Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 30 000, da's twee maal per jaar voor mij, deed ik minder km en minder autosnelweg, ik deed het ook om de 15 000. Wouter heeft me ooit die tip gegeven, die van een volvo-mechanieker in hart en nieren kwam.

M'n 940 deed ik om de 5 000 km, die stond maandelijks binnen

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Hier 0w30 full synthetic, om de 10 à 15k oliewissel, DPF verwijderd (en dus geen last van al die shitty problemen). Veel beter voor de motor wordt 't niet denk ik
      Kun je me ergens tonen hoe die DPF verwijderd dient te worden?
      Ik heb de laatste tijd enorme last van een grote roetwolk iedere keer ik mn gaspedaal induw ( en dat is dus nogal wat ), zou dit veminderen met die DPF eruit??
      ( en zijn er daar nadelen aan verbonden?)
      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
        Kun je me ergens tonen hoe die DPF verwijderd dient te worden?
        Ik heb de laatste tijd enorme last van een grote roetwolk iedere keer ik mn gaspedaal induw ( en dat is dus nogal wat ), zou dit veminderen met die DPF eruit??
        ( en zijn er daar nadelen aan verbonden?)

Jij hebt geen DPF

Comment

• Oef.
          Enig idee op wat overmatig "dampen" zou kunnen wijzen? Het is van de ene op de andere dag precies erger geworden
          Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
          Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
          Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
          Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Kan van alles zijn, turbo die een jaartje ouder begint te worden, misschien ga je bij een andere pomp tanken ?

Comment

Oef.
              Enig idee op wat overmatig "dampen" zou kunnen wijzen? Het is van de ene op de andere dag precies erger geworden
              Vuile luchtfilter kan het soms ook zijn.

En die DPF, hoe wat wie..is dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                Vuile luchtfilter kan het soms ook zijn.

En die DPF, hoe wat wie..is dat?
                diesel particle filter dacht ik
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                  diesel particle filter dacht ik
                  Idd klopt, heb ook even gegoogled. Levert bij verwijdering dat geen problemen op bij de keuring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                    Idd klopt, heb ook even gegoogled. Levert bij verwijdering dat geen problemen op bij de keuring?

Nein, kan ik uit ervaring zeggen Je moet 't wel laten doen door iemand met verstand natuurlijk die de software dan ook weer op de correcte manier aanpast achterna.

Comment

• De Volvo-fabriek in Gent produceert vanaf volgend jaar een gloednieuw model. Met een compacte vijfdeurs gaat de Zweedse constructeur de strijd aan met de Audi A3 Sportback, de Volkswagen Golf, de BMW 1-Serie en de toekomstige Mercedes A-Klasse. Goed nieuws voor de Gentse fabriek, die dit jaar wellicht haar productierecord breekt.
                      De positionering van de huidige Volvo-modellen tegenover de concurrentie is niet altijd even duidelijk. De S40 sedan en de V50 break staan qua prijs en uitstraling een trapje hoger dan pakweg een Opel Astra of Renault Mégane, maar zijn te klein om het op te nemen tegen de Volkswagen Passat of Audi A4.

Volvo wil zijn gamma logischer opbouwen. Nu het met de V60 een nieuwe sportieve break kan aanbieden, lijkt de rol van de kleinere V50 uitgespeeld. De V50 is zeer populair op de leasemarkt, maar met de V60 heeft Volvo een sterke concurrent in eigen huis. “Door de hoge restwaarde van de V60 zitten beide modellen qua leaseprijs heel dicht bij elkaar”, zegt Volvo-woordvoerder René Aerts.

Rivaal voor Audi A3 Sportback

De S40 en V50 worden nog tot eind volgend jaar gebouwd in Gent. Nadien moeten de grotere S60 en V60 hun rol overnemen. Voor wie liever met een kleinere Volvo rijdt, is er een alternatief: de driedeurs C30 blijft in het gamma en krijgt het gezelschap van een sportieve vijfdeurs. “We werken aan een vijfdeurs zoals de Audi A3 Sportback of BMW 1-Serie. Die wordt in maart 2012 voorgesteld op het autosalon van Genève”, bevestigt Aerts.
                      De nieuwe auto, waarvan de naam nog geheim is, rolt in Gent van de band.

De fabriek hoopt op langere termijn ook een elektrische variant te produceren. “Dit kan het eerste model worden waarin we onze elektrische technologie industrialiseren”, zegt fabrieksdirecteur Geert Bruyneel. Volvo Cars Gent bouwt nu al een kleine serie elektrische C30’s, maar de batterijen en de elektromotor van deze testwagens worden in Zweden geplaatst.

Productierecord

De Gentse Volvo-vestiging draait trouwens uitstekend. “Dit jaar bouwen we het grootste aantal auto’s sinds de start in 1965. We breken wellicht in december ons record uit 2005 (258.000 stuks, nvdr)”, zegt Bruyneel. De teller eindigt waarschijnlijk tussen 260.000 en 270.000 exemplaren, vooral dankzij de grote vraag naar de S60 sedan en de XC60 SUV.
                      Toch zijn er nog grote uitdagingen voor de fabriek. “We vinden heel moeilijk technisch personeel”, legt Bruyneel uit. “Er staan voortdurend een tiental vacatures open. We gaan nu zelfs medewerkers zoeken in Polen of Frankrijk. Nederlands spreken is niet langer een absolute vereiste.”
                      standaard.be

Comment

• ben benieuwd naar zo'n 5deurs!

Comment

Oef.
                          Injectoren misschien?
                          '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                          '08 S60 2.4D
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Naar aanleiding van de carbagerun volgend jaar in juli, waar het de bedoeling is een tocht van ongeveer 5000km af te leggen met een kar van max. 500€ waarde, ben ik op een Volvo 740 turbo gestoten..

Kar heeft al wel +400.000km, maar ik vermoed niet dat dat veel problemen geeft met die ketels?

Dingen waar op gelet moeten worden? Turbo versleten e.d.? Andere specifieke problemen bij die karren?

Altijd al fan geweest van Volvo, thuis al jaren verschillende Volvo's gehad. En nu is het tijd om er zelf eens eentje te kopen, met RWD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                              Naar aanleiding van de carbagerun volgend jaar in juli, waar het de bedoeling is een tocht van ongeveer 5000km af te leggen met een kar van max. 500€ waarde, ben ik op een Volvo 740 turbo gestoten..

Kar heeft al wel +400.000km, maar ik vermoed niet dat dat veel problemen geeft met die ketels?

Dingen waar op gelet moeten worden? Turbo versleten e.d.? Andere specifieke problemen bij die karren?

Altijd al fan geweest van Volvo, thuis al jaren verschillende Volvo's gehad. En nu is het tijd om er zelf eens eentje te kopen, met RWD
                              Een benzine exemplaar?
                              Turbo kan inderdaad wel versleten zijn, overdrive durft wel eens te haperen bij hogere km-standen.
                              Voor de rest weinig problemen
                              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                              '08 S60 2.4D
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                Een benzine exemplaar?
                                Turbo kan inderdaad wel versleten zijn, overdrive durft wel eens te haperen bij hogere km-standen.
                                Voor de rest weinig problemen

We hebben die kar gekocht Idd een benzine, bestaat er dan iets anders dan benzine om in een auto te kappen?

Turbo is volgens mij nog in zeer goede staat, geen gefluit of niks. Overdrive werkte nog perfect, kar had al 410.000km

Dat rijdt dus echt nog alsof hij nieuw is, ongeloofelijk! Trok nog als een tierelier op

Wat een karakterbak, ik denk dat ik verliefd ben

Lampje lambdasonde brandde wel. Maar hij reed zo al 3j rond In de garage kregen ze het ook niet uit, maar op internet al gevonden dat dat gewoon een zekering is die je moet uittrekken. Voor de rest handschoenkastje gaat niet meer dicht, open dak gaat niet meer open en naar het schijnt een lekje ergens in de uitlaat. Maar dat kan allemaal opgelost worden! Ketel heeft zelfs zetelverwarming, cruise control, elektrische ramen voor en achter, zalig

Comment

• ik wil zéker foto's!
                                  proficiat, je zal er pret aan beleven
                                  En maak als de bliksem dat schuifdak he zeg

('t lijkt me een GLE te zijn, aan de uitrusting te zien, of was een turbo alleen in GLT te verkrijgen? Is zetelbekleding combo fluweel/simili of fluweel/leder?)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    ik wil zéker foto's!
                                    proficiat, je zal er pret aan beleven
                                    En maak als de bliksem dat schuifdak he zeg

('t lijkt me een GLE te zijn, aan de uitrusting te zien, of was een turbo alleen in GLT te verkrijgen? Is zetelbekleding combo fluweel/simili of fluweel/leder?)

Schuifdakje wordt sowieso zo snel mogelijk gefixt

fluweel/leder denk ik!

Zal een topic aanmaken op Autominded

Comment

• turbo = turbo bij een 740, eigen versie
                                      leunde van uitrusting tegen de glt aan

Comment

• zalige auto greg, stel die op op aw pls ook voor, wil je

Comment

• Wat een driftbak, die 940
                                          Deze nacht in de gietende regen gereden en het was zalig !

Comment

Working...
                                          X