Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Nemo zal deze wel leuk vinden.
    Nu je 't zegt, die Medea-velg van Volvo lijkt goed op de Styling 179 van BMW. klik

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    De Atreus is voor mij intrinsiek de mooiste velg maar ik kan hem niet echt smaken op de C30. Ik denk dat de C30 het mooiste is met een simpele velg en Volvo maakt die de laatste tijd niet echt meer. Misschien is de S60R-velg iets voor hem/haar (Sagitta????)
    De Atreus blijft prachtig, en ik vind ze net superknap op een C30. De C30 mag wel iets zwoeler qua schoeisel.

De ultrastrakke "koele" stijl van velgen, zoals die R-velg die je komt te noemen, of (om bij de C30/S40/V50 te blijven) b.v. de 17" Sculptor, die vind ik echt niet mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Qua kleur ben ik er steeds meer uit.

Het orinoco blauw lijkt me op foto soms wat groenig, en dat staat me geen béétje aan. Als het aan de foto ligt : zoveel te beter, dan kan 't zijn dat ik die tint neem. Als 't in 't echt ook zo is, dan moet ik die tint niet hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Misschien nog eens één of meerdere nachtjes over slapen....
        Ik heb nog tijd.

't Probleem is dat ik niet weet of ik dezelfde korting krijg op een Momentum als op een Summum. Ik heb prijs laten maken voor een Summum met electric silver, zonnedak, sportophanging, Dynaudio, geïntegreerde telefoon en alarmsysteem.

'Ie maakte al van z'n oren dat ik geen RTI nam, omdat hij zelf (de zaakvoerder/eigenaar van 't dealership) met die auto zou rijden.

Als ik nu ook nog 'es afkom met 't feit dat ik geen Summum neem, ga downgraden van een Dynaudio naar een 'gewoon' High Performance Audio systeem (scheelt toch 'n vette 1.050 EUR en de HighPerf kan ook MP3 spelen), en waarschijnlijk ook de geïntegreerde telefoon laat vallen (geen Bluetooth) ... dan vrees ik dat ik niet dezelfde condities aangeboden krijg.

We zien wel.

Comment

Help me (ik ben licht kleurenblind).

Zit daar nu een tikkie groen in, of niet?

'Ie rijdt hier naast een felblauwe, en ik zie precies geen groen in dat orinoco, iets wat de blauwe Audi zou moeten versterken...

... maar toch ben ik er niet gerust in.

Comment

Bobo's approval is a splendid thing to have.
            kun je hem nou wel of niet zonder automaat krijgen, die c30d5 ?

Comment

• Weet iemand dit?

De sportophanging op een C30, is die reeds verlaagd tegenover de gewone ophanging? En verandert er iets, buiten andere veren (m.a.w. zijn ook de dempers anders, en/of krijgt 'ie dikkere antirolstangen)?

Want op de meeste foto's vind ik 'm op 't randje van nog te hoog liggen. Als de sportophanging enkel andere veren zijn, dan laat ik die eraf en laat ik me achteraf een setje Eibach o.i.d. steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                kun je hem nou wel of niet zonder automaat krijgen, die c30d5 ?
                Nog niet.

Ik zou 't ook niet doen, denk ik, 'm zonder automatic bestellen.

Alhoewel ... 't scheelt wel een hoop in prijs, en die D5 laat zich aangenaam rijden met manuele bak ook ... maar eigenlijk wil ik wel een automaat.

Daarom dat 't goed is dat 'ie nog niet met manuele bak wordt aangeboden, nu kan ik niet anders dan 'm te nemen. En de C30 D5 blijft in mijn ogen nog altijd héél erg aantrekkelijk geprijsd.
                Mocht 'ie standaard een manuele bak hebben en b.v. 2.000 EUR goedkoper zijn, ik zou waarschijnlijk wederom aan m'n portemonnaie denken en die 2.000 EUR in iets anders steken...

Gierig zijn, hè.

(zo erg is 't niet hoor)

Comment

• tis 2 keer skieen

Comment

• Toch erg knap, hè, zeker met die lichtgekleurde binnenbekledig. Is dit 't duo zwart/grijs ? En de 17" Mestra's, neem ik aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      tis 2 keer skieen
                      Ja, zeer zeker.

En ik heb net al twee nieuwe snowboards gekocht, en een paar andere botten. Dus 't is al op op voorhand (ik lijd aan de typische kwaal van mijn generatie : "het is al op op voorhand").

Comment

Gierig zijn, hè.

(zo erg is 't niet hoor)
                        Alhoewel.

Mocht Volvo nu 'es een 136pk 2.4D met manuele bak brengen, voor pakweg 4.000 EUR goedkoper dan de D5 ... ik zou dié nemen.

Comment

• neem autobak
                          zalige cruiser

Comment

Help me (ik ben licht kleurenblind).

Zit daar nu een tikkie groen in, of niet?

'Ie rijdt hier naast een felblauwe, en ik zie precies geen groen in dat orinoco, iets wat de blauwe Audi zou moeten versterken...

... maar toch ben ik er niet gerust in.
                            Ik heb die Orinoco-kleur op de C30 gezien in de fabriek in Gent toen hij werd geproduceerd.
                            Ik vind dat blauw de bovenhand heeft, een beetje groenig wel ja, maar niet veel...
                            De kleur wisselt een beetje met de omstandigheden van het licht.
                            Ik vind het een knappe kleur.

Andere foto's uit die zelfde Autobildtest geven dan weer een blauwere wagen.

De velgen schijnen 16"te zijn volgens wat ik er lees.

Comment

Toch erg knap, hè, zeker met die lichtgekleurde binnenbekledig. Is dit 't duo zwart/grijs ? En de 17" Mestra's, neem ik aan?

Ik heb rij nu al meer dan 2,5 jaar met de lichtgrijse DalaT-tec bekleding: zeer onderhoudsvriendelijk : je moet dat eigenlijk niet onderhouden, zeer hygiénisch en prima in de zomer (geen zweetproblemen...).
                              Last edited by ; 23/11/2006, 10:41.

Comment

Ik heb rij nu al meer dan 2,5 jaar met de lichtgrijse DalaT-tec bekleding: zeer onderhoudsvriendelijk : je moet dat eigenlijk niet onderhouden, zeer hygiénisch en prima in de zomer (geen zweetproblemen...).

Didn't know !

Geef 'es wat meer info als je wil? Wat voor stof is het? Binnenbaan? Buitenbaan? Is het een soort kunstleder? Hoe voelt het aan? Is het aan te raden om verwarmde zetels erbij te nemen? (max voelt 't "koud" aan zoals leder of kunstleder, in de winter) Hoe zit het met vatbaarheid voor vlekken (cfr. Tomski z'n zilveren stof in z'n Audi S-line zetels)?

Thanks !

Je passeert toevallig één dezer 'es niet in mijn buurt? Ik wil die binnenbekleding wel 'es goed zien & voelen in 't echt. Of kan ik anders 'es langskomen?

Comment

• @ gTa

Welke korting krijg je? (via PM desnoods)

Comment

• 't Is een speciale korting, omdat 't een directiewagen wordt van een bevriende Volvo-dealer (eigenaar/bedrijfsleider). Ze is dus niet representatief voor de gewone consument.

Comment

't Is een speciale korting, omdat 't een directiewagen wordt van een bevriende Volvo-dealer (eigenaar/bedrijfsleider). Ze is dus niet representatief voor de gewone consument.

't Is dus in kannen en kruiken?

Jij bestelt een auto vollédig naar je zin, en die wordt eerst ingezet als demowagen, tot een vooraf bepaald aantal kilometers?

Werknemers (of familie ervan) bij Opel kunnen dat zo ook doen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

't Is een speciale korting, omdat 't een directiewagen wordt van een bevriende Volvo-dealer (eigenaar/bedrijfsleider). Ze is dus niet representatief voor de gewone consument.
                                        Begrepen

Comment

Didn't know !

Geef 'es wat meer info als je wil? Wat voor stof is het? Binnenbaan? Buitenbaan? Is het een soort kunstleder? Hoe voelt het aan? Is het aan te raden om verwarmde zetels erbij te nemen? (max voelt 't "koud" aan zoals leder of kunstleder, in de winter) Hoe zit het met vatbaarheid voor vlekken (cfr. Tomski z'n zilveren stof in z'n Audi S-line zetels)?
                                          T-Tec is een materiaal dat speciaal voor Volvo Cars is ontwikkeld en geïnspireerd is op het materiaal dat voor sportkleding en reisaccessoires wordt gebruikt.
                                          Het is geen kunstleder of wat men vroeger "skai" noemde of zoiets.
                                          Het is een stof, het voelt echter niet aan als gewone stoffen zetels. Het is wat koeler in aanblik en aanvoelen.
                                          Maar het blijft een propere indruk geven, stof en vuil heeft er nauwelijks vat op. Het dringt er ook niet in.
                                          Nu moet ik wel zeggen dat er (nog) niemand in mijn wagen de inhoud van zijn maag niet kon bedwingen, zodat ik over dat effect niets kan schrijven.
                                          Het is vooral heel clean, leuk in de zomer (ik ondervind geen zweetproblemen op de rug of zo), het is misschien wat minder gezellig dan gewoon stof en minder klassiek dan leder, maar dat vind ik niet belangrijk.
                                          Vlekken veeg je gewoon af met een beetje water en een zacht sopje.
                                          Vlekken kunnen ook niet echt in de stof indringen , daarvoor is ze te dicht geweven.

Ik denk dat je dealer er toch wel enkele heeft staan met die bekleding want ze wordt veel besteld, werd mij toch verteld. Moest ik in de buurt komen zal ik het je wel eens tonen.
                                          Last edited by ; 23/11/2006, 13:03.

Comment

Working...
                                          X