Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niks mis met een C30. Ach, je leert ermee leven. Op verschillende fora wordt zitten er zo'n mensen. Op enkele fora zitten er zelfs mensen die radicaal tegen de C30/S40/V50 zijn (geen echte Volvo's, naar 't schijnt ) en die mening dan ook verkondigen wanneer ze de kans krijgen. Negeren die handel.
Beter een C30/S40/V50 dan de tienduizendste dertien in een dozijn 3-reeks/A3. Niet dat ik iets tegen die wagens heb, maar het lijkt soms wel alsof dat de enige auto's zijn die de wereld mogen bekleden.
Op enkele fora zitten er zelfs mensen die radicaal tegen de C30/S40/V50 zijn (geen echte Volvo's, naar 't schijnt ) en die mening dan ook verkondigen wanneer ze de kans krijgen. Negeren die handel.
geen idee
Ik gok ofwel de standaard velgen (musca of saurus met voorkeur voor musca) ofwel de mimas (idem als mijn wintervelgen op de V70).
Het liefst had ik Sirius of Tethys gezien, maar 't wordt afwachten.
Aangezien ze onderling uitwisselbaar zijn, zal de S60 ook wel eens op de Pegasusjes te zien zijn
Waren die Mima's dingen er al op de PFL? Dacht dat die vooral opgekomen zijn op de FL.
Ik weet niet eens wat er neerbuigenswaardig zou zijn aan jouw auto... ik herinner me wel een discussie ergens over een 1.6, maar 't is toch niet omdat ik toevallig een 2.4 gekocht heb dat jij je minderwaardig moet voelen, ik dacht niet dat jij zo in elkaar zat.
Cilinderinhoud zegt trouwens niet alles. Een moderne 1.6D van Volvo braakt ongeveer evenveel koppel en pk's uit als m'n 940 2.4 6cilinder diesel.
Dit weekend trouwens wat gegevens gezocht van de 940 D24TIC; volgens de fabriekgegevens is het gemengd verbruik 7.9l/100km. Ik zit de laatste 70.000km op een gemiddelde van 7.4.
Maar ik rij volgens forumnormen ongetwijfeld als een bompa.
Waren die Mima's dingen er al op de PFL? Dacht dat die vooral opgekomen zijn op de FL.
Volgens mij gaan het wielschelen zijn bompa .
Was zelfs voornamelijk PFL
De eerste S60 die ik ooit reed (een 2002) had deze, en waren toen als optie. Standaard werden die geleverd met 15". Ik had deze dan ook graag gehad (wow! 16"!!!), maar waren een dure optie voor een firmawagen. Pas in 2003 kwamen ze standaard met lichtmetaal. Dus ik ben gerust in de wielschelen
Cilinderinhoud zegt trouwens niet alles. Een moderne 1.6D van Volvo braakt ongeveer evenveel koppel en pk's uit als m'n 940 2.4 6cilinder diesel.
Dit weekend trouwens wat gegevens gezocht van de 940 D24TIC; volgens de fabriekgegevens is het gemengd verbruik 7.9l/100km. Ik zit de laatste 70.000km op een gemiddelde van 7.4.
Maar ik rij volgens forumnormen ongetwijfeld als een bompa.
Ja inderdaad, zo reed ik ook toen ik jong was
(7,3 gemiddeld met de D24)
Was zelfs voornamelijk PFL
De eerste S60 die ik ooit reed (een 2002) had deze, en waren toen als optie. Standaard werden die geleverd met 15". Ik had deze dan ook graag gehad (wow! 16"!!!), maar waren een dure optie voor een firmawagen. Pas in 2003 kwamen ze standaard met lichtmetaal. Dus ik ben gerust in de wielschelen
Tiens, ik heb dit compleet verkeerd voor. Komt waarschijnlijk door het feit dat mijn schoonbroer op zijn eerste V70 15" wielschelen had en mijn schoonvader op zijn S60 FL mimas .
Beter een C30/S40/V50 dan de tienduizendste dertien in een dozijn 3-reeks/A3. Niet dat ik iets tegen die wagens heb, maar het lijkt soms wel alsof dat de enige auto's zijn die de wereld mogen bekleden.
Dat argument gaat nu wel niet echt op hé
Vooral sinds de drivE zie je V50's op elke hoek van de straat. Maar het is wel waar dat bepaalde auto's overroepen zijn.
Vooral sinds de drivE zie je V50's op elke hoek van de straat. Maar het is wel waar dat bepaalde auto's overroepen zijn.
Lol ik was 't ook al aan 't denken, als er een auto is die je nu echt wel 's gigantisch veel ziet is 't de V50 (1.6 drive)
A3's en A4's zie je uiteraard ook bij de vleet.
Maar zo'n C30 D5 met R-design zou ik wel zien zitten
Ik was dat zelf aan het bedenken toen ik die post typte, maar het punt dringt wel door. Je ziet ze gewoon zeer veel omdat ze waar voor het geld bieden, zeker momenteel met die limited editions die aangeboden worden met alle toeters en bellen.
Nu enkel het onderscheid nog maken tussen mensen die een V50 hebben en mensen die een V50 hebben en goed verzorgen
In de garage zag ik twee nieuwe V50's staan met chroombiesje op de achterklep (boven de nummerplaat). Dit deed me al iets vermoeden van een speciale versie.
140 pk, S60 van 2003, titanium grey, oak arena leder interieur
@KC : en waarom precies heb je jou C30 niet voorgesteld? Vroeger vond ik die niet mooi, nu vind ik die iets speciaals hebben. Maar het is nog niet te laat : huphup
Het is erg om te zeggen, maar ik ben die V50's beu gezien. Je ziet er zoveel. Ook vind ik het best wel een kleine auto. Ik ben daar serieus van verschoten. De ouders van mijn vriendin ook, komen van een 740 naar een V50 : efjes slikken hoe weinig de koffer maar kan slikken.
In de garage zag ik twee nieuwe V50's staan met chroombiesje op de achterklep (boven de nummerplaat). Dit deed me al iets vermoeden van een speciale versie.
Die chroombriesjes, 16" lichtmetaal, led dagrijlichten, bluetooth, high performance audio, parkeer- en regensensor, lederen bekleding, etc.
Comment