Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren een mooi zilveren exemplaar gespot zoals hierboven ;-)
    Ik weet wel niet zeker of deze geleverd werden in België, je komt ze allesinds heel zelden tegen!
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Ik ben er nog nooit één tegengekomen. Toevallig via internet ondekt dat deze bestond en was er ondmiddellijk weg van.

Comment

• In Torhout is er onlangs een zandbeige gewisseld voor een Insignia

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Deze hebben hier rond gereden, maar was nog voor de echte 'XC-hype'.

Comment

• Klopt.
            Toen waren ze ook niet zo mooi bevonden.
            Maar eens de Audi Aardkloot uitkwam, was het hek van de dam.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik vind ze ongelooflijk knap! Is zeker alleen maar in 2,5t uitgekomen? Ik ben nog geen andere motorisaties tegengekomen.

Comment

• Zou kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  In Torhout is er onlangs een zandbeige gewisseld voor een Insignia
                  Heb je iets meer info over die wagen? Juist uit nieuwsgierigheid.

Comment

• Hij staat op autoweek nog tussen de gewone V70's, Volvo heeft er blijkbaar maar vanaf het volgende model een aparte serie van gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                      http://www.autoweek.nl/auto/17706/volvo-v70-25-t-xc

Hij staat op autoweek nog tussen de gewone V70's, Volvo heeft er blijkbaar maar vanaf het volgende model een aparte serie van gemaakt.
                      Ik bedoelde eigenlijk wat meer info over de auto die in Torhout is ingewisseld, maar toch bedankt voor de link. Ik had enkel nog maar de test gelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                        Ik vind ze ongelooflijk knap! Is zeker alleen maar in 2,5t uitgekomen? Ik ben nog geen andere motorisaties tegengekomen.

idd enkel met 2.5t met hand (zeeeeeeeer zeldzaam) of automaat (frequenter)
                        'veel' te vinden op gas

& in Italie met een 2.0t

zie je af en toe rijden, een classic R is nog zeldzamer

zoekfunctie:
                        V70
                        benzine
                        4X4
                        inzetten en je zal ze wel tegenkomen
                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Is zeker en vast in België verkocht geweest.
                          Dat was nog één van mijn favoriete opvolgers voor mijn 850 GLT.

V70 XC AWD is nog vrij veel verkocht, in tegenstelling tot de auto waarop die gebaseerd was, de technisch identieke Volvo 850 AWD.

Enkel geleverd met een 2,5 liter benzine met lagedrukturbo, 193 pk/270 Nm, met manuele 5-bak of 4-trapsautomaat.

Ik heb nog met zo een V70XC een test gereden en die vertoonde één groot minpunt ten opzichte van de 'gewone' 850: je verhoogt niet zomaar ongestraft de ophanging van een auto. Daar waar een 850 'sportief' rijdt, rijdt zo een XC70 echt als een boot.
                          De motor met lagedrukturbo daarentegen is een pareltje: lekkere sound, bakken trekkracht. In feite rijdt een V70 AWD met dezelfde motor veel aangenamer dan de V70XC.

Alleen laten de visco-koppelingen op die eerste generatie AWD's een serieuze steek vallen op het vlak van betrouwbaarheid. Voor een tweedehands V70 XC AWD die in mijn buurt te koop stond, heb ik eens de onderhoudshistorie opgevraagd bij de dealer waar die op onderhoud ging en op 4 jaar tijd werd tot 3 maal toe de visco-koppeling vervangen (éénmaal garantie en twee maal dure herstelling).

Comment

• Thanks voor de uitleg Philken & Cedra! Ben weer een pak wijzer geworden. Blijkbaar toch niet allemaal rozengeur en maneschijn zo'n V70XC.
                            Die zoektermen heb ik al gebruikt maar op Belgische websites weinig succes gehad. In DE wel al meer geluk gehad.
                            Last edited by C'Mon; 05/04/2012, 00:25.

Comment

• Was even niet mee of het nu over de motorcombinatie of het model ging.
                              Maar van het model moet geen onduidelijkheid bestaan: is hier zeker verkocht geweest.

Ik denk dat ik daar zelfs een brochure van heb, zal eens zoeken.

En in 't begin noemde die zelfs Cross Country, zoals eerder al vermeld hier V70 XC en niet XC70.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik heb de brochure ook terug gevonden. Ik heb hem hierboven ook nog ergens onterecht XC70 genoemd, maar zoals eerder vermeld werd die generatie als V70 XC AWD bestempeld. Het is pas de opvolger in V70II die de benaming XC70 kreeg (hoewel het eigenlijk geen op zich staand model was zoals de XC90. Volvo en zijn benamingen hé.....)

Op de kofferklep van de V70 XC AWD prijkt inderdaad ook fier over de hele breedte van de ruit van de achterklep het opschrift "cross country".

Comment

• Volvo P1800.

Comment

• Die V70 XC is inderdaad in België verkocht geweest. Ik heb er toen nog een brochure van gekregen. Van die periode heb ik all Volvo Brochures en prijslijsten. Daar kijk ik zelfs nu nog af en toe in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                      Volvo P1800.

Ondertussen weet ik weer waar die schouderlijn van de V40 vandaan komt.

Comment

• ik heb een vraagje .
                                        op de folder staat van volvo staat er dat de xc70 en xc90 verkrijgbaar zijn met een D4 moter
                                        zou dit een nieuwe motor zijn voor beide modellen of zou dit een typfout zijn ?

xc70 folder.jpg

Comment

• Aangezien het cijfer achter de D een indicatie is van het aantal pk, en de D3 163 pk heeft, en de D5 205 (dacht ik), zal de D4 misschien 185pk hebben?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X