Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Iceman, jij bent echt een zegen voor al jouw landgenoten. Door jou gaan we nog beginnen geloven dat Nederlanders smaak hebben.
    hmmm smaken verschillen dan toch.

persoonlijk vin dat niet echt mooi.

maar zoaols ik al zij smaken verschillen, en zolang de eigenaar er blij mee is en graag mee rond rijd ben ik zeer blij voor hem en wens ik hem vele leuke en veilige kilometers toe.

groetjes mavke
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Gisteren een rode V60 met R-design gezien. Ongelooflijk knap! Ik ben daar helemaal weg van!
      Als volgende lease-wagen had ik mijn pa een rode V70 met R-design aangeraden.

Comment

• mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Leraar biologie, typisch

Comment

• Sinds ik met die van ksirk eens mocht rijden en nu ik dit filmpje zie komt de herinnering aan de mijne zo weer boven.... ik wil er terug eentje

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Sinds ik met die van ksirk eens mocht rijden en nu ik dit filmpje zie komt de herinnering aan de mijne zo weer boven.... ik wil er terug eentje

in duffel is er een mens die regel matig oudere volvo's te koop heeft staan wij hebben er al 3 van gekocht ( mijn 940 sedan, mijn vaders 940 break, en nu de 850 break) en die heeft altijd zijn woord gehouden en goede na service geven als het toch moest nodig zijn
              http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
              http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
              http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• De dag dat ik m'n V70 per ongeluk kapot rijd en in fout ben, ga ik met jou naar Duffel
                Full omnium, 'k lach ermee!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik ga mee als ik mag. Wil heel heel graag chauffeur spelen met mijn nieuwe aanwonst tegen dan.

Comment

• ok, da's dan ook geregeld

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik ga ook mee mee dan ! Kwestie van mijn kennis van de oudere Volvo's wat op te krikken, die laat de wensen over
                      All hail the Ovlov

Comment

• Jullie willen dus allemaal dat ik snel een perte totale heb

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Comment

• Iemand ervaring met Volvo 740 2.4 diesels? Zijn dat een beetje betrouwbare bakken? Hoe rijdt dat? Enige andere opmerkingen of aandachtspunten?

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• (een 200d rijdt beter)

maar tis een kar waar je van zult moeten houden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Iemand ervaring met Volvo 740 2.4 diesels? Zijn dat een beetje betrouwbare bakken? Hoe rijdt dat? Enige andere opmerkingen of aandachtspunten?
                                Die zijn betrouwbaar ja, als er niet mee geprutst is. En er werd zeer weinig mee geprutst, gelukkig.
                                Dat rijdt zeer relax, je kan perfect heel erg schakellui rijden en zeer mooi remmen op de motor. Maar 't is zeker geen snelle auto. In de turbodiesel intercooler was die wel vlot, maar hedentendage kan die gewoon mee met de massa.
                                Over het algemeen degelijk dus.
                                Aandachtspunten die ik me nog herinner: bovenkant deurbekleding verfrommelt (wel eerder bij de 900-reeks, maar ook bij de 700), motorkap vooraan boven de lichten gevoelig voor afspringen vernis bij bepaalde kleuren, getik in de motor is niks ergs als het getik stopt wanneer je hard de rempedaal indrukt (is de vide-klep die rammelt, niks ergs, klinkt alleen wat vreemd).
                                De gewone diesel had 5 versnellingen, de turbodiesel een 4-bak met overdrive (knopje op de pook dat je moet indrukken). Wanneer dit niet klopt mogelijks een ex-duitse-import, en in die tijd was een import-700 uit Duitsland vaak het slachtoffer van terugdraaien van kilometers. Op zich niet zo erg want die blokken kunnen heel wat km's aan, maar naar prijs toe in die tijd niet zo eerlijk.
                                Achterwielaandrijving, maar wel verraderlijke wegligging. Rijdt comfortabel, wil je gek doen krijg je al gauw het gevoel in een boot te zitten. En in de regen of sneeuw wil die kont vlug weg. Voor sommigen eerder een voordeel dan een nadeel

Als me nog wat te binnen schiet, laat ik het weten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• @Ian : betrouwbaar : zeker en vast als ie goed onderhouden is en met kennis van zaken bereden is geweest.

Vraag is alleen wat je er van verwacht. Technisch ga je bij wijze van spreken rijden met een veredelde oldtimer.

Als je houd van rustig cruisen en een voorbeeldig zitcomfort, zeker doen.

Qua wegligging : op droge propere baan geen probleem, regent het wordt het al linker, sneeuwt het....blijf liever thuis

Was voor mij nog altijd de wagen die me "volvo for life" heeft gemaakt eigenlijk (was wel een 740 turbo diesel, 109v pk)

@ bompa : dinsdag ga ik mijn nieuwe bolide ophalen!

Nog een fijn week-end aan allen.

Comment

• succes in 't wachten tot dinsdag
                                    Ik kijk al uit naar je bevindingen!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                                      @Ian : betrouwbaar : zeker en vast als ie goed onderhouden is en met kennis van zaken bereden is geweest.

Vraag is alleen wat je er van verwacht. Technisch ga je bij wijze van spreken rijden met een veredelde oldtimer.

Als je houd van rustig cruisen en een voorbeeldig zitcomfort, zeker doen.

Qua wegligging : op droge propere baan geen probleem, regent het wordt het al linker, sneeuwt het....blijf liever thuis

Was voor mij nog altijd de wagen die me "volvo for life" heeft gemaakt eigenlijk (was wel een 740 turbo diesel, 109v pk)
                                      't Gaat om deze

Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Rijden met een veredelde oldtimer vind ik niet erg, als ik maar mee kan met het verkeer zonder bang te moeten zijn dat de motor gaat opblazen enzo. Enig idee van het verbruik?

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• reken toch maar minumum 8 liter

Comment

• Inderdaad, een 8 liter.
                                          De onze verbruikte ook zoiets, toen ik ermee reed kreeg ik hem op 7,5 zelfs, maar 8 was normaal. Voordeel is ook dat je hem amper meer kan doen verbruiken.

Deze heeft nog de mooie meerdelige chroom wieldeksels van de eerste generatie. Wel opletten dat hij ze nog allemaal heeft, ze zijn moeilijk te vinden en relatief duur.
                                          En een 740 hoort kopsteunen te hebben achteraan, check!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X