Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Zalig toch
    Mooi vastgelegd ook, tis niet gemakkelijk heb ik al gemerkt. Ik wil u tellers
    Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    Niet makkelijk idd, kleur krijg ik nooit goed

waarom wil je mijn tellers? Die zijn toch zoals de jouwe?
    ik snap ook niet waarom die uw tellers wil, die gaan toch maar tot 5k RPM

Comment

• 8000rpm baby !
      Redline half vanaf 6500rpm, redline vol vanaf 7000rpm... genoeg, de keren dat ik mijn auto die toeren laten zien heb kan ik op mijn twee handen tellen.

Jouw turboblok gaat wss nog nét iets verder ?
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Maar mijn tellers zijn wel zo mooi niet, verre van zelfs.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
          GVD ja! Was dat de jouwe
          Ik zei nog tegen den technieker "die ziet er ook nog goed bewaard uit, allee, van hieruit he".
          Ik zag dat het geen diesel was aan de lambda vooraan. En zag een mooi rode lak overwegend, ipv roze.

Wat scheelt eraan, en hoe ben je daar verzeild geraakt?
          Zalig!

Mijn pa rijdt al jaren volvo (vroeger 240, dan v70, nu s80) met zijn V70 ging hij bij Willaert, maar zijn S80 heeft hij in Zarren gekocht en we zijn zeer tevreden van die garage. De V70 (waar mijn ma nu mee rijdt) gaat nu ook naar daar en sinds een jaar ofzo gaat de 240 ook soms naar daar sinds er een probleem was dat onze lokale garagist niet vond.

Nu staat hij daar omdat ik 2 weken geleden in panne gevallen ben op de autostrade door een sensor op het vliegwiel die defect was waardoor hij geen ontsteking gaf omdat hij dacht dat het vliegwiel stilstond. Hij is dan naar daar getakeld waar ik een gratis vervangwagen gekregen heb. De dag erna ben ik hem terug gaan halen, maar de dag zelf kreeg ik al weer problemen dat hij steeds minder trok en hij een sissend geluid maakte langsachter.
          De volgende dag moest de S80 op onderhoud en ik zou meegaan, maar ik geraakte niet weg. Mijn pa ging eerst met zijn auto op onderhoud gaan en dan terug keren om mij te slepen tot daar met de V70, maar in Zarren kreeg hij direct hun takelwagen mee en is hij mij zo komen halen. Daar bleek dat door de slecht ontsteking de katalysator te warm geworden was waardoor die gesmolten is en de inhoud ervan is door de uitlaat in de volgende pot blijven steken waardoor die verstopt zat. Gevolg: volledig nieuwe uitlaat.
          Hij zal waarschijnlijk al klaar geweest zijn, maar ik was op reis vorige week en nu zit op kot, dus hij staat daar nog.

En hij ziet er van ver inderdaad nog goed bewaard uit, heeft nergens roest, wel enkele krassen en putjes en in de zon is hij echt wel roze, maar dit weekend of volgende week krijgt hij een grondige simonisatiebeurt!

En als de linkerhoek vanvoor gezien hebt is die inderdaad mooi rood omdat die hersteld is nadat er in december iemand is tegen gereden in de sneeuw
          1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• ik heb idd alleen de linker voorkant gezien

Ik wist niet dat ze een takelwagen hadden in Zarren, is dat een redelijk spul waar ge al ne keer nen auto kunt mee opheffen, of is dat alleen om auto's op te trekken?

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Het is een kleine nissan vrachtwagen met zo'n flatbed en een winch om de auto erop te trekken. Zoiets, maar iets nieuwer:
              1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• goed om weten! thx

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

de tussenstreepjes zijn fijner bij mij; maar het lettertype is identiek hoor.
                  En die chromen ringen zijn zo hard gewild bij sommigen, vreemd genoeg

Maar als jij de mijne liever ziet, ik heb me laten vertellen dat die moeilijk om te wisselen zijn, wisselen we de hele wagen?
                  Aaah nu zie ik het ook die streepjes zijn anders
                  U buitenspiegels vind ik soms ook mooier, passen wat beter bij de auto
                  Maar ik ga toch de mijne houden, mooiere kleur en ben verslaafd aan de 2.4D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                    ik snap ook niet waarom die uw tellers wil, die gaan toch maar tot 5k RPM
                    Ge hebt een punt, ik zou eens graag met een V70 T5 ofzo rijden hoewel ik van m'n diesel ook geen klagen heb

Comment

• De pijp ziet er niet uit, maar WAT EEN SOUND
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        8000rpm baby !
                        Redline half vanaf 6500rpm, redline vol vanaf 7000rpm... genoeg, de keren dat ik mijn auto die toeren laten zien heb kan ik op mijn twee handen tellen.

Jouw turboblok gaat wss nog nét iets verder ?
                        nope, teller gaat ook maar tot 8000... en daar het een automaat is ben ik nog niet tot daar geraakt

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Ge hebt een punt, ik zou eens graag met een V70 T5 ofzo rijden hoewel ik van m'n diesel ook geen klagen heb
                        Ik zou ook eens graag het verschil ondervinden tussen mijn blok en zo'n T5, en liefst dan nog een manuele bak. Diesel no thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          De pijp ziet er niet uit, maar WAT EEN SOUND
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

z'n rijstijl ziet er ook niet uit
                          brrrr ...

De sound echter
                          de eerste keer dat ik de 5-cil benzine zo prominent hoor op een V70 II.
                          Bij een 850 GLT (20 kleppen, 170pk, zoals hij in 't begin gelanceerd werd) was dit standaard sound.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Iemand een idee of een S60 anders rijdt als een V70?

Comment

• een S60 van de eerste generatie (dus tot 2005, voor de facelift) rijdt exact hetzelfde als een V70 van voor 2005. Een S60 facelift is een klein beetje anders afgesteld (miniem verschil), richting iets sportiever. Maar veel zal het niet schelen. Terwijl de V70 de cruise cargo-instelling heeft

Maar .... mijn eigen ervaring is dat tussen de oren ook een rol speelt, en wanneer je met een S60 rijdt, je sowieso het gevoel hebt van een sportievere wagen te hebben, in tegenstelling tot een V70.
                              Je moet maar eens achter jou kijken en dat idee wordt al versterkt.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

een S60 van de eerste generatie (dus tot 2005, voor de facelift) rijdt exact hetzelfde als een V70 van voor 2005. Een S60 facelift is een klein beetje anders afgesteld (miniem verschil), richting iets sportiever. Maar veel zal het niet schelen. Terwijl de V70 de cruise cargo-instelling heeft

Maar .... mijn eigen ervaring is dat tussen de oren ook een rol speelt, en wanneer je met een S60 rijdt, je sowieso het gevoel hebt van een sportievere wagen te hebben, in tegenstelling tot een V70.
                                Je moet maar eens achter jou kijken en dat idee wordt al versterkt.
                                Dus toch, ik hoor af en toe dat de S60 altijd al wat strakker was, maar kan me ook niet voorstellen dat het veel scheelt. Deint hij ook zo na als een V70? De schokdemping van de V70 mocht wel ieeeets strakker van mij, het nadeinen is er wat over soms
                                Ik wil een S60
                                + YouTube Video

+ YouTube Video

Comment

• ik kan het me niet zo goed herinneren, maar ik dacht dat het minder was.
                                  't Was in elk geval zo dat ik toen ik de eerste keer een S60 reed, ik nog een Galaxy en daarnaast een S40 phaseII had, en dat die S60 zalig zacht reed. Toen ik de V70 had, heb ik nog 1x met een S60 gereden, maar ik heb toen geen vluchtheuvel genomen. Ik heb nog een persbericht liggen over MY2005, ik bekijk het eens en laat wel weten als ik nog iets gevonden heb.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Bedankt Nikske

Comment

• ik kan er kop noch staart aan krijgen dat volvo het blijkbaar presteert een 2.0 5 cyl diesel uit te brengen

die 5 cyl staat toch het rendement in de weg

Comment

• waarom dan geen 3-cilinder?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• op 2 liter ?
                                          verkoopsargument

en dan ringt de bel opeens

Comment

Working...
                                          X