Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik blijf de V50 toch mooi vinden. Kan je echt een dikke auto van maken.



    Maar idd jammer dat ge hem vaak in standaard livrei tegenkomt met een 1.6HDI onder de kap...
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • Is er iemand hier die bij Volvo Gent werkt? graag pm.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Ik blijf de V50 toch mooi vinden. Kan je echt een dikke auto van maken.



        Maar idd jammer dat ge hem vaak in standaard livrei tegenkomt met een 1.6HDI onder de kap...
        Smaken hé, smaken. Ik heb de onder de mijne voor de zomer de 15" Libra velgen. Die vind ik echt mooi, velen vinden van niet. Achteraf bekeken had ik misschien liever 17" Freja genomen, but so be it. Mooie blokjesgrille erin (voor de Phase I modellen).

        Een zwaardere motor ging ook niet mis geweest zijn, maar jong zijn, alles zelf moeten betalen en een beetje zelfkennis (teveel power = niet verstandig hier) wijzen allemaal richting 1.6D

        Comment


        • Opgelet : ik heb in sé niets, maar dan ook helemaal niets tegen personen die zich een C30/S40/V50 aanschaffen.

          Ook tegen deze auto's heb ik in sé niets.

          Alleen vind ik (maar dit is dan heel persoonlijk) dat dit geen "echte" volvo's meer zijn.

          Puur objectief bekeken rijd je rond op een Ford Focus onderstel (op zich niets mis mee, zeer uitgekiend zoals op elke recente ford met een bovengemiddelde wegligging), aangedreven door een Peugeot (PSA) motor (toegegeven zij hebben bepaalde kwaliteiten, zoals zijdezacht draaien) , en dit alles verpakt in een volvo-design koetswerk met bijhorend interieur.

          Het spijt me, maar ik vind hierin de echte volvo niet meer terug.

          In dezelfde categorie kies ik zelfs als fervent volvo-fanaat dan ook voor een andere fabrikant die zijn auto's nog altijd voor een groot deel zelf ontwikkelt qua chassis en met eigen motoren. 2de auto werd VW GOLF TDI, tot algehele tevredenheid immers.

          Deze wordt einde jaar vervangen, door wellicht zijn opvolger, tenzij de nieuwe V40 uit een ander vaatje zal tappen. Volgen de recente info die ik hierover gelezen heb, wordt het een update van de bestaande series30/40/50. Jammer...

          Zelf ga ik proberen binnen een tweetal jaar nog een der laatste mohanikanen te kopen, zijnde opnieuw een D5 (S60 of V70 of S80, maakt me eigenlijk niet uit), want ook deze komen aan hun einde.

          Voor mij is volvo = 5 Cylinder, hierin zijn ze groot geworden en blijven zij groots.

          PS : zelfde senario voor het oude SAAB, nu veredelde Opels, ook niets mis mee, maar niet meer de real stuff voor de echte liefhebber.

          Ik denk dat Bompa mij misschien helemaal geen gelijk gaat geven, maar alleszins de finesse van het verhaal gaat herkennen.

          Mvg.

          Comment


          • Mja, Saab, nu helemaal niks meer helaas

            De laatste 9-5 vind ik wel super, op welke basis 'ie ook gebouwd mag zijn..

            Comment


            • Dan rest er weinig anders dan een Mercedes of BMW te kopen. Vrijwel elk merk en de Volkswagen groep voorop maakt tegenwoordig bastaardauto's. Samengesteld uit alle hoeken en gaten van de industrie

              De huidige V70 en S80 rijden ook al rond op het onderstel van een Mondeo dus in die zin bestaan er nu al geen Volvo's meer.

              Wellicht verandert dit in de toekomst weer nu ze geen onderdeel meer zijn van Ford. Of het daarmee ook ten goede verandert is nog maar de vraag.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                Ik denk dat Bompa mij misschien helemaal geen gelijk gaat geven, maar alleszins de finesse van het verhaal gaat herkennen.

                Mvg.
                Awel. Den Bompa zit ietske anders in elkaar.
                Ik heb voor mezelf sinds 1998 niks anders meer gekocht dan 5-cilinders of 6-cilinder.
                Dat zit tussen de oren maar ook een deel onder de voet. Way of life: cruisen, een stevige brok, daarom niet noodzakelijk pk's.

                Ik blijf vooral bij Volvo omwille van de UITSTEKENDE zetels tov vergelijkbare modellen bij een ander merk en omwille van de UITSTEKENDE service bij m'n dealer.
                Als één van de twee verandert, zal ik ook veranderen.
                Al blijft (en dat moet ik ook toegeven) Volvo om een andere reden ook wel een emotionele band. M'n opa, bompa noemde ik hem, was garagist (garage alle herstellingen zonder merk) en heeft me leren genieten van Volvo. Op zijn manier. Dikwijls als ik het logo voor m'n neus op m'n stuur zie, denk ik aan hem, met een glimlach. Hij zou ook glimlachen. Maar dat terzijde.

                Al steken ze er een 6-cil van VW of een 5-cil van Audi in (been there...), het blijft een Volvo. Al zit er een 1.6d van PSA in die je op elke straathoek kan _horen_ , het blijft een Volvo.
                Met een eigen stijl, een eigen eigenzinnige (soms niet consequente jammer genoeg) visie, met voorsprong bijzondere capaciteiten op vlak van eerlijke veiligheid, en met een eigen historiek.

                Toen de 850 uitkwam, was voor velen (na jaren overspoeld te zijn met met een hakbijl ontworpen schoendozen met ruiten in) Volvo voorbij. Nu vindt men dit nog echte Volvo's. Idem voor de S80, S60 minder, maar ook V70, S40, ....

                Er zijn nog zo veel hedendaagse merken en types waar ik ook zou kunnen van genieten.
                Geef me een E-klasse en ik wil waarschijnlijk niets anders meer (voor de manier waarop ik een auto nodig heb).
                Om maar te zeggen: Volvo is niet heilig, maar is ook niet over and out.
                Ze zullen blijven lekkere dingen maken, binnen de geldende modes en gewoontes. En binnen al dat lekkers zoek ik me wel wat op de occasiemarkt.
                Ik ben echter de laatste om te zeggen dat er nu geen Volvo's meer zijn. Evenmin dat ik zou zeggen dat Volvo nu echt zo heel erg goed is. Ze voldoen eenmaal perfect aan m'n (emotionele en rationele) wensen.

                Nog eens, mocht ik er iet zo goed tegen kunnen, ik zou best tevreden zijn met een V50 1.6d, of een occasie V70 1.6d. Dat zou geen straf zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ik het kan, het moet laten om een leuke motor te kiezen.

                Ik hoor nu al rondom mij ... "amai, ne vierentwintigondert naft, dat verbruikt nogal en met de huidige prijzen ....".
                Nu ik het kan, wil ik ervan genieten, nog voor de olie écht zwart goud wordt.
                Straks zit ik op m'n rusthuiskamer te kijken naar voorbijrijdende wagens, nu wil ik ze voelen, binnen de mate van het mogelijke (kindjes opvoeden enzo).
                Maar laten we dan ook niet schijnheilig doen: ik misprijs zeker geen 1.6d, van waar die ook komt, want ooit rijd ik er ook met eentje. 't Was trouwens bijna zo ver met een firmawagen.
                Last edited by Bompa; 20/02/2012, 22:00.
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Een C30,S40,V50,zijn heel zeker echte volvo's!En ik mag dat zeggen.(eventjes pretentieus geweest)
                  Rij al Volvo vanaf 1979,altijd nieuw,en uit eigen zak;
                  achtereenvolgens,244,244,74O,24O,940,855,V70II,S60 ,S80II,XC90Fl,S80II,en dan nu een C30D5r,en ik moet zeggen dat deze kleine ,in bijna niks de grote moet benijden!
                  Ook vind ik de nieuwere generatie volvo's,(lees vanaf de voortrekkers)veel kostengunstiger dan de oudere.

                  GRTN

                  Comment


                  • Het is tegenwoordig normaal voor autobouwers om technologie uit te wisselen. Uiteindelijk zit je in comfortabele zetels geplaatst in een auto ontworpen door Volvo. Dat onderstel is maar net dat, een onderstel die doorontwikkeld is.

                    In feite mogen we tevreden zijn dat technologie uitgewisseld wordt, zo creëer je onderliggende (dus motortechnisch) uniformiteit en veiligheid. Met veiligheidstechnologie gaat dat op dezelfde manier. Volvo ontwikkeld een veiligheidstechnologie waarvan gebruiksrechten verkocht worden aan andere automerken. Ga je dan ook weigeren om in auto's te rijden die zo'n technologie ontworpen door een ander merken in hun auto hebben?

                    Comment


                    • Volvokopers zijn oerconservatief
                      waarmee ik wil zeggen dat iedere keer er een nieuwe volvo uitkomt ze 't geen echte volvo meer vinden
                      na een jaar of 4, raken ze gewend aan de nieuwe & bestellen ze er eentje en tegen dat ze da spel zo gewend zijn, komt volvo alweer met een nieuwe op de markt die ze dan weer tot de grond afbreken
                      ik weet nog mijn pa's reactie toen ik een 850 break kocht, paar jaar daarna reed hijzelf met een 850 okkazie van de eerste met de vierkante bumper en grote koplampen want da was nog een echte volvo
                      toen ik de V70R classic kocht idem, was geen echte volvo
                      de S60 2.4D was zeker gene volvo ,zo een rond ding, toen ik deze na een jaar wou verkopen(wegens firmaslet)stortte mijn pa gewoon de vraagprijs van op Internet op mijn rekening omdat hij hem persé wou
                      daarna heeft hij zich een nieuwe Jaguar gekocht omdat er geen echte volvo meer was
                      11 maand later reed hij met een new S80 want da was een echte volvo(nochtans was deze ook al verkrijgbaar toen de Jag besteld werd)
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • Die V50 hierboven is de perfectie zelve (niet in het minst door de prachtige Serapis-velgen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        @KC : en waarom precies heb je jou C30 niet voorgesteld? Vroeger vond ik die niet mooi, nu vind ik die iets speciaals hebben. Maar het is nog niet te laat : huphup
                        Omdat ik die auto samengesteld heb naar MIJN smaak (doelbewust geen ingebouwde GPS en verwarmde zetels en dergelijke) en omdat ik zeker weet dat zo'n topic enkel gaat resulteren in gezever en een KC die in de aanval moet gaan om zich te verdedigen. Niet altijd even leuk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                        Puur objectief bekeken rijd je rond op een Ford Focus onderstel (op zich niets mis mee, zeer uitgekiend zoals op elke recente ford met een bovengemiddelde wegligging), aangedreven door een Peugeot (PSA) motor (toegegeven zij hebben bepaalde kwaliteiten, zoals zijdezacht draaien) , en dit alles verpakt in een volvo-design koetswerk met bijhorend interieur.
                        Een Ford Focus is wat mij betreft (vroeger toch alleszins) de referentie wat voorwielaangedreven middenklassers betreft en de 1.6d is een juweeltje waarvoor niet alleen PSA met de pluimen mag gaan lopen. Ook Ford zat daar voor zo goed als de helft tussen, niet alleen qua financiën maar ook qua know how. Dat is alleszins wat anders dan de 1.9 dieselmotoren die ze in de eerste generatie S40 en V40 lepelden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        Nog eens, mocht ik er iet zo goed tegen kunnen, ik zou best tevreden zijn met een V50 1.6d, of een occasie V70 1.6d. Dat zou geen straf zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ik het kan, het moet laten om een leuke motor te kiezen.
                        Ik niet. Hoezeer ik ook fan ben van de motor in mijn auto, in een grotere auto dan de S40 zou ik 'm niet willen. Zelfs een V50 zou ik minstens in de 2.0d kopen en zeker nu er geen ecopremies meer gegeven worden. In een S60 gaat het nog maar in een V70 of S80 vind ik het eigenlijk redelijk belachelijk en hoewel het ongetwijfeld nog altijd vlot genoeg vooruit zou gaan denk ik dat ik weinig plezier uit de auto zou kunnen halen. Toch niet eenzelfde hoeveelheid als mijn huidige C30 met sportophanging mij oplevert.

                        Comment


                        • Een van de weinige merken die nog 5cil's in zijn gamma heeft (voor zolang het nog duurt) - ik kick al van kleinsaf op 5 en 6-cil motoren . Kreeg de smaak zwaar te pakken een 5-tal jaar geleden met de aankoop van de Audi 90q.
                          Ik kijk er al naar uit om mijn kar morgen te halen bij de garage, weekends en verlof = V70-time.

                          En wat betreft C30/S40/V50 discussie: ik heb een 5-tal jaar geleden de V50 overwogen als privékar toen ik mijn vorige leasekar moest afgeven. Hij heeft het toen niet gehaald wegens te klein en de te plastiekerige afwerking (PFL toen nog) van de middentunnel. Was toen echt gek van de V50 D5, had ik er eentje aangeschaft dan had hij er zo uit gezien.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            Een van de weinige merken die nog 5cil's in zijn gamma heeft (voor zolang het nog duurt) - ik kick al van kleinsaf op 5 en 6-cil motoren . Kreeg de smaak zwaar te pakken een 5-tal jaar geleden met de aankoop van de Audi 90q.
                            Ik kijk er al naar uit om mijn kar morgen te halen bij de garage, weekends en verlof = V70-time.

                            En wat betreft C30/S40/V50 discussie: ik heb een 5-tal jaar geleden de V50 overwogen als privékar toen ik mijn vorige leasekar moest afgeven. Hij heeft het toen niet gehaald wegens te klein en de te plastiekerige afwerking (PFL toen nog) van de middentunnel. Was toen echt gek van de V50 D5, had ik er eentje aangeschaft dan had hij er zo uit gezien.

                            laatste V50 die wij gehad hebben(nieuw gekocht) wou ik ook een D5 maar niet de automaat, dan maar een zo goed als F.O. V50 2.0d NFL besteld(prijs 40.000€ zonder korting), toen we er na 2,5maand achter mochten, was de D5 er eindelijk met handbak.... Balen....
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • Toen ik ging kijken, was er al sprake van de handbak maar nog niet te bestellen... Het is toen een Passat Variant geworden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                Toen ik ging kijken, was er al sprake van de handbak maar nog niet te bestellen... Het is toen een Passat Variant geworden.
                                Met DSG

                                Comment


                                • Klopt , toch van een ander kaliber dan de geartronic.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                    Ik niet. Hoezeer ik ook fan ben van de motor in mijn auto, in een grotere auto dan de S40 zou ik 'm niet willen. Zelfs een V50 zou ik minstens in de 2.0d kopen en zeker nu er geen ecopremies meer gegeven worden. In een S60 gaat het nog maar in een V70 of S80 vind ik het eigenlijk redelijk belachelijk en hoewel het ongetwijfeld nog altijd vlot genoeg vooruit zou gaan denk ik dat ik weinig plezier uit de auto zou kunnen halen. Toch niet eenzelfde hoeveelheid als mijn huidige C30 met sportophanging mij oplevert.
                                    De rest van de auto biedt ook nog kwaliteiten he.
                                    De V70 laat je toe om in stilte over de autosnelweg te zoeven, bijvoorbeeld.
                                    M'n 940 had geen pk's en was eigenlijk een heel plezante wagen.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Er is nog een verschil tussen een 1.6 met 115pk en een 2,5 met 115 pk. De tweede zou ik niet moeten hebben maar ik kan me inbeelden dat die met veel meer gemak draait en je veel minder snel terug zal moeten schakelen terwijl de eerste snediger zal zijn.

                                      Comment


                                      • There's no substitute for cubic inches mate

                                        Comment


                                        • en 't is net dat tweede dat ik liever heb, KC
                                          Elk z'n voorkeuren he.

                                          Lui rijden, cruisen zonder compromissen
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X