Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
godmiljaar, vandaag bij Vermant in Mechelen stond er een occasie gele 850 T-5R sedan in de showroom... ge zou em zo meepakken en de S60 ernaast laten staan
Een van de collega's hier op het werk rijdt met dit type V70, een 2.5D dacht ik. Bouwjaar ken ik niet, ondertussen wel al 349.000kms. Ik moest er deze ochtend mee naar Tielt, wat een leuke cruiser is me dat zeg! Goede zetels ook. Ben prompt beginnen autoscouten...
Een diesel is het interessants, moet elke dag Gent-Waregem-Gent afleggen. Zou dus een daily worden en wrs 1x/jaar een reisje van pakweg 2500kms heen en terug. Enige vereisten zijn break + airco. Leder is een bonus.
Ik merk dat er 3 soorten zijn, een D5, een 2.5 D en een 2.4D. Kan iemand deze wat meer duiden? Betrouwbaarheid? Prestaties zijn minder belangrijk voor mij. En dat model in het algemeen: betrouwbaar? Zwakke punten? Etc...
Een van de collega's hier op het werk rijdt met dit type V70, een 2.5D dacht ik. Bouwjaar ken ik niet, ondertussen wel al 349.000kms. Ik moest er deze ochtend mee naar Tielt, wat een leuke cruiser is me dat zeg! Goede zetels ook. Ben prompt beginnen autoscouten...
Een diesel is het interessants, moet elke dag Gent-Waregem-Gent afleggen. Zou dus een daily worden en wrs 1x/jaar een reisje van pakweg 2500kms heen en terug. Enige vereisten zijn break + airco. Leder is een bonus.
Ik merk dat er 3 soorten zijn, een D5, een 2.5 D en een 2.4D. Kan iemand deze wat meer duiden? Betrouwbaarheid? Prestaties zijn minder belangrijk voor mij. En dat model in het algemeen: betrouwbaar? Zwakke punten? Etc...
Thx!
De 2.5D is de Audi motor, zeer goede motor maar minder verfijnd als de D5 of 2.4D.
D5 en 2.4D zijn Volvo motoren, enige verschil zit hem in de pk's.
Problemen met de Audi motor zijn er nagenoeg niet, de eerste D5's en 2.4D krijgen last van de injectoren rond 200 tot 250000 km's. Voor de rest denk ik niet dat er veel problemen mee zijn?
m'n vorige 2 V70's waren de 2.5D.
De eerste weggedaan aan ong 268 000 km, de tweede aan 300 000 km. En echt, die reed nog perfect.
Prestaties (140pk) zijn ruim voldoende, ik zou er zo opnieuw weer willen mee rijden.
Problemen zijn er idd niet met die motoren. Integendeel, uitermate zuinig (5,7l/100 km deed ik).
Klinkt wel rauw en zeker als hij koud staat, maar eens warm en boven de 2500 toeren is 't verslavend.
De D5 en derivaten is zoals Tom960 zegt meer verfijnd. Voor mij is het grootste verschil de stilte (comfort), en de onderhoudsintervallen die veel verder uit elkaar liggen. (ik ging met de 2.5D om de 7500 km, met de D5 moet ik maar om de 20 000 km, scheelt wel als je veel km's per jaar doet).
Ook hier niet echt gekende problemen met de motor op zich.
Koppeling en dual mass vliegwiel zijn duur, dus rekening mee te houden bij aankoop.
En ames vat het perfect samen: 't is een leuke cruiser, welke motor er ook in zit.
Fauteuils en romige 5-cil, comfortabele ophanging en relatief stil aan 120 km/u.
Ok merci! Ik leid af uit jullie antwoorden dat de motor voor mij nauwelijks verschil zal maken. Voor mijn budget (max €7000) zal het sowieso een exemplaar met +200k kms worden maar daar moet ik dus geen schrik van hebben. Voorlopig toch nog geen exemplaar met garantie tegengekomen.
Bon, eens kijken of het mogelijk is onze Golf 1 cab aan een deftig prijske te verpatsen (herfst ) en vervolgens een deftige V70 te vinden. Nu ja, zo dringend is het nu ook weer niet na mijn dakloos ritje daarnet...
Ik zou hier eens langs gaan om eens rond te kijken, voorbeeldje: http://nl.kapaza.be/belgie/v70-titan...k-22896214.htm
Maar ter plaatse is er meestal nog een groter aanbod (hij zet niet alles op internet en vaak zijn zijn auto's heel snel verkocht).
Is al jarenlang een goed adres en kenner van 850/V70. Op kilometerstanden moet je je bij een Volvo niet blindstaren. Kennis rijdt nog met een Volvo 855 GLT automaat en die zit nu aan +/- 500.000 km en dat is dan nog een benzine.
Die V70 ziet er nog goed uit. Op km-stand van 320.000 zou ik wel vragen of 'ie zijn 2de distributieriemwissel (+ waterpomp/spanrollen) heeft gehad, schokdempers controleren, en 's goed testritje doen en voelen of 'ie nog normaal en soepel accelereert etc, luisteren naar de motor..
Maar damn, dat interieur ziet er weer bij wijze van spreken onaangeraakt uit hé, en dat met die km-stand, Volvo . Oerdegelijke ketels!
Leuke cruisecombo ook, vorige D5 163PK met automaat
Ik zou hier eens langs gaan om eens rond te kijken, voorbeeldje: http://nl.kapaza.be/belgie/v70-titan...k-22896214.htm
Maar ter plaatse is er meestal nog een groter aanbod (hij zet niet alles op internet en vaak zijn zijn auto's heel snel verkocht).
Is al jarenlang een goed adres en kenner van 850/V70. Op kilometerstanden moet je je bij een Volvo niet blindstaren. Kennis rijdt nog met een Volvo 855 GLT automaat en die zit nu aan +/- 500.000 km en dat is dan nog een benzine.
Ja ik passeer daar regelmatig en iedere keer zie ik toch weeral andere auto's staan.. dus die verkoopt idd wel snel. Was begonnen met alleen Volvo dacht ik, maar nu zie ik er ook al wat Audi's tusen staan.
Ik zou hier eens langs gaan om eens rond te kijken, voorbeeldje: http://nl.kapaza.be/belgie/v70-titan...k-22896214.htm
Maar ter plaatse is er meestal nog een groter aanbod (hij zet niet alles op internet en vaak zijn zijn auto's heel snel verkocht).
Is al jarenlang een goed adres en kenner van 850/V70. Op kilometerstanden moet je je bij een Volvo niet blindstaren. Kennis rijdt nog met een Volvo 855 GLT automaat en die zit nu aan +/- 500.000 km en dat is dan nog een benzine.
Gracias, was die ook al tegengekomen maar over het zinnetje gelezen dat garantie ook gekocht kon worden. Knap exemplaar hoewel ik liever donker interieur heb, al is schuifdak dan weer een pluspunt.
Volvo volgend jaar van de partij in vernieuwde WTCC
Polestar Racing, officiële Volvo Motorsport-partner sinds 1996, kreeg zopas van Volvo Cars groen licht om volgend jaar een C30 in te zetten voor rijder Robert Dahlgren. Naar verluidt zouden resultaten,hoewel belangrijk, niet meteen prioriteit nummer één worden. Belangrijkste taak van het team zou het evalueren van zowel wagen als kampioenschap zijn teneinde Volvo Cars een technische en commerciële basis te verlenen met het oog op officiële deelname in 2012.
Autoservice Aalst is inderdaad een betrouwbare zaak, Paul is een echte Volvo specialist, ken verschillende mensen die er al jaren tevreden klant zijn.
Nog ervaring met betrouwbare (en niet te dure) Volvo-specialisten in Oost-Vlaanderen?
Momenteel ook een aantal aardige Merc S201's gevonden en hier op't forum staat ook nog een knappe VW Golf 3 cab want zo'n dakloze kar steekt in de zomer natuurlijk boven alles uit.
Comment