Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé, da's de mijne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLé, maar mèt bodykit dan, en andere velgen..... Maar voor de rest, krak dezelfde,

Comment

• Heb vandaag tot m'n grote verrassing nog zo ne mooie zien staan uit 1965, identiek aan deze op de foto. Was echt tof om te zien.

Comment

• Lekker !

En de prijs is ook wel scherp, vind ik.
        Heeft immers reeds LPG aan boord !
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de S90 en zijn voorganger, de 960. Kleine detail, want ze lijken mij bijna volledig identiek?
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/969..._Automaat.html

Lekker !

En de prijs is ook wel scherp, vind ik.
            Heeft immers reeds LPG aan boord !

1 nadeel: BIV, anders was hij van mij (ik zoek een tijdelijke wagen).
            Auto is ongeveer 144 maand oud. Heeft 180pk, dus 132kW. Valt bijgevolg in categorie 6, en je mag voor een 12j oude wagen 619.50 EUR aan de staat schenken. Schandalig jammer.
            Je moet tot 2011 wachten vooraleer je het minimum van 61.50 EUR moet betalen
            Daar komt sowieso nog een jaarlijkse taks van ong 500 EUR bij, en een lpg-taks van ong 150 EUR.
            Jammer ....

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de S90 en zijn voorganger, de 960. Kleine detail, want ze lijken mij bijna volledig identiek?
            Weer een typisch Volvo-verhaal

De 960 is eigenlijk de luxe-versie van de 940, de 940 is de geëvolueerde versie van de 740. Dus is de 960 eigenlijk de geëvolueerde versie van de 760. Maar de 960 heeft een nog comfortablere ophanging achteraan (multilink), en veel meer comfortaccesoires. Meer chroom ed.
            Vanaf 1981 tot 1989 was het enige uiterlijke verschil tussen een 740 en een 760 extra chroom op bumpers, stootranden en klinken, subtiele striping en alu velgen.
            In 1989 of 90 had de 760 al de neus van de latere 940 en andere achterlichten. Toen de 940 in 1991 of 92 uitkwam, had die neus wat minder chroom. De 760 werd 960 en de achterlichten van de 960 werden de achterlichten van de 940 met witte pinkers.
            Ietsje later (ik denk in 1994?) heeft de 960 dan een facelift ondergaan, met een 'plattere neus' en 'ronder' interieur. Een jaar later ongeveer wijzigde bijna niets, ... alleen de naam: S90 / V90.
            Ben je nog mee?

De 960 is dus eigenlijk gelijk aan de S90 van 1994 tot 1998. Voor 1994 was de 960 de hoekigere vorm van zijn opvolger, sterk gelijkend op de 940.

960 voor 1994: (bemerk de chroom op de bumpers en de klinken)

De 960 van na 1994 of de S90: (dus ander front en andere achterbumper)

De achterzijde van de 960 en de S90:

ter info, de achterzijde van de 940

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• de 90 had op het laatst onafhankelijke wielophanging achteraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                de 90 had op het laatst onafhankelijke wielophanging achteraan
                maar dat zei ie al

Comment

• was wel nodig; op de 940 was het niet aanwezig, en 6 cilindertjes die de starre as aandreven achteraan op nat wegdek met niet al te recente banden = verraderlijkheid
                  En ik spreek van ondervinding. Op ijs was het pirouettes draaien bij het remmen op de motor of optrekken.
                  Die multilink was veel beter.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• die multilink zat al op een bar 8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      Weer een typisch Volvo-verhaal

De 960 is eigenlijk de luxe-versie van de 940, de 940 is de geëvolueerde versie van de 740. Dus is de 960 eigenlijk de geëvolueerde versie van de 760. Maar de 960 heeft een nog comfortablere ophanging achteraan (multilink), en veel meer comfortaccesoires. Meer chroom ed.
                      Vanaf 1981 tot 1989 was het enige uiterlijke verschil tussen een 740 en een 760 extra chroom op bumpers, stootranden en klinken, subtiele striping en alu velgen.
                      In 1989 of 90 had de 760 al de neus van de latere 940 en andere achterlichten. Toen de 940 in 1991 of 92 uitkwam, had die neus wat minder chroom. De 760 werd 960 en de achterlichten van de 960 werden de achterlichten van de 940 met witte pinkers.
                      Ietsje later (ik denk in 1994?) heeft de 960 dan een facelift ondergaan, met een 'plattere neus' en 'ronder' interieur. Een jaar later ongeveer wijzigde bijna niets, ... alleen de naam: S90 / V90.
                      Ben je nog mee?

De 960 is dus eigenlijk gelijk aan de S90 van 1994 tot 1998. Voor 1994 was de 960 de hoekigere vorm van zijn opvolger, sterk gelijkend op de 940.
                      Klinkt allemaal zeer logisch...

merci

Comment

• De Volvette: lelijk hok zeggen ze .. pfoeh

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• sleeper²

Heb ook nog ergens op de HD foto's staan van een volvo met een toyota Supra-motor + turbo, vet!

En dat filmpje Kronenburg 240 turbo+ dubbele compressor, maar die heb ik hier al gepost een paar weken terug (denk ik)

Comment

• Comment

• nog steeds de mooiste suv

Comment

• zonet een heel knappe v50 r-line gezien, damn ...
                                hoelang blijft dit model nog in de running feitelijk?
                                en hoe zit het met de levertermijnen bij volvo?
                                4 rings driver

Comment

• Ik zou mij een rubberen koffermat willen aanschaffen voor mijn V50....

Maar ik het weinig zin om daar 130 euro voor te geven. Iemand een alternatief? Wat te denken van de goedkopere alternatieven die op de Duitse ebay te koop zijn? Deftig materiaal?
                                  Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                                  Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

• Dit heeft hier al eens ter discussie gestaan. En bobo waarschuwde voor de pasvorm dacht ik. Gun je dealer eens wat en koop ze bij hem

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      Dit heeft hier al eens ter discussie gestaan. En bobo waarschuwde voor de pasvorm dacht ik. Gun je dealer eens wat en koop ze bij hem

Aankoop, onderhoud,... Ik denk wel dat ik hem al genoeg gun.

130 euro voor een stuk rubber is gewoon schandalig duur.
                                      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                                      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

• 'k weet het wel hoor. Je moet eens zoeken, misschien vind je het wel terug in dit topic, of een topic van een van de V50-eigenaars.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik heb geen idee waar ik dit zou plaatsen, dus maar even hier.
                                          Mijn pa heeft daarjuist een ongeval gehad met de 6maanden oude C30. Een moto is een bocht onderuit gegaan en linksvoor tegen de auto gevlogen, juist op de plaats waar de computer van de auto zit. Deze lag een stuk verder op de weg. Ik heb geen idee of het een perte totale zou kunnen zijn, maar het wiel lijkt toch een stuk naar achteren te zijn verschoven en de computer is wsl stuk. De motorrijder heeft gelukkig geen erge verwondingen.
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X