Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• again, ik trekkekik mij van de rest niks van aan

Het betalen van BIV is trouwens een momentopname. Het genot van een 5-cil met mooie klank is continuiteit
    (heb trouwens daarnet de eerste keer de BIV berekend, 'k ben er gerust in, met een auto van 2003)

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      zo.
      We hebben gekocht.

5cyl 2.4 benzine
      sound

140 pk, S60 van 2003, titanium grey, oak arena leder interieur
      Goede keuze! Welke velgen? Want die bepalen toch voor een enorm groot stuk de uitstraling van een Volvo

Comment

zo.
        We hebben gekocht.

5cyl 2.4 benzine
        sound

140 pk, S60 van 2003, titanium grey, oak arena leder interieur
        Mooie keuze!
        Mijn vader heeft al enkele jaren een V70 2.4 170 pk uit 2001 naar volle tevredenheid. Hij zit nu bijna op 190 000 km.
        Dit weekend voor hem een setje 17" pegasus gaan ophalen. Z'n almathea's staan voorgoed op winterbanden.
        5 cilinder sound is nog steeds aanwezig maar niet zoals in de 850 destijds

Graag foto's van de S60
        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
        '08 S60 2.4D
        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

na begin maart begint het progressief in voege te treden.

Men dient 3 perioden van datum van eerste inschrijvingte onderscheiden:

1ste periode: voor 1 maart 2012

Hier geldt de oude BIV regeling. Deze regeling kan u terugvinden op onze site onder de rubriek ‘Belasting op inverkeerstelling‘.

2de periode: van 1 maart 2012 tot en met 30 april 2012

Een korte overgangsperiode van twee maanden wordt ingevoerd waarbinnen twee berekeningsformules naast elkaar zullen bestaan.

Beide formules gebruiken dezelfde milieukenmerken (CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype, euronorm en aanwezigheid roetfilter) maar met verschillende waarden.

Tijdens deze overgangsperiode zal de Vlaamse Belastingdienst automatisch de voor de belastingplichtige meest voordelige berekening toepassen.

Berekening:

De BIV wordt voor de volle 100% berekend op basis van de 2 hierboven vermelde formules.

3de periode: vanaf 1 mei 2012

De BIV wordt onmiddellijk voor de volle 100% op basis van de milieukenmerken van het voertuig berekend voor nieuwe voertuigen die voor de eerste maal vanaf 1 mei 2012 in het verkeer gebracht worden.

bron: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top

Concreet is dat voor ons 347,49EUR, valt dus heel goed mee en volgens de tool is 't om het even wanneer ik hem inschrijf.
          bereken het eens met LPG,scheelt normaal een 250€, kweenie wat km je vrouwke doet op een jaar?
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Goede keuze! Welke velgen? Want die bepalen toch voor een enorm groot stuk de uitstraling van een Volvo
            geen idee
            Ik gok ofwel de standaard velgen (musca of saurus met voorkeur voor musca) ofwel de mimas (idem als mijn wintervelgen op de V70).
            Het liefst had ik Sirius of Tethys gezien, maar 't wordt afwachten.
            Aangezien ze onderling uitwisselbaar zijn, zal de S60 ook wel eens op de Pegasusjes te zien zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
            Mooie keuze!
            Mijn vader heeft al enkele jaren een V70 2.4 170 pk uit 2001 naar volle tevredenheid. Hij zit nu bijna op 190 000 km.
            Dit weekend voor hem een setje 17" pegasus gaan ophalen. Z'n almathea's staan voorgoed op winterbanden.
            5 cilinder sound is nog steeds aanwezig maar niet zoals in de 850 destijds

Graag foto's van de S60
            De sound is idd wat bescheidener, dat weet ik.
            Foto': van zodra we hem hebben! Heb er zelf geen.

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            bereken het eens met LPG,scheelt normaal een 250€, kweenie wat km je vrouwke doet op een jaar?
            10 a 15 000 km. Was 't eerste wat ik zei in de garage, maar verkoper raadde het me af. En op het moment dat hij ging uitleggen waarom, werd hij opgebeld. Ik wil dat zeker nog weten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

geen idee
              Ik gok ofwel de standaard velgen (musca of saurus met voorkeur voor musca) ofwel de mimas (idem als mijn wintervelgen op de V70).
              Het liefst had ik Sirius of Tethys gezien, maar 't wordt afwachten.
              Aangezien ze onderling uitwisselbaar zijn, zal de S60 ook wel eens op de Pegasusjes te zien zijn

De sound is idd wat bescheidener, dat weet ik.
              Foto': van zodra we hem hebben! Heb er zelf geen.

10 a 15 000 km. Was 't eerste wat ik zei in de garage, maar verkoper raadde het me af. En op het moment dat hij ging uitleggen waarom, werd hij opgebeld. Ik wil dat zeker nog weten.
              reden waarom hij 't zal afraden zijn de kleppen:
              deze zijn niet meer hydraulisch en kunnen verbranden indien ze niet gesteld worden op tijd
              MAAR: vorige volvo(V70R classic) die ik had op lpi, heb ik pas kapotte kleppen gehad op 270.000km omdat er geen klepsmeringsysteem opzat
              bovendien zijn de non-turbo's nog minder onderhevig aan verbrande kleppen
              er zijn ok wa problemen geweest met de bifuelsystemen van Volvo zelf(was nog met ontspanner)
              ga voor een LPI installatie: geen problemen, er wordt een klepsmeersysteem gestoken
              als je rekent op een verbruik van 9l benzine & 11 liter op lpi:
              9x1,7= 15,3€
              11x0,7= 7,7€
              winst= 7,6€
              prijs installatie= 2500€/7,6= 33.000Km terugverdienkm =2 jaar
              je winst op BIV=+/- gelijk aan extra taks van de eerste 2 jaar
              na 2 jaar doe je 7,6€ per 100km profijt of 1140€ per jaar- extra taks= netto 1000€
              als je bvb deze auto een jaar of 8 houdt=6000€ profijt+ je kan de installatie overzetten in de volgende
              mocht je ooit beslissen om deze te gebruiken voor je werk= grotere besparing(als je afwisselt zodat de V70 langer mee gaat)
              mijn autootjes:

Comment

• Ik schrik ervan: wordt LPG nog altijd extra belast? Via de jaarlijkse verkeersbelasting (federaal)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik schrik ervan: wordt LPG nog altijd extra belast? Via de jaarlijkse verkeersbelasting (federaal)?
                  yep, noemen ze accijnscompenserende belasting
                  mijn autootjes:

Comment

• Steeds minder spijt dat ik geen topic van mijn auto heb aangemaakt

Comment

• ??? waarom

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Overal wordt er neerbuigend over gedaan en wordt de keuze voor die auto zelfs als argument tegen mijn persoon gebruikt.

Zelfs in het Volvo-lovers topic werd er een tijdje geleden smalend over gedaan.

Comment

• Beste KC. 't Zal dan toch niet van mij komen en de laatste posts hier herinner ik me niet eens dat er dergelijke post stond. In 't algemeen herinner ik het me zelfs niet. Ik herinner me vooral dat jij het steeds in die richting duwde en ik (en anderen) tegentrok.

Help het me te laten begrijpen: waar heb jij het gevoel dat er neerbuigend gedaan wordt?

Ik weet niet eens wat er neerbuigenswaardig zou zijn aan jouw auto... ik herinner me wel een discussie ergens over een 1.6, maar 't is toch niet omdat ik toevallig een 2.4 gekocht heb dat jij je minderwaardig moet voelen, ik dacht niet dat jij zo in elkaar zat.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                            Overal wordt er neerbuigend over gedaan en wordt de keuze voor die auto zelfs als argument tegen mijn persoon gebruikt.

Dat heeft niks met uw auto te maken, deze mentaliteit heerst er hier grotendeels simpelweg tegenover niet-BMW's .

Comment

Overal wordt er neerbuigend over gedaan en wordt de keuze voor die auto zelfs als argument tegen mijn persoon gebruikt.

is die keuze zo 'omstreden?(kweenie welke auto je rijdt, daarom mijn vraag)
                              mijn autootjes:

Comment

• Het gaat om deze post:

Comment

• nu begin ik mee te geraken....
                                  Ach, maak je er niet te druk om als je kan. Check z'n andere posts. Check z'n achtergrond op autovlak.

Wij zien je graag

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Het is ver gekomen op dit forum, er wordt neerbuigend gedaan over een Volvo van deze eeuw

Komaan man, er stellen hier mensen hun wagen voor met een 1.1 motor uit het jaar 1900 en die zijn daar blij mee! Want ze hebben een mooie wagen.

Comment

• Lekker boeiend, vrij duidelijk dat die tot de groep behoort van m'n bovenstaande post.

Comment

• Inderdaad, er zijn maar enkelen die wat dom zouden doen, maar zo veel meer mensen die wél geïnteresseerd zijn in de gewone auto van u en ik. Die eersten moeten maar weg blijven of genegeerd worden. Of geef ze gewoon gelijk zodat ze hoger geraken in hun ivoren toren. Maar ik zou er me niet door laten beïnvloeden in elk geval.

By the way, merkendiscussies, daar doe ik niet aan mee. Elk merk heeft z'n kwaliteiten anders bestond het amper nog.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ik zal moeten verhuizen naar 't oosten want ik ben nie mee....
                                          mijn autootjes:

Comment

Working...
                                          X