Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En qua betrouwbaarheid beter dan de 1.6D?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
      En qua betrouwbaarheid beter dan de 1.6D?
      is de AKA


      of in mensentaal tis dezelfde blok, enige verschil dacht ik was de 1.6d=16v en de D2=8 kleppen

      voordeel daarvan is dat er 8 minder kapot kunnen gaan....
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Bedankt voor de info.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          is de AKA


          of in mensentaal tis dezelfde blok, enige verschil dacht ik was de 1.6d=16v en de D2=8 kleppen

          voordeel daarvan is dat er 8 minder kapot kunnen gaan....
          Da's dan ook echt het enige voordeel zeker? 8 minder om kapot te gaan die wel sneller sneuvelen.

          C'mon neem één van die naftes of ga voor een recente nafte (de 4cilinders van nu zijn van Ford en zijn goede blokken). Bespaar jezelf een hoop gezeik en miserie met die PSA brol. Dat is is enkel goed voor de lease-rijders die er van af zijn voor de grootste miserie begint...

          Volvo heeft zo'n mooie blokken gemaakt dat die PSA's vloeken in de kerk is. Aanvullend op A160, dacht dat Fiat ze ook (heeft) gebruikt?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            is de AKA

            of in mensentaal tis dezelfde blok, enige verschil dacht ik was de 1.6d=16v en de D2=8 kleppen

            voordeel daarvan is dat er 8 minder kapot kunnen gaan....
            Maar op dat ene "voordeel" na is er een goeie reden waarom fabrikanten de afgelopen 20 jaar masaal overgeschakeld zijn op 4 kleppen per cilinder in plaats van 2
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
              Da's dan ook echt het enige voordeel zeker? 8 minder om kapot te gaan die wel sneller sneuvelen.

              C'mon neem één van die naftes of ga voor een recente nafte (de 4cilinders van nu zijn van Ford en zijn goede blokken). Bespaar jezelf een hoop gezeik en miserie met die PSA brol. Dat is is enkel goed voor de lease-rijders die er van af zijn voor de grootste miserie begint...

              Volvo heeft zo'n mooie blokken gemaakt dat die PSA's vloeken in de kerk is. Aanvullend op A160, dacht dat Fiat ze ook (heeft) gebruikt?
              Het probleem met de benzine's is dat er gewoon geen aanbod is in BE, laat staan met R-Design en High performance audio. Dat zijn zowat de vereisten. In Duitsland is het aanbod al wat beter maar ook amper met R-Design pakket (tenzij de PFL).

              Momenteel heb ik een Duitse D2 met 16k km en één met 4k km op het oog en enkele Belgische 1.6D's met +- 30k km. Allen met R-Design en High performance audio. En de Duitse exemplaren hebben Volvo Selekt garantie.
              Maar ik blijf verder zoeken, als er een naft met de juiste specs beschikbaar komt ga ik die onmiddellijk aan mijn pa tonen.
              Last edited by C'Mon; 06/05/2013, 23:29.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Het probleem met de benzine's is dat er gewoon geen aanbod is in BE, laat staan met R-Design en High performance audio. Dat zijn zowat de vereisten. In Duitsland is het aanbod al wat beter maar ook amper met R-Design pakket (tenzij de PFL).

                Momenteel heb ik een Duitse D2 met 16k km en één met 4k km op het oog en enkele Belgische 1.6D's met +- 30k km. Allen met R-Design en High performance audio. En de Duitse exemplaren hebben Volvo Selekt garantie.
                Maar ik blijf verder zoeken, als er een naft met de juiste specs beschikbaar komt ga ik die onmiddellijk aan mijn pa tonen.
                Kijk ook eens in NL, voornamelijk bij professionelen, sinds 2007 is de BPM(28% op een nieuwe wagen) deels terugvorderbaar bij export waardoor die nettoprijzen weer interessant kunnen zijn e ook een groot aanbod in benzine
                mijn autootjes:

                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                Comment


                • Bedankt voor de tip. Hoe bereken je dan de prijs die je als Belg moet betalen? Ga er mij morgen eens op toeleggen.

                  Comment


                  • morgen ga ik dan toch eens kijken voor een c70 saffron t5 250 pk manueel, ben eens benieuwd

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                      Tijd voor een echt Volvo-lovers dilemma!
                      Welke S60 en waarom:

                      Linkerhoek: S60 2.4 140 pk Chrono Edition
                      Rechterhoek: S60 2.0 Turbo
                      De 2.4 is mooier uitgerust, terwijl ik het interieur van de 2.0 mooier vind.
                      De audio is ook beter in de 2.4.
                      En de 2.4 ken ik, ik zou hem zeker opnieuw kiezen, al ken ik de 2.0 niet zo goed.

                      En een S60 heeft geen viercilinders, allemaal 5.
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                        is de AKA


                        of in mensentaal tis dezelfde blok, enige verschil dacht ik was de 1.6d=16v en de D2=8 kleppen

                        voordeel daarvan is dat er 8 minder kapot kunnen gaan....
                        Als ik mij niet vergis heeft de 8-klepper ook een hogere turbodruk.
                        De 2.0D viercilinder was ook van PSA.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
                          morgen ga ik dan toch eens kijken voor een c70 saffron t5 250 pk manueel, ben eens benieuwd
                          Gevaarlijk
                          Nog wat meer info?
                          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                          '08 S60 2.4D
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                            Tijd voor een echt Volvo-lovers dilemma!
                            Welke S60 en waarom:

                            Linkerhoek: S60 2.4 140 pk Chrono Edition
                            Rechterhoek: S60 2.0 Turbo
                            Ik geef toch ook de voorkeur aan 2.0 omwille van de lagedruk turbo.
                            '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                            '08 S60 2.4D
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                            Comment


                            • het gaat om deze http://nl.autoscout24.be/Details.asp...67&sbs=ListEne

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Bedankt voor de tip. Hoe bereken je dan de prijs die je als Belg moet betalen? Ga er mij morgen eens op toeleggen.
                                Bij het exporteren van een auto die nieuwer is dan 16 Okt 2006 kun je (een deel van) de betaalde BPM terugvragen. Hier vind je alles over het exporteren en de BPM
                                mijn autootjes:

                                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
                                  Die V70 winterwielen staan wel afgrijslijk. Verder wel een mooie auto met een lage kmstand.
                                  Zoek je persé een saffron?
                                  In Hasselt staat nog een manuele T5 met 120k te koop ( althans volgens het vermogen in de advertentie )
                                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                  '08 S60 2.4D
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    Tijd voor een echt Volvo-lovers dilemma!
                                    Welke S60 en waarom:

                                    Linkerhoek: S60 2.4 140 pk Chrono Edition
                                    Rechterhoek: S60 2.0 Turbo
                                    Vandaag gaan kijken naar die 2.4 bij Caryncar (mijn garage ook overigens) Knappe auto met mooie opties. Velgen zijn in verschrikkelijke staat (typische oxidatieschade voor dat type velgen). Het donkere interieur is zeker niet storend, komt in combinatie met het sportstuur degelijk en sportief over! Het leder zag er op het eerste zicht nog zeer goed uit.

                                    Ga er gerust eens langs (en doe ze daar maar de groeten van mij ;-) ). Ik moet er sowieso volgende week nog eens zijn, dus mocht je nog vragen hebben, stuur dan zeker een PM!

                                    Comment


                                    • hey tom, men vereisten waren c70 t5 240pk(in goede staat en handbak en weinig km) die van hasselt heb ik 2maanden geleden gebeld en hij vertelde me dat het een automatic was(stond toen ook meer km op meen ik gezien te hebben.
                                      normaal is de zaak rond voor de saffron en staat hij normaal rond de 22ste thuis.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk Berichten
                                        Vandaag gaan kijken naar die 2.4 bij Caryncar (mijn garage ook overigens) Knappe auto met mooie opties. Velgen zijn in verschrikkelijke staat (typische oxidatieschade voor dat type velgen). Het donkere interieur is zeker niet storend, komt in combinatie met het sportstuur degelijk en sportief over! Het leder zag er op het eerste zicht nog zeer goed uit.
                                        Zou dat motorblok goed draaien op LPG/LPI ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                          Zou dat motorblok goed draaien op LPG/LPI ?
                                          ja, enkel Flashlube bij installeren(of een andere klepsmering)
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X