Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze nodigen uit om mee op reis te gaan !

maar
    - gevoelig meerverbruik (alhoewel ik nu ook bijna 't verbruik van een zuinige XC90 heb, maar'k heb wel lol )
    - meer slijt op de (duurdere) banden (hoewel de prijs van de mijne nu ong 't zelfde zal zijn)
    - idd hier en daar wat meer klachten, zeker bij de eerste modellen
    - wiegel waggel in de bochten
    - ...

en volgens m'n vrouw:
    "dor rieje kik nie mee wè, 't es e kakmadammenotto"
    En soms klopt dat wel

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      kan kloppen!
      PICS!

Normaal moet je hier en daar nog wat tegenkomen dat er bij jullie in zit. Raambediening, knopjes achter pook, scherm RTI, klokkenwinkel, pook (als 't ook een automaat is, maar ik dacht het niet), ....
      Ja binnenkort ga ik er werk van maken om de XC90D voor te stellen

Heeft zopas 4 nieuwe schijven gekregen + michelin banden.
      En zijn de wielmoeren gewisselen, omdat die na 200.000 km geroest waren

Comment

Ze nodigen uit om mee op reis te gaan !

maar
        - gevoelig meerverbruik (alhoewel ik nu ook bijna 't verbruik van een zuinige XC90 heb, maar'k heb wel lol )
        - meer slijt op de (duurdere) banden (hoewel de prijs van de mijne nu ong 't zelfde zal zijn)
        - ...

en volgens m'n vrouw:
        En soms klopt dat wel
        Strijk

Edit: zéér knappe V70 heb je daar!
        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Ze nodigen uit om mee op reis te gaan !

maar
          - ...

en volgens m'n vrouw:
          En soms klopt dat wel
          Voila
          Buiten de verhoogde zitpositie (voor sommigen, niet voor mij) kan ik echt geen voordeel vinden

Comment

• Oh ja, we hebben de Volvo al een maand of zo en heb die kar nog niet een keer eens onder voeten genomen . Nu ja heb een kar voor mezelf dus vind ik het niet nodig dat ik dan die grote auto meesleur.

Het kan ook te maken hebben met: vroeger werd ik gezien in een Q7, en in een Volvo wil ik niet gezien worden

(grapje)

Een ding is zeker: xc90 is vele malen comfortabeler dan de Q7 met 20'ers

En nog iets: de 5 cyl klinkt stuk beter dan de 5 cyl uit onze vorige VW Touareg

Comment

• Maar iets vind ik absoluut niet goed aan de XC90.

Ik hoop dat het opgelost is met die nieuwe banden (nog niet testgereden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                Maar iets vind ik absoluut niet goed aan de XC90.
                Ja. Wat?

Comment

• idd, je maakt ons curieus

....

dat het maar 1 iets is, vooral

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                  Ja binnenkort ga ik er werk van maken om de XC90D voor te stellen
                  Heeft zopas 4 nieuwe schijven gekregen + michelin banden.
                  En zijn de wielmoeren gewisselen, omdat die na 200.000 km geroest waren
                  typisch probleem...
                  en zeker voorstellen, die bak!

dankje @ evo!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Bij nemen van bochten ed merk je dat het stuur terug naar zijn normale positie neigt.

Ik had dit al meteen bij het eerste ritje door (toen ik aan 120 de oprit naar de E314 nam, is een groot stuk bocht) en vond dat abnormaal fel.

Comment

• euh ... is dat niet normaal bij een rijdende auto?

edit: zie het nu pas: je vindt het overdreven veel.
                      Nooit met een Citroën CX gereden zeker? Die keerde terug naar nulstand zelfs als hij niet reed

'k Zou niet weten hoe het komt hoor, bij de XC90. 't Viel me in elk geval niet op toen ik ermee reed.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• tjah komende van de Q7 zou het gewoon anders gevoeld hebben.

Ook de dealer op de hoogte gebracht (= eigenaar van de auto ) en herkende dit en verweet het aan de banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                          Bij nemen van bochten ed merk je dat het stuur terug naar zijn normale positie neigt.

Ik had dit al meteen bij het eerste ritje door (toen ik aan 120 de oprit naar de E314 nam, is een groot stuk bocht) en vond dat abnormaal fel.
                          Klinkt mij als zachte banden, te weinig bandendruk.

Xsara heeft dat nu ook met de nieuwe banden. (had het ervoor ook wel, maar dan ging je al erg hard door een bocht )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                            Ik zie ook geen enkele reden om een XC90 boven een V70 te kiezen
                            Een XC90 is wat imposanter dan een V70 en ik vind de XC90 ook wel mooi eigelijk
                            Al moet ik toegeven dat zijn kleiner broertje de XC60 wel knapper is ...
                            Maar een V70 is wel de betere keuze als je rekening houdt met de extra onderhoudskosten...
                            '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                            '08 S60 2.4D
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• bijkomend vind ik de XC90 niet zo mooi, zeker niet in pré-facelift-vorm ...
                              De facelift is al heel wat beter.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

bijkomend vind ik de XC90 niet zo mooi, zeker niet in pré-facelift-vorm ...
                                De facelift is al heel wat beter.
                                En dan toch eerst een XC90 overwegen
                                De facelift is inderdaad de knapste.

Het liefst van al zou ik binnen een aantal jaar een V70 R (300 pk) met handbak willen maar dan stuit ik hier thuis op protest.
                                Dus waarschijnlijk zal het ooit een D5 worden
                                '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                '08 S60 2.4D
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• voor mij moet een auto niet alleen mooi zijn he
                                  Maar ik vind het heel leuk als hij het wel is. Ik ging er van uit dat een XC90 nog iets comfortabeler zou rijden dan een V70, en gemakkelijker zou zijn met de drie kinderen en de honden. De extra achterbank is ook verleidelijk natuurlijk. Maar voor de keren dat je dat nodig hebt, was het niet de moeite. Da's toch voor een ander, niet voor jezelf, die extra achterbank.
                                  En dat hij gemakkelijker is voor 't gezin blijkt ook niet te kloppen.

Anyway, ga zeker voor de D5. Een goed opgekieteld exemplaar geeft dagelijkse fun, en kost geen hap aan brandstof
                                  (verbruik nu rond de 7l en man, ik heb fun ermee )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hoe krijg je dat navigatiescherm omhoog in een V50?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• efkes op één van de bedieningsknoppen van de RTI drukken (achterkant van 't stuur rechts?)

(heb bij de mijne ook zitten knoeien in 't begin; gps gleed weg in dashboard, door in 't menu op afsluiten te selecteren, maar eens die weg is, zie je geen menu meer natuurlijk )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

(heb bij de mijne ook zitten knoeien in 't begin; gps gleed weg in dashboard, door in 't menu op afsluiten te selecteren, maar eens die weg is, zie je geen menu meer natuurlijk )
                                        ²²²
                                        Nu is m'n lezer kapot en dat is best wel kut, want als je perongeluk op een van de RTI knoppen duwt komt dat scherm omhoog, kijk je de hele tijd op een foutmelding en omdat je niet op het menu geraakt krijg je hem niet meer ingeklapt ook niet.
                                        Net zoals de lichten die op "0" stonden, en toch brandden, maar groot licht aanhouden lukte niet, ik dacht dat het aan die stengel lag maar je moet de lichten echt aanzetten om de grootlichten te activeren, stom eigenlijk, ik maar aan die stengel blijven trekken als ik grootlichten moest hebben
                                        Last edited by stradge; 27/04/2010, 19:07.

Comment

• dat laatste had ik wel redelijk snel door bij m'n eerste Volvo

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X