Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Hier kan je toch die knop zien links van het stuur.
    (foto van nikske zijn V70)
    1990 SAAB 900i 2.1-16

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
      Hebben niet alle volvo's dan een draaischakelaar links van het stuur waar je kan kiezen tussen uit, standlichten of aan? Die hier thuis hebben dat iig alledrie.
      Ik heb die knop wel hoor (je kan 'm hier goed op zien bvb.), maar op "uit" zetten heeft hetzelfde effect als op "aan", met het enige verschil dat je je grootlichten niet kunt opzetten (die springen direct terug af). Ik zou eigenlijk geen enkele reden kunnen bedenken om die knop te laten vervangen door eentje die de lichten wél volledig kan uitschakelen. 't Eerste wat ik in elke wagen doe als ik 'm ga besturen, dat is de lichten aanzetten.
      Last edited by sibi; 29/03/2009, 01:59.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

      Comment


      • Zou ik gek van worden. Ik MOET met standlichten kunnen rijden

        Comment


        • Oh, maar dat gaat wel nog natuurlijk. 't Is ofwel met dim- óf met standlichten rondrijden, 't is zonder enige verlichting dat niet lukt.
          Als 't bvb. mistig is, moet je de dimlichten immers kunnen uitschakelen om de mistlichten hun werk te laten doen. Of als je 'm ff langs de straat parkeert, maar toch je tegenliggers niet wilt verblinden en je dus enkel je standlichten laat branden. Enz. ... .
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            Oh, maar dat gaat wel nog natuurlijk. 't Is ofwel met dim- óf met standlichten rondrijden, 't is zonder enige verlichting dat niet lukt.
            Als 't bvb. mistig is, moet je de dimlichten immers kunnen uitschakelen om de mistlichten hun werk te laten doen. Of als je 'm ff langs de straat parkeert, maar toch je tegenliggers niet wilt verblinden en je dus enkel je standlichten laat branden. Enz. ... .
            Aaah! super!

            Comment


            • exact zoals sibi zegt...

              Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten


              Hier kan je toch die knop zien links van het stuur.
              (foto van nikske zijn V70)
              Ik dacht het al dat ik bepaalde details herkende

              Bij mij kan je dus zien dat de knop op "aan" staat.
              Reden is omdat hij niet geprogrammeerd staat als DRL. Ik ga dat ook niet vragen want: deze knop op aan laten staan en contact afzetten doet ook alle lichten uitgaan. Je kan dus nooit weggaan met de lichten aan. De naderingslichten en follow-me-home werken uiteraard wel, in elke stand.
              Als je hem op de kleine lichten zet, en je trekt de sleutel uit het contact, die blijven wel branden.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Zou ik gek van worden. Ik MOET met standlichten kunnen rijden
                IS dat niet verboden?

                EDIT : overdag natuurlijk niet, maar tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, of wanneer de zichtbaarheid minder is dan 200m MOETEN bijkomend de dimlichten gebruikt worden.
                Last edited by ; 29/03/2009, 12:37.

                Comment


                • kanda zijn dat ik die knop niet heb. Lichten altijd aan, ofwel manueel aan is bijmij te kiezen met het hendeltje en ondertussen met u lichten prutsen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    IS dat niet verboden?

                    EDIT : overdag natuurlijk niet, maar tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, of wanneer de zichtbaarheid minder is dan 200m MOETEN bijkomend de dimlichten gebruikt worden.
                    No shit sherlock?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      exact zoals sibi zegt...



                      Ik dacht het al dat ik bepaalde details herkende

                      Bij mij kan je dus zien dat de knop op "aan" staat.
                      Reden is omdat hij niet geprogrammeerd staat als DRL. Ik ga dat ook niet vragen want: deze knop op aan laten staan en contact afzetten doet ook alle lichten uitgaan. Je kan dus nooit weggaan met de lichten aan. De naderingslichten en follow-me-home werken uiteraard wel, in elke stand.
                      Als je hem op de kleine lichten zet, en je trekt de sleutel uit het contact, die blijven wel branden.
                      Op mijn Jetta werkt het net hetzelfde, buiten dat ik ze ook volledig uit kan zetten en op sensor. (wat ik nooit doe, lichten altijd aan bij mij) Chevrolet Lacetti die ik had werkte ook zo, dus het is niet eens zo typisch Volvo
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Last Volvo S60 rolls off the assembly line in Ghent



                        At 4.15am on Tuesday morning March 31, the last Volvo S60 rolled off the assembly line at Volvo Cars Ghent. The historic car - a Sapphire Black model with a five cylinder gasoline engine - is destined for a customer in Taiwan.
                        In total, the Ghent plant has built 578,292 S60 cars during the years 2000-2009.



                        S60 is one of the longest running Volvo models in the plant. The highest production volume of the model was reached in 2001 when 108,906 S60 cars were produced.

                        "The Volvo S60 was an important model for Volvo Cars Gent," says managing director of Volvo Cars Ghent Derek Jessiman. "Now we will focus on a flawless launch of the new S60."

                        And preparations for the new S60 model which will enter production in Ghent in 2010 are already underway. The new model will share technologies with other recent Volvos such as the S80, V70, XC70 and XC60.

                        During the coming weeks rebuild of activities in the welding plant will commence to create space and capacity for the new sedan. For example, the present capacity of the floor line will be doubled.

                        Production of Volvo S60 at Volvo Cars Ghent:

                        Year Volume
                        2000 26 051
                        2001 108 906
                        2002 104 484
                        2003 84 908
                        2004 67 929
                        2005 61 838
                        2006 53 188
                        2007 39 347
                        2008 25 436
                        2008 6 205


                        The Volvo S60 has received a number of awards during the years:
                        • Executive Car of the Year 2007 (Philippines)
                        • S60 PZEV Gold medals for best acceleration and emission 2004 (China)
                        • Best All-weather sedan $30,000+ 2003 (USA)
                        • Europe Car Grand Prix Winner 2003 (USA)
                        • Car of the Year 2003 (USA)
                        • All-Weather Sedan >$30K 2003 (USA)
                        • S60 D5- Best Executive Diesel 2002 (UK)
                        • S60 AWD - Best In Class All Weather Sedan 2002 (USA)
                        • Compact Executive Car 2002 (UK)
                        • Best Safety Equipment, Middle east Car of the Year Awards 2002 (Middle East)
                        • Best New Sports Coupé/Sedan 2001 (Canada)
                        • Sporty Car of the Year 2001 (Mexico)
                        • Tow Car of the Year - overall and best in class 2001 (Netherlands)
                        • Best Lease Car of the Year (executive segment) 2001 (Netherlands)
                        • Car of the Nation - most desirable new car 2001 (Lithuania)
                        • Executive Car 2001 (Lithuania)
                        • Most sporty car 2001 (Lithuania)
                        • "Utmärkt Svensk Form" - Excellent Swedish Design 2001 (Sweden)
                        • Car of the Year - Medium segment 2001 (Estonia)
                        • Total Value Award (Near Luxury Car Category) 2001 (USA)
                        • Das Goldene Lenkrad 2000 (Germany)
                        • L'Automobile più Bella del Mondo "The Most Beautiful Car in the World" 2000 (Italy)
                        • Best New Sports Coupe/Sedan over $30,000 2000 (Canada)
                        bron : Volvo

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          Porno
                          ook volvo kan een sereen rijgevoel geven
                          Last edited by bobo; 01/04/2009, 01:46.

                          Comment


                          • Peter Horbury nieuw hoofd van design van de Volvo Car Corporation


                            Volvo Car Corporation has today appointed Peter Horbury as new Vice President of Design. He replaces Steve Mattin, who has elected to leave the company.


                            Effective May 1, Peter Horbury, age 59, will assume responsibility for the division of Product Design within Volvo Cars. He will lead the next stage of the development of Volvo Cars' design language.


                            Horbury is currently Executive Director of Design, Ford Motor Company, responsible for the design strategy and execution of all Ford, Lincoln and Mercury products in North America. Prior to this role, Horbury was the Premier Automotive Group's (PAG) Executive Director of Design, leading the product design strategy for Aston Martin, Jaguar, Land Rover and Volvo. Horbury has more than two decades of expertise with luxury vehicles and has been ranked as one of the most renowned executives in the car industry.


                            From 1991 to 2002, Peter was the Design Director of Volvo Car Corporation, leading design teams in Sweden, Spain and California. He was responsible for creating and implementing the stylish new design language in all new models in the 1990s including the XC90 SUV and the award-winning concept cars like the Environmental Concept Car and Safety Concept Car.


                            "We are very happy to have Peter back on board here at Volvo. He will play an important role in taking our Scandinavian design language to the next level and ensure we continue to develop attractive cars for the premium market" says Stephen Odell, President and CEO of Volvo Car Corporation.


                            Born in Alnwick, Northumberland, UK, Horbury received his master's degree in Automotive Design from the Royal College of Art in 1974 and an undergraduate degree from Newcastle-upon-Tyne College of Art and Industrial Design in 1972. He was named Autocar's Designer of the Year in 1998. During his 35-year career, he has been involved in the design of more than 60 cars, trucks, buses and motorcycles.


                            "I'm extremely pleased to be back in Sweden and the great brand of Volvo. Volvo has a very strong design identity and it will be a privilege to work with the team to develop the Scandinavian design language in future products, and contribute to the turn-around of the company", says Peter Horbury.


                            "I would also like to wish Steve Mattin every success in his future career and thank him for his dedication to Volvo Cars", concludes Stephen Odell.
                            bron : Volvo

                            Comment


                            • Bezoek gehad :-)





                              Comment






                              • Comment


                                • Comment


                                  • Nog wat T-5R pics



                                    Comment




                                    • Comment




                                      • Comment


                                        • Na een winterslaap ondervonden dat zo een T-5R er niet alleen goed uitziet, maar ook nog eens heel goed rijdt.
                                          Hij rijdt een stuk beter dan de eigenaar zijn vorige 850 GLT (nu op verdiend op pensioen gestuurd met 400k)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X