Oorspronkelijk geplaatst door Benicio
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is geen D3 bij mijn weten maar een 2.0d, dat is een viercilinder. D3 zijn volgens mij de 2.0 vijfcilinders. Die zijn pas de laatste jaren beschikbaar geweest.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
jup, ge hebt de 2.0D, is een 2 liter 4-cilinder met 136 pk
endan hebt ge de D3, is een 2 liter 5-cylinder met 150 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is geen D3 bij mijn weten maar een 2.0d, dat is een viercilinder. D3 zijn volgens mij de 2.0 vijfcilinders. Die zijn pas de laatste jaren beschikbaar geweest.
Merci voor de uitleg.
Is de 2.0D een goede motor? of volstaat eigenlijk voor een V50 ook de 1.6 Drive?
Comment
-
beide motoren zijn van PSa origine, er zijn wat issues mee maar bij correct gebruik(voldoende lange afstanden voor een diesel) vallen de problemen mee...mijn autootjes:
Comment
-
Ik heb nu de 2.0D, men V50 is de Pre-Facelift, model 2004.
Gekocht op 171.000km. ik deed toen veel korte ritjes, 10-15 ritjes van 3-4 km per dag...
na een week startproblemen..bleek de EGR klep te zijn die dicht zat met alle gevolgend van dien.
Beetje research leerde me dat je deze gwn veilig kan afkoppelen en blokkeren. Bij deze gedaan, fiche uitgetrokken en alu plaatje tussen de flenzen gestoken. Nu op 285.000km nog steeds geen problemen, zelfs met korte ritjes.
Op keuring ook steeds mooie waardes bij de uitlaattest
1.6 zou ik afraden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Benicio Bekijk BerichtenZijn er gekende nadelen aan een Volvo V50 D3?
bijvoorbeeld:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...011?asrc=st|as
Mijn vorige was een V50 met de 2.0d 136pk automaat.
Fijne wagen. Geen problemen mee gehad.
Heb hem ingeruild toen ik mijn huidige wagen kocht.
V60 Polestar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 850R Jur Bekijk BerichtenVolvo automaten zijn niet van de snelste en de beste. Maar levensduur is toch zeker het grootste pluspunt. Op tijd spoelen, en je hoeft hem praktisch nooit te vervangen.
( Als je geen van 0 naar 100 sprintjes doet )
Oorspronkelijk geplaatst door gevahe Bekijk BerichtenRij nu zo'n 4 maand met de geartronic en mijn eerste indruk was ook niet positief maar nu moet ik zeggen dat het beter is, je moet er echt leren mee rijden( hebben ze me hier op 't forum toen ook gezegd). Weet wel niet of het dezelfde automaat is.
Dat schokkerig terug schakelen heb ik niet.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenLeemansJ heeft een geartronic van een paar generaties terug getest, heb dat hier al uitgelegd. Ondertussen zijn ze nog verder geëvolueerd en kan je dat niet meer veralgemenen.
Inderdaad, is een automaat die je moet leren kennen, en die automaat moet zich ook aanpassen aan jou... (complete reset van z'n settings kan al eens interessant zijn, en nadien opnieuw "inleren").
Op zoek naar een tweedehands Volvo S60? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
6.5 liter gemeten aan de pomp en geen schokken of bruuske overgangen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Direct, josenjef, moest ik ieder jaar zoveel taks willen betalen . Eens berekend en komt op net geen 900 euro, dat is teveel van het goede.
Heeft er iemand ervaring hier met importeren uit Duitsland? Heb daar een V60 gevonden die me enorm aanstaat, probleem is alleen dat het 7u enkele rit is. Heb al een mail gestuurd naar de verkoper, maar vermoed dat ik eens ga moeten bellen als ik resultaat wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenDirect, josenjef, moest ik ieder jaar zoveel taks willen betalen . Eens berekend en komt op net geen 900 euro, dat is teveel van het goede.
Heeft er iemand ervaring hier met importeren uit Duitsland? Heb daar een V60 gevonden die me enorm aanstaat, probleem is alleen dat het 7u enkele rit is. Heb al een mail gestuurd naar de verkoper, maar vermoed dat ik eens ga moeten bellen als ik resultaat wil.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenDirect, josenjef, moest ik ieder jaar zoveel taks willen betalen . Eens berekend en komt op net geen 900 euro, dat is teveel van het goede.
Heeft er iemand ervaring hier met importeren uit Duitsland? Heb daar een V60 gevonden die me enorm aanstaat, probleem is alleen dat het 7u enkele rit is. Heb al een mail gestuurd naar de verkoper, maar vermoed dat ik eens ga moeten bellen als ik resultaat wil.
Comment
-
-
Heeft er iemand ervaring hier met importeren uit Duitsland? Heb daar een V60 gevonden die me enorm aanstaat, probleem is alleen dat het 7u enkele rit is. Heb al een mail gestuurd naar de verkoper, maar vermoed dat ik eens ga moeten bellen als ik resultaat wil.Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk BerichtenBen ik ook benieuwd naar...want heb ook al veel D3's tegengekomen die me aanstaan, ma 'durf' niet zo goed vanwege de ontbrekende kennis que importeren :/
is nochtans (poep) simpel:
je koop een 2ehands in D(2ehands= ouder dan 6 maanden en minstens 6000km)
je vraagt de verkoper om exportplaten te regelen(met de rode band)voor jou of je gaat samen met de verkoper
je rijdt naar B
je passeert de douane en geeft de wagen aan(kost je 10cent dacht ik) en je krijgt een inschrijfformulier
dan ga je met de platen met rode band naar de keuring( in principe enkel indien de duitse keuring ouder is dan 2 maanden)
je ontvangt je definitieve formulier aanvraag tot inschrijving en je stuurt dit op met stempel verzekeringsmakelaar(gaat niet digitaal via je verzekeringsagent wegens import)mijn autootjes:
Comment
-
Comment