Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
      Iemand die 16 mei wil meegaan naar het Volvotreffen in Best NL? Ik vertrek vanuit Hasselt.
      Ik kom samen met mijn broer tegen 10 u

Comment

• Comment

• Koprol van een C70, zonde van de auto.
          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
          '08 S60 2.4D
          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Iemand trouwens een idee of de D5 begrensd is? Vanmorgen even naar Duitsland geweest, en trok goed door tot 225 - 230, maar knalde toen precies in een limiter, bleef zowat op die snelheid steken terwijl ik zeker nog over had qua toeren. Of is de gearing gewoon beperkt tot daar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
              Iemand trouwens een idee of de D5 begrensd is? Vanmorgen even naar Duitsland geweest, en trok goed door tot 225 - 230, maar knalde toen precies in een limiter, bleef zowat op die snelheid steken terwijl ik zeker nog over had qua toeren. Of is de gearing gewoon beperkt tot daar?
              Het is niet omdat je nog over hebt in toeren dat dit wil zeggen dat de auto nog kan. Rol- en luchtweerstand etc.

Vroeger eens in Duitsland met een Q7 3.0tdi die ook stil viel met nog 1.500 toeren over. En dat was niet op 250

Comment

Iemand trouwens een idee of de D5 begrensd is? Vanmorgen even naar Duitsland geweest, en trok goed door tot 225 - 230, maar knalde toen precies in een limiter, bleef zowat op die snelheid steken terwijl ik zeker nog over had qua toeren. Of is de gearing gewoon beperkt tot daar?
                menne D5 (V50) haalde in duitsland +240 op teller (op die snelheid blijfde ni kijken naar u teller, dan kijkt ge eens vluchtig ) en blijkbaar op gps was dit 235. Was met bandenmaat 215/40/18 (wat binne tolerantie is met de standaard maat van 205/55/16 of 205/50/17 ) wel met zware velgen. Moest ik die bandenmaat op men Midirs zetten zou ik mss paar km sneller kunnen..
                Zat toen rond 4200 toeren, en kon nog maar het verkeer liet het niet toe...
                Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Het is niet omdat je nog over hebt in toeren dat dit wil zeggen dat de auto nog kan. Rol- en luchtweerstand etc.

Vroeger eens in Duitsland met een Q7 3.0tdi die ook stil viel met nog 1.500 toeren over. En dat was niet op 250
                  Weet ik, daarom dat ik dat van de gearing aanhaalde
                  Auto kon zeker nog want je voelde hem effectief in een limiter gaan. Je kan het vergelijken met hoe de motor afremt als je in de limiter van een redline gaat.
                  Heb trouwens eens teruggeschakeld naar 5e en dan opnieuw geprobeerd, en in 5e vitesse zit je bij 225 - 230 effectief aan de redline.

Comment

• Topsnelheid moet je altijd in 5de halen, is mij altijd zo gezegd geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Topsnelheid moet je altijd in 5de halen, is mij altijd zo gezegd geweest.
                      Dan kan het kloppen.
                      Dan ligt het dus puur aan de gearing, net eens opgezocht wat Volvo als officiële vmax voor mijn wagen geeft, en het is 225 km/u, wat dus exact hetgeen is van deze morgen.
                      Da's f*cking droog man, hebt ge nog reserve, geraakte er niet aan

Comment

Alle motoren van Volvo zijn begrensd,normaal na remap niet meer...Dus begrenzer zit er nog in bij u. Mijn D5 loopt einde meter
                        En topsnelheid haal je in 6de versnelling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
                          Alle motoren van Volvo zijn begrensd,normaal na remap niet meer...Dus begrenzer zit er nog in bij u. Mijn D5 loopt einde meter
                          En topsnelheid haal je in 6de versnelling
                          Dan zal ik Obbe eens moeten contacteren
                          Aleja, 225 is al niet slecht maja toch

Comment

Dan zal ik Obbe eens moeten contacteren
                            Aleja, 225 is al niet slecht maja toch
                            Mijne gaat gewoon voorbij de 260km/u op meter

Comment

Kan ik wel geloven, had echt nog power over toen ik in de begrenzer ging.

Comment

Zwijg stil, hoeveel keer ik dat wijzertje bij de mijne al moeten vervangen heb!
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Allez noobs, mijn wijzer gaat 2 keer klokje rond.

Comment

Allez noobs, mijn wijzer gaat 2 keer klokje rond.
                                    Uw tijdsklok zeker eer ge aan 100 zit

Comment

• Waarom zijn die trouwens begrensd op 225, iemand idee? Heeft Volvo schrik dat ze uit elkaar gaan vliegen boven die snelheid?

Comment

• Ja als je voortrein daverend staat te slippen, gaat dat wijzertje snel naar de 100.

Comment

Ja als je voortrein daverend staat te slippen, gaat dat wijzertje snel naar de 100.
                                          Geldt ook voor uwe achtertrein ze man

Comment

Working...
                                          X