Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hebben niet alle volvo's dan een draaischakelaar links van het stuur waar je kan kiezen tussen uit, standlichten of aan? Die hier thuis hebben dat iig alledrie.
Ik heb die knop wel hoor (je kan 'm hier goed op zien bvb.), maar op "uit" zetten heeft hetzelfde effect als op "aan", met het enige verschil dat je je grootlichten niet kunt opzetten (die springen direct terug af). Ik zou eigenlijk geen enkele reden kunnen bedenken om die knop te laten vervangen door eentje die de lichten wél volledig kan uitschakelen. 't Eerste wat ik in elke wagen doe als ik 'm ga besturen, dat is de lichten aanzetten.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Oh, maar dat gaat wel nog natuurlijk. 't Is ofwel met dim- óf met standlichten rondrijden, 't is zonder enige verlichting dat niet lukt.
Als 't bvb. mistig is, moet je de dimlichten immers kunnen uitschakelen om de mistlichten hun werk te laten doen. Of als je 'm ff langs de straat parkeert, maar toch je tegenliggers niet wilt verblinden en je dus enkel je standlichten laat branden. Enz. ... .
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Oh, maar dat gaat wel nog natuurlijk. 't Is ofwel met dim- óf met standlichten rondrijden, 't is zonder enige verlichting dat niet lukt.
Als 't bvb. mistig is, moet je de dimlichten immers kunnen uitschakelen om de mistlichten hun werk te laten doen. Of als je 'm ff langs de straat parkeert, maar toch je tegenliggers niet wilt verblinden en je dus enkel je standlichten laat branden. Enz. ... .
Hier kan je toch die knop zien links van het stuur.
(foto van nikske zijn V70)
Ik dacht het al dat ik bepaalde details herkende
Bij mij kan je dus zien dat de knop op "aan" staat.
Reden is omdat hij niet geprogrammeerd staat als DRL. Ik ga dat ook niet vragen want: deze knop op aan laten staan en contact afzetten doet ook alle lichten uitgaan. Je kan dus nooit weggaan met de lichten aan. De naderingslichten en follow-me-home werken uiteraard wel, in elke stand.
Als je hem op de kleine lichten zet, en je trekt de sleutel uit het contact, die blijven wel branden.
Zou ik gek van worden. Ik MOET met standlichten kunnen rijden
IS dat niet verboden?
EDIT : overdag natuurlijk niet, maar tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, of wanneer de zichtbaarheid minder is dan 200m MOETEN bijkomend de dimlichten gebruikt worden.
EDIT : overdag natuurlijk niet, maar tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, of wanneer de zichtbaarheid minder is dan 200m MOETEN bijkomend de dimlichten gebruikt worden.
Bij mij kan je dus zien dat de knop op "aan" staat.
Reden is omdat hij niet geprogrammeerd staat als DRL. Ik ga dat ook niet vragen want: deze knop op aan laten staan en contact afzetten doet ook alle lichten uitgaan. Je kan dus nooit weggaan met de lichten aan. De naderingslichten en follow-me-home werken uiteraard wel, in elke stand.
Als je hem op de kleine lichten zet, en je trekt de sleutel uit het contact, die blijven wel branden.
Op mijn Jetta werkt het net hetzelfde, buiten dat ik ze ook volledig uit kan zetten en op sensor. (wat ik nooit doe, lichten altijd aan bij mij) Chevrolet Lacetti die ik had werkte ook zo, dus het is niet eens zo typisch Volvo
Last Volvo S60 rolls off the assembly line in Ghent
At 4.15am on Tuesday morning March 31, the last Volvo S60 rolled off the assembly line at Volvo Cars Ghent. The historic car - a Sapphire Black model with a five cylinder gasoline engine - is destined for a customer in Taiwan.
In total, the Ghent plant has built 578,292 S60 cars during the years 2000-2009.
S60 is one of the longest running Volvo models in the plant. The highest production volume of the model was reached in 2001 when 108,906 S60 cars were produced.
"The Volvo S60 was an important model for Volvo Cars Gent," says managing director of Volvo Cars Ghent Derek Jessiman. "Now we will focus on a flawless launch of the new S60."
And preparations for the new S60 model which will enter production in Ghent in 2010 are already underway. The new model will share technologies with other recent Volvos such as the S80, V70, XC70 and XC60.
During the coming weeks rebuild of activities in the welding plant will commence to create space and capacity for the new sedan. For example, the present capacity of the floor line will be doubled.
Peter Horbury nieuw hoofd van design van de Volvo Car Corporation
Volvo Car Corporation has today appointed Peter Horbury as new Vice President of Design. He replaces Steve Mattin, who has elected to leave the company.
Effective May 1, Peter Horbury, age 59, will assume responsibility for the division of Product Design within Volvo Cars. He will lead the next stage of the development of Volvo Cars' design language.
Horbury is currently Executive Director of Design, Ford Motor Company, responsible for the design strategy and execution of all Ford, Lincoln and Mercury products in North America. Prior to this role, Horbury was the Premier Automotive Group's (PAG) Executive Director of Design, leading the product design strategy for Aston Martin, Jaguar, Land Rover and Volvo. Horbury has more than two decades of expertise with luxury vehicles and has been ranked as one of the most renowned executives in the car industry.
From 1991 to 2002, Peter was the Design Director of Volvo Car Corporation, leading design teams in Sweden, Spain and California. He was responsible for creating and implementing the stylish new design language in all new models in the 1990s including the XC90 SUV and the award-winning concept cars like the Environmental Concept Car and Safety Concept Car.
"We are very happy to have Peter back on board here at Volvo. He will play an important role in taking our Scandinavian design language to the next level and ensure we continue to develop attractive cars for the premium market" says Stephen Odell, President and CEO of Volvo Car Corporation.
Born in Alnwick, Northumberland, UK, Horbury received his master's degree in Automotive Design from the Royal College of Art in 1974 and an undergraduate degree from Newcastle-upon-Tyne College of Art and Industrial Design in 1972. He was named Autocar's Designer of the Year in 1998. During his 35-year career, he has been involved in the design of more than 60 cars, trucks, buses and motorcycles.
"I'm extremely pleased to be back in Sweden and the great brand of Volvo. Volvo has a very strong design identity and it will be a privilege to work with the team to develop the Scandinavian design language in future products, and contribute to the turn-around of the company", says Peter Horbury.
"I would also like to wish Steve Mattin every success in his future career and thank him for his dedication to Volvo Cars", concludes Stephen Odell.
Na een winterslaap ondervonden dat zo een T-5R er niet alleen goed uitziet, maar ook nog eens heel goed rijdt.
Hij rijdt een stuk beter dan de eigenaar zijn vorige 850 GLT (nu op verdiend op pensioen gestuurd met 400k)
Comment