Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik was daarstraks met mijn vader bij de Volvo dealer want de V70 (amper 20.000 km's) lekt weer olie voor de 3de keer ...

Nog iemand die daar problemen mee heeft bij de nieuwe V70?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Mijn oude...verkocht voor de 260er

960 2.5 24v 1995 91000 km
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• heel jammer, zo een beauty!

Wat vond je er van, van deze wagen?

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik vond hem tijdloos mooi, maar het verschil met mijn Benz is enorm.

De 260er is 3 jaar ouder en er klappert niets, ook als je de deur dichtslaat merk je het verschil.

De Volvo reed wel zachter maar daarvoor verbruikte hij ook meer, en neen, ik ben geen racer.

Maar ik heb werkelijk een ZEER goede priijs gekregen van iemand die al 2 jaar op zoek was naar een 960er met minder dan 100000km. Mijne had 92000 toen ik hem verkocht.

Van model vond ik hem wel mooi, de laatste mooie Volvo voor mij, ook de Combi is waazinnig.

De 124er gaat terug in de kinderjaren, en zo ene wou ik hebben, ik heb dan ook lang moeten wachten.

Het enigste waar ik nog voor zwak wordt is een oude S-Klasse de w126, maar ja

Grts
            Paul

Comment

• tof, mooi dat je je droom kan waarmaken!

en dank je voor de interessante uitleg!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Graag gedaan, kben toch wel gaan kijken vandaag naar een 960er, maar zo een idioot, hij is overal blijven hangen met de Volvo in zijn Garage en heeft leukweg de krassen rondom met een penseel erop gekladdert.

Die Volvo is Full, een van de laatste bouwjaren, maar met 165000 km, en ze willen 3000€ wat hij werkelijk niet waard is.

2.5 Automaat, 96er.

Ik heb al met een carrossier geproken, compleet spuiten.....etc....

jammer, vind ik, want hij is nog niet hopeloos. 1e Hand, oh boekje, nieuwe banden, vanbinnen in orde en opa heeft op de snelweg nog nie rapper gereden dan 100.

Ik ben deze week in Mechelen op een bouwwerf en ga van de gelegenheid gebruik maken bij Vermant te passeren, er staat daar een 780er.

Grts
                Paul

Comment

• Scandinavische meet & greet

Comment

• Kan je op V70 eigenlijk ook een grijze of zwarte dakhemel krijgen? Op alle foto's die ik gezien heb en op de configurator is dat altijd beige, ook als je zwart leer kiest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleo6538 Bekijk Berichten
                      Graag gedaan, kben toch wel gaan kijken vandaag naar een 960er, maar zo een idioot, hij is overal blijven hangen met de Volvo in zijn Garage en heeft leukweg de krassen rondom met een penseel erop gekladdert.

Die Volvo is Full, een van de laatste bouwjaren, maar met 165000 km, en ze willen 3000€ wat hij werkelijk niet waard is.

2.5 Automaat, 96er.

Ik heb al met een carrossier geproken, compleet spuiten.....etc....

jammer, vind ik, want hij is nog niet hopeloos. 1e Hand, oh boekje, nieuwe banden, vanbinnen in orde en opa heeft op de snelweg nog nie rapper gereden dan 100.

Ik ben deze week in Mechelen op een bouwwerf en ga van de gelegenheid gebruik maken bij Vermant te passeren, er staat daar een 780er.

Grts
                      Paul

mooitse ever voor mij

Comment

• JA, BOBO!!!!
                        100%gelijk

Tijdloos mooi!!!

Comment

• Vermits onze V70 D5 binnen is in de garage, heb ik vanmorgen deze meegekregen:

Kortom, het is ook een D5 dus veel verschil qua prestaties is er niet, deze is iets lichter, en dat voel je wel een beetje...
                          Voor de rest zo goed als geen opties Wat mij wel opviel is dat er echt een grote koffer inzit, niet normaal!

Edit: V70 heeft 485l kofferinhoud, S60 heeft 424l zie ik juist, wat dus bevestigd wordt
                          Last edited by Greg; 18/05/2009, 12:10.

Comment

• Scandinavische meet & greet; zondag 7 juni in Ternat !!!!!

Comment

• Gisteren in een S70 uit 1998 gereden van mijn schoonmoeder.
                              2.0i vijfcilinder...
                              Wat een romige kar... Gas is wel heel hard voor een naft (ik bedoel: je moet echt duwen), maar het ding rijdt als een diesel wel al aan 1000 toeren (dus bolt zonder haast gas te geven... )
                              Iets te maken met Vijfcilinder? En zalig geluid uiteraard.

Zo iets dus, maar in antracietgrijs.

Last edited by ; 03/06/2009, 15:54.

Comment

• heeft inderdaad te maken met de 5 cil en het koppel.

Is idd een verslavende sound, maar de 2.0 is wel redelijk dorstig. Op lpg is dat al minder een probleem natuurlijk.
                                En ze blijven gaan, zeer stevige blokjes!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  En ze blijven gaan, zeer stevige blokjes!
                                  Welk Volvo-blok niet dan ?
                                  *rijdt de zijne morgen over de 274.000 km ... *

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  heeft inderdaad te maken met de 5 cil en het koppel.
                                  De 2.0 is op papier anders _niet_ zo'n koppelwonder hoor.
                                  'n Naar Volvo-normen vrij hoogtoerig blok zelfs, 't zal dus wel aan de 5 cilinders liggen.

'k Weet wel niet wat steben bedoelt met "het ding rijdt als een diesel wel al aan 1000 toeren"... 'k bedoel maar: doet élke benzine dat niet ?
                                  Met de weinige auto-ervaring die ik heb, vind ik dat benzinemotoren zich juist méér in hun sas voelen bij extreem lage toerentallen dan dieselmotoren. De mijne doet bvb. ook niet moeilijk als ik 'm in 3e op choke laat draaien, een 700 rpm zonder 't gaspedaal aan te raken dus, en ik 'm vandaaruit lanceer.

De 105 pk sterke 1.6 in de X40 is overigens afgeleid van die 2.0 uit de 850/S70.
                                  De 1.8 is ook van een 5-cilinderig blok afgeleid, al weet ik niet meer precies dewelke.
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• De 2.4, 1.6, 1.8 (behalve die van renault- en mitsubishi-origine) zijn afgeleid van de B18.... die ook in de amazone zat bv.

Dat benzines zich meer in hun sas voelen bij lage toerentallen dan diesels is m.i. helemaal niet juist.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• De ervaring die ik heb met de 2.0 in onze 850 is dat je die juist hoog in toeren moet houden om vlot vooruit te gaan. En dat is soms wel verslavend door het geluid
                                      Op koppel rijden gaat ook wel, lage toerentallen heeft hij geen problemen mee alleen gaat hij niet zo vlot dan. Ik vind dat ie er wel beter mee omgaat dan bvb mijn Clio 1.5dci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        De 2.4, 1.6, 1.8 (behalve die van renault- en mitsubishi-origine) zijn afgeleid van de B18.... die ook in de amazone zat bv.

Dat benzines zich meer in hun sas voelen bij lage toerentallen dan diesels is m.i. helemaal niet juist.
                                        Dat dacht ik ook ja.
                                        De meeste bezines willen toch wel hoger dan 2000 om te kunnen ademen. Bij diesel vind ik dat juist al ruim schakeltijd.
                                        Benzine is wel extreem stil onder de 1500 toeren. Misschien wordt dat bedoeld

de 2.0 S70 is een wagen die je kan laten bollen vanuit stilstand door heel te ontkoppelen (niet al te bruusk uiteraard). En achteruit dan al helemaal geen gas geven bij parkeren. Dat is niet mis voor een naft. Het zijn uiteraard vooral kleinere blokjes die daar heel lastig om doen, maar ik was toch verschoten.
                                        Uit 2e vertrekken lukt ook zeer gemakkelijk.

Comment

• Vanavond zal ik ook weer efkes moeten sturen.
                                          Vreemd om te zeggen maar ik kijk er dus enorm naar uit...

(ik begin te beseffen dat ik hoe langer hoe meer verschillende merken/wagens begin te appreciëren )

Comment

Working...
                                          X