Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

knappe foto!

Comment

Comment

Comment

Fotos van Volvo in Parijs iemand ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
            Er was niet echt iets te zien hoor ... Er stond een XC90 V8 aan reuzenvaart rond te draaien, verder een S60R en voor de rest al de gewone modelletjes ... Niet echt honderden foto's waard, dus. Ik heb er geen getrokken bij Volvo. Effe op straat wandelen en je ziet net hetzelfde
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              Er was niet echt iets te zien hoor ... Er stond een XC90 V8 aan reuzenvaart rond te draaien, verder een S60R en voor de rest al de gewone modelletjes ... Niet echt honderden foto's waard, dus. Ik heb er geen getrokken bij Volvo. Effe op straat wandelen en je ziet net hetzelfde
              Ahzo, geen prototype

Typsich volvo, zo koelbloedig. Dat siert het merk, maar het kost hun zeker een aantal autos. Maar jah, zo worden ze toch geen mass-production.
              En die andere zweedse constructeur, was daar iets speciaals te zien. Zoja-----> fotos in het Saab-topic plz !

Comment

Helemaal geen lelijke kleur, eigelijk zelf mooi ! Die matte kleuren (zie ook dat geel is écht wel smaakvol op een volvo)

Verder ook mooie velgen, goede keuze dus !

Comment

vergelijk V40 - V50

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0XQATAxQdM0*HbBFPLh4MmX83bT*xn2RBsiMUqnR3tG97YpjRn sYLewsc5yDsj*LvVBxWP3dqO67GKgF0TUz*FfA0Yi9Hf!d464l g**cOEqSe0gVjmYozkwOZjgjpBK9liAEW0ZQbZC4/V40%20en%2050.jpg?dc=4675489744085508716[/img]
                  [img]http://groups.msn.com/_Secure/0XgDxAv4cpkmqJgnmoBoSF1v1QxQbBH3Yyb9t2guHoxm2COWRe ZEhz82TqWL3nufP*3J30ktcQi0RSOCXhWfh0nQ3Dwdn44rdfMw UkBHsMq89y5g5CgJ7fdVPyX8k6Odd*WlSCG8vlSY/v40%2050%20008.jpg?dc=4675491164034188996[/img]
                  [img]http://groups.msn.com/_Secure/0XgAAAPwcCEmqJgnmoBoSF*deSHdhCjETjeLrxcdM0XLxYs!lV 8aSUc6uuNqJDDhz6hM2A8PLqbSFiHpIAyXA6fe6x2oxttF!Hhm KBoNPB2H6W7Ez9PTtJNZ2x*ZSxVU6Lzq6lkWBg0s/v40%2050%20006.jpg?dc=4675491164028775747[/img]
                  http://groups.msn.com/_Secure/0WQAAAKwbu9OF4rMS4uI887f!fYXmkhB7Esj5cViBUVNuY20Nw k6*7J6Sx!UJFTVAjs!zMlzCM9kOzgerCcqF9*Vas0jyUFszpxQ hu6SJylE*fKDhEPOnMyCwTrFjVNCorLaQaUmk8kM/P92509451.JPG?dc=4675490593260793572
                  [/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WAAQA3kbuMGF4rMS4uI887P1Vi1ZDAbfnpad5Y2WXjRbPteG1 KOjjPEgsuxsGDHjZY73eMVsHxvo7NPp7aErloieotms9oXZZWu X!Kfhd!AbgUkwEueoL*1TCBhk3zF8MgAAAP****8/P9250943.JPG?dc=4675490590024271654[/img]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
                    Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                    De enige Volvo die ik nogal "saai" vind ... Die andere Volvo's daarentegen !

P.S.: Is het waar dat Volvo de gordel heeft uitgevonden?
                    Ik dacht van wel, maar ik ben het niet zeker.
                    Neen : niet Volvo, het waren Renault (jawel !) en Saab.

Renault diende in 1903 als eerste een patent in voor ‘veiligheidsbretellen’. Het was een zekere Gustave-Désiré Lebeau die op 11 mei 1903 een aanvraag deed voor ‘beschermende riemen voor gebruik in motor- en andere voertuigen’. De eerste uitvoeringen waren in leder. Later volgde kunststof textiel vezels. Begin jaren zestig werd een wezenlijke verbetering gerealiseerd door de uitvinding van de driepuntsgordel door Nils Bohlin, een veiligheidsingenieur bij Saab. De tot dan toe ge-kende veiligheidsgordels waren oncomfortabel en moeilijk in gebruik. De driepuntsgordel was gemakkelijk in gebruik doordat hij met één hand kon worden gesloten.

Comment

Dit is ook een Volvo:

Comment

meer nog, dat is een Volvo

ik zou zelfs durven zeggen een hele mooie !

Comment

Dankje BTW, waar werk jij op Volvo? Mijn nonkel werkt daar ook (ploegbaas controle van de apparaten in de lasfabriek, Nick Steyaert. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Acec

Dankje BTW, waar werk jij op Volvo? Mijn nonkel werkt daar ook (ploegbaas controle van de apparaten in de lasfabriek, Nick Steyaert. )
                            Ben al een weekje terug gedaan maar heb mijn onderschrift nog niet weg gedaan.

Ik werkte op eind-assemblage motorlijn1-2 (M21-M22) in ploeg B

(zijn dat die machienes die nogal rap in de soep draaien ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                              Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
                              Oorspronkelijk geplaatst door SEVANO
                              De enige Volvo die ik nogal "saai" vind ... Die andere Volvo's daarentegen !

P.S.: Is het waar dat Volvo de gordel heeft uitgevonden?
                              Ik dacht van wel, maar ik ben het niet zeker.
                              Neen : niet Volvo, het waren Renault (jawel !) en Saab.

Renault diende in 1903 als eerste een patent in voor ‘veiligheidsbretellen’. Het was een zekere Gustave-Désiré Lebeau die op 11 mei 1903 een aanvraag deed voor ‘beschermende riemen voor gebruik in motor- en andere voertuigen’. De eerste uitvoeringen waren in leder. Later volgde kunststof textiel vezels. Begin jaren zestig werd een wezenlijke verbetering gerealiseerd door de uitvinding van de driepuntsgordel door Nils Bohlin, een veiligheidsingenieur bij Saab. De tot dan toe ge-kende veiligheidsgordels waren oncomfortabel en moeilijk in gebruik. De driepuntsgordel was gemakkelijk in gebruik doordat hij met één hand kon worden gesloten.
                              't Is wel zo dat ze meestal als een van de eersten bij de onderzoeken betrokken waren. Bv ABS enz.
                              Deurbalken was wel bij hen als eerste dacht ik, en de galaagde voorruit ook. Airbags dacht ik niet (Mercedes?). Mistlicht achteraan standaard dacht ik dan weer van wel.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Volvo was ook één van de eerste, zoniet de eerste, die standaard schijfremmen rondom op de seriewagens aanbood.

Comment

De volvo V70 Titanium Edition ( Vorige generatie)

Comment

Vind ik ook nog mooi. Ik zie ze toch niet veel rijden. Da was ook een beperkte versie niet?

Comment

Working...
                                    X