Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Is het verschil tussen 126pk en 163pk dan niet groot qua verzekering en BIV?
    BIV : een beetje. Verzekering : ik zit aan de bron.

    De grootste boeman is (wederom) de fiscus. Die pakt extra cenzen af voor de cilinderinhoud van de 2,4-liter. En ook de herverkoopwaarde zal (net daarom) wel enkele procenten lager liggen (relatief gezien), dan van een 2.0D.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Lap.

      Ik antwoord dus post per post terwijl ik 't topic doorlees. Snappie?

      Thx !!!!
      hehehe, kom ik ook wel tegen

      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      O ja, voor Nikske !! Thx, mate.
      geiren hedoan

      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Zalig!

      En yep, ik zou 'n upgrade nemen voor 't audiosysteem.

      Nu ik weet dat de standaard CD-speler al MP3 kan decoderen, hoef ik dus die indash CD-wisselaar niet.

      - edit -

      Net op de Volvo-site gezien dat het niet zo is : standaard audiosysteem (4x20W, 4 LS) heeft geen MP3-decoder. Eerste upgrade (4x40W, 8 LS) wel, en het Dynaudio-systeem (5x130W, 10 LS) ook.
      Vandaag getest: standaard audio speelt dus inderdaad GEEN mp3's. Staat dus verkeerd in de handleiding.
      MAAR: er is wel een AUX aansluiting optioneel verkrijgbaar, een stereo phone jack aansluiting achter de dunne console, waar je de cd's of ander tuig kwijt kan.

      Maar aangezien je toch voor de upgrade zou gaan () is 't al geen probleem meer.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • volvo = veiligheid

        ze draaien hun hand niet om

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          afgeleid van de 850, die is ook goed, ze hebben maar 1 motor ?
          welk zat er in de amazon eigelijk ?
          Idd, zoals je al aan de b-familie kon zien, rijk gevulde lijst.

          De B18 werd B20. De B20 werd B21.
          De B20 werd een extra zuigertje gegeven en vermoderniseerd en werd in de 850 gestopt. De roots van de 850's eerste motor liggen dus bij de B18. Oerdegelijke blokjes.
          De S90-6cil-motor werd daar ook van afgeleid dacht ik (uiteraard niet de PRV )

          Voor de benzinemotoren van de 850 en volgende (want de V70 en S60 gebruiken nog altijd lichte evoluties ervan) geldt dat:
          1. de 850 uitkwam met de GLT 2.5 5cil van 170pk (20 kleppen)
          2. hiervan de anderen afgeleid werden: de 10 klepper, nadien terug naar een 2.0 maar wel met 5e cilinder, ook weer in 20kl en 10kl.
          3. heel belangrijk: aan de sterkte van het 170pk-blok niet geveild werd. Dus een 2.0 krijg je in principe amper kapot bij normaal gebruik.
          4. hoe het zit met de versies met meer dan 170pk weet ik het niet. (T5, turbo, ...)

          Voor de diesels is de D5 een nieuw blok, nergens op voortgebouwd. Ook zéér degelijk naar 't schijnt.
          Heeft weinig tot niks te maken met de 2.5D. Noch met de 6-cil uit de 240/740/940/960/780.
          Alleen de 2.4D is een toegeknepen variant.

          Voila se.

          Gelieve de foutjes vriendelijk te verbeteren
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            Gelieve de foutjes vriendelijk te verbeteren
            de d5 is de bedieselde, geevolueerde 850

            Comment


            • volvo is daar net hetzelfde in als z'n donor daarvoor

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                Didn't know !

                Geef 'es wat meer info als je wil? Wat voor stof is het? Binnenbaan? Buitenbaan? Is het een soort kunstleder? Hoe voelt het aan? Is het aan te raden om verwarmde zetels erbij te nemen? (max voelt 't "koud" aan zoals leder of kunstleder, in de winter) Hoe zit het met vatbaarheid voor vlekken (cfr. Tomski z'n zilveren stof in z'n Audi S-line zetels)?

                Thanks !



                Je passeert toevallig één dezer 'es niet in mijn buurt? Ik wil die binnenbekleding wel 'es goed zien & voelen in 't echt. Of kan ik anders 'es langskomen?
                Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                T-Tec is een materiaal dat speciaal voor Volvo Cars is ontwikkeld en geïnspireerd is op het materiaal dat voor sportkleding en reisaccessoires wordt gebruikt.
                Het is geen kunstleder of wat men vroeger "skai" noemde of zoiets.
                Het is een stof, het voelt echter niet aan als gewone stoffen zetels. Het is wat koeler in aanblik en aanvoelen.
                Maar het blijft een propere indruk geven, stof en vuil heeft er nauwelijks vat op. Het dringt er ook niet in.
                Nu moet ik wel zeggen dat er (nog) niemand in mijn wagen de inhoud van zijn maag niet kon bedwingen, zodat ik over dat effect niets kan schrijven.
                Het is vooral heel clean, leuk in de zomer (ik ondervind geen zweetproblemen op de rug of zo), het is misschien wat minder gezellig dan gewoon stof en minder klassiek dan leder, maar dat vind ik niet belangrijk.
                Vlekken veeg je gewoon af met een beetje water en een zacht sopje.
                Vlekken kunnen ook niet echt in de stof indringen , daarvoor is ze te dicht geweven.

                Ik denk dat je dealer er toch wel enkele heeft staan met die bekleding want ze wordt veel besteld, werd mij toch verteld. Moest ik in de buurt komen zal ik het je wel eens tonen.
                ik vind dat het een beetje aanvoelt als dun en zacht rubber. Zeer comfortabel. En inderdaad zeer gemakkelijk in onderhoud. Voelt in de zomer aan als stof. In de winter: wacht nog effe, dan is 't koud genoeg .
                Maar ik vind dat ze zeer snel de warmte opneemt, dus dat zal geen probleem zijn.

                dit is het interieurtje dat ik al enkele dagen mocht gebruiken:

                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  de d5 is de bedieselde, geevolueerde 850
                  ????
                  "de d5" is de door Volvo ontwikkelde motor, gebruikt in de S60, S80 en V70. Nu ook C30.
                  De 850 heeft alleen een 2.5D (of tdi in 't begin) gehad van Audi. Zat ook in de S70/V70classic en efkes in de V70 van nu.

                  Ach, nu zie ik het: jij bedoelt dat de D5 ook afgeleid is van de benzine 5cilinder uit de 850, dus eigenlijk ook een afstammeling is van de B18 (of B16)?
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    Ach, nu zie ik het: jij bedoelt dat de D5 ook afgeleid is van de benzine 5cilinder uit de 850, dus eigenlijk ook een afstammeling is van de B18 (of B16)?
                    ja, dat bedoel ik

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de d5 is de bedieselde, geevolueerde 850
                      ???

                      De 850 had een 2.5TDI van VAG makelij, deze was later ook nog te vinden in de V70 & S80.

                      De 2.401cc "D5" motor is een "nieuw" motorblok in eigen huis ontwikkeld door Volvo. Het is een 5 cilinder diesel die beschikbaar is in vermogens van 126/163/185PK. Tot voor 2005 waren de vermogens 130 & 163PK. De typebenaming "D5" is voorbehouden voor de krachtigste 5cyl diesel uit het specifieke gamma. Bij de S60/C70/V70/XC70/S80/XC90 is de D5 de 185PK variant terwijl bij de C30/S40/V50 de D5 de 163PK variant is

                      Comment


                      • klopt, afgeleidt van de eigen 5-cylinder van de 850

                        ik spreek niet over de tdi

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          klopt, afgeleidt van de eigen 5-cylinder van de 850

                          ik spreek niet over de tdi
                          Nu volg ik

                          Daarmee dat zo'n D5 ook tegen wat benzine kan (onlangs heeft er ene naft in z'ne diesel gekapt, doorgereden en stilgevallen na een tijdje: bak leeggepompt, terug diesel in en bollen maar)

                          Comment


                          • traag van begrip ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              traag van begrip ?
                              Als ik moe ben ja
                              Pfff, 'k zal blij zijn als 't weekend begint...

                              Comment


                              • wie had je als verkoper, gTa? R.udi V.anhollebeke of die donkerharige?
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • Cool, dan kap ik in m'n (eventueel) toekomstige D5 gewoon benzien voor in 't weekend op Zolder te gaan rijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                    wie had je als verkoper, gTa? R.udi V.anhollebeke of die donkerharige?
                                    Euhm.

                                    Ne groten, met donker haar (krullen?) en 'ie had een groen pulleke aan, vooral dat laatste herinner ik me nog.

                                    Vriendelijk ontvangen, tijd voor me gemaakt (ze waren aan 't eten, 't was noen), info meegekregen, al m'n vragen beantwoord (ook over de houtapplicaties in de S40 en derhalve C30). Niks op aan te merken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Cool, dan kap ik in m'n (eventueel) toekomstige D5 gewoon benzien voor in 't weekend op Zolder te gaan rijden.
                                      Ge kapt er altijd naft in, en laat 'm op LPG leggen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • @gTa, je overweegt een C30 zie ik, ga je de ruimte van je babs niet missen als je daarvoor kiets? Of maak je zelden gebruik van de voordelen van een break?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Cool, dan kap ik in m'n (eventueel) toekomstige D5 gewoon benzien voor in 't weekend op Zolder te gaan rijden.
                                          'k Zou dat niet doen Draaien doet de D5 niet op benzine, enkel stilvallen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X