Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fireblade
    Ik rij sinds einde sept 04 met een volvo v50 20d, kinetic pack, dakrails,... en heb momenteel 25.000km gereden.

    t Is mijne eerste Volvo na een lange rij Duitse wagens (VW, Audi,...),

    en mijne LAATSTE.

    Jammer dat de lease nog 3j loopt want ben m al %*§çé- beu.

    Een overzichtje van de mankementjes:

    - wegvallen radio
    - volledig uitvallen middenconsole (geen airco, radio, verwarming... klote in winterdagen, geloof me)
    - een lekkende ruitensproeier achteraan: sinds levering van de wagen, maar nog steeds niet verholpen. Bij t laatste onderhoud in de garage nog eens op gewezen en toen zouden ze een nieuw wisselstuk bestellen.
    "Volgende week hebben we wie binnen meneer"... nu 4 weken geleden.
    Gisteren dan maar eens gaan luisteren... "aja dat zal begin volgende week binnenzijn"...
    - lampjes aan de voeten bleef branden tijdens t rijden

    Nog enkele redenen waarom t mijn laatste belgische-zweed zal zijn:

    - te kleine tankinhoud (45l, das begot zoveel als ne polo!!!!)
    - slecht onthaal bij garage (van zodra de bestelbon binnenkwam)
    - het interieur ziet er best aardig uit, maar vergeleken met zijn Duitse concurrenten...


    Voila, da wast.

    -
    tja, das natuurlijk erg.....

    natuurlijk was jij bij de eersten voor de nieuwe V50 en zoals bij ieder nieuw model moet je rekening houden dat er ZEKER kinderziektes zullen volgen.
    ik had ook gekeken (toen ik op zoek was naar een nieuwe wagen) naar de nieuwe 407 van peugeot....daar hetzelfde liedje van mankementen.....
    Gelukkig heb ik geen nieuw model gekocht
    Nu ben ik in het bezit (sinds 01/05) van s60 = geen mankementen .Dit model is al een ruime tijd (ik dacht een jaar of 3) op de markt en dan zijn alle kinderziektes er ook uit....

    wat ik hier allemaal lees van uwe garage : blijkt niet erg op service te scoren....en dat is natuurlijk HEEL erg!

    Ik had ook met de v50 eens een paar dagen gereden,ik vond die nie slecht....enkele nadelen : rijd hard, wat rolgeluiden een 4 pitter....grote voordeel: goeie motor! wil je een goed uitgeruste V50,dan moet je ook de top nemen en dat komt dan ook al duur uit voor zo'n wagen.....
    Ik rij liever met de S60 : rijd soepeler voor de 5 pitter , super radio!!!!,bredere wagen, gewoon leuker......ik ben alvast voorlopig tevreden maar ik heb ook nog maar een 3300km op de teller staan......
    Last edited by ; 18/04/2005, 10:31.

    Comment


    • Dit is idd niet al te denderende reclame voor Volvo. Gelukkig is dit voor mij de eerste reactie van die aard. Voor het overige heb ik tot op heden niets dan lof gehoord over de nieuwe S40 & V50.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door loebas
        Dit is idd niet al te denderende reclame voor Volvo. Gelukkig is dit voor mij de eerste reactie van die aard. Voor het overige heb ik tot op heden niets dan lof gehoord over de nieuwe S40 & V50.
        Dit is een mooi voorbeeld van gekleurde info, ingegeven door merkenliefde, vermoed ik.

        Zelfs de Volvo-deakers geven toe dat er met de eerste modellen "veel" problemen waren. Met veel bedoel ik : er waren auto's van de eerste 6 productiemaanden waar enorm veel problemen mee waren, dat het geenszins als normaal kan worden gezien, en er waren er ook waar er geen of weinig problemen mee waren.
        Een Lions-collega van me is zaakvoerder van een érg groot Volvo-dealership, en hij beaamt dat. Niet graag, maar 'ie is tenminste eerlijk. Zoals gezegd : de problemen zouden onderwijl grotendeels onder controle zijn. Gelukkig.

        Bovendien heeft Volvo een reputatie op het vlak van eerste versies uit te leveren met erg veel inderziektes. Dat was zo ten tijde van de 440/460, zéker met de 480, in grote mate ook met de 850 en ook de C70 was in het begin niet zo héél ver verwijderd van de term "miseriebeestje" (dat is 'ie in zekere zin zelfs nog). Maar het moet gezegd : Volvo krijgt die zaken doorgaans snel onder controle.

        En ook in de bedrijfswagen-wereld wordt/werd er nogal wat afgeklaagd over de V50, hoor. Ga bij élk groot bedrijf waar er een paar rondrijden van in 't begin en ga het vragen, en je hoort hetzelfde.

        Uiteraard, Volvo-lovers ondereen, die gaan daar niet zo fel over reppen, vermoed ik. Maar dat wil niet zeggen dat dat dan aan de realiteit beantwoordt, want die is namelijk anders.





        Let op : het is bij andere merken niet anders. Ook daar wordt door eerste eigenaren geleden onder de foutenmassa door het te snel uit te willen/moeten brengen van de wagen door de constructeur. Maar soms heb ik de indruk dat men ten aanzien van Volvo een soort van "heilig boontje"-status hanteert, alsof Volvo daarboven verheven is. Maar dat is dus geenszins zo : noch in het verleden (duidelijk aantoonbare, onmiskenbare geschiedenis van een kinderziektenmerk), noch in het heden.

        Volvo is op dat vlak gewoon zoals alle andere merken. Héél goed, maar ook niet perfect. Een beetje realiteitszin, graag.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Dit is een mooi voorbeeld van gekleurde info, ingegeven door merkenliefde, vermoed ik.

          Zelfs de Volvo-deakers geven toe dat er met de eerste modellen "veel" problemen waren. Met veel bedoel ik : er waren auto's van de eerste 6 productiemaanden waar enorm veel problemen mee waren, dat het geenszins als normaal kan worden gezien, en er waren er ook waar er geen of weinig problemen mee waren.
          Een Lions-collega van me is zaakvoerder van een érg groot Volvo-dealership, en hij beaamt dat. Niet graag, maar 'ie is tenminste eerlijk. Zoals gezegd : de problemen zouden onderwijl grotendeels onder controle zijn. Gelukkig.

          Bovendien heeft Volvo een reputatie op het vlak van eerste versies uit te leveren met erg veel inderziektes. Dat was zo ten tijde van de 440/460, zéker met de 480, in grote mate ook met de 850 en ook de C70 was in het begin niet zo héél ver verwijderd van de term "miseriebeestje" (dat is 'ie in zekere zin zelfs nog). Maar het moet gezegd : Volvo krijgt die zaken doorgaans snel onder controle.

          En ook in de bedrijfswagen-wereld wordt/werd er nogal wat afgeklaagd over de V50, hoor. Ga bij élk groot bedrijf waar er een paar rondrijden van in 't begin en ga het vragen, en je hoort hetzelfde.

          Uiteraard, Volvo-lovers ondereen, die gaan daar niet zo fel over reppen, vermoed ik. Maar dat wil niet zeggen dat dat dan aan de realiteit beantwoordt, want die is namelijk anders.





          Let op : het is bij andere merken niet anders. Ook daar wordt door eerste eigenaren geleden onder de foutenmassa door het te snel uit te willen/moeten brengen van de wagen door de constructeur. Maar soms heb ik de indruk dat men ten aanzien van Volvo een soort van "heilig boontje"-status hanteert, alsof Volvo daarboven verheven is. Maar dat is dus geenszins zo : noch in het verleden (duidelijk aantoonbare, onmiskenbare geschiedenis van een kinderziektenmerk), noch in het heden.

          Volvo is op dat vlak gewoon zoals alle andere merken. Héél goed, maar ook niet perfect. Een beetje realiteitszin, graag.
          wat een hele mooie, prefecte preek zeg....ben 100% akkoord

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje
            tja, das natuurlijk erg.....

            natuurlijk was jij bij de eersten voor de nieuwe V50 en zoals bij ieder nieuw model moet je rekening houden dat er ZEKER kinderziektes zullen volgen.
            ik had ook gekeken (toen ik op zoek was naar een nieuwe wagen) naar de nieuwe 407 van peugeot....daar hetzelfde liedje van mankementen.....
            Gelukkig heb ik geen nieuw model gekocht
            Nu ben ik in het bezit (sinds 01/05) van s60 = geen mankementen .Dit model is al een ruime tijd (ik dacht een jaar of 3) op de markt en dan zijn alle kinderziektes er ook uit....

            wat ik hier allemaal lees van uwe garage : blijkt niet erg op service te scoren....en dat is natuurlijk HEEL erg!

            Ik had ook met de v50 eens een paar dagen gereden,ik vond die nie slecht....enkele nadelen : rijd hard, wat rolgeluiden een 4 pitter....grote voordeel: goeie motor! wil je een goed uitgeruste V50,dan moet je ook de top nemen en dat komt dan ook al duur uit voor zo'n wagen.....
            Ik rij liever met de S60 : rijd soepeler voor de 6 pitter , super radio!!!!,bredere wagen, gewoon leuker......ik ben alvast voorlopig tevreden maar ik heb ook nog maar een 3300km op de teller staan......
            kdenk wel dat de 2.4D/D5 een 5-cilinder is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fireblade
              Ik rij sinds einde sept 04 met een volvo v50 20d, kinetic pack, dakrails,... en heb momenteel 25.000km gereden.

              t Is mijne eerste Volvo na een lange rij Duitse wagens (VW, Audi,...),

              en mijne LAATSTE.

              Jammer dat de lease nog 3j loopt want ben m al %*§çé- beu.

              Een overzichtje van de mankementjes:

              - wegvallen radio
              - volledig uitvallen middenconsole (geen airco, radio, verwarming... klote in winterdagen, geloof me)
              - een lekkende ruitensproeier achteraan: sinds levering van de wagen, maar nog steeds niet verholpen. Bij t laatste onderhoud in de garage nog eens op gewezen en toen zouden ze een nieuw wisselstuk bestellen.
              "Volgende week hebben we wie binnen meneer"... nu 4 weken geleden.
              Gisteren dan maar eens gaan luisteren... "aja dat zal begin volgende week binnenzijn"...
              - lampjes aan de voeten bleef branden tijdens t rijden

              Nog enkele redenen waarom t mijn laatste belgische-zweed zal zijn:

              - te kleine tankinhoud (45l, das begot zoveel als ne polo!!!!)
              - slecht onthaal bij garage (van zodra de bestelbon binnenkwam)
              - het interieur ziet er best aardig uit, maar vergeleken met zijn Duitse concurrenten...


              Voila, da wast.

              -
              Het lijkt wel of je een echte pechvogel bent.
              Ik rij reeds meer dan een jaar V50 2.0D, 38000 km.
              Mijn radio is in het begin ook uitgevallen en met een eenvoudige software -upgrade was dit verholpen. Dit was inderdaad een kinderziekte.
              Van uw andere opmerkingen heb ik nog van niemand weet, ook niet van V50-eigenaars op internationale forums.
              In het begin was er bij sommigen ook een dalletje in de eerste versnelling, maar dat is softwarematig ook al opgelost.
              Voorts moet je wel eerlijke kritiek geven : de tankinhoud is wel degelijk 55 liter en geen 45 liter zoals jij hier schrijft. Wat niet wil zeggen dat ik ook liever een tank van 70 liter zou gehad hebben.
              De service in mijn Volvo-garage is zeer goed. Kan ik niet zeggen van mijn vorige garages van andere (Duitse) merken. Dus hier moet je ook niet veralgemenen.
              En wat het interieur betreft : dat vind ik prima (ken jouw uitrusting echter niet) en het kan de concurrentie met de Duitsers gerust aan.

              Maar goed, je hebt blijkbaar pech gehad.
              Maar dat maak je bij de beste merken mee. Zo had ik een VW Passat met veel meer kinderziektes en die werden destijds niet met de glimlach opgelost en heeft mijn buur ook al wat miserie achter de rug met zijn BMW3, maar dat heeft de BMW-garage wel schitterend aangepakt.
              Last edited by ; 17/04/2005, 20:27.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje
                wat een hele mooie, prefecte preek zeg....ben 100% akkoord
                Sluit ik mij ook volledig bij aan.

                @Fireblade: Als je over je dealer niet tevreden bent, zou ik eens gaan aankloppen bij een andere dealer in de buurt. Ik heb niet te klagen over mijn dealer, hij ontvangt mij altijd even vriendelijk.
                Elk merk heeft in het begin zijn kinderziektes. De ene heeft er wel meer last van dan de andere. En ook de tijd die ze nodig hebben om dit op te lossen verschilt.
                Ik vind dit natuurlijk erg voor jou. Ik zou ook kwaad worden als ze mij niet goed bedienen in de garage. Ik zou maw de zelfde reactie hebben in gelijkaardige omstandigheden.

                @Tiso en juweeltje: De 2.4D en D5 is wel degelijk en 5 cilinder.

                Comment


                • Volvo has already started production of a test series of the new iD5, an entirely new diesel engine that will be available from Fall. The iD5 has the latest technology with high injection pressures and particle filter. The iD5 will replace the current D5 engine which soon will be outdated as it cannot be upgraded to higher output nor to fulfil upcoming environmental requirements. The new diesel engine will be found throughout the entire Volvo program, from S40 to XC90. Presumably, there will be a entry model with lower output and a more powerful model. Its output will be greater than current D5 diesels but exact numbers are unknown yet.

                  To achieve a true premium level as well as to match the best of Audi, BMW and Mercedes, there will also be a performance diesel dubbed “R�, which will first arrive next Fall. Both diesel engines will be built at Volvo’s engine plant in Skövde. Volvo has also started pre-series production of the new petrol engine Si6 which will be presented as one alternative in the coming new S80. Probably, the Si6 will emerge in most Volvo models. Si6 will initially be at 3.2L but will come later in a turbo-charged 3.0L version as well. A fuel-efficient petrol engine with direct injection belonging to the same family is planned as well.

                  The petrol engines will be produced in England, which includes that Skövde will lose its current production of 5-cylinder engines. The fivers will be produced until 2008; after that, no 5-cylinder petrol engines will be found at Volvo.

                  Bron

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tiso
                    kdenk wel dat de 2.4D/D5 een 5-cilinder is

                    OEPS...............ja sorry mensen ik heb me verkeerd uitgedrukt.

                    de 2.4D en d5 zijn 5cyl......(is van klare gewoonte over 6 cyl. te spreken....)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fireblade
                      ... Een overzichtje van de mankementjes:

                      - wegvallen radio
                      - volledig uitvallen middenconsole (geen airco, radio, verwarming... klote in winterdagen, geloof me)
                      - een lekkende ruitensproeier achteraan: sinds levering van de wagen, maar nog steeds niet verholpen. Bij t laatste onderhoud in de garage nog eens op gewezen en toen zouden ze een nieuw wisselstuk bestellen.
                      "Volgende week hebben we wie binnen meneer"... nu 4 weken geleden.
                      Gisteren dan maar eens gaan luisteren... "aja dat zal begin volgende week binnenzijn"...
                      - lampjes aan de voeten bleef branden tijdens t rijden

                      Nog enkele redenen waarom t mijn laatste belgische-zweed zal zijn:

                      - te kleine tankinhoud (45l, das begot zoveel als ne polo!!!!)
                      - slecht onthaal bij garage (van zodra de bestelbon binnenkwam)
                      - het interieur ziet er best aardig uit, maar vergeleken met zijn Duitse concurrenten...


                      Voila, da wast.

                      -
                      Dit lijkt mij wat technische problemen betreft allemaal nogal mee te vallen. Ik zie hier niets dat niet snel op te lossen is zonder veel werk of kosten.
                      Dat je over de service niet tevreden bent, kan ik begrijpen. Zoals hiervoor al vermeld: zoek een keer een goeie dealer.

                      Ik begrijp je wel perfect, want om dezelfde reden ben ik geen klant meer bij VW/Audi:
                      serieuze problemen gedurende 3.5 jaar (redelijk wat erger dan wat jij hier vermeld), en vooral: GEEN GOEIE DEALER in de buurt te vinden om de zaak op te lossen ! Maanden moeten wachten voor iets opgelost geraakt, werkt vrij frusterend.

                      Vooral als het zaken zijn zoals :
                      - alarmen die op onmogelijke uren zomaar afgaan, de hele straat wakker maken en je tijdens een vriesnacht dus verplichten om op te staan (zo'n 3/4 keer per week)...
                      - of cilinderkoppakkingen die het begeven na 70.000 km, waarbij men je dan eerst een nieuwe waterpomp, termostaat edm laat betalen om daarna vast te stellen dat het probleem toch niet opgelost is... Uiteindelijk na 10 weken opgelost, met de melding erbij dat men wel wist dat een aantal "minder kwalitatieve pakkingen" in omloop waren, maar problemen dat 70.000 km toch wel heel snel is. Totale kostprijs: 1500 Euro (normaal het dubbele, maar uit eerlijke schaamte kreeg ik 50% "tegemoetkoming").
                      - of waterlekken waardoor de passagier moet de voeten in een plas zit zodra je uit een carwash komt... (na 6 weken/3 bezoeken aan de dealer pas opgelost)...
                      - of verf die lostkomt van de voorbumper, waardoor de zaak herspoten moest worden...
                      - of de radioontvangst die om de haverklap tot %*$#à herleid wordt zonder aanwijsbare reden (werd trouwens nooit opgelost, niet door dealer en niet door Blaupunkt)...
                      - en de rest zwijgen we over vanwege "kleinere" ongemakken.

                      Alles samen heeft mijn Passatje dus 4 weken binnen gestaan voor herstellingen op 3.5 jaar.

                      Om maar te zeggen dat het niet is omdat je met een Duitse wagen rijdt, dat je probleemloos door het leven zoeft...

                      Comment


                      • Interieur van Volvo 3CC Concpet Car

                        Comment


                        • Aangezien het opendeurdag was bij Volvo en ik interese had voor de Inscripton interieurs ben ik eens langs geweest. Tot mijn grote spijt hadden ze nog geen informatie bij de dealers over die interieurs. Foto's konden ze mij tonen maar een prijs geven en/of wanneer dit leverbaar werd wisten ze nog niet duidelijk!
                          In de prijslijst staat trouwens dat er meer info was over de Inscripton interieurs bij de dealer.

                          Voor wie het interesseert;

                          Basisprijzen:
                          2.4D 126pk 26.500€,
                          2.4D 163pk 29.000€
                          D5 185pk 31.200€

                          De vorige 2.4D had 130pk en kostte 26.200€
                          De vorige D5 163pk, nu de 2.4D 163pk, kostte 28.000€

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Volvolover S60


                            iemand een idee welk merk van velgen op die v50 zit ?
                            en welke maat ? ziet er toch minstens 18 " uit .
                            alvast bedankt.
                            Last edited by ; 04/05/2005, 15:41.

                            Comment


                            • niemand ?
                              groeten

                              Comment


                              • Beste luigi,

                                De V50 is voorzien van 19inch, RS4 velgen

                                http://www.autoweek.nl/forum/read.ph...&i=8490&t=8490

                                Graag gedaan.

                                Comment




                                • Nog een foto

                                  Comment


                                  • merci

                                    Comment


                                    • New generation of five-cylinder diesel engines from Volvo Cars


                                      • Higher performance and lower emissions
                                      • Larger, electronically controlled turbo
                                      • Improved injection system
                                      • More powerful engine management system
                                      • More efficient EGR system
                                      • Maintenance-free particulate filter
                                      • Six-speed gearboxes
                                      • All Wheel Drive with Instant Traction for all larger Volvo models


                                      The Volvo Car Corporation is unveiling a new generation of our own five-cylinder diesel engines for the Volvo S60, V70, XC70, and XC90. The engine, which was introduced in 2001, has been extensively improved and refined. The improvements have resulted in an entirely new driving experience with considerably higher performance, and improved drivability. At the same time, there has been a sharp reduction in emissions.

                                      This new diesel engine is actually three different ones, all of which are turbocharged. The most powerful version, the D5, has been given an extra 22 horsepower and has a maximum output of 185 hp (136 kW). The increase provides excellent high-speed performance, with fast acceleration and efficient pulling power, even when driving up long, steep hills, with no need to change down.
                                      Torque has also increased dramatically, from 340 to 400 Nm. This provides extra power and considerably quicker response at both high and low rpm.
                                      “We have improved nearly everything in the engine,� says Jörgen Svensson, Chief Programme Engineer. “The driver will perceive it as a lively petrol engine, only more powerful and more environmentally efficient.�

                                      New-generation turbo-charger
                                      Most of the increase in performance can be attributed to an upgraded air and exhaust gas exchange system, a new turbocharger, and an improved injection system.
                                      Most of the air and exhaust channels have been given increased volume and more gentle bends for more efficient gas-flow with low losses.
                                      The new-generation turbocharger has electronic control, resulting in fast and precise control of the charge pressure. A larger compressor wheel provides higher torque and output. Furthermore, the variable vanes have been cambered for a more efficient flow of gas at all settings, resulting in an increased level of turbo efficiency. The improvements contribute to both faster acceleration and better high-speed performance.
                                      The turbo centre housing is now water-cooled, which is unusual in diesel engines. This is caused by the higher performance of the new engine and provides continued cooling of the turbo after the engine has been switched off. This is particularly beneficial during short stops after high-speed driving, such as when refuelling on the highway.

                                      Refined injection technology
                                      As was previously the case, air swirls in the cylinders’ combustion chambers. The use of a new electronically controlled multi-throttle system in the inlet ports allows for infinitely variable regulation of the swirl level, and combustion can be adjusted extremely accurately according to the driving situation and the current engine speed and load.
                                      “We have also made the combustion chambers larger, thereby lowering compression,� says Jörgen Svensson. �By doing so, we have gained two things: higher performance and lower emissions.�
                                      The injection system has been fitted with new injectors with seven finer nozzle openings as opposed to five in the previous engine. This results in a more finely atomized fuel mixture, and more efficient combustion. Injection takes place in three steps: pre-injection, primary injection, and post-injection. The last step is new and contributes not only to cleaner combustion but also to regeneration of the particulate filter.
                                      A completely new, electronically regulated quick glow system results in considerably reduced glow times, also making it easier to start the engine in cold weather.

                                      New management system contributes to reduced emissions
                                      The new diesel engine has very low emissions, thanks to a number of new and refined functions. For example, emissions of nitrogen oxides (NOx) have been halved.
                                      A new-generation engine management system, with increased capacity and a greater number of sensors offers more accurate control of the engine’s functions. This includes electronic control of the throttle and the new, more powerful EGR (Exhaust Gas Recirculation) valve for more precise regulation of the air supply and recirculation of exhaust gases.
                                      “We also have a completely new EGR cooler,� says Jörgen Svensson. “This lowers the combustion temperature very efficiently, thereby reducing emissions.�

                                      The catalytic converter is now fitted close to the engine, not just on manual but also on automatic versions, to promote faster warming and thus faster startup of the exhaust cleaning process. The catalytic converter is also larger than before. In addition it has been supplemented with an oxygen sensor that precisely regulates the fuel mixture and emissions.

                                      Particulate filter is standard
                                      All versions of the new diesel engine have a particulate filter as standard equipment. It very effectively removes soot particulates from the exhaust gases, with filtration efficiency above 95%. The filter is a CDPF – Coated Diesel Particulate Filter, in which a special coating helps burn the particulates. Therefore, no additives are needed, and the filter requires no maintenance. Burning away soot particulates takes approximately 20 minutes and occurs automatically at 500 to 1000 km intervals, depending on driving conditions.

                                      Three engine versions
                                      The new diesel engine is available in three versions, all with the same cylinder volume and common technology:

                                      Engine Output hp/kW Torque Drive
                                      D5 185/136 (previously 163/120) 400 Nm (previously 340) AWD/FWD
                                      2.4D 163/120 (previously 130/96) 340 Nm (previously 280) FWD
                                      D 126/92 (previously 116/85) 300 Nm (previously 280) FWD

                                      In addition to the technical changes, the diesel engines’ service interval has been extended from 20,000 till 30,000 km.


                                      Six-speed manual and automatic gearboxes
                                      As standard equipment, the D5 engine is combined with a six-speed manual gearbox to accommodate its very high torque. The six speeds contribute to sportier driving. This gearbox is also available as an option with the 2.4D engine.
                                      Furthermore, a new automatic gearbox will be introduced during the course of the year. It also has six speeds and is available as an option with the D5 and 2.4D. The new automatic transmission contributes to very fast response, particularly when the kick-down function is used. It also has a lock-up feature that is allowed to slip over a wide range of engine speeds for effective pulling power and good drivability, particularly when transporting heavy loads or towing a caravan.

                                      All Wheel Drive with Instant Traction
                                      The improved AWD system with Instant Traction, which was introduced on the Volvo XC90 V8, can now be combined with other XC90 engines. The system will also become available for four-wheel driven Volvo S60, S80, V70 and XC70s. Instant Traction makes starting easier on slippery surfaces by immediately distributing the right amount of power to the rear wheels the instant the car starts to move.
                                      “The D5 engine with a six-speed gearbox and All Wheel Drive is a nearly unbeatable combination,� says Jörgen Svensson. “It offers enormous driving pleasure while also providing power and low-rpm capacity for the most demanding uses.�

                                      Summary
                                      Most of the measures taken on the new diesel engine result in both an increase in performance and reduced emissions. The primary purposes are explained in the following summary:

                                      For increased performance
                                      • The injection system has been improved with new injectors and a more advanced injection process
                                      • A new-generation turbocharger, with larger compressor wheel, cambered vanes and electronic control
                                      • The gas exchange system has been upgraded for optimum flow of air and exhaust gases, with low pressure losses

                                      For lower emissions
                                      • A new-generation engine management system with a greater number of sensors for more precise regulation
                                      • The EGR (Exhaust Gas Recirculation) system is new, with faster regulation of the flow
                                      • The EGR cooling is new with higher capacity
                                      • The air throttle is new and electronically controlled in order to more effectively control EGR flow, reduce noise and regulate the temperature
                                      • Air swirl in the combustion chamber is infinitely variable for more efficient combustion
                                      • The lowered compression ratio (from 18:1 to 17:1) with new and larger combustion chambers lowers compression temperatures and reduces emissions
                                      • The quick glow system is new and electronically controlled for faster cold starts
                                      • The catalytic converter is larger and fitted with an oxygen sensor for precise emission control
                                      • The Coated Diesel Particulate Filter (CDPF) is standard on all versions

                                      Comment


                                      • Bron Volvo News room
                                        Last edited by ; 05/05/2005, 18:27.

                                        Comment


                                        • 0123456789

                                          Comment

                                          Working...
                                          X