :p nu een ML 280 cdi, Saab TTiD, BMW 520D, V50 1.6D Kan beter hoor.

                                  Comment


                                  • Dus de testrit is goed verlopen.

                                    Hij kwam er dus gisteren avond me toe hier, meteen verrast van de wagen. zilveren van kleur met binnenin zwart leder & wit stiksel. De velgen (5 spaaks zaten er nu op, had liever Midir achtigere gezien) die erop stonden konden wel mooier zijn. Maar heel mooi, vanvoor de DRL zijn led strips, maakt de auto echt af, zeker in het zilver. Het is gwn een kleinere V60. Enige 2 opmerkingen die ik aan de buitekant mag geven is dat de achterkant niet zo heel erg mooi is met dat zwarte raam vanachter dat volgens mij iets te ver naar achteren steekt. Had het toch liever iets meer sirroco gezien. En vanvoor in de grill zat er een glanzende zwarte bult in. Viel mij direct op maar dat komt van de veiligheidssystemen als ik het mij goed voorheb. Maarja veiligheid voor alles natuurlijk .

                                    De binnenkant, zoals ik al zei zwart met wit stiksel. Heel mooi interieur, veel mooier dan bij de V50. Een hele goede vooruitgang. De zetels zaten ook beter dan bij mijn V50. Er zaten elektrisch verstelbare zetels in, wat ik nu niet als optie zou nemen. Qua afwerking geef ik dit zeker een 10. Je ziet echt dat volvo er veel werk in gestoken heeft om dit echt binnenin er chic te laten uitzien. Een klein detail maar echt een gigantische verandering is de schakelpook. Het was een automaat maar de verlichte schakelpook was toch eens iets anders. Waarvan ik helemaal weg was, was het TFT-scherm als dashboard. Als je de auto start, krijg je een mooie animatie te zien daarop Het is echt zeer vloeiend & het volgt zeer vlot mee als je agressief gaat rijden. Het kan ook van kleur veranderen & je kan er vanalles op laten komen. Zeer mooi feature. De waterval is ook helemaal anders, het geeft veel meer klasse tegenover dat van de V50. De achterzetels konden voor mij wel nog iets beter zijn. Je kan er gemakkelijk inzitten, maar het mist dat tikkeltje meer. Maarja het is ook een kleinere wagen.

                                    Nu de motor het was een D4 met een automatische bak( ZONDER peddels achter het stuur!!!!!! what the hell?). 2 liter diesel motor als ik het goed heb? Voor zo'n auto echt meer dan genoeg. Ja het is natuurlijk geen D5 ofzo, maar voor zo'n kleinere auto heeft hij wel genoeg kracht om iets deftig neer te zetten . Heb hem efkes door wat landweggetjes gejaagd, rijdt heel vloeiend, maar hij miste wat wegligging. De kracht van de motor maakte alles goed hoor, maar het kwam niet echt tot zijn recht voor zo'n motor. Waarschijnlijk met de optie van het sportonderstel zal dit wel opgelost worden. Qua motor geluid zou ik hem nu ook niet kiezen, binnenin is het gewoon muisstil. Onder een brugje gereden, terug geschakelt, gas gegeven met het raam open, maar gewoon de turbo. Te verstaan van een 2liter turbo motor.

                                    De veiligheidssystemen als laatste. De v40 zit echt tot op de nok vol met veiligheidsystemen. Ik wilde ergens gaan parkeren, ging er direct een lichtje branden & een geluid omdat er achter mij een auto reed. Ik zie daarvan het nut niet in, je hebt gewoon spiegels. Het systeem dat automatisch remt als je een lage snelheid hebt wou ik testen, maar ik had de balls er echt niet voor :p ja een nieuwe auto die je mag testrijden, die wil je natuurlijk niet kapot maken natuurlijk :p Wat die systemen betreft, handig als ze er zijn, maar je mag er niet teveel op vertrouwen. De voorkeur gaat uit naar oplettendheid.

                                    Conclusie: zeer goede stap vooruit van volvo met de V40. Een aanrader maar dan wel met de opties als sportonderstel & een leuke motor Ik hoop dat dit de opvolger van de V50 niet is. Want daarvoor is hij te klein. Design is echt bloedmooi, maar ik zou hem toch in het zwart kiezen En de peddels moeten er op als het mogelijk is. Het is gewoon een leuke auto.

                                    Sorry als hier veel fouten instaan, maar ik had niet veel tijd om te typen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                      Dus de testrit is goed verlopen.

                                      Hij kwam er dus gisteren avond me toe hier, meteen verrast van de wagen. zilveren van kleur met binnenin zwart leder & wit stiksel. De velgen (5 spaaks zaten er nu op, had liever Midir achtigere gezien) die erop stonden konden wel mooier zijn. Maar heel mooi, vanvoor de DRL zijn led strips, maakt de auto echt af, zeker in het zilver. Het is gwn een kleinere V60. Enige 2 opmerkingen die ik aan de buitekant mag geven is dat de achterkant niet zo heel erg mooi is met dat zwarte raam vanachter dat volgens mij iets te ver naar achteren steekt. Had het toch liever iets meer sirroco gezien. En vanvoor in de grill zat er een glanzende zwarte bult in. Viel mij direct op maar dat komt van de veiligheidssystemen als ik het mij goed voorheb. Maarja veiligheid voor alles natuurlijk .

                                      De binnenkant, zoals ik al zei zwart met wit stiksel. Heel mooi interieur, veel mooier dan bij de V50. Een hele goede vooruitgang. De zetels zaten ook beter dan bij mijn V50. Er zaten elektrisch verstelbare zetels in, wat ik nu niet als optie zou nemen. Qua afwerking geef ik dit zeker een 10. Je ziet echt dat volvo er veel werk in gestoken heeft om dit echt binnenin er chic te laten uitzien. Een klein detail maar echt een gigantische verandering is de schakelpook. Het was een automaat maar de verlichte schakelpook was toch eens iets anders. Waarvan ik helemaal weg was, was het TFT-scherm als dashboard. Als je de auto start, krijg je een mooie animatie te zien daarop Het is echt zeer vloeiend & het volgt zeer vlot mee als je agressief gaat rijden. Het kan ook van kleur veranderen & je kan er vanalles op laten komen. Zeer mooi feature. De waterval is ook helemaal anders, het geeft veel meer klasse tegenover dat van de V50. De achterzetels konden voor mij wel nog iets beter zijn. Je kan er gemakkelijk inzitten, maar het mist dat tikkeltje meer. Maarja het is ook een kleinere wagen.

                                      Nu de motor het was een D4 met een automatische bak( ZONDER peddels achter het stuur!!!!!! what the hell?). 2 liter diesel motor als ik het goed heb? Voor zo'n auto echt meer dan genoeg. Ja het is natuurlijk geen D5 ofzo, maar voor zo'n kleinere auto heeft hij wel genoeg kracht om iets deftig neer te zetten . Heb hem efkes door wat landweggetjes gejaagd, rijdt heel vloeiend, maar hij miste wat wegligging. De kracht van de motor maakte alles goed hoor, maar het kwam niet echt tot zijn recht voor zo'n motor. Waarschijnlijk met de optie van het sportonderstel zal dit wel opgelost worden. Qua motor geluid zou ik hem nu ook niet kiezen, binnenin is het gewoon muisstil. Onder een brugje gereden, terug geschakelt, gas gegeven met het raam open, maar gewoon de turbo. Te verstaan van een 2liter turbo motor.

                                      De veiligheidssystemen als laatste. De v40 zit echt tot op de nok vol met veiligheidsystemen. Ik wilde ergens gaan parkeren, ging er direct een lichtje branden & een geluid omdat er achter mij een auto reed. Ik zie daarvan het nut niet in, je hebt gewoon spiegels. Het systeem dat automatisch remt als je een lage snelheid hebt wou ik testen, maar ik had de balls er echt niet voor :p ja een nieuwe auto die je mag testrijden, die wil je natuurlijk niet kapot maken natuurlijk :p Wat die systemen betreft, handig als ze er zijn, maar je mag er niet teveel op vertrouwen. De voorkeur gaat uit naar oplettendheid.

                                      Conclusie: zeer goede stap vooruit van volvo met de V40. Een aanrader maar dan wel met de opties als sportonderstel & een leuke motor Ik hoop dat dit de opvolger van de V50 niet is. Want daarvoor is hij te klein. Design is echt bloedmooi, maar ik zou hem toch in het zwart kiezen En de peddels moeten er op als het mogelijk is. Het is gewoon een leuke auto.

                                      Sorry als hier veel fouten instaan, maar ik had niet veel tijd om te typen.
                                      2 opmerkingen:
                                      je spreekt van de wegligging, in alle testverslagen loven ze de wegligging als zelfs beter dan de Ford Focus(referentie van het ogenblik)
                                      de D4 is de motor met +/-180 pk, (is nu met automaat dus de snedigheid zal wel minder zijn) maar itt je V50 zal 't wel een pak vlotter zijn, waarom dan nog een D5 willen?
                                      ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over de invloed van pk's, tis niet omdat een motor 70% vermogen meer heeft dat hij 70% vlotter zal zijn of agressiever, t is juist door de goede wegligging dat 't meervermogen niet of minder opvalt(anders zou de auto 'zoeken' bij t optrekken)
                                      mijn autootjes:

                                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                        2 opmerkingen:
                                        je spreekt van de wegligging, in alle testverslagen loven ze de wegligging als zelfs beter dan de Ford Focus(referentie van het ogenblik)
                                        de D4 is de motor met +/-180 pk, (is nu met automaat dus de snedigheid zal wel minder zijn) maar itt je V50 zal 't wel een pak vlotter zijn, waarom dan nog een D5 willen?
                                        ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over de invloed van pk's, tis niet omdat een motor 70% vermogen meer heeft dat hij 70% vlotter zal zijn of agressiever, t is juist door de goede wegligging dat 't meervermogen niet of minder opvalt(anders zou de auto 'zoeken' bij t optrekken)
                                        Dat bedoel ik niet hoor. Het is altijd wel leuk om een raket van een motor onder de motorkap te hebben. Ik zeg niet dat de motor niet slecht is hoor integendeel, het is een zeer goede motor. Genoeg kracht & koppel. Maar als je de keuze krijgt tussen de D4 of een D5 zou de keuze snel gemaakt zijn. Ik ben ook niet gewoon om met een automaat te rijden, daarom had ik graag de peddels gehad achter het stuur. Maar de overgangen gaan heel soepel, daar niet van hoor. Mss heb ik het hierboven wat verkeerd geformuleerd. Qua die wegligging, ik heb met die focus niet gereden dus ik kan het niet vergelijken daarmee. Maar voor zo'n motor had ik er net dat ietsje meer van verwacht dat hij zou rijden. Met de landweggetjes moest je er echt je hoofd bijhouden, op de normale wegen was het wel heel goed, veel beter dan bij de V50. Het is niet dat de wegligging slecht is volgens mij, maar ik had er net dat ietsje meer van verwacht door oa de rij-impressies van internet.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                          Dat bedoel ik niet hoor. Het is altijd wel leuk om een raket van een motor onder de motorkap te hebben. Ik zeg niet dat de motor niet slecht is hoor integendeel, het is een zeer goede motor. Genoeg kracht & koppel. Maar als je de keuze krijgt tussen de D4 of een D5 zou de keuze snel gemaakt zijn. Ik ben ook niet gewoon om met een automaat te rijden, daarom had ik graag de peddels gehad achter het stuur. Maar de overgangen gaan heel soepel, daar niet van hoor. Mss heb ik het hierboven wat verkeerd geformuleerd. Qua die wegligging, ik heb met die focus niet gereden dus ik kan het niet vergelijken daarmee. Maar voor zo'n motor had ik er net dat ietsje meer van verwacht dat hij zou rijden. Met de landweggetjes moest je er echt je hoofd bijhouden, op de normale wegen was het wel heel goed, veel beter dan bij de V50. Het is niet dat de wegligging slecht is volgens mij, maar ik had er net dat ietsje meer van verwacht door oa de rij-impressies van internet.
                                          rij impressies van de tests zijn allemaal in Italie of spanje(kweeniemeer waar de voorstelling was) dus op betere wegen dan de wegen hier, daarom dat 't isschien iets minder overkwam
                                          enne als ik een test doe met een wagen die ik eventueel zou kopen/ krijgen van't werk kies ik bewust om een lagere motorversie, gewoon om achteraf niet teleurgesteld zou zijn
                                          zo heb ik indertijd bij Volvo alle versies van de 850 en opvolger V70 getest behalve de T5 en de R
                                          en me dan een R besteld dan heb je nog eens die extra sensatie eenmaal die geleverd werd
                                          als firmaslet mocht ik vorig jaar de 320d ed kiezen, ik heb de 316d genomen omdat die voor wat ze dient vlot genoeg is (en achteraf ben ik blij met de nieuwe VAA regeling)
                                          always keep in mind:niks waar je zo makkelijk aan went als vermogen(in alle betekenissen van het woord)
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X