Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    azo, wist ik niet. Dacht een 2.0l, weer iets bijgeleerd
    niet erg, in B werden de volgende motoren geleverd in de C70:
    2.0 turbo LPT 163pk(elders 180pk)
    2.4 turbo LPT of 2.5t 193pk
    2.3TURBO HPT 240 tot 250pk
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Rond dat roest: ik kan je geruststellen. Dit gaat amper verslechten. Ik heb er zo eentje op mijn dak nu al een jaar of twee en dat blijft gelijk. M'n vorige had dat ook op de motorkap: 4j geen probleem mee gehad.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
        Nu je hier toch bent, heb je toevallig foto's van die V70 Blackcurrant Pearl na de oplapwerken (Volvo-forum)? Ben toch eens curieus hoe die er nu terug uitziet.
        nee, geen foto's meer, schoonbroer van Chris rijdt er al een tijdje mee rond & zowel hij& ik zijn ondertussen verhuisd uit Aalter waardoor we nu zo'n goeie 75km uit elkaar wonen...
        maar dat zal wel nog eens lukken
        mijn autootjes:

Comment

• Die 2.3 turbo zou ik wel eens willen tegenkomen, maar ik vrees dat deze dan niet veel verkocht werd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Die 2.3 turbo zou ik wel eens willen tegenkomen, maar ik vrees dat deze dan niet veel verkocht werd?
            is de T5, zie je toch nog regelmatig(natuurlijk minder dan de 2.0t of 2.5t
            de plezantste versie is imo de 2.5T met chip, komt dan op een 255pk maar een pak meer koppel dan de T5, kon je vergelijken met een standaard R in de V70(door't ontbreken van de 4X4 even snel)
            mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              dit model C70 is altijd een 5cyl met turbo.....
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              azo, wist ik niet. Dacht een 2.0l 4cillinder, weer iets bijgeleerd
              Wist ik dus ook niet

Ik leer bij! En nu vind ik hem plots nog leuker
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

nee, geen foto's meer, schoonbroer van Chris rijdt er al een tijdje mee rond & zowel hij& ik zijn ondertussen verhuisd uit Aalter waardoor we nu zo'n goeie 75km uit elkaar wonen...
                maar dat zal wel nog eens lukken
                toch nog 1 fotootje gevonden van wanneer hij juist klaar was:

By philken at 2012-07-16
                mijn autootjes:

Comment

• Ook wel een dikke kist: http://nl.kapaza.be/antwerpen/volvo-...0-64367892.htm

Koopje? 2000€ er tegenaan en cruisen
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

toch nog 1 fotootje gevonden van wanneer hij juist klaar was:

By philken at 2012-07-16
                    . Hier in de straat woont er iemand met een S40 in die kleur. Daar ben ik al jaren verliefd op...

Trouwens, ook nog niet lang verhuisd dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Die krassen zijn geen probleem lijkt me, die kan ik er wel uit polieren.

Roest op de motorkap ziet er oppervlakkig uit maar daar moet sowieso iets aan gebeuren want binnen de kortste tijd is het naar de vaantjes.

Die velg valt nog mee. Heb bij mijn velgen ook wat borduurschade weggewerkt, is goed zelf te doen. voor geen geld.

Voor de rest ziet dat er zeer proper uit eigenlijk hè. Strak in de lak en geen ongeval voor zover ik kan zien op de foto's.
                      Paul vertelde me dat bij wat schade had op een hoek van de voorbumper maar dat zou hersteld zijn (gespoten). Is altijd o ponderhoud geweest hier iets verder bij Volvo Rutten.

Verder vroeg ik nog hoe het zat met de ophanging (omdat Tom960 daar een opmerking over maakte) en volgens hem hebben alle C70 een "rammelende" voortrein als je op slechte weg rijdt (betonplaten ofzo). Wel raar... . Mijn 9000 had dat ook wel, maar die had dan weer 300.000km. Heb jij daar ervaring mee Tom?

Ik vind het iig een zeer interessante kar maar ik weet goed waar ik aan begin moest ik hem kopen. Mijn 9000 was even oud en iets meer km's toen ik hem kocht. Onvermijdelijk moet je dingen gaan vervangen om hem weer op punt te zetten. Dingen als ophangingsbussen, stuurstangen, mss zelfs schokdempers, chippen ... Daar ben ik me van bewust. Het is een kar die je met je hart koopt, niet met je verstand... Ze zijn zo mooi meneer

Ik heb nu iemand die precies wel interesse heeft in mijn S60, laten we hopen dat ik beet heb

In ieder geval, een dikke merci Namaz en Xenobe voor de moeite
                      Mijn voortrein rammelt inderdaad een klein beetje, enkel hoorbaar als je de radio uit laat. Ik erger er mij eigenlijk niet aan. Het is inderdaad een kar die je met je hart koopt. En het zal sowieso een klassieker worden. Voor de rest zijn ze superbetrouwbaar, nog geen enkel mechanisch of elektronisch probleem gehad.
                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                      '08 S60 2.4D
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

is de T5, zie je toch nog regelmatig(natuurlijk minder dan de 2.0t of 2.5t
                        de plezantste versie is imo de 2.5T met chip, komt dan op een 255pk maar een pak meer koppel dan de T5, kon je vergelijken met een standaard R in de V70(door't ontbreken van de 4X4 even snel)
                        Ik ben ooit naar een saffron C70 2.5T manueel gaan kijken en rijden. Ik vond het een zalige motor, deal is toen afgesprongen...
                        '08 S60 2.4D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Ook wel een dikke kist: http://nl.kapaza.be/antwerpen/volvo-...0-64367892.htm

Koopje? 2000€ er tegenaan en cruisen
                          Ikke weet niet wat is problemen.
                          Prijs is wel ok
                          '08 S60 2.4D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exeres Bekijk Berichten
                            Mocht ik me helemaal laten gaan, zou ik er ook Midir's onder liggen incl verlagingskit. Maar stel ik me de vraag of +/- 1200 EUR voor velgen er niet een beetje over is... een ongeluk is namelijk snel gebeurd (en meestal sneller met duur materiaal als met goedkoop ;-) ) Dus, toen ik vorig jaar voor 300EUR een setje serapis kon overnemen, heb ik niet lang getwijfeld. 't Is een goeie 'compromis-velg' (klinkt ook wat beter dan 'goedkoop'). En vermits deze van de C70 komen, staan ze ook iets breder (net zoals de 18") dan 17" normaal. 't is dus allemaal een beetje: "voor wat, hoort wat". Want hou er rekening mee dat je met 18" (om het optisch in evenwicht te houden) ook wel wat lager moet. Die van Xenobe lag al wat lager dacht ik?
                            Om hier toch nog even op in te springen; C70 velgen. Dus ze passen af-fabriek niet op een V50? Hoe langer hoe meer die Serapis velgen op me groeien. Had gisteren een paar foto's gezien vanop Swedespeed ermee en daar stonden ze verassend goed.

Comment

. Hier in de straat woont er iemand met een S40 in die kleur. Daar ben ik al jaren verliefd op...

Trouwens, ook nog niet lang verhuisd dan?
                              sinds 28/6
                              mijn autootjes:

Comment

Om hier toch nog even op in te springen; C70 velgen. Dus ze passen af-fabriek niet op een V50? Hoe langer hoe meer die Serapis velgen op me groeien. Had gisteren een paar foto's gezien vanop Swedespeed ermee en daar stonden ze verassend goed.
                                toch wel: alle nieuwe modellen sinds de C30/S40/V50/C70 hebben onder elkaar uitwisselbare velgen, enige die veranderd is tov vroeger is dat het centergat ietsje kleiner geworden is(kleine 2mm diameter minder)
                                kort gezegd: alle 'oude' velgen passen op deze nieuwere modellen mts gebruik van een centerring maar omgekeerd niet(gat te kleine)
                                enkel de ET waarde moet je nakijken maar meestal schelen die maar enkele mm's
                                mijn autootjes:

Comment

toch wel: alle nieuwe modellen sinds de C30/S40/V50/C70 hebben onder elkaar uitwisselbare velgen, enige die veranderd is tov vroeger is dat het centergat ietsje kleiner geworden is(kleine 2mm diameter minder)
                                  kort gezegd: alle 'oude' velgen passen op deze nieuwere modellen mts gebruik van een centerring maar omgekeerd niet(gat te kleine)
                                  De zomerbanden zullen toe zijn aan vervanging na deze winter (als het winterweer is zoals vorige winter, dan leg ik geen winterbanden), misschien vind ik ook ergens Serapis aan 300 euro.

Vandaag trouwens afgekeurd omdat mijn afneembare trekhaak niet goed was vastgeklikt, ze hebben geld nodig... Morgen naar de keuring voor vertrek naar buitenland (wil toch volledig in orde zijn.

Binst eens binnengesprongen bij mijn dealer en de V40 staan bewonderen. Wat een auto. Akkoord, de kofferruimte is zeer beperkt, maar het is een hatchback. Veel auto voor het geld eigenlijk. Het interieur is magnifiek en de kleur Biarritz Blue is in het echt stukken mooier dan op foto. Panaromisch dak is zeker de moeite, maar geef mij toch maar een schuifdak die open kan. De velgen die eronder lagen, volgens mij Mannan, vond ik echt niks. Ze zien er vrij plastiekerig uit, doe mij dan toch maar Taranis. De uitvoering was trouwens een handgeschakelde D2 Momentum met safetypack en nog een pack die ik vergeten ben. Gepolst voor een testrit met een benzine-motor, maar ze hebben enkel en alleen diesels staan. Misschien eens een D3/D4 manueel vragen en opnieuw verliefd worden op een onnodige diesel?

Edit: moest er trouwens iemand 17" velgen te koop weten aan een goede prijs, let me know ;-) (maar geen pegagussen, die zouden niet staan bij mijn auto)
                                  Last edited by Phacoid; 17/07/2012, 22:06.

Comment

• Vandaag een offerte laten maken voor de V40. Een summum versie met dan leder, navi, panodak, achteruitrijcamera, T4 motor. "amper" 32k. Valt echt goed mee tegen over zijn duitse concurrentie! Als die nu nog goed rijdt ben ik helemaal verkocht
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Vandaag een offerte laten maken voor de V40. Een summum versie met dan leder, navi, panodak, achteruitrijcamera, T4 motor. "amper" 32k. Valt echt goed mee tegen over zijn duitse concurrentie! Als die nu nog goed rijdt ben ik helemaal verkocht
                                      al opzoek naar een nieuwe wagen?
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
                                        al opzoek naar een nieuwe wagen?
                                        Was voor een kameraad van mij. Moest ik dichter by huis werken zou ik mijn diesel wel willen ruilen voor zo eentje
                                        BMW X5 45e

Comment

ET waarde van de C70 velgen is idd een beetje anders. De velgen zijn ook iets breder. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ze blijven mooi in de kassen zitten. Ik heb er wel niet de originele bandenmaat onder zitten (=probleem voor de keuring). Maar ik moet toch altijd in de winter naar de keuring, en dan liggen er 16" V50 velgen onder.

Comment

Working...
                                          X