Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 142
    zo lelijk, maar toch zo aantrekkelijk....

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vandaag weer een 50km gedaan met de V70 van die collega... En wat zitten die zetels toch echt goed!

Gisteren kleine discussie gehad met mijn vader (co-sponsor van onze auto): een van zijn maten is manager geweest bij Volvo en had er geen goed woord voor over. "Dure wisselstukken en onbetrouwbare auto's, ge gaat da toch nie kopen zeker?" Ik mag hier dus een gigantisch kruis over maken, het zal eerder een gesterde Duitser worden ondanks alle goede getuigenissen op het forum. Tedju.

Comment

• da's ook niet slecht zo een gesterde duitser .....

Ondertussen rijd ik met m'n derde V70 en ik heb toch nog nooit zware problemen gehad, op een contactslot na. Maar 't zal toch niet helpen, 'k weet het

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Onbetrouwbaar zou ik ze niet noemen, ze kunnen enorm veel km's aan. Maar ik moet toch toegeven dat ik er regelmatig stukken mee heb, en het valt inderdaad meestal nogal duur uit. Contactslot, RTI lezer, raammechanisme, servoreservoir, olielekkage, 3 keer in limpmode door een foutmelding van de LMM, nu weer iets aan de achterophanging,... en dat allemaal op een dik jaar
          Algoed dat hij zo goed rijdt!

Comment

• wat nu weer, wat is dat met die achterophanging?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik stel me juist dezelfde vraag, ik zit sinds enkele maanden met een raar geluid dat vanachter komt als ik een stevige bobbel neem, precies of de vering zit los ofzo; maar ik voel er niets van dus ik rij er gewoon mee door.

Comment

• Een metaalachtige "kloenk"?

De kans is groot dat je met een gebroken veer zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                  Vandaag weer een 50km gedaan met de V70 van die collega... En wat zitten die zetels toch echt goed!
                  zijn alle zetels die in de Volvo's zitten dezelfde?

Of zijn er kleine verschillen vb. tussen de V70 en de XC90?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Een metaalachtige "kloenk"?

of het V70-fenomeen: de veer die lichtjes verdraait in de veerschotel bij het plots op en neer gaan. In dat geval niks ergs en een klodder vet om de x km kan helpen.

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    zijn alle zetels die in de Volvo's zitten dezelfde?

Of zijn er kleine verschillen vb. tussen de V70 en de XC90?
                    De zetels van de S60 en V70 zijn dezelfde (vorig model). Daar heb je wel twee soorten in: sport en normaal.
                    De zetels van de XC90 zijn ietske anders maar geven ongeveer 't zelfde comfort.
                    Idem voor S80 vorige generatie.

Voor de huidige generatie zijn de zetels van de V70 en de S80 dezelfde.

De zetels van de S40/V50 zijn zeer goed voor hun klasse maar niet te vergelijken met die van de S60/V70/S80/XC90....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• het meeste waar van ik echt hou vd Volvo thuis zijn de zetels

En dat die beter zijn de standaard zetels vd Q7 mag gezegd worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                        Een metaalachtige "kloenk"?

Inderdaad, een metaalachtige kloenk. Zou je dat niet voelen bij het rijden, zo'n gebroken veer?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        of het V70-fenomeen: de veer die lichtjes verdraait in de veerschotel bij het plots op en neer gaan. In dat geval niks ergs en een klodder vet om de x km kan helpen.
                        Dat zou nog meevallen, ik ga er eens naar laten kijken bij het volgende onderhoud.
                        Ik heb precies alle typische V70 kwaaltjes, bang afwachten voor de injectoren
                        De zetels zijn inderdaad ongeëvenaard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                          het meeste waar van ik echt hou vd Volvo thuis zijn de zetels

En dat die beter zijn de standaard zetels vd Q7 mag gezegd worden
                          some say .... dat zelfs de optie comfortzetel van een bmw er net niet kan aan tippen ... al wil ik dat toch ooit zelf eens gevoeld hebben.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Gisterenavond kwam padre plots met dit exemplaar af, hij was bij die garage gestopt en die mensen hebben blijkbaar een goede indruk nagelaten, hij was werkelijk lyrisch.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Hij vindt het interessant voor de aftrekbaarheid, de lage km-stand en het gas. Ik vind het minder interessant door de hoge prijs en het oudere model. Wat denken jullie?

Alleszins, de Volvo-strijd is nog niet gestreden denk ik dan!

Comment

• Heb overigens de velgen van die V70 hier eens goed bekeken: dat zijn verdorie wielschijven!

205/55/16, volle 12-gaats. Schoon!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Inderdaad, een metaalachtige kloenk. Zou je dat niet voelen bij het rijden, zo'n gebroken veer?
                                Dat zou nog meevallen, ik ga er eens naar laten kijken bij het volgende onderhoud.
                                Ik heb precies alle typische V70 kwaaltjes, bang afwachten voor de injectoren
                                De zetels zijn inderdaad ongeëvenaard
                                Ik heb het iig niet gevoeld toen ik het voorhad. Enkel gehoord en misschien dat je de schokken wel iets harder voelt maar uw schokdempers vangen nog altijd heel veel op natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                                  Gisterenavond kwam padre plots met dit exemplaar af, hij was bij die garage gestopt en die mensen hebben blijkbaar een goede indruk nagelaten, hij was werkelijk lyrisch.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Hij vindt het interessant voor de aftrekbaarheid, de lage km-stand en het gas. Ik vind het minder interessant door de hoge prijs en het oudere model. Wat denken jullie?

Alleszins, de Volvo-strijd is nog niet gestreden denk ik dan!
                                  Ik heb net dezelfde gehad, ook een zwarte, maar wel diesel.
                                  Reed een stukje sportiever dan de V70II maar niet veel. Wel ook zeer goede zetels.
                                  Bagagerolhoes gaat dikwijls stuk.
                                  En de radio die er in zit is zeer basis, maar voldoende om te starten.
                                  Ik heb die ook gehad, en laten vervangen door een originele bigfront, een wereld van verschil.
                                  De automaat is niet van de sportiefste.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Ik heb net dezelfde gehad, ook een zwarte, maar wel diesel.
                                    Reed een stukje sportiever dan de V70II maar niet veel. Wel ook zeer goede zetels.
                                    Bagagerolhoes gaat dikwijls stuk.
                                    En de radio die er in zit is zeer basis, maar voldoende om te starten.
                                    Ik heb die ook gehad, en laten vervangen door een originele bigfront, een wereld van verschil.
                                    De automaat is niet van de sportiefste.
                                    Mijn pa heeft ervoor gebeld vandaag en da spel rijdt blijkbaar op aardgas en nie op LPG?? Nog nooit van gehoord. Er schijnt 1 station te zijn in het Antwerpse dus laat maar zitten.

Comment

• en dat station is ontoegankelijk voor partikulieren

ik denk zelfs dat het niet meer bestaat het was voor de vuilkar van de stad

Comment

• Inderdaad, 't is een bi-fuel.
                                        Dat er zo weinig tankstations waren, dat wist ik niet.
                                        Daarnaast heeft hij nog de volledige benzinetank, maar 't verbruik en de kost daarvan is idd minder aantrekkelijk dan.

In dat geval vind ik z'n prijs wel wat te hoog....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik zoek een setje 16" alu of staal voor mijn S60. Iemand een goed adresje?
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X