Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E30 is momenteel niet rijdbaar, dus niet veel keus

http://www.autoforum.be/showthread.p...73#post4744473 => topic.

Comment

• Nog maar eens eens een bewijs dat je niet nieuw moet kopen.
      Deze week is er bij ons een XC60 driveE weggegaan voor 31k, tweedehands.

Deze had maar 32 kilometer op de teller omdat de vorige eigenares de wagen van haar man als verrasing had gekregen maar eigenlijk een zwarte met automaat wou.
      Nieuwprijs, 41k.
      10k verloren op 32 kilometer, je moet het maar willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
        Nog maar eens eens een bewijs dat je niet nieuw moet kopen.
        Deze week is er bij ons een XC60 driveE weggegaan voor 31k, tweedehands.

Deze had maar 32 kilometer op de teller omdat de vorige eigenares de wagen van haar man als verrasing had gekregen maar eigenlijk een zwarte met automaat wou.
        Nieuwprijs, 41k.
        10k verloren op 32 kilometer, je moet het maar willen
        WTF?
        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
        '08 S60 2.4D
        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Lol wat een verwend nest. Nu 't zal dan blijkbaar niet op 10k hebben aangekomen..

Comment

• mss babypink interieur ofzo

Comment

• Zwart interieur, soort van wit exterieur.
              Nu hetzelfde maar zwart buiten en automaat .. 2keer biv betalen ook.

Comment

• Sinds vorige week een melding gekregen op de BC dat een "motorsysteem management update" vereist was. En ik had al het gevoel dat de motor onrustiger en minder soepel draaide, ook wat snokkiger rijgedrag. Na een bezoekje aan de garage vertelden ze me dat er weer een teveel aan olie opzat :/. Had dat vorige keer ook al met die terugroepactie, hoe doen ze dat daar toch? Olie was toen de laatste keer bij dezelfde garage ververst.

Comment

• klassiek probleem, ze zuigen olie langs boven eruit van de rap-rap, kijken ff hoeveel liter erin moet en klaar...
                  met afzuigen kan de olie te koud staan waardoor je rustig de tijd moet geven

gissing he

Comment

• Er is toch een probleem met retour van brandstof en mengeling met olie ofzoeits? Lang leve de partikelfilters.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                      Sinds vorige week een melding gekregen op de BC dat een "motorsysteem management update" vereist was. En ik had al het gevoel dat de motor onrustiger en minder soepel draaide, ook wat snokkiger rijgedrag. Na een bezoekje aan de garage vertelden ze me dat er weer een teveel aan olie opzat :/. Had dat vorige keer ook al met die terugroepactie, hoe doen ze dat daar toch? Olie was toen de laatste keer bij dezelfde garage ververst.
                      Heeft te maken met de dpf denk ik. Ik weet er het fijne niet van maar het komt erop neer dat er extra diesel ingespoten wordt voor de dpf en beetje bij beetje komt er ook diesel in de olie terecht waardoor het niveau stijgt.
                      Ik heb het met mijne ook, staat iets boven het maximum. Volgende keer als ik de olie ververs ga ik zorgen dat ik hem niet meer tot aan het max vul.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik vind het ook wel raar dat er in die moderne Volvo-motoren slechts 3 liter olie wordt bijgevuld. Zowel bij mijn vader zijn 1.6 als bij mijn zus haar S60 met 2.4d motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Ik vind het ook wel raar dat er in die moderne Volvo-motoren slechts 3 liter olie wordt bijgevuld. Zowel bij mijn vader zijn 1.6 als bij mijn zus haar S60 met 2.4d motor.
                          In mijn 2.4D moet 6.2l
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ze zit hier naast mij en 3,5 liter gaat er in volgens haar zonder dat ze ook maar 1 keer moet bijvullen op een jaar.

Comment

Ze zit hier naast mij en 3,5 liter gaat er in volgens haar zonder dat ze ook maar 1 keer moet bijvullen op een jaar.
                              En zonder af te laten ook zeker?
                              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ze zit hier naast mij en 3,5 liter gaat er in volgens haar zonder dat ze ook maar 1 keer moet bijvullen op een jaar.
                                Er moet echt wel 6.2 liter in hoor, heb ze er zelf ingegooid vorige keer dus
                                En het is ook nog van die dure 0W30
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Er moet echt wel 6.2 liter in hoor, heb ze er zelf ingegooid vorige keer dus
                                  En het is ook nog van die dure 0W30
                                  Maar je zegt zelf dat je telkens boven het maximum uitkomt.
                                  Dat van die 0W30 van 19 euro per liter beaamt ze wel.

Comment

Maar je zegt zelf dat je telkens boven het maximum uitkomt.
                                    Dat van die 0W30 van 19 euro per liter beaamt ze wel.
                                    Toen ik hem een onderhoud gegeven heb heb ik er iets meer dan 6l ingegooid en toen stond die net onder het maximum op de peilstok.
                                    Als er effectief 3.5l in moet en ik doe er 6l in da nwas die al lang in de soep gedraaid gok ik

Staat trouwens ook in de handleiding en op de site van Kroon Oil
                                    Was het maar 3.5l, sou een stuk goedkoper zijn

Volgende keer koop ik mijn olie op ebay. Castrol SLX 0w30 voor Volvo aan 8.92€/liter
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Heeft te maken met de dpf denk ik. Ik weet er het fijne niet van maar het komt erop neer dat er extra diesel ingespoten wordt voor de dpf en beetje bij beetje komt er ook diesel in de olie terecht waardoor het niveau stijgt.
                                      Ik heb het met mijne ook, staat iets boven het maximum. Volgende keer als ik de olie ververs ga ik zorgen dat ik hem niet meer tot aan het max vul.
                                      Gevaarlijk spel, 0w30 is al dun. Als daar nog wat brandstof bijkomt...

Comment

• Ja idd, en dan nog een onderhoudsinterval om de 30.000km Of één maal per jaar natuurlijk.
                                        Ik ga het om de 15.000 km doen...
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hier 0w30 full synthetic, om de 10 à 15k oliewissel, DPF verwijderd (en dus geen last van al die shitty problemen). Veel beter voor de motor wordt 't niet denk ik

Comment

Working...
                                          X