Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad, een 8 liter.
    De onze verbruikte ook zoiets, toen ik ermee reed kreeg ik hem op 7,5 zelfs, maar 8 was normaal. Voordeel is ook dat je hem amper meer kan doen verbruiken.

Deze heeft nog de mooie meerdelige chroom wieldeksels van de eerste generatie. Wel opletten dat hij ze nog allemaal heeft, ze zijn moeilijk te vinden en relatief duur.
    En een 740 hoort kopsteunen te hebben achteraan, check!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Bompa,

Waag je niet aan een proefrit met de D3 in combinatie met de geherprogrammeerde Geartronic, want ik vrees dat je verloren bent.....

Ben razend enthousiast over mijn "nieuw" bolide. (nu elke nieuwe bezem veegt goed....)

Nu nog maar 200 km mee gereden, begin te wennen aan de geatronic (en hij aan mij heb ik de indruk).

Gemiddeld verbruik volgens BC (zonder lange afstanden en de nodige testritjes met en door vrouw en zoon) : 6.5l/100 km. Bij courant dagelijks gebruik zal 6 liter zeker mogelijk zijn. Niet slecht, al zeg ik het zelf.

Grote verschillen met de vorige S60 :

* wat is ie stil ! prima geluiddemping
      * afwerking : niet te vergelijken, nu ja productieprocessen zijn sterk geevolueerd
      * alom aanwezige electronica : waar gaat dit eindigen?
      * rijgedrag : de perfecte combinatie tussen een bmw 3-reeks en de audi A4 (heb met beiden proefgereden). Stuurt merkelijk directer, helt vééééél minder over, maar blijft toch confortabel.
      * stoelen: nog beter, zeer goede ondersteuning van rug en bovenbenen.

Hopelijk is ie even betrouwbaar en kostenvrij als vorige. Afwachten.

Zo ja, dan wordt de volgende de 7e in de rij!

Groeten

Comment

• Ik ben razend benieuwd
        Moet je maar eens vergelijken met een pas gerodeerde V70 met geartronic! (210 000 km nu )

Maar in de garage hebben ze 't mij ook al verteld dat dit echt wel een aangename combinatie is en de 2.4 eigenlijk overbodig maakt.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Mijn vorige was "getuned" op maat met een maximum koppel van 375nm en een vermogen van +/- 160 pk op 3000 t. (liep wel op tot 200 pk bij 4000 t)

De D3 evenaart, om niet te zeggen overstijgt deze waarden, zijnde 400nm koppel tussen 1500 en 2750 t, met een maximum vermogen van 163 pk bij 3.000 t reeds.

Gezien Geartonic nu zodanig geprogrammeerd is om tussen deze toerentallen te rijden en shakelen, voel ik in dagelijks gebruik niet echt een verschil.Wel qua rijcomfort!

PS : heb dit jaar nog vervangwagen gehad, V70, D5, jouw model met geartronic. Was toch niet echt wat ik ervan verwachte.

Ook hier heeft de garage me met een proefrit dienen te overtuigen.

Altijd welkom voor een uitgebreide proefrit.

In hogere toerentallen (die je eigenlijk nooit hoeft te gebruiken) is de D5 de baas, zeker de nieuwe bi-turbo!

Comment

• Ik hoop inderdaad dat jouw Geartronic verder geëvolueerd is, maar voor mij doet ie goed wat ik verwacht dat hij moet doen. En in vlotheid zal ik zeker niet klagen van m'n motor.
            Desalniettemin: altijd interesse in wat je meer verwachtte.

En die proefrit zie ik zeker wel eens zitten. Komt er wel eens van. Ik ben vooral benieuwd naar het rijcomfort en het schakelgedrag.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• dit is een bovengemiddelde volvo

Comment

• Dit was een bovengemiddelde vrouw:

brigitte_bardot7.jpeg

Nu ziet ze er zo uit:

132756-456-305.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten

Gemiddeld verbruik volgens BC (zonder lange afstanden en de nodige testritjes met en door vrouw en zoon) : 6.5l/100 km. Bij courant dagelijks gebruik zal 6 liter zeker mogelijk zijn. Niet slecht, al zeg ik het zelf.
                  Zelfde verbruik als mijn Touran, toch knap voor die zwaardere motor in combinatie met die vaak verguisde geartronic. Als ik zo een dingen lees heb ik nog meer spijt dat ik die combinatie niet in mijn budget kreeg
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• inmiddels zowat 500 km gereden, met wat langere afstanden en autosnelweg. Gemddeld verbruik is gedaald naar 6.1 l.

Nu afwachten hoeveel de BC er naast zit uiteraard.

@josenjef : Een VW Touran is best wel een zware auto, met een minder interessante stroomlijn. De 1.6 tdi (alhoewel algemeen erkend als bijzonder zuinig) zal wellicht veelvuldig zijn spierballen intensief dienen te gebruiken om de vaart erin te houden. Ik ben erbij zeker van dat de 2.0 liter niet meer zal verbruiken.

Maar ja, met de huidige eco-toestanden en VAA..... zit je soms genepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                      inmiddels zowat 500 km gereden, met wat langere afstanden en autosnelweg. Gemddeld verbruik is gedaald naar 6.1 l.

Nu afwachten hoeveel de BC er naast zit uiteraard.

@josenjef : Een VW Touran is best wel een zware auto, met een minder interessante stroomlijn. De 1.6 tdi (alhoewel algemeen erkend als bijzonder zuinig) zal wellicht veelvuldig zijn spierballen intensief dienen te gebruiken om de vaart erin te houden. Ik ben erbij zeker van dat de 2.0 liter niet meer zal verbruiken.

Maar ja, met de huidige eco-toestanden en VAA..... zit je soms genepen.
                      Zo een kleine diesel in combinatie met een schakelrobot gaat echt redelijk vlot, maar het kan voor mij qua comfort niet tippen aan een klassieke automaat met een diesel met een beetje volume. Die kleine motor moet harder werken en het is allemaal iets nerveuzer en aan de pomp kom je niet beter uit.

Toen we in 2010 de A4 kozen waren we net te vroeg voor een V60 en deze zomer toen ik een nieuwe mocht kiezen waren na het aanvinken van een trekhaak en een automaat ook alle Volvo's van de lijst. Dat heb je met firmawagens, maar ja ooit staat er een Volvo op de oprit
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Weer een staaltje van Volvo-kunnen ! http://www.facebook.com/video/video....19287808156524

De Volvo S60, V60 en XC60, kortom alle "Sixties", op een snelweg bij Barcelona :-) Dit prachtige konvooi heeft een ander opvallend kenmerk: het gaat om de eerste test op de openbare weg van ons 'SARTRE' (SAfe Road TRains for the Environment) project. Volautomatisch rijden is binnenkort geen science fiction meer!
                        Zittend in uw Volvo aan een snelheid van 85 km/u, op slechts 6 meter afstand van de wagen voor u, zonder uw stuur of pedalen aan te raken en met een absoluut vertrouwen in de techniek...
                        Bent U er klaar voor?
                        All hail the Ovlov

Comment

• Ik had het filmpje al eerder gezien, prachtig staaltje technologie, maar ik betrouw mijn eige liever dan de technologie. Je weet nooit wat er kan gebeuren & als hij alles zelf doet ga je ook niet meer opletten voor als het fout gaat. Geef mij maar mijn pedalen & stuur

Comment

• Inderdaad, een beetje afremmen en richting corrigeren zal wel lukken, maar uitwijken of noodstop daar heb ik m'n twijfels bij
                            All hail the Ovlov

Comment

• Teaser Volvo S60 Polestar

Bron: http://carscoop.blogspot.com/2012/06...star-high.html

Comment

• Aan de luchthapper onderaan zie je wel dat ze inspiratie gehaald hebben bij de silhouette-versie:

Comment

• Ik hoop op een manuele bak met 5 cilinder en dikke turbo

Comment

• Ik hoop vooral dat ze hem in productie nemen.

Comment

• Hoop ik ook dat deze in productie komt. En geen 5 Cillinder maar een V6 mag ook hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                        Hoop ik ook dat deze in productie komt. En geen 5 Cillinder maar een V6 mag ook hoor
                                        V6 zal er zeker niet inkomen, de V8 met turbo zal eerder waarschijnlijk zijn
                                        '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                        '08 S60 2.4D
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                        http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                          V6 zal er zeker niet inkomen, de V8 met turbo zal eerder waarschijnlijk zijn
                                          Nog beter Ik hoop echt dat hij in productie gaat.

Comment

Working...
                                          X