Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nee gewoon centreerringen, dezelfde wouter die indertijd zijn bbs'en verkocht?

Comment

• @ Sander: amai zeer mooie C30! Kwil dije wel is zien op een meeting ze

@ Baiden: als vervanging voor u astra? Een D5'ke?

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• @Sander: inderdaad een zeer mooie C30! Als ze zo aangekleed worden, kan ik ze wel smaken.

@Xenobe: ik kan niet zeggen dat de gedachte nog niet door mijn hoofd heeft gespeeld. Al zou het dan wel de 126pk-versie worden (wegens verzekeringen).
        300 Nm zal ook wel al vooruitgaan ;D.
        Maar langs de andere kant is het maar al te gek om de astra al weer te verkopen. Heb hem nog geen jaar, net redelijk wat kosten aan gedaan en voor hetzelfde geld rijdt hij nog jaren probleemloos.

Comment

• Deze iets voor jou Brecht?

Stond in Aalst. Over deze had ik het in 1 van mijn vorige posts. Ik vind hem wel wat hebben. Enkel de velgen wat te klein naar mijn zin.
          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Br3cht, ik heb hier voor u nog een paar andere c30's opgezocht met R-design kit. Er staan er een paar mooie tussen. De blauwe ziet er wel goed uit.
            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Zitten wel 2 naftjes tussen .

Die grijze vind ik wel dik. Maar ik vermoed dat Brecht liever geen 1.6D heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
                Zitten wel 2 naftjes tussen .
                Zijne civic was toch ook een naft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                  Zijne civic was toch ook een naft
                  Maar doet ie de civic niet weg om te beginnen dieselen?
                  Zo had ik het toch op.

Comment

@Xenobe: ik kan niet zeggen dat de gedachte nog niet door mijn hoofd heeft gespeeld. Al zou het dan wel de 126pk-versie worden (wegens verzekeringen).
                    300 Nm zal ook wel al vooruitgaan ;D.
                    Maar langs de andere kant is het maar al te gek om de astra al weer te verkopen. Heb hem nog geen jaar, net redelijk wat kosten aan gedaan en voor hetzelfde geld rijdt hij nog jaren probleemloos.
                    Zo'n S60 2.4D is idd een schitterende auto. Mijn pa heeft er nog zo één gehad, een bordeauxe facelift uit 2005. Het was wel een geartronic. Echt een knappe en goede auto. Zeer solide en geen problemen meegehad enkel veel lampen moeten vervangen.
                    Het is idd geen stoplichtsprinter maar hij gaat snel genoeg. Een aangename cruiser is de beste omschrijving.

Zoiets zou ik wel durven overwegen moest ik een daily nodig hebben.

Comment

• Ik heb dit weekend een V60 drivE (1.6d) op test. En ik moet zeggen .... wagen is basis uitgerust, en eerlijk gezegd vind ik het een licht betere versie van een V50. Mensen die van een S60 eerste gen komen en naar een S60 of V60 huidig model gaan moeten toch wel een stukje solide premiumgevoel missen vind ik.
                      Als ik vergelijk met onze V70 of S60 mis ik heel wat. Nu, deze zijn wel compleet uitegrust en hebben alletwee een 5 cil, dus het geheel, het totaalpakket, het aanvoelen is sowieso daardoor al anders. Maar dan nog. Ik heb deze nu ter evaluatie of ik m'n V70 vroegtijdig zou inwisselen voor een firmawagen, maar ik ga dat niet doen denk ik. Tenzij ik ineens breuk zou hebben.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Naar een 1.6D gaan van een D5 kan sowieso al niet positief uitdraaien hé

Comment

• Bwaa, begrijp me niet verkeerd. Nog eens, ..... pk's interesseren me niet zo. Die drivE in de V60 rijdt echt wel goed.

Maar .... 't is het geluid, de beleving. Het gevoel van een "machine" in je handen te hebben, iets met een karaktervolle motor. Dat mis ik.
                          Zelfs m'n vrouw zei het (nu ze ook een 5 cil gewoon is niet zo abnormaal natuurlijk): maakt eigenlijk maar een pruttelgeluidje.
                          De 1.6d geeft je zo echt een basis gevoel, zo een massawagen als zoveel in een dozijn.

En 't is niet alleen tov de D5 dat ik vergelijk, ook tov onze 2.4i, dat niet echt een spurtwonder is.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Maar ook ik had het niet over de pk's of kracht, maar over de beleving. Eens je zo'n roffel gewoon bent dan... Tja.

Comment

• In hoeverre mis je dan dat premiumgevoel? Ligt't dan puur aan de motor, of ook aan de kwaliteit van de materialen of zo?
                              Misschien dat hij je wat meer bevalt als je één met wat meer opties & bv. een D3 kan testen.

Hij beviel mijn ouders wel zeer goed. Maar wij komen dan ook van een niet-premium .
                              Ikzelf was er niet bij, dus kan me er ook niet over uitspreken.

Comment

• Staat erg knap die Nebula's onder die C30, de originele BBS of imitatie?
                                '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                '08 S60 2.4D
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ssanderr Bekijk Berichten
                                  Nee gewoon centreerringen, dezelfde wouter die indertijd zijn bbs'en verkocht?
                                  Yep dat ben ik. Deze zijn ook verkocht aan iemand met een C30 in 't Limburgse als ik me goed herinner.

Comment

In hoeverre mis je dan dat premiumgevoel? Ligt't dan puur aan de motor, of ook aan de kwaliteit van de materialen of zo?
                                    Misschien dat hij je wat meer bevalt als je één met wat meer opties & bv. een D3 kan testen.

Hij beviel mijn ouders wel zeer goed. Maar wij komen dan ook van een niet-premium .
                                    Ikzelf was er niet bij, dus kan me er ook niet over uitspreken.
                                    Zéker niet de materialen, da's allemaal ok. Zelfs een stukje beter nog durf ik zeggen (al lijkt de stuurkolom - dus achter het stuur - nogal wat plastiekerig en ben ik niet voor de overdaad aan satijn nep-chroom, maar als 't dat maar is).
                                    Maar vooral de beleving, dus combinatie uitrusting-motor en rijgevoel.

En de D3 zal inderdaad dat wél geven, en al zeker met wat leder enz. Maarrrrr ..... ik heb niet zomaar deze wagen hier. Dit is de wagen van een collega, die ervoor gekozen heeft om een firmawagen te nemen. Mogelijks wordt binnenkort de vraag opnieuw gesteld en kan ik weer kiezen: blijven rijden met de V70 of omschakelen naar een V60 in basisuitrusting (momentum + audio/communicatie/gps-pack, stoffen zwarte zetels, zwarte buitenkleur, standaardvelgen). Iets anders is niet mogelijk: eenheid op kantoor.

De collega had hiervoor een V50 en vindt dit een verbetering. Ik vind dit een iets modernere en grotere V50.
                                    Hij rijdt wel moderner, dat wel, maar ik heb geen enkel probleem met een oerklassieke eerder sompige ophanging

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ahh, waarom moet ge da nu zegge de mijn zijn replica's. Had prijs laten maken op Tritons maar dat was er iets over via de garage.

Comment

Maar doet ie de civic niet weg om te beginnen dieselen?
                                        Zo had ik het toch op.
                                        Klopt

En mijn budget licht duidelijk wel wat lager dan je zoekertjes aanbod Xenobe. Toch bedankt!

Comment

• Automobilia heeft een mooie S60 2.4D te koop. Met het optionele spoiler-bumperpakket en de dubbele uitlaat achteraan richtprijs €9000
                                          Misschien interessant voor iemand hier?
                                          linkje: http://www.automobilia.be/auto/tweedehands.asp?pnav=;3
                                          Last edited by Alex60; 14/10/2012, 16:51.
                                          Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                          Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                          Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                          Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Working...
                                          X