Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog maar eens eens een bewijs dat je niet nieuw moet kopen.
Deze week is er bij ons een XC60 driveE weggegaan voor 31k, tweedehands.
Deze had maar 32 kilometer op de teller omdat de vorige eigenares de wagen van haar man als verrasing had gekregen maar eigenlijk een zwarte met automaat wou.
Nieuwprijs, 41k.
10k verloren op 32 kilometer, je moet het maar willen
Nog maar eens eens een bewijs dat je niet nieuw moet kopen.
Deze week is er bij ons een XC60 driveE weggegaan voor 31k, tweedehands.
Deze had maar 32 kilometer op de teller omdat de vorige eigenares de wagen van haar man als verrasing had gekregen maar eigenlijk een zwarte met automaat wou.
Nieuwprijs, 41k.
10k verloren op 32 kilometer, je moet het maar willen
Sinds vorige week een melding gekregen op de BC dat een "motorsysteem management update" vereist was. En ik had al het gevoel dat de motor onrustiger en minder soepel draaide, ook wat snokkiger rijgedrag. Na een bezoekje aan de garage vertelden ze me dat er weer een teveel aan olie opzat :/. Had dat vorige keer ook al met die terugroepactie, hoe doen ze dat daar toch? Olie was toen de laatste keer bij dezelfde garage ververst.
klassiek probleem, ze zuigen olie langs boven eruit van de rap-rap, kijken ff hoeveel liter erin moet en klaar...
met afzuigen kan de olie te koud staan waardoor je rustig de tijd moet geven
Sinds vorige week een melding gekregen op de BC dat een "motorsysteem management update" vereist was. En ik had al het gevoel dat de motor onrustiger en minder soepel draaide, ook wat snokkiger rijgedrag. Na een bezoekje aan de garage vertelden ze me dat er weer een teveel aan olie opzat :/. Had dat vorige keer ook al met die terugroepactie, hoe doen ze dat daar toch? Olie was toen de laatste keer bij dezelfde garage ververst.
Heeft te maken met de dpf denk ik. Ik weet er het fijne niet van maar het komt erop neer dat er extra diesel ingespoten wordt voor de dpf en beetje bij beetje komt er ook diesel in de olie terecht waardoor het niveau stijgt.
Ik heb het met mijne ook, staat iets boven het maximum. Volgende keer als ik de olie ververs ga ik zorgen dat ik hem niet meer tot aan het max vul.
Ik vind het ook wel raar dat er in die moderne Volvo-motoren slechts 3 liter olie wordt bijgevuld. Zowel bij mijn vader zijn 1.6 als bij mijn zus haar S60 met 2.4d motor.
Ik vind het ook wel raar dat er in die moderne Volvo-motoren slechts 3 liter olie wordt bijgevuld. Zowel bij mijn vader zijn 1.6 als bij mijn zus haar S60 met 2.4d motor.
Maar je zegt zelf dat je telkens boven het maximum uitkomt.
Dat van die 0W30 van 19 euro per liter beaamt ze wel.
Toen ik hem een onderhoud gegeven heb heb ik er iets meer dan 6l ingegooid en toen stond die net onder het maximum op de peilstok.
Als er effectief 3.5l in moet en ik doe er 6l in da nwas die al lang in de soep gedraaid gok ik
Staat trouwens ook in de handleiding en op de site van Kroon Oil
Was het maar 3.5l, sou een stuk goedkoper zijn
Volgende keer koop ik mijn olie op ebay. Castrol SLX 0w30 voor Volvo aan 8.92€/liter
Heeft te maken met de dpf denk ik. Ik weet er het fijne niet van maar het komt erop neer dat er extra diesel ingespoten wordt voor de dpf en beetje bij beetje komt er ook diesel in de olie terecht waardoor het niveau stijgt.
Ik heb het met mijne ook, staat iets boven het maximum. Volgende keer als ik de olie ververs ga ik zorgen dat ik hem niet meer tot aan het max vul.
Gevaarlijk spel, 0w30 is al dun. Als daar nog wat brandstof bijkomt...
Hier 0w30 full synthetic, om de 10 à 15k oliewissel, DPF verwijderd (en dus geen last van al die shitty problemen). Veel beter voor de motor wordt 't niet denk ik
Comment