Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
klopt wat Wouter zegt. Met m'n 16" 205 trek ik er tot in derde nog m'n banden door (zeker bij licht nat en nog meer bij nat wegdek), met m'n 18" 235 heb ik amper wielspin.
+
snap ik ook eigenlijk niet, mensen voor wie een D5 nog niet genoeg is
Dat heb ik ook met mijn wagen (Saab), bochtje nemen op nat wegdek is gewoon rechtdoor gaan
Is inderdaad het spijtige aan de meeste FWD's. Daarjuist nog met een S60 D5 aan het rijden in de regen. Dan kunt ge geen deftige bocht nemen, terwijl dat met mijn E30 wel gaat als je wil..
Als je RWD gewoon bent en dan met een koppelrijke FWD gaat rijden is dat inderdaad wel even wennen in de regen. Ik rij regelmatig met een S80 II 2.4D Geartronic en in de regen valt dat erg hard op, zo erg dat je soms niet even snel voor een tegenligger een straat kunt inslaan vanuit stilstand omdat dat ding gewoon niet van z'n plaats geraakt bij stevige acceleratie met wielen gedraaid (er staan wel budgetbanden onder, dat zal ook niet echt helpen) . Koppelreacties in het stuur zijn ook vervelend tov RWD en in scherpe lange bochten op de autostrade inhalen bij vochtig wegdek is ook serieus oppassen, enkele weken terug begon die rechtdoor te schuiven bij een beetje gas bij om in te voegen in de laatste bocht voor Zaventem, gas los en de kont kwam los, wat gas bij terug en weer rechtdoor, vreemdste bocht ooit Enkel bij rechtdoor rijden op de autostrade bij zware regen vind ik een FWD over het algemeen wel geruststellender, maar dat zal wel tussen m'n oren zitten. Ik moet wel zeggen dat zolang het droog lag m'n V70 extreem stabiel was en lang neutraal bleef Erg spijtig dat Volvo gestopt is met RWD's het voelt toch natuurlijker aan meestal vind ik, moest de vorige S60 RWD gehad hebben was dat de perfecte auto voor mij
Is inderdaad het spijtige aan de meeste FWD's. Daarjuist nog met een S60 D5 aan het rijden in de regen. Dan kunt ge geen deftige bocht nemen, terwijl dat met mijn E30 wel gaat als je wil..
Met m'n Volvo heb ik geen probleem, en die heeft meer pk's
Is inderdaad het spijtige aan de meeste FWD's. Daarjuist nog met een S60 D5 aan het rijden in de regen. Dan kunt ge geen deftige bocht nemen, terwijl dat met mijn E30 wel gaat als je wil..
Wanneer rijd je 's mee met mij ? Als je wenst gooien we er zelfs wat overstuur bij, yes, met een S60 FWD
Wanneer rijd je 's mee met mij ? Als je wenst gooien we er zelfs wat overstuur bij, yes, met een S60 FWD
Ik wil ook nog eens mee en wil dat overstuur ook wel eens zien
Dat lukte me bij m'n V70 enkel in een bepaald bochtje met kasseien, en zelfs in de sneeuw moest ik meerdere lastwissels gebruiken om een beetje lift-off te krijgen. Dat ding plakte aan de baan!
Is inderdaad het spijtige aan de meeste FWD's. Daarjuist nog met een S60 D5 aan het rijden in de regen. Dan kunt ge geen deftige bocht nemen, terwijl dat met mijn E30 wel gaat als je wil..
Ik wil ook nog eens mee en wil dat overstuur ook wel eens zien
Dat lukte me bij m'n V70 enkel in een bepaald bochtje met kasseien, en zelfs in de sneeuw moest ik meerdere lastwissels gebruiken om een beetje lift-off te krijgen. Dat ding plakte aan de baan!
Lift-off oversteer uitlokken wanneer 't nat ligt gaat hier toch wel aardig goed .
Is inderdaad het spijtige aan de meeste FWD's. Daarjuist nog met een S60 D5 aan het rijden in de regen. Dan kunt ge geen deftige bocht nemen, terwijl dat met mijn E30 wel gaat als je wil..
Ik wil anders wel véél RWD's achter mijn Clio CUP hebben op het droge EN het natte
Mijn vorige is trouwens gekocht door een gast met een 997 voor als het regent
Maar inderdaad, bij een diesel erger je aan de koppelreacties in het stuur als je RWD gewend bent. Dat merk je echt al snel, zelfs bij auto's van 250 nm.
Ook helpt het gewicht van die Volvo's echt niet bij FWD. Heb dat aan de lijve mogen odnerivnden op de Volvo Test Track days. De BMW 3 op 16inch gaf die Volvo R-line zelfs kloppen.
Waarschijnlijk zijn m'n ballen niet groot genoeg daarvoor dan
Een keer serieuse lift-off gehad toen ik achter Rabbit zijn Clio RS zat (wou het een klein beetje uitlokken, maar hij sloeg nogal harder over dan ik dacht ) aan +- 120, dat was al redelijk "chaud" wel moet ik zeggen, een driftende S60 zie je niet elke dag
bwa hankt er van af welke E30 he :p de mijne schud enkel met zijn peopeke als ik dat wil
pak toch gewoon een full option S90 3.0 op lpg beter bestaat ni :p en die zijn nu betaal baar geworden
jouw E30 heeft ook maar 170pk minder hé
maat van mij had 2 S90's staan tot voor kort, eerste 3.0 handgeschakeld(op lpg) verkocht omdat er een S80T6 in de plaats gekomen is(oud model)
en onlangs is de 2e verkocht(automaat)
in juni hebben we dan een S80T6 in de UK opgehaald voor wisselstukken en nu wou hij dat hij zijn eerste handgeschakelde niet had weggedaan: we hebben zitten brainstormen om een S90 T6 voor op circuit te maken: 272pk RWD mét sper
als hij al zijn auto's die hij nu heeft staan, w.o.Volvo Amazon break, Volvo Amazon coupé,Volvo 142 race prepped,Volvo 240 break 2.0 automaat,Volvo 240 2.3 sedan, BMW E30 2.7 race prepped en een BMW E34 525M50(gekocht om de motor in de E30 te leggen)de deur uit krijgt, begint hij er aan
Comment