Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rij met een 240 en ben er zeer tevreden van en hij heeft me nog niet echt in de steek gelaten, maar hij heeft toch de normale kwaaltjes van een 20 jaar oude auto hoor.

Zo is vorige week nog de radiator vervangen omdat die lek was.
    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• da's slijtage he

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Die fantastische 740 break van m'n ouders is (motorisch dan toch) ter ziele gegaan omdat de dieselmotor totaal kapot was, was dacht ik een VW motor...

was in ieder geval de eerste waarschuwing die ik kreeg, opletten voor de diesel volvo's!

Comment

• dat waren nogthans motoren die heel wat aankonden. Zoek maar eens naar 240's / 740's diesel op internet, en kijk eens naar de km-standen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Rij al 30 jaar met Volvo,en vind de modellen vanaf pakweg half de jaren negentig ,heel wat budgetvriendelijker kwa onderhoud en slijtage,dan de vroegere!
            Heb het wel over steeds nieuwgekochte wagens,en uit de eigen zak,vind het daardoor wel belangrijk.
            Onderdelen gaan nu veel langer mee,men S60 D5 uit 2001 bv,waarvan de remblokken en schijven op 120000,nog steeds origineel waren,en dit bij redelijk sportief rijden.
            Motoren zijn steeds top geweest bij Volvo,enkel bij die Renaultblokken uit de kleinere reeksen,heb ik men bedenkingen.

Grtn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              dat waren nogthans motoren die heel wat aankonden. Zoek maar eens naar 240's / 740's diesel op internet, en kijk eens naar de km-standen...
              ze reden dus als gekken, mijn ouders

Is wel een nieuwe motor ingestoken en doorverkocht. Rijdt nu nog steeds geloof ik, tot over een jaar of vier toch, ze hadden er een Honda motor in geplaatst, blijkbaar onverwoestbaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddy V Bekijk Berichten
                Rij al 30 jaar met Volvo,en vind de modellen vanaf pakweg half de jaren negentig ,heel wat budgetvriendelijker kwa onderhoud en slijtage,dan de vroegere!
                Heb het wel over steeds nieuwgekochte wagens,en uit de eigen zak,vind het daardoor wel belangrijk.
                Onderdelen gaan nu veel langer mee,men S60 D5 uit 2001 bv,waarvan de remblokken en schijven op 120000,nog steeds origineel waren,en dit bij redelijk sportief rijden.
                Motoren zijn steeds top geweest bij Volvo,enkel bij die Renaultblokken uit de kleinere reeksen,heb ik men bedenkingen.

Grtn
                ik deel je mening wel, als je tenminste van electroprobs in moderne karren blijft gespaard
                er is enige nostalgie - terecht - vroeger was alles beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                  ze reden dus als gekken, mijn ouders

Is wel een nieuwe motor ingestoken en doorverkocht. Rijdt nu nog steeds geloof ik, tot over een jaar of vier toch, ze hadden er een Honda motor in geplaatst, blijkbaar onverwoestbaar!
                  banee, iedereen kan pech hebben. Ik ken er ook met een V70 die niks anders dan miserie hebben, en nooit meer enen willen.
                  Maar globaal gezien is de ervaring toch iets positiever met die LT-blokjes

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Comment

• da's een mooie, zonder dat speciale kleur, getinte ruiten en velgen zou hij er zo super niet uitzien, vind vooral die lijn in de zijkant mooi, die onder de spiegel vertrekt en bij de koplamp eindigt, mooie wagen!

Comment

• S80 DRIVe 1.6d

Een 1,6-liter dieselmotortje in een Volvo S80. Met een...

Comment

• het filmpje loopt vast op 1:10 ongeveer

Comment

• Het staat, denk ik, ook op youtube

Comment

• weet iemand hier in welke pk uitvoeringen de C30 2.4 benzine er is, momenteel kan je enkel de C30 T5 2.4 met 230 pk nieuw kopen, ik weet dat je vroeger meer 2.4 versies had...

groeten remke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rem. Bekijk Berichten
                                weet iemand hier in welke pk uitvoeringen de C30 2.4 benzine er is, momenteel kan je enkel de C30 T5 2.4 met 230 pk nieuw kopen, ik weet dat je vroeger meer 2.4 versies had...

groeten remke
                                De T5 is een 2.5 volgens mij. De atmo 2.4i is een 5 in lijn met 170pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Voor de facelift had je ook een 2.4 versie met 140 pk.
                                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                  '08 S60 2.4D
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    de 170 pk zou nooit in Belgie verkocht zijn geweest, enkel de 140 pk, maar ook deze hebben ze bijna nooit verkocht wegens te hoge wegentax...

dus als ik zoo eentje zou willen zal ik naar Duitsland moeten

merci alvast...

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rem. Bekijk Berichten
                                      de 170 pk zou nooit in Belgie verkocht zijn geweest, enkel de 140 pk, maar ook deze hebben ze bijna nooit verkocht wegens te hoge wegentax...

dus als ik zoo eentje zou willen zal ik naar Duitsland moeten

merci alvast...

Groeten
                                      De 170 pk is ook gewoon België geleverd, of je nu een 140 pk versie of een 170 pk versie hebt qua jaarlijkse wegentaks maakt dit niets uit.

Het is en blijft een 2.4.
                                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                      '08 S60 2.4D
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Dit is toch een koopje. Kost evenveel als een VW Golf met wat uitrusting. Ik zou het wel weten moest ik nu voor de aankoop van een nieuwe auto staan.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                          De 170 pk is ook gewoon België geleverd, of je nu een 140 pk versie of een 170 pk versie hebt qua jaarlijkse wegentaks maakt dit niets uit.

Het is en blijft een 2.4.
                                          de allereerste 850's waren 170 pk.
                                          Heerlijke hernemingen
                                          Dikwijls veel verraste mensen gezien

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X