Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
alle glt's hadden dezelfde velgen als de turbo, enige verschil was de motor
in 740 GLT: 2,3 of 2,3 16v
in turbo: 2,0 of 2,3 met turbo(2liter was bepaalde landen en nevenimport in B)en dan heb je nog een 2.0 16v turbo met 204pk (die de multilinkachteras had van de 960)
filmkes van zo eentje vind je in het topic van Maaten zijn 2,3 940
Mijn vader had voor z'n 760 bijna zo'n 740 2.0 16v turbo gekocht. Ding was echt verschrikkelijk snel dat ik mij kan herinneren. Wel achteraf te weten gekomen dat de vorige eigenaar met de wagen de bocht was uitgevlogen en in een beek was terecht gekomen. Auto was is toen half gezonken... Kar was toen 6 maanden oud. De koop is uiteraard niet door gegaan, vader had schrik voor electronische problemen.
Mijn vader had voor z'n 760 bijna zo'n 740 2.0 16v turbo gekocht. Ding was echt verschrikkelijk snel dat ik mij kan herinneren. Wel achteraf te weten gekomen dat de vorige eigenaar met de wagen de bocht was uitgevlogen en in een beek was terecht gekomen. Auto was is toen half gezonken... Kar was toen 6 maanden oud. De koop is uiteraard niet door gegaan, vader had schrik voor electronische problemen.
maat van mij had dat gekocht,zonder te weten hoe 'exclusief' die 2.0turbo 16v was, had er een racerken van gemaakt, toffe bak maar een beetje zwaar
heb er denk ik nog wel wa foto's van
Speciaal voor bobo hier ook eens mijn beginpost vanop AM zetten!
"Vanmorgen gaan kijken naar een kar voor de carbagerun die ik en mijn maat gaan meedoen volgend jaar in juli.
Bedoeling is dus om een parcours af te leggen van ongeveer 4000km door Nederland, Polen, Duitsland, Hongarije enz., om dan te eindigen in Salzburg. Onderweg worden er opdrachten gegeven. En dit alles met een auto die maar max. 500€ waard is, door de organisatie geschat.
We zochten dus iets betrouwbaar en snel (genoeg) Liefst een break, zodat we er ook in kunnen slapen indien nodig. En vermits de naam van ons team "RWD 4 life" is, achterwielaandrijving!
Na wat zoeken af en toe, naar vooral BMW's, maar ook Volvo's, op deze gestoten. Een kleine kennis over deze karren, zei mij al direct dat zo'n turbo benzine Volvo's vrij zeldzaam zijn, vroeger toch En dat ze RWD zijn! De bedoeling was eerst voor een 2.3 atmo te gaan, omdat je dan toch al eventuele problemen met de turbo kan uitsluiten. Maar de drang naar een beetje prestaties was te groot
Afgesproken vandaag om eens te gaan kijken. Vroeg uit de veren, omdat de verkoper alleen in de voormiddag tijd had, en op naar Holland!
Aangekomen, na wat zoeken naar het juiste huis (moeilijk als je de huisnummer vergeten bent), zag ik op een parking iets vierkant staan. Jep, dat was 'm
Uiteindelijk de verkoper gevonden, en direct de kar eens koud gestart. Gaf geen krimp en startte direct! Direct al een paar lampjes op het dashboard, eentje van de ruitenwisservloeistof, en eentje van de lambdasensor. Lambdasensor kan geen kwaad, dat hebben ze bijna allemaal, kerel reed er al zelf zo 3 jaar mee rond, met dat lampje Garage kreeg dat ook niet uit. Na wat opzoekwerk had ik al eens gevonden dat je gewoon een zekering daarvoor moet uittrekken. Bij het starten kwam er in het interieur vanuit het handschoenkastje, dat je trouwens niet dicht meer krijgt, een irritant geluid! Bleek het blazerschroefje te zijn dat eens gesmeerd moet worden, want na een tijdje ging dat wel weer weg.
Hij heeft ook wat roestplekjes hier en daar, maar niet overdreven. Aan de achterdeur passagierskant iets meer.
Kortom, een echt carbagerun kar!
Tijd voor een testrit. Turbo floot niet, auto rookte niet. En dat spel trekt nog als een tierelier, en dat met 405000km Wat een karakterbak Op slag verliefd waren we! Je kan dat spel zonder morren tot 7k toeren trekken, geen probleem! Je hebt 4 versnellingen, en een knopje op de pook, en da's de 5e "Overdrive" noemt Volvo het.
Toen ik hem vroeg naar de pk's van het ding, wist hij te zeggen "Nou ik schat zo'n 130pk, zou het echt ni weten" Had al het een en ander opgezocht, en er zijn 155pk versies en 165pk versies. De 165pk versies zijn maar 1-2 jaar gemaakt, namelijk van 1989 tot en met 1990, en zijn dus vrij zeldzaam. Vermits deze een 1990 is, kan het bijna niet anders dan een 165pk zijn Verkoper kende er dus niet veel van, altijd handig!
Nog wat onderhandeld over de prijs, en de koop gesloten 19e gaan we hem afhalen, ondertussen nog een staanplaats vinden voor deze kar!
Een paar specs:
165pk 264Nm Manueel 405.000km 0-100km/h : 9,5 sec (voelde wel een stuk sneller aan) top: 205km/h
Opties op het eerste zicht:
Zetelverwarming Elektrische ruiten voor en achter Elektrisch schuifdak Cruise control Speciale audio bass boxen in de koffer ergens (zei de eigenaar)??
Comment