Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenKomt deze C30 ter vervanging van de 320d?
Een andere optie is dat er een A 180 CDI of A 200 CDI (énkel het 3-deurs model) komt, in Avantgarde-uitvoering en met de 17" velgjes (zo is 'ie erg knap, vind ik). Dat is eigenlijk mijn ideale werkauto : kort, hoog, zit érg goed, toch nog kwalitatief, zuinig, en goedkoop! In Duitsland vind je exemplaren met 10 à 30k km voor minder dan 18.000 EUR. Interessant...
Alleen, ik heb voor dat laatste plan (de A-klasse) vrij veel tegenkanting van zowat alle mensen uit m'n omgeving. M'n ouders vinden het te weinig uitstraling hebben, niet "chique" genoeg voor nen "bankdirecteur" (whatever that may be...), m'n vriendin vindt 'm niet mooi (maar ze vindt de C30 ook afschuwelijk).
Ik zou nochtans graag met 'n A 200 CDI 3-deurs Avantgarde rijden. Vind 't echt een pittige auto (gaat goed vooruit, hoor), en 'ie zit erg makkelijk en laat zich super-easy in- en uitstappen.
En naast een A-klasje past er nog iets anders, erg moois en leuks, in de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenKomt deze C30 ter vervanging van de 320d?
Eerste struikelblok is de testrit. Een krachtige FWD met een zware motor (weliswaar een lekker 5-pitter) gekoppeld aan een vrij lome automatic. Als dat maar goed gaat. In ieder geval : de twee V50 2.0D die ik al reed waren erg duidelijk niét wat ik zocht. Motor is okay, zijn pittige auto's... maar bagger weggedrag als je de sublieme wegligging van een M-BMW gewoon bent.
Door het feit dat 't een automatic is, en dat de rol "funauto" steeds minder van belang wordt, lijkt 't me dat ik me wel kan verzoenen met een sportief afgeveerde en op de baan liggende C30. De 2,5-liter is fiscaal en ook qua herverkoopwaarde duidelijk minder interessant dan een zelfs snellere 2.0d van BMW ... maar 'ie klinkt zoveel mooier (iets wat ik érg belangrijk vind). Plus, de huidige kleinere BMW-modellen staan me niet echt aan. Een '1 wil ik eigenlijk niet, de nieuwe touring sjah, niet mis maar 'ie raakt me niet echt, enkel de coupé zou ik zó in huis halen (één van de knapste en beste [gemeten aan mijn wensen/verwachtingen] gewone auto's die de laatste jaren is gepresenteerd) maar die bestaat nog niet als 320d. En een 3-liter is uit den boze op vandaag, tenzij moest 't als enige auto zijn. En dan nog...
Dus : mits wat terugschroeven van eisen inzake driver's car, denk ik dat zo'n C30 D5 Geartronic me wel zou kunnen liggen. En vooral : ik vind 'm superknap, 'k ben er weg van, zowel van z'n looks als van z'n uitstraling.
Comment
-
In de Autogids (denk ik) waren ze minder te spreken over de T5, die (vergeleken met de concurrentie) z'n vermogen niet adequaat kwijt kon. Uiteraard, als je moet aantreden tegen een (qua FWD-chassis en aandrijfgeheel) sublieme Golf GTI, bijvoorbeeld, dan heb je 't niet makkelijk.
Nu ... de Autogids heeft in 't verleden ook al meermaals blijk gegeven van weinig realistische visies op bepaalde modellen. Nu eens werden doorgaans als subliem bevonden auto's afgekraakt, langs de andere kont worden vaak nogal als matig bevonden auto's dan weer opgehemeld. Ik denk dat 't ligt aan de nogal uiteenliggende smaak van het redacteurenteam bij Autogids.
Ik ben in ieder geval benieuwd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWelke kleur is dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWelke kleur is dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenDit is Orinoco blauw nr 479.
Thx.
Als je nog foto's vindt, Jan, wil je ze me dan linken, of hier zetten? (zie m'n post over de kleuren)
Merci !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Thx.
Als je nog foto's vindt, Jan, wil je ze me dan linken, of hier zetten? (zie m'n post over de kleuren)
Merci !
Het zijn wel geen echte foto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Thx.
Merci !
Hier zijn nog heel wat foto's. (persvoorstelling)
Comment
-
Thx voor de links. Die "CC-foto's" zijn zelfs nog slechter dan de "foto's" in de multimediaviewer (of hoe heet dat ding) op de site.
De foto's van de persvoorstelling zijn superhandig, alleen jammer dat ik soms niet weet welke kleur ik aan 't bekijken ben.
Nu ja, i narrowed it down already. Dat donkergrijs valt al af, dat felblauw ook. titaniumgrijs ook. Blijven barentzblauw, zilver, orinoco en electrisch zilver over.
Testrit D5 was ... tweeslachtig.- motor : pittig, maar niet snel ; wel héél erg aangenaam, en eerder een "relaxing" motor dan eentje die je zit op te jutten om steeds maar sneller te rijden
- versnellingsbak : erg goed, tenzij je sportiviteit vraagt ; zet echt aan tot cruisen, in tegenstelling tot b.v. sommige andere automatics
- onderstel : oei ... ondersturend, veel zijdelingse neiging, te weinig gedempt, stuurinrichting te weinig secuur, je hebt (zoals bij Audi) vaak de neiging niet goed te weten waar je heen aan 't sturen bent, vgl. met de superprecieze stuurinrichting van mijn BMW nu
Afwachten dus tot de C30 D5 er is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichtenvraagje : een 850 estate, kun je daar een lichtevrachtmodel van maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichteneventjes mijn vraag herhalen.
zie hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichteneventjes mijn vraag herhalen.
Maar och, betaal toch gewoon die taks, je kan dan alle kanten uit: 5 (of 7 igv extra bank) personen vervoeren, goederenvervoer en steeds op je gemak bij routinecontroles of bij keuring.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Voor de S80 komt er een nieuw uitrustingsniveau, de Executive. Op de configurator staat 'ie al vermeld, maar je kan 'm nog niet selecteren. Heeft iemand een idee wat 't verschil met de Summum gaat zijn ?
Btw, ik merk nu ook dat Volvo België de D5 (en ook de 2.4D) handgeschakeld aanbiedt. Hoeveel zal de Geartronic dan gaan kosten, want nu staan alle opties op € 0 ?
Merci !Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe C30 zou de "werkauto" worden, ja. Babs is nu werk- én funauto inéén (iets wat eigenlijk enkel BMW écht goed kan, maar weinig andere dagelijkse auto's rijden zo goed op circuit ook). Op termijn komt er een échte funauto bij, dus dan heb ik liever een werkauto die meer aan de daarvoor gestelde eisen voldoet. Een automaat is daar één van de dingen van, kleinere afmetingen zijn ook welkom.
Een andere optie is dat er een A 180 CDI of A 200 CDI (énkel het 3-deurs model) komt, in Avantgarde-uitvoering en met de 17" velgjes (zo is 'ie erg knap, vind ik). Dat is eigenlijk mijn ideale werkauto : kort, hoog, zit érg goed, toch nog kwalitatief, zuinig, en goedkoop! In Duitsland vind je exemplaren met 10 à 30k km voor minder dan 18.000 EUR. Interessant...
Alleen, ik heb voor dat laatste plan (de A-klasse) vrij veel tegenkanting van zowat alle mensen uit m'n omgeving. M'n ouders vinden het te weinig uitstraling hebben, niet "chique" genoeg voor nen "bankdirecteur" (whatever that may be...), m'n vriendin vindt 'm niet mooi (maar ze vindt de C30 ook afschuwelijk).
Ik zou nochtans graag met 'n A 200 CDI 3-deurs Avantgarde rijden. Vind 't echt een pittige auto (gaat goed vooruit, hoor), en 'ie zit erg makkelijk en laat zich super-easy in- en uitstappen.
En naast een A-klasje past er nog iets anders, erg moois en leuks, in de garage.
En je vriendin heeft wel een beetje gelijk, want de achterkant van die C30 vind ik ook niet fenomenaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenVoor de S80 komt er een nieuw uitrustingsniveau, de Executive. Op de configurator staat 'ie al vermeld, maar je kan 'm nog niet selecteren. Heeft iemand een idee wat 't verschil met de Summum gaat zijn ?
Btw, ik merk nu ook dat Volvo België de D5 (en ook de 2.4D) handgeschakeld aanbiedt. Hoeveel zal de Geartronic dan gaan kosten, want nu staan alle opties op € 0 ?
Merci !
De automaat kost € 2180. Maar de D5 had vroeger toch standaard een GearTronic aan boord hé, niet ? Voor de C70 is 't toch ook zo, en voor de C30/S40/V50 ook.
Over de Executive staat er niks in.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
Comment