Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zo kom je alvast niet tot verrassingen
    Gaat gemakkelijk los he!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• zalig, en controleerbaar.
      Al ik ga ik binnenkort wel winterbanden leggen op de vooras
      Last edited by ; 09/10/2011, 23:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        turbo = turbo bij een 740, eigen versie
        leunde van uitrusting tegen de glt aan
        tis omgekeerd:
        GLT was de 'bravere' versie van de Turbo
        was al zo in de 240
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• glt had doppen, soms velgen, turbo altijd velgen

Comment

glt had doppen, soms velgen, turbo altijd velgen
            alle glt's hadden dezelfde velgen als de turbo, enige verschil was de motor
            in 740 GLT: 2,3 of 2,3 16v
            in turbo: 2,0 of 2,3 met turbo(2liter was bepaalde landen en nevenimport in B)en dan heb je nog een 2.0 16v turbo met 204pk (die de multilinkachteras had van de 960)
            filmkes van zo eentje vind je in het topic van Maaten zijn 2,3 940
            mijn autootjes:

Comment

• thx, ik dacht dat een 240 glt my ik denk 84 op doppen kwam

Comment

• zo'n 740 met multilink moet overdreven jummie zijn

Comment

• Mijn vader had voor z'n 760 bijna zo'n 740 2.0 16v turbo gekocht. Ding was echt verschrikkelijk snel dat ik mij kan herinneren. Wel achteraf te weten gekomen dat de vorige eigenaar met de wagen de bocht was uitgevlogen en in een beek was terecht gekomen. Auto was is toen half gezonken... Kar was toen 6 maanden oud. De koop is uiteraard niet door gegaan, vader had schrik voor electronische problemen.
                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                  '08 S60 2.4D
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                    Mijn vader had voor z'n 760 bijna zo'n 740 2.0 16v turbo gekocht. Ding was echt verschrikkelijk snel dat ik mij kan herinneren. Wel achteraf te weten gekomen dat de vorige eigenaar met de wagen de bocht was uitgevlogen en in een beek was terecht gekomen. Auto was is toen half gezonken... Kar was toen 6 maanden oud. De koop is uiteraard niet door gegaan, vader had schrik voor electronische problemen.
                    maat van mij had dat gekocht,zonder te weten hoe 'exclusief' die 2.0turbo 16v was, had er een racerken van gemaakt, toffe bak maar een beetje zwaar
                    heb er denk ik nog wel wa foto's van
                    mijn autootjes:

Comment

• Foto's mag je altijd posten
                      '08 S60 2.4D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                        Foto's mag je altijd posten

By philken at 2011-10-08

mijn autootjes:

Comment

• mijn autootjes:

Comment

• vét vét vét en idd jammer dat die bak daarvoor opgeofferd werd, maar fun zal hij zeker gebracht hebben.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vette 740, die zwarte turbo grill vind ik zo zalig
                              '08 S60 2.4D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                vét vét vét en idd jammer dat die bak daarvoor opgeofferd werd, maar fun zal hij zeker gebracht hebben.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                Vette 740, die zwarte turbo grill vind ik zo zalig
                                da was idd een vette 740, alleen spijtig dat hij die véél te snel weg gedaan heeft
                                mijn autootjes:

Comment

• die van hierboven zowel als die van greg, zijn dat geen 940's (koplampen )

Comment

• Speciaal voor bobo hier ook eens mijn beginpost vanop AM zetten!

"Vanmorgen gaan kijken naar een kar voor de carbagerun die ik en mijn maat gaan meedoen volgend jaar in juli.

Bedoeling is dus om een parcours af te leggen van ongeveer 4000km door Nederland, Polen, Duitsland, Hongarije enz., om dan te eindigen in Salzburg. Onderweg worden er opdrachten gegeven. En dit alles met een auto die maar max. 500€ waard is, door de organisatie geschat.

We zochten dus iets betrouwbaar en snel (genoeg) Liefst een break, zodat we er ook in kunnen slapen indien nodig. En vermits de naam van ons team "RWD 4 life" is, achterwielaandrijving!

Na wat zoeken af en toe, naar vooral BMW's, maar ook Volvo's, op deze gestoten. Een kleine kennis over deze karren, zei mij al direct dat zo'n turbo benzine Volvo's vrij zeldzaam zijn, vroeger toch En dat ze RWD zijn! De bedoeling was eerst voor een 2.3 atmo te gaan, omdat je dan toch al eventuele problemen met de turbo kan uitsluiten. Maar de drang naar een beetje prestaties was te groot

Afgesproken vandaag om eens te gaan kijken. Vroeg uit de veren, omdat de verkoper alleen in de voormiddag tijd had, en op naar Holland!

Aangekomen, na wat zoeken naar het juiste huis (moeilijk als je de huisnummer vergeten bent), zag ik op een parking iets vierkant staan. Jep, dat was 'm

Uiteindelijk de verkoper gevonden, en direct de kar eens koud gestart. Gaf geen krimp en startte direct! Direct al een paar lampjes op het dashboard, eentje van de ruitenwisservloeistof, en eentje van de lambdasensor. Lambdasensor kan geen kwaad, dat hebben ze bijna allemaal, kerel reed er al zelf zo 3 jaar mee rond, met dat lampje Garage kreeg dat ook niet uit. Na wat opzoekwerk had ik al eens gevonden dat je gewoon een zekering daarvoor moet uittrekken.
                                    Bij het starten kwam er in het interieur vanuit het handschoenkastje, dat je trouwens niet dicht meer krijgt, een irritant geluid! Bleek het blazerschroefje te zijn dat eens gesmeerd moet worden, want na een tijdje ging dat wel weer weg.

Hij heeft ook wat roestplekjes hier en daar, maar niet overdreven. Aan de achterdeur passagierskant iets meer.

Kortom, een echt carbagerun kar!

Tijd voor een testrit. Turbo floot niet, auto rookte niet. En dat spel trekt nog als een tierelier, en dat met 405000km
                                    Wat een karakterbak Op slag verliefd waren we! Je kan dat spel zonder morren tot 7k toeren trekken, geen probleem! Je hebt 4 versnellingen, en een knopje op de pook, en da's de 5e "Overdrive" noemt Volvo het.

Toen ik hem vroeg naar de pk's van het ding, wist hij te zeggen "Nou ik schat zo'n 130pk, zou het echt ni weten"
                                    Had al het een en ander opgezocht, en er zijn 155pk versies en 165pk versies. De 165pk versies zijn maar 1-2 jaar gemaakt, namelijk van 1989 tot en met 1990, en zijn dus vrij zeldzaam. Vermits deze een 1990 is, kan het bijna niet anders dan een 165pk zijn
                                    Verkoper kende er dus niet veel van, altijd handig!

Uitleg van de RDW:

BrandstofBenzineAantal cilinders4Cilinderinhoud2316 cm³Vermogen121 kWVermogen (brom/snorfiets)N.v.t.Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets)N.v.t.

Nog wat onderhandeld over de prijs, en de koop gesloten 19e gaan we hem afhalen, ondertussen nog een staanplaats vinden voor deze kar!

Een paar specs:

165pk
                                    264Nm
                                    Manueel
                                    405.000km
                                    0-100km/h : 9,5 sec (voelde wel een stuk sneller aan)
                                    top: 205km/h

Opties op het eerste zicht:

Zetelverwarming
                                    Elektrische ruiten voor en achter
                                    Elektrisch schuifdak
                                    Cruise control
                                    Speciale audio bass boxen in de koffer ergens (zei de eigenaar)??

Hier gaan we fun mee beleven!

Paar crappy foto's van marktplaats:

Comment

• Comment

• thx, ik was em al gaan zoeken en gevonden
                                        maar, is dit nou geen 940 ipv 740 ?

niet dat't wat uitmaakt, ze zijn hetzelfde op wat details na

Comment

thx, ik was em al gaan zoeken en gevonden
                                          maar, is dit nou geen 940 ipv 740 ?

niet dat't wat uitmaakt, ze zijn hetzelfde op wat details na
                                          Nee 740 Verkoper heeft wel een 940 gekocht nu, een knalrode Ook een turbo, maar nu met LPG, omdat hij meer km's gaat rijden.

Comment

Working...
                                          X