Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kunt er maar eens aanuit, volvo en z'n facelifts

Comment

• Gisteren tijdens een inhaalmanoeuvre redelijk wat wheelspin gehad in 2de versnelling en sindsdien geeft hij de melding "motormanagement service vereist".
      Mag ik aannemen dat deze melding na een tijdje weer weggaat? Wel vreemd want heb al eerder wat wheelspin gehad maar nog nooit deze melding erna...
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Heb al 's zoiets gehad toen ik op de ring aan 't knallen was (constant torquesteer en wielspin, 't was aan 't stortregenen ) maar dan was 't een opmerking mbt "skid" of zo, en na eventjes ging die melding terug vanzelf weg..

Comment

• hmmz, mss eens de batterij loskoppelen en dan zien of de melding wegblijft.
          Echt geen zin om naar de garage te gaan om dat te laten resetten
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Gisteren tijdens een inhaalmanoeuvre redelijk wat wheelspin gehad in 2de versnelling en sindsdien geeft hij de melding "motormanagement service vereist".
            Mag ik aannemen dat deze melding na een tijdje weer weggaat? Wel vreemd want heb al eerder wat wheelspin gehad maar nog nooit deze melding erna...
            ik heb het gevoel dat bij de mijne zelfs de antispin helemaal niet werkt.
            Met m'n smalle winterwieltjes heb ik continu wielspin. Met m'n brede sloefen, in de regen ook vaak.

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Heb al 's zoiets gehad toen ik op de ring aan 't knallen was (constant torquesteer en wielspin, 't was aan 't stortregenen ) maar dan was 't een opmerking mbt "skid" of zo, en na eventjes ging die melding terug vanzelf weg..
            skid service vereist
            kan al eens gebeuren met te veel aan ijs en sneeuw aan de wielen/onderkant.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            die van hierboven zowel als die van greg, zijn dat geen 940's (koplampen )
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            kunt er maar eens aanuit, volvo en z'n facelifts
            inderdaad
            Ik zal je helpen:

Front 740 (1982-1989), alle uitvoeringen (behalve turbo en GLT: zwarte grill/blokjesgrill)

blokjesgrill:

Vanaf 1989 kwam er een facelift, en werd het model opgesplitst in verschillend front voor de GL en de GLE: (begrijpe wie begrijpe kan)

Front 740 (1989-1991), GL

het lelijkste front ooit als je 't mij vraagt, op dat van de 240 met schuine ronde koplampen na.

Front 740 (1989-1991), GLE

En voor de achterzijde:

VOOR 1989:

(en dan had je nog een minifaceliftje waarbij de deurslotknopjes en het lettertype op de koffer veranderd werd; lettertype was oorspronkelijk de sierlijke letters)
            Zie hier de sierlijkere letters - 740 GL: (rode tussenstuk steeds aftermarket)

NA 1989:

Hier had je nog verschil met de 760 ook: meer chroom. Zowel voor als na de facelift, maar na de facelift had de 760 uiteraard alleen het "GLE"-front, nooit het "GL"-front. Maar met meer chroom dus.

Voor de break is er een probleem: de achterkant bleef hetzelfde na 1989. En zelfs gelijk met die van voor 1989. Op een enkel lijntje in de bumper na. Dus aan de achterzijde weet je amper of het een 740 van voor de fl is, of na, of een GL of een GLE, zelfs met de 760 was het niet altijd even duidelijk (meestal wel gelakte bumpers dan, al was het deels, en extra chroom).
            Last edited by Bompa; 09/10/2011, 17:25.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik heb die melding ook al een paar keer gehad als ik eens wat verder doortrok. Gaat wel vanzelf uit na een dag of 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                Ik heb die melding ook al een paar keer gehad als ik eens wat verder doortrok. Gaat wel vanzelf uit na een dag of 2.
                Ik verwacht ook wel dat die na x aantal km's zal verdwijnen. Merci iig
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• dus je ziet, de 740 GLE kreeg het front dat de 940 later ging krijgen.

De achterkant van de 940 is dan wel heel verschillend:

Het interieur - verschil tussen 740 en 940: deurpanelen en zetels bleven grosso modo gelijk (op enkele details na). Dashboard: het bovenste deel werd wat volwassener bij de 940:

740

940

Dus het deel ter hoogte van de klokken (zwarte deel op eerste foto) wijzigde, en de schikking in de middenconsole. Rest bleef zowat gelijk.

Zo, nu zijn jullie allemaal weer mee.
                  Het is allemaal uit het hoofd, dus ik kan er wel ergens een jaartje naastzitten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ik ben ong mee, wat was dus het verschil in bouwjaar 90 tussen een 940 en 740 turbo, behalve de dash

(waarschijnlijk de korting op de nieuwe auto)

vlg carbase gaat een 940 165 pk een halve sec sneller naar de 100 als een 740 165

Comment

• blauw interieur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik ben ong mee, wat was dus het verschil in bouwjaar 90 tussen een 940 en 740 turbo, behalve de dash

vlg carbase gaat een 940 165 pk een halve sec sneller naar de 100 als een 740 165
                        zouden ze beide samen geproduceerd geweest zijn? Ik dacht het niet.
                        Maar in theorie idd het interieur in details + dash + onderhuids.

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        blauw interieur
                        Je had ze ook in 't rood, en .... in 't groen
                        Wij hadden er thuis eentje met groen interieur. Stak snel tegen
                        Wel weinig foto's van te vinden. Zal m'n fotoalbum eens moeten inscannen.
                        Was trouwens eentje die uit Duitsland kwam. Zonder forum lukte dat ook al toen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• in 90 alletwee, maar ik geloof nooit dat er in belgie 740 turbo met de brede lichten zijn geleverd, of juist die 2 dan vanop forum

elk land kreeg zijn eigen versies ook nog eens

Comment

• ook juist. NL en B zijn al altijd verschillend geweest bv, in details.
                            Zelfs onze 740 uit Duitsland was anders dan hier. We hadden een gewone diesel, geen t of i. De gewone had in B altijd 5 versnellingen, de td en tdi hadden de overdrive met knopje op de pook als 5e. De onze had dus dat knopje

Je moet dan eens als onafhankelijke garage (geen vast merk) onderdelen gaan halen voor een Volvo die uit NL of D kwam
                            Altijd moeilijkheden om het juiste stuk te pakken te krijgen. Maar nee, 't is een GLE en die had dat niet. Jawel, want in D wel. Ik geloof er niks van. enz ....
                            Last edited by Bompa; 09/10/2011, 20:56.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ik ben ong mee, wat was dus het verschil in bouwjaar 90 tussen een 940 en 740 turbo, behalve de dash

je vergeet 't belangrijkste(bij een sedan) de kont
                              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• jaja maar de break

Comment

jaja maar de break
                                  er waren nog kleine verschillen hoor(vroeger hebben ze thuis beide gehad en er was véél anders)
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• ja, klopt, maar dat zou ons veel te ver leiden.
                                    In het interieur/aan het exterieur was er zelfs tijdens de hele loopbaan wel elk jaar iets kleins dat veranderde. Als kenner kon je meestal exact het jaartal zeggen.

Idem bij de 240. Maar vraag maar eens hoeveel mensen er weten dat er een grote en een kleine achterruit zat op een klep van de break? En gelijmd en met een baguette. Enz....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• polar altijd gelijmd

Comment

• klopt helemaal

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Gisteren tijdens een inhaalmanoeuvre redelijk wat wheelspin gehad in 2de versnelling en sindsdien geeft hij de melding "motormanagement service vereist".
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          hmmz, mss eens de batterij loskoppelen en dan zien of de melding wegblijft.
                                          Echt geen zin om naar de garage te gaan om dat te laten resetten
                                          Gisteren tijdens het rijden merkte ik ook duidelijk af en toe vermogensverlies, vooral in de hogere toeren.
                                          Batterij deze nacht afgekoppeld maar zonder resultaat. Heb al een afspraak bij de garage gemaakt voor morgen.
                                          Zojuist eens een visuele inspectie gedaan onder de kap en:
                                          onderaan dat ding waar je de olie ingiet zag ik een klein hefboompje dat los hing. En iets daar voor zit een soort elektronisch klepje of servotje met ook een soort hefboompje met daar een armpje aan dat er wat werkloos bijlag. Terug met mekaar verbonden en de foutmelding is weg
                                          Gelukkig dat ik even gekeken heb, anders stond ik daar mooi in de garage.

*KLIK*
                                          "alstublieft meneer, dat is dan 60€"

Cheap fixes
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X