Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    ik wil je niet echt tegenspreken dat volvo de amerikaanse markt sterk nodig heeft...maar 'duidelijk' gemaakt voor amerka, dat volg ik toch niet
    enkel als je al kijkt naar de koplampen zie je en duidelijke Amerikaanse styling.

Comment

• Comment

• 16-17 september zijn het opendeurdagen bij Volvo, met vikingcondities. Gratis topline voor s40 en v50.

Comment

• Iemand een idee waar je de prijzen van heico kunt vinden? Al gezocht op google.be en dergelijke, heb nu ook star-design gemaild.

Edit: toch gevonden
          Last edited by ; 05/09/2006, 01:34.

Comment

• Comment

• Dubbel gevoel bij Volvo Cars ( De Gentenaar )
              Autofabriek krijgt nieuw model, maar moet banen schrappen

GENT - Nog maar pas is Volvo Cars Gent gestart met de productie van de nieuwe V50 of de autofabriek krijgt er terug een nieuw model bij. Dat heeft de directie van moederbedrijf Ford net beslist. Tegelijkertijd kondigt Volvo aan dat er banen verdwijnen.
              Volvo produceert in haar vestiging in Gent vier modellen, de S40, V50, S60 en V70. Binnenkort kom daar de C30 bij. Die nieuwe Volvo wordt op 28 september officieel voorgesteld op het autosalon van Parijs. De productie van de V70 verhuist volgend jaar naar Zweden.

Het vertrouwen van de directie van moederbedrijf Ford in de Gentse vestiging is groot, want zopas kondigde ze aan dat Volvo Cars Gent er nog een nieuw model bovenop krijgt. Dat is goed nieuws voor Peter Leyman, gedelegeerd bestuurder van Volvo Cars. Hij heeft er altijd voor geijverd om nieuwe modellen naar Gent te halen om op die manier de werkgelegenheid in zijn fabriek te verzekeren.

,,De nieuwe wagen zal gebouwd worden op een even nieuw platform'', zegt Volvo-woordvoerder Mark De Mey. ,,Wij kregen groen licht om het project technisch voor te bereiden en te kijken hoe wij dat platform in onze fabriek moeten implementeren. Daarmee is de toekomst van ons bedrijf in Gent voor jaren verzekerd.''

Toch krijgt het bericht voor de Volvo-werknemers een wrange bijsmaak. Tegelijk met de aankondiging van de komst van het nieuwe model, kregen zij ook te horen dat er in Gent banen verdwijnen. Wereldwijd schrapt Volvo 1.250 jobs. Aanvankelijk leek Gent buiten schot te blijven, maar nu blijkt de autofabriek toch in de brokken te delen.

,,De afvloeiingen gebeuren op vrijwillige basis'', gaat Mark De Mey verder. ,,Voor de bedienden kan dat via brugpensioen. In de automobielsector is dat normaal gezien op 55 jaar. Bij de arbeiders rekenen wij op natuurlijk verloop. Mensen die weggaan, zullen niet meer vervangen worden. Dergelijke maatregelen hebben hun prijs. Wij hebben bij de directie in Zweden onze voorstellen ingediend en hopen zo snel mogelijk hun fiat te krijgen.''

Hoeveel banen er weg moeten, is nog niet bekend. ,,De hele operatie heeft niets te maken met een daling van de productie. Die ligt al twee jaar stabiel op 250.000 auto's per jaar. De directie wil echter het productieproces optimaliseren en met minder volk evenveel wagens produceren. Wij hopen alles op een sociaal aanvaardbare manier op te lossen.''

Comment

• Heeft de S80 een facelift ondergaan?

Heb die vandaag zien staan aan Volvo-garage Hoflijk te Diest... wat een belachelijk kleine achterlichtjes staan daar nu op

edit: Hier op die foto enkele posts naar boven lijken ze groter dan in het écht...

Comment

• 't is een nieuw model he Tigra. Geen sprake van facelift.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Weet er hier iemand hoe het juist ineen zit:

Een V70 classic diesel -> heeft soms tdi op de kofferklep, soms 2.5D op de kofferklep. Het is zeker geen V70 MY01, mogelijks is die TDI alleen op de 850 (die eenzelfde achterkant als de V70 classic heeft).

Klopt het dus dat op de V70 classic én tdi én 2.5D kan staan?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
                      Weet er hier iemand hoe het juist ineen zit:

Een V70 classic diesel -> heeft soms tdi op de kofferklep, soms 2.5D op de kofferklep. Het is zeker geen V70 MY01, mogelijks is die TDI alleen op de 850 (die eenzelfde achterkant als de V70 classic heeft).

Klopt het dus dat op de V70 classic én tdi én 2.5D kan staan?
                      Volgens mij wel, de TDI is gewoon hernoemt naar 2.5D toen de S80 uitkwam met dezelfde motor. Ik heb er toch ook al meerdere zo gezien.

Comment

• de tdi is hernoemd naar 2.5d toen vw 'tdi' deponeerde

Comment

de tdi is hernoemd naar 2.5d toen vw 'tdi' deponeerde
                          dat zou natuurlijk ook kunnen, de motor was oorspronkelijk wel een VW/audi motor, de 2.5tdi, dus kan het wel zijn dat ze die een tijdje hebben mogen gebruiken...

Comment

• op autoweek.nl staan de jaartallen bij de versies,
                            de S80 2.5D van 1999 - 2001
                            de V70 2.5 TDI van 1997 - 1999
                            de V70 2.5D van 1999 - 2000

Comment

• vw wou deze keer niet zoiets hebben dat iedereen zijn direct ingespoten diesels tdi zou noemen (as if), naar wat er vroeger met gti is gebeurd

daarom hebben ze het laten deponeren en mogen zij alleen het nog gebruiken en heeft volvo moeten afzien van de tdi benaming

ik heb me wel steeds blijven afvragen waarom er achteraan op een galaxy 1 wél altijd tdi is blijven staan ??

Comment

vw wou deze keer niet zoiets hebben dat iedereen zijn direct ingespoten diesels tdi zou noemen (as if), naar wat er vroeger met gti is gebeurd

daarom hebben ze het laten deponeren en mogen zij alleen het nog gebruiken en heeft volvo moeten afzien van de tdi benaming

ik heb me wel steeds blijven afvragen waarom er achteraan op een galaxy 1 wél altijd tdi is blijven staan ??
                                is misschien ook een VW motor???
                                Wanneer is dat dan juist van kracht gegaan dat niemand meer de naam TDI mocht gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso
                                  is misschien ook een VW motor???
                                  Wanneer is dat dan juist van kracht gegaan dat niemand meer de naam TDI mocht gebruiken?
                                  ja, de galaxy en de sharan zijn toch dezelfde wagen en had de tdi motor

volvo is ermee gestopt toen tdi werd gedeponeerd, dus zoals jij in autweek hebt gezien in '99

maar volvo gebruikte ook de vw-motor, en zij gebruikten ook de tdi, ik snap het verschil met ford niet zo goed

Comment

ja, de galaxy en de sharan zijn toch dezelfde wagen en had de tdi motor

volvo is ermee gestopt toen tdi werd gedeponeerd, dus zoals jij in autweek hebt gezien in '99

maar volvo gebruikte ook de vw-motor, en zij gebruikten ook de tdi, ik snap het verschil met ford niet zo goed
                                    kzal het eens gaan vragen in het ford-lovers topic,
                                    als ik het vind...

Comment

• en ik zal het eens gaan vragen bij de volkswagens

Comment

en ik zal het eens gaan vragen bij de volkswagens

12345

Comment

de tdi is hernoemd naar 2.5d toen vw 'tdi' deponeerde
                                          dit is het antwoord op mijn vraag denk ik.
                                          Dankuwel beaubeau!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X