Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verdorie, ik krijg hier de ene brief na de andere van V40 voorstellingen bij garages waar ik al eens ben gepasseerd en altijd heb ik iets te doen
    All hail the Ovlov

Comment

• Ben net geweest in Brugge waar ook m'n dealer staat. Mooie wagen, maar te veel blingblingchroom in 't dashboard

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• hoe zalig is dit kleur wel niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          hoe zalig is dit kleur wel niet?

Als ik ooit nog een volvo koop is het in die kleur

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Ben net geweest in Brugge waar ook m'n dealer staat. Mooie wagen, maar te veel blingblingchroom in 't dashboard
            Ook net geweest.

Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.

De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
              Ook net geweest.

Testgereden in een V40 T3 en V40 D2. De T3 rijdt absoluut zalig. Dat is een motor die past in de V40! Rijdt goed, rustig, trekt goed op wanneer je het wil. D2 testgereden op aanraden van de mecaniciën, omdat die niet meer te vergelijken is met de 1.6D uit mijn V50. T3 vs D2? T3 aub. De D2 in de V40 rijdt rustig en vloeiend. Als je wilt doortrekken dan is het identiek hetzelfde als de 1.6D; er is niets. Eerst eventjes beetje vaart en dan valt het spel dood. Ik ben zeker dat ik geen 1.6D (D2) zou kopen. Niet in de V40 en al helemaal niet in de S60/V60. Eigenlijk is dat voor mij maar net voldoende voor de V40, dan ben ik zeker dat die tekort schiet in de S60/V60.

De auto zelf is zalig. Al die snufjes die ik niet heb... Helemaal verkocht! Geen offerte laten opmaken. Op zo'n gelegenheden valt er toch geen deftige deal te sluiten. Trouwens eerst eens een maandje genieten van de auto (welke volgens mij de D2 zal zijn, ook de mecaniciën vermoedt dat).
              Ik wil hem wel eens zien die je gewonnen hebt voor een maand

Comment

hoe zalig is dit kleur wel niet?

Borbet A

Comment

Ook net geweest.

Beetje opkietelen voor een maandje hé
                  All hail the Ovlov

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
                    Beetje opkietelen voor een maandje hé
                    geeft hij hem zo terug over een maand, met een T5 blok in, hermap, Freja velgen eronder

Comment

• Comment

• Gisteren in Gent een S60 T5 gezien met een ongeloofelijk mooi geluid, klonk exact als deze
                        Klinkt raar maar je verwacht zo een geluid niet uit een volvo, hoe vet het ook klinkt.

Comment

• dan vind ik deze beter klinken....
                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ook net geweest.

Ben vandaag ook langsgeweest in Brugge. Piekfijn georganiseerd evenement alleszins. Mijn pa en ik mochten een testritje maken met een V40 D3 automaat en een S80 D4 manueel. Beetje jammer wel dat de S80 pre-facelift was, deze is qua interieur toch tamelijk ingrijpend gewijzigd niet zo lang geleden. Maar ik was vooral geïnteresseerd in de V40. Ik had hem vorige maand al eens mogen uittesten bij de garage in de D2 motorisatie (zie "testverslagen") en vond dat toen erg nipt qua motor. Ik was heel benieuwd wat de vijfcylinder D3 zou brengen...

En het werd een absolute opsteker. We kregen een razend knappe V40 mee, zwart, kleine dakspoiler, 18 inch Midir-velgen en 2 trapeziumvormige (enfin, ovalen) uitlaten. Een heel andere aanblik dan de vorige V40 waarmee ik had mogen rijden en binnen werd die indruk alleen maar bevestigd. Achteraf nog eens nagevraagd en het bleek inderdaad om een quasi-full-option te gaan. En zo goed uitgerust is het echt een juweeltje van een wagen. Automatische versnellingsbak met verlichte versnellingspook (vond ik mooier dan de manuele pook uit de andere V40), mooie lederen zetels, een hele resem veiligheidssnufjes, automatisch inparkeren, adaptief dashboard, panoramadak, keyless start, xenon koplampen met bochtenverlichting, adaptieve cruisecontrol, achteruitrijcamera, ... Hele knappe wagen dit keer.

En de motor past mijns inziens véél beter bij de auto dan die D2 - al is die dan fiscaal interessanter. Altijd meer dan voldoende vermogen in huis voor inhaalmanoeuvres, rijdt heel soepel met de automaat en rijdt gewoon in het algemeen heel fijn. Bij mijn vorige testrit was het een net, net-niet-gevoel, met deze buttload aan opties is het eerder een dik, dik-wel-gevoel. Al wist de verkoper ook te vertellen dat ie in deze uitvoering makkelijk al rond en boven de 40.000€ draait... Slik .
                            BMW F10 535d
                            Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Ook geweest in Brugge en de manuele T3 gereden. Beetje gemengd gevoel. Hun traject was niet zo goed gekozen, allemaal max. 70km/u wegen dus efkes doortrekken zat er niet echt in. Motor is stil en zeker vlot, maar een echte 'duw' die je van een 150pk turbo verwacht is er toch niet. Nu ja het is ook geen echt lichte wagen natuurlijk.
                              Knap dashboard, afwerking en materialen zijn zeker goed. Stoelen ok, maar vroeger onderscheidde Volvo zich hierin toch duidelijker van andere merken vind ik, nu is het 'gewoon' goed. Snufjes zoals achteruitrijcamera zijn top in dit segment.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Klinkt raar maar je verwacht zo een geluid niet uit een volvo, hoe vet het ook klinkt.

Komt door dit apenland waar je enkel Volvo's ziet met franse diesels in. De echte heritage van Volvo zijn de 5-cylinders..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                                  En de motor past mijns inziens véél beter bij de auto dan die D2 - al is die dan fiscaal interessanter. Altijd meer dan voldoende vermogen in huis voor inhaalmanoeuvres, rijdt heel soepel met de automaat en rijdt gewoon in het algemeen heel fijn. Bij mijn vorige testrit was het een net, net-niet-gevoel, met deze buttload aan opties is het eerder een dik, dik-wel-gevoel. Al wist de verkoper ook te vertellen dat ie in deze uitvoering makkelijk al rond en boven de 40.000€ draait... Slik .
                                  Inderdaad! Het probleem is het ergst als je anders gewoon bent en wordt dan compleet eens je een testrit doet met een "zwaardere" motor. 't Wordt eens tijd dat ze zelf een motor ontwikkelen zodat ze van die (sorry dat ik het zeg) PSA-brol vanaf zijn .

Comment

Inderdaad! Het probleem is het ergst als je anders gewoon bent en wordt dan compleet eens je een testrit doet met een "zwaardere" motor. 't Wordt eens tijd dat ze zelf een motor ontwikkelen zodat ze van die (sorry dat ik het zeg) PSA-brol vanaf zijn .
                                    Zijn ze toch volop mee bezig: d2 en d3 hebben beiden een uitstoot van 119gr
                                    volgens mij 'moeten' ze nog tot een bepaalde datum motoren afnemen en zal 't dan enkel nog eigen motoren zijn
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                      Zijn ze toch volop mee bezig: d2 en d3 hebben beiden een uitstoot van 119gr
                                      volgens mij 'moeten' ze nog tot een bepaalde datum motoren afnemen en zal 't dan enkel nog eigen motoren zijn
                                      Dat zal al een hele verbetering zijn! Daarna kunnen ze zich (los van polestar) bezig houden met een nieuwe R-reeks...

Dromen mag toch?

Comment

• Volvo 5cil ! Sound blijft zalig...

Comment

• Inderdaad
                                          En benzine >>>> diesel
                                          Bijgevolg doe ik alle korte ritjes met onze S60

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X