Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Volvo C70 gaat in de fabriek Pininfarina Sverige AB produceren. De faciliteit is een joint venture tussen de Italianen en de Zweedse autofabrikant, waarin Pininfarina een meerderheidsbelang (75%) heeft. In de fabriek wordt momenteel de laatste C70 van het huidige type gebouwd.
Pininfarina heeft nog meer met de nieuwe C70 van doen. Het ontwerp van de nieuwe cabriolet komt voort uit de samenwerking tussen de designafdelingen van de Italianen en de Zweden. Ook is Pininfarina verantwoordelijk voor de dakconstructie. De C70 krijgt een inklapbare hardtop waarvoor Oasys verantwoordelijk is. Oasys is een joint-venture van Pininfarina met Webasto.
De nieuwe C70 wordt gebouwd op het platform, waarop onder andere de S40/V50 staat. De open auto zal als zodanig ook duidelijke designtrekken hebben van dat duo. Naar verluidt is het front nagenoeg identiek. Wanneer Volvo de nieuwe editie laat zien, is nog onduidelijk. Waarschijnlijk in augustus met een publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. Vast staat dat de levering in Nederland pas begin volgend jaar van start gaat.
Overigens, "grappig" vind ik dit niet. Erger is b.v. de tactiek van Mercedes om de testwagens die ze meegeven aan AMS en SportAuto e.d. steevast tussen de 5 en 10% meer vermogen mee te geven, zodat ze in vergelijking met BMW niet al te traag zouden zijn (meermaals erop betrapt, vooral bij de sportievere modellen, de diesels en de AMG's ). [just jokin']
Comment