Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een S40/V50 voelt voor mij echt niet als een Volvo aan.. nu al meerdere malen mee gereden, onlangs zelfs nog met zo'n nieuwe Drive 6-bak (die idd al iets vinniger is dan die oude 5-bak, dat wel).
Als ik dan weer in mijn S60 kruip.. wat een verschil kwa gevoel van degelijkheid, alles voelt sterker en voller aan.
Klopt.
Heb vandaag nog een eindje met een V50 2.0d gereden.
Leuk, maar voor even. Ik mis het explosieve van m'n D5. Maar da's bijzaak, 'k ben tenslotte geen pk-man.
Maar vooral het Volvo-gevoel. Is er inderdaad niet zo sterk in aanwezig.
Mocht ik m'n vrouw laten doen, ze koopt direct een S40, ik wil eerder een S60.
die 2.4D die we op oog hebben: 6,5 l/100km. Ik heb hem al dikwijls zien rijden, en die rijdt heel rustig.
Ik krijg dat ding zeker op 6,0.
Wel, m'n eerste V70 gekocht met 150 000 km. Tot 300 000 geen enkele onverwachte kost gehad behalve een condenser van de airco.
Dan efkes een V70 classic erbij met 268 000 km, er een 7-tal maand mee gereden, geen onverwachte kosten.
De huidige V70 gekocht met 90 000 km, nu 190 000. Geen onverwachte kost behalve de startmotor.
Geen paniek dus, 't zijn idd stevige beren.
Nu doet ge het net lijken alsof ik als een varken rijd
Maar normaal zit ik op 8l eigenlijk. Ik doe wel vooral korte afstanden, altijd 8-12 km enzo dus het blok heeft nooit echt de kans om volledig warm te worden. Superslecht I know maar het is nu eenmaal zo
Tijd voor een kar op naft te zoeken! Wat geeft Bompa nog voor mijn ketel?
Nu doet ge het net lijken alsof ik als een varken rijd
Maar normaal zit ik op 8l eigenlijk. Ik doe wel vooral korte afstanden, altijd 8-12 km enzo dus het blok heeft nooit echt de kans om volledig warm te worden. Superslecht I know maar het is nu eenmaal zo
Tijd voor een kar op naft te zoeken! Wat geeft Bompa nog voor mijn ketel?
van jou zou ik dat niet durven beweren, eerlijk waar!
Ik verbruik immers ook 7,5 a 8l he (wel automaat), zélfs met rustige rijstijl.
Op BC krijg ik hem niet onder de 7.4 l/100km alleszins, en irl mag je daar toch wat bijtellen heb ik al gemerkt.
Specs van die ketel? Zie mijn topic hè
Heeft nu 147.000km, distributie is vervangen, geen schuifdak
+ punten:
- mooi uitgerust met RTI, HU-850, xenen, tel, ...
- 190pk
- rijdt echt waar nog zeer fijn, van de 147.000 km merk je eigenlijk niets
- persoonlijk vind ik het een zeer knappe kar met dat zwart/beige + orestes
- punten:
- veel steenslag, zowel motorkap, bumper en voorruit
- 2 deukjes in de achterbumper, een kleintje en een grotere die er al in was
Dat is het zowat heel kort samengevat. Wat zou zoiets nog gaan particulier?
hangt idd af hoe je er mee rijdt, ik heb met de R een gemiddeld verbruik van 13,66 over 18000km(eerste jaar)
ik gebruik ze wel alleen voor 't plezier
MAAR als je ze rond de kerketoren gebruikt(en koud) dan mag je rekenen op een 16liter
als je ook langere afstanden rijdt zal je makkelijk op 11,5 uitkomen als je je kan beheersen
(heb nu 90km gedaan sinds laatste tankbeurt en verbruik staat op 15,9(vooral stukjes van +/-5km per keer)
Ik haal de R uit voor ritjes waarbij de motor steeds mooi warm kan worden, probeer (zeer) korte ritten te vermijden en kom zo op een gemiddeld BC-verbruik van 11,8. En dit is niet perse met een ei onder het pedaal gereden. Nu weet ik niet of de BC betrouwbaar is, heb nog niet nagerekend.
En hoe valt dat me qua combinatie; geartronic en D5?
Reageert deze versnellingsbak enigszins vlot op het gaspedaal? Of is hij echt optimaal om te cruisen?
Moet je eens testen, de geartronic heeft een ietwat vreemd karakter vind ik. Ik reed vroeger Passat DSG en toen ik een rit deed met mijn schoonbroers D5 GT kreeg ik een heel raar gevoel. De DSG blijft op toeren bij gas lossen, bij de GT valt het toerental weg en draait de motor precies in neutraal. Ik vond het raar, maar dit wil niet zeggen dat het een slechte bak is uiteraard.
Een S40/V50 voelt voor mij echt niet als een Volvo aan.. nu al meerdere malen mee gereden, onlangs zelfs nog met zo'n nieuwe Drive 6-bak (die idd al iets vinniger is dan die oude 5-bak, dat wel).
Als ik dan weer in mijn S60 kruip.. wat een verschil kwa gevoel van degelijkheid, alles voelt sterker en voller aan.
Da's niet in alle gevallen waar. De Volvo V70 waar ik regelmatig mee rijd heeft toch wel zijn beste tijd gehad. Hij voelt ondanks zijn 2.4 diesel veel minder soepel en krachtig aan dan mijn auto. Ook het stuur en de versnellingen zijn enorm wazig en ik krijg niet de feedback die ik verwacht van een wagen. Het leder, afwerking enzovoort is van een ongekend niveau maar daar blijft het ook bij. Mijn C30 kan ook daar zeker en vast mee.
Da's niet in alle gevallen waar. De Volvo V70 waar ik regelmatig mee rijd heeft toch wel zijn beste tijd gehad. Hij voelt ondanks zijn 2.4 diesel veel minder soepel en krachtig aan dan mijn auto. Ook het stuur en de versnellingen zijn enorm wazig en ik krijg niet de feedback die ik verwacht van een wagen. Het leder, afwerking enzovoort is van een ongekend niveau maar daar blijft het ook bij. Mijn C30 kan ook daar zeker en vast mee.
Dat een C30 sneller is met een splinternieuwe 110PK onder de kap dan een boot van een V70 met 130PK kan ik wel geloven ja, maar minder soepel dat geloof ik moeilijk, ook al is het maar 130PK, de powerband van die 2.4D is enorm smeuïg en ondanks 't gewicht en de grootte van die kist zal je hem vrij makkelijk boven de 200km/h sturen, tenzij de motor door de één of andere reden niet meer fris is natuurlijk
Ik wilde eigenlijk vooral bedoelen dat de C30/S40/V50 je niet meer dat "tank-gevoel" geven, onder dat tankgevoel hoort helaas ook de enorme draaicirkel zoals je zelf zegt en de overdreven soepele & zachte versnellingsbak. Dat laatste is sowieso wennen als je in een vorige S60/V70 rijdt, ik ken niet veel auto's die zo'n soepele versnellingsbak hebben, mss wat te soepel wel.. Maar dat kom je echt wel gewoon ook, ik geef zonder moeite makkelijk tussengas enz.
Qua afwerking, een S40 enz. zitten wel goed in elkaar maar de materialen zijn zeker niet van het niveau van m'n S60..
Maar bij een C30 past zo'n tankgevoel sowieso niet hé, dat mag een beetje lichter, jonger & levendig aanvoelen.
Iets wat elke Volvo gelukkig wél nog heeft is dat de standaardzetels nog altijd prima zitten.. bij gelijk welk model
En hoe valt dat me qua combinatie; geartronic en D5?
Reageert deze versnellingsbak enigszins vlot op het gaspedaal? Of is hij echt optimaal om te cruisen?
Ik vind het zeer aangenaam. Ik zou er opnieuw voor gaan.
Al is het niet de perfecte automaat, maar de voordelen wegen veel meer door dan de nadelen.
Reageert hij vlot? Dat kan beter, je mist wel een halve seconde soms, maar da's een kwestie van anticiperen.
Vandaag nog reed ik achter een Golf IV TDI (rode T, D en I), en die reed heel vlot. Bij elk inhaalmaneuver wou ik een beetje helpen duwen in de poep
De eerste keer deed ik kickdown, en hij liep de eerste meters uit, die ik makkelijk inhaalde nadien. De tweede keer trapte ik m'n pedaal in op 't moment dat de baan vrij was en voordat hij gas gaf, en ik moest me inhouden of ik zat ertegen.
Is dat een probleem? Helemaal niet, normaal rijd ik rustiger.
Natuurlijk, de geartronic op een 163pk kan anders aanvoelen dan op een 185pk, bovendien is mijn wagen "wat aangepast" zodat hij wat explosiever is dan standaard.
Grootste nadeel is inderdaad dat "ontkoppelen". Ik had hem liever wat zien terugschakelen of in versnelling blijven en remmen op de motor. 't Is wat vreemd in 't begin, maar je raakt het wel gewoon.
Cruisen is geen probleem.
Door dat 'ontkoppelen' des te meer: wanneer je echt voorziend rijdt, en rustig gas geeft zodat hij al schakelt aan 2000 t/min is 't een echte luxewagen. Je voelt en hoort de motor niet.
Hij schakelt dus wel zacht. Ik durf zeggen dat je bij cruise-stijl op secundaire wegen geen geschakel voelt. Je voelt meer van 't gas geven/lossen mocht je 't niet geleidelijk doen, dan van 't schakelen.
Da's niet in alle gevallen waar. De Volvo V70 waar ik regelmatig mee rijd heeft toch wel zijn beste tijd gehad. Hij voelt ondanks zijn 2.4 diesel veel minder soepel en krachtig aan dan mijn auto. Ook het stuur en de versnellingen zijn enorm wazig en ik krijg niet de feedback die ik verwacht van een wagen. Het leder, afwerking enzovoort is van een ongekend niveau maar daar blijft het ook bij. Mijn C30 kan ook daar zeker en vast mee.
km-aantal van die V70? Welke rijstijl? (korte / lange ritten, snel / traag, .... ). Jaartal van die wagen (prefacelift of facelift? 6 traps of 5 traps, want de 5 traps is een stuk minder aangenaam dan de 6 traps), hoeveel pk? (126, 130, 163, 185?)
Iets wat elke Volvo gelukkig wél nog heeft is dat de standaardzetels nog altijd prima zitten.. bij gelijk welk model
dàt is nog steeds 't grootste voordeel van Volvo's vind ik. Eens ze dat niet meer hebben en m'n dealer niet meer zo een uitstekende service geeft, verander ik graag van merk.
Net een manuele gezocht omdat er geen eensgezinde mening terug te vinden was omtrent de geartronic...
Is een gemiddeld verbruik van +- 10l/100km realistisch?
Heb je een idee wat ik kan verwachte aan grote kosten bij een dergelijke kmstand?
Mijn vader verbruikt met zijn V70 2.4 tussen de 9 en 10 liter benzine.
Een gemiddeld verbruik tussen 11 en 12 liter moet mogelijk zijn, alles hangt af van je rechtervoet.
Ik zit meestal gecombineerd rond de 11 liter of iets minder, dit met af en toe het gaspedaal wat dieper in te drukken
Niemand van de Volvo rijders die aan Driving 4 Charity wil meedoen ? Dan ben ik toch niet de enigste Volvo daar
Hey, ikzelf ga hoogstwaarschijnlijk wel meerijden. Ik wacht nog met inschrijven tot ik weet hoe en wat met de werkhoeveelheid in dat weekend
Summer cruize was allesinds super
Comment