Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
M'n zus had offerte onderhoud gevraagd voor haar '10 C30 1.6 DrivE, komt ze daar in paniek naar mij met een offerte van €1200
Blijkbaar vervangt Volvo voor de V50 / S40 / C30 1.6d / 2.0d de DPF'en preventief op 120k km / 6 jaar?! Da's toch onnozel?!
M'n zus had offerte onderhoud gevraagd voor haar '10 C30 1.6 DrivE, komt ze daar in paniek naar mij met een offerte van €1200
Blijkbaar vervangt Volvo voor de V50 / S40 / C30 1.6d / 2.0d de DPF'en preventief op 120k km / 6 jaar?! Da's toch onnozel?!
M'n zus had offerte onderhoud gevraagd voor haar '10 C30 1.6 DrivE, komt ze daar in paniek naar mij met een offerte van €1200
Blijkbaar vervangt Volvo voor de V50 / S40 / C30 1.6d / 2.0d de DPF'en preventief op 120k km / 6 jaar?! Da's toch onnozel?!
Dat klopt. Mijn garagist doet dit niet omdat hij het geldklopperij vindt.
Hij meet hem wel uit.
Zo weet ik bv dat de mijne al vervangen is.
Dat klopt. Mijn garagist doet dit niet omdat hij het geldklopperij vindt.
Hij meet hem wel uit.
Zo weet ik bv dat de mijne al vervangen is.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Vermoed dat ik dat ook wel tegen de dealer zal zeggen dat ze dat mogen skippen.
Zie het nut er niet van in waarom je dat zou vervangen als het niet moet.
Pas op, bij sommige zit hij dan al bijna vol.
Mijn garagist heeft eens ene binnen gehad op 60k.
Doet ze vaak autostrade? Dan zal het goed meevallen.
Hare Eolys zal ook moeten bijgevuld worden + nieuwe mazoutfilter.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Traject is dagelijks 2 x 31 km, dus voldoende vind ik.
Ja, die Eolys enz stond ook op de offerte.
Zal die dan gewoon eerst eens laten uitmeten, en dan beslissen.
Net gaan kijken naar ne V50 D5
Mijne 2.0d heeft 285.000km en koppeling en turbo zijn wss voor dit jaar of mss volgend jaar. Maar niet langer :/
Enkel is dit automatique...ik veronderstel dat dit de geartronic is ? Iemand meer info over deze bakken ? Kwestie betrouwbaarheid n dergelijke. De D5 in kwestie heeft nu 127.000km. Wanneer olie veranderen, distributieriem,... ?
Distributieriem is in ieder geval 180k of 10 jaar. Als je hem wil zou ik proberen groot onderhoud incl. distributieriem gedaan te krijgen. Van de geartronic weet ik niets af
Net gaan kijken naar ne V50 D5
Mijne 2.0d heeft 285.000km en koppeling en turbo zijn wss voor dit jaar of mss volgend jaar. Maar niet langer :/
Enkel is dit automatique...ik veronderstel dat dit de geartronic is ? Iemand meer info over deze bakken ? Kwestie betrouwbaarheid n dergelijke. De D5 in kwestie heeft nu 127.000km. Wanneer olie veranderen, distributieriem,... ?
is idd een geartronic
Ze zijn betrouwbaar mits correct onderhoud
beste wat je kan doen is een automaatflush laten uitvoeren(kost een 350€ dacht ik) en dan om de 90.000 à 120.000km dit herhalen
Idd, betrouwbaar.
Is wel nog een vijftraps dacht ik.
Is in manuele stand vooral in eerste traag. Maar daarvoor moet je geen automaat kopen, die manuele stand gebruik je maar in de bergen of eens voor de lol.
Flush is zeer zeker een aanrader, kost idd zoiets, beetje afhankelijk waar je het laat doen. In Eindhoven zit er iemand die het perfect doet: voldoende spoelen. Bij de dealer doen ze meestal een oliewissel. Beter is spoelen.
Ikzelf had de zestraps (volgende generatie) op m'n V70 D5, en op 't laatste waren wat hydraulische klepjes in het stuurhuis achteraan wat dom aan 't doen, maar gaf alleen een beetje een vreemde 'bonk' bij het schakelen in zware omstandigheden.
Die was wel getuned tot ong 210 pk en wat extra koppel, en is toch wel vaak "goed gebruikt" geweest. Naast vele autostradekilometers kreeg die soms toch wel serieus tegen zijn tanden op gewone wegen. Kick down, 2 versnellingen terugschakelen en gaan, stoplichtsprintjes, fijne bochtjes pakken en wegscheuren, ...
Nooit problemen mee gehad, alleen zou het kleppenhuis vervangen moeten worden mocht ik er nog extra km's opgezet hebben (gestopt op 300 000), en dat ging me een 300 eur a 400 eur kosten bij een specialist (geen dealer). Viel nog mee. Maar het moest op dat moment zeker nog niet.
D5 is wel een beer van een motor. Ben je snel gewoon, maar denk je nog lang aan terug eens je hem niet meer hebt, ik geniet nog na
Comment